MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

huomenia :wave:

tsemppiä taas niille joilla lähtö on koittanut :flower:

voi tylsyys mikä tylsä tavallinen päivä taas tiedossa, ei mitään tekemistä paitsi miettiä millon millon millon :headwall: :headwall: :headwall:

selkä on niin kipee, eilen illalla en voinu liikkua enää ollenkaan, säikäytti ihan. yön aikana taas sen verran parantunu et iltaan asti jaksaa, jos jaksaa. sori tää uikutus mut kyl alkaa tosissaan jo v***ttaa tää pitkä odotus :ashamed: |O |O |O |O |O |O
 
Huomenta! Mä päätin nyt nauttia tästä loppuajasta, vaikka joka paikkaan sattuukin, mutta oikeesti ei oo enää kauaa! Sit sitä ei enää ehdi koneella juurikaan istuskelemaan saati lukemaan, pötköttelemään sohvalla jne.
Mulla vauva liikkuu vielä tosi paljon ja sattuu oikein, kun pitää bileitään tuolla yksiössään. Eilen jo tuntui, että saattais lähteä synnytys käyntiin, mut kaikki tuntemukset hävis yön aikana.
Harrastittekos/harrastatteko vielä seksiä loppuun asti? Mun on tehnyt eiliseen saakka mieli, mut nyt kun vihdoin ja viimein mies vihjaili siihen suuntaan, niin ei kyl olis voinut vähempää kiinnostaa. Alapää on niin hellänä, kun vauva tunkee päätänsä tonne alas ja selkä kipeenä niin ei hirveesti huvita. Ja supistelee jatkuvasti. Mulla tulee paljon supistuksia jos makaan selälläni. Ovat kivuttomia, mutta tuntuu päässä asti, ihan kun ei veri kiertäis päähän.

Mutta nyt nauttimaan omasta ajasta vielä tonne sohvan nurkkaan. Vauva kun syntyy, niin 2v:kin jää kotiin osittain. Nyt on ollut 6h/pvä ja jatkaa sitten 2pvä viikossa.

Voimia kaikille!

T:peggy+Emmi 37+4
 
Gallupin mukaan näyttäis siltä että suurimmalla osalla (näinkin pienellä otannalla) on kakkonen syntynyt samoja aikoja tai peräti aikaisempaan kuin esikoinen. Toivossa on hyvä elää :D

Söpöjooseppi mä kans eilen sanoin miehelle että onneks tää on viimeinen kerta kun joutuu olemaan raskaana viimeisillään, ei enää ikinä kiitos!! Ja samat mietteet kuin Niinalla, jos joku vielä sanoo ettei sinne mahaan kukaan ole ennenkään jääny niin mä vedän nokkaan :kieh:

Jokohan anilja pääsi matkaan?

Ai niin, ällövaroitus täältäkin :ashamed: Tunsin kuinka pöksyihin valui jotakin tossa vähän aikaa sitten ja kävin tsekkaamassa niin oli tullut vaaleanruskeaa limaa ihan kunnolla, ja sitä tuli pyyhittäessä vaikka kuinka! :x Samaan syssyyn sit maha meni sekaisin... ja nyt vähän polttelee (taas) alamahaa. Mitäköhän ihmettä se ruskea oli? Ei se veriseltä vaikuttanut... pitää kysyä neuvolasta samalla ku soittelen puhelintunnilla aikaa ens viikolle... :/
PeggyBundy mäkin yritän kovasti nauttia tästä loppuajasta, onhan se ihana ku esikoinenkin nukkuu yöt ja aamullakin jopa yhdeksään, kohta ei ole enää sitä luksusta. Positiivisuutta vaan peliin... =) Välillä vain ei positiivisuuskaan riitä...

Ja isommat siivouksetkin ajattelin jättää jo miehelle, mitä sitä itseänsä rehkimään väsyksiin, parempi kun kerää voimia synnytykseen... ;)

Nunneliini 39+1
 
Kuulumisia luettu!

Omaan napaan ei edelleenkään mitään mainittavaa... levolacin otin käyttöön, ja tuntu auttavan vielä samana iltana :saint: kyllä sitä repii ilot pienistä asioista tässä tilassa.

taas yhen levottoman yön jälkeen , kun on vaihtanut vartin välein kylkeä, ja tyynyjä siinä sivussa puolelta toiselle, haaveilee todellakin kunnon yöunista, jos saisi edes sen tunnin, pari nukkua yhteen putkeen, ja vatsallaan.

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa taisteleville, koitetaan jaksaa loppuun asti, ollaan jo loppusuoralla kuitenkin.

sukkapuikkomaista tuikkimista tuntuu usein, ja massu kovettuu kyllä, mutta ei mitään varsinaisia kipeitä suppareita kuitenkaan, menkkamaista kipua ajoittain... mutta ei tosiaankaan tunnu sille, ett tästä lähtö vielä tulis pitkään aikaan.

Kuiskaten 38+3
 
Huomenia täältäkin kaikille! :wave:
Ja onnea matkaan niille jotka ovat päässeet vauvaa hakemaan. =)

Tupuna täällä ollaan ihan samoilla fiiliksillä, tylsyys iskee eikä ole tosiaankaan muuta tekemistä kun vaan tunnustella olotilaa, että joko pääsis tää synnytys vauhtiin.. Merkkejä ei hirveesti ole kyllä tullut... :(
Sekin kyllä ihan pistää vihaks että jo tänäkin aamuna on jo molemmat tulevat mummot TAAS soittanut että joko siellä ollaan päästy tosi toimiin.. Siis AAARRGGG!! :kieh: Ihan niin kuin ei ilmoitettaisi sitten kun jotain tapahtuu!! Menee kyllä hermot, sillä ihan on jo tarpeeksi kun itse sitä miettii koko päivän niin ei jaksais muille vastailla!!

Sorry kauhea valitus aamu taas vaihteeks täällä suunnalla.. Mutta tsemppiä kaikille synnytystä odottaville ja mukavaa päivää kaikille vauvautuneille! :flower:

Päksy + toukka rv 40+2
 
Huomenta kaikille.. :)

Onnea nyytinhakuun reissuun lähtijöille..
Onnea vauvautuneille.. :heart: Ja kiitokset synnytyskertomuksista..:)

ällövaroitus
ON: samaa limaa tulee vieläkin.. nyt ihan pönttöön asti sellasia kelluvia valkoisia palasia... :x tosi "ihanaa".. muuten olo suht hyvä.. vähän selkää jomottaa, alamasulla hiukan menkkamaista särkyä ja masu kovettuu aina välillä..muttei mitenkää säännöllisesti kuitenkaa.. niin ja paineentunnetta on ollut parina iltana.. jospa se tästä pikku hiljaa..

Täälläkin on alkanu ne "joko,joko" puhelut ja kyselyt.. |O ärsyttää...

TB 40+1:heart:
 
Onnea taas vauvaantuneille!

Nyt voin mäkin todeta, että alkaa väsyttämään tämä raskaana olo!!! Vatsa on niin alhaalla, että haittaa todella kaikkea. Liikkuminen on hankalaa ja öisin ei saa nukuttua..eikä oikein muutenkaan jaksa tehdä mitään sen kummallisempaa tai lähteä mihinkään. Syntyyköhän se ollenkaan ?? ..alkaa epäilyttämään....
Neuvolaan pitäis jaksaa lähteä tänään kävellen...en jaksanut lähteä lapsia heittämään aamulla autolla kouluun huonosti nukutun yön jälkeen...joten auto sitten otti ja lähti.

Zera 41+2...........huh...piti oikein miettiä kaks kertaa noi viikot.....
 
Eipä tullut lähtöä... :headwall:

Supistellut on epäsäännöllisesti pitkin yötä, mutta varsin siedettäviä olivat, vaikka väliin tuli reilun puoli tuntia 10 min väleinkin. Kävin tänään ramppaamassa yhtä isoa mäkeä ylös alas pari kertaa, mutta ei vielä ainakaan mitään iloa siitä. Neuvolassa vois pyytää nyt sitä kovaa käsittelyä. Mies hermostuu, kun kiukuttelen koko ajana, kun on paha mieli...

anilja 40+1
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower:

Täällä meni yö taas valvoessa kun poltteli niin tota alaselkää ja masua puristeli ja kiristeli sen minkä kerkesi ja poika se vaan jumppas siinä samalla että yritä siinä sitte nukkuu..mutta onneksi enää tämän masun kanssa pitää olla tuommonen viikko niin sitte saa pojan syliin..ihanaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Alkuperäinen kirjoittaja teddybear82:
:attn: ällövaroitus..
kertokaas kokeneemmat miltä se limatulppa nyt oikee näyttää..?? :ashamed:
Miult tuli äsken vessassa käydessä sellasta kananmunan valkuaista muistuttavaa limaa.. oikee venyvää, ku jäi vielä roikkumaan ylös noustessa ja pyyhittäessä tuli paperiin lisää.. :x (oikee "ihanaa" tekstiä..) tarkoittaako tää nyt mitää sitten?

vähän ulalla oleva TB 40+0
Sivullisena täältä huikkaan että limatulpalta vaikuttas...

Vieläkös apollo on kasassa? :wave:

*Talvicci ja PikkuMurikka 3vko2pvä*

Voisko olla oikeesti sitä tulppaa??Jos on ni sitte sitä on mullakin tullu kun mulla on ihan samanlaista limaa tullu mitä TB kuvaili ja ihan samalla tavalla.
Sori ällön yksityiskohtaset kuvaukset...
Mut ite bongasin saunareissulla just tommosta venyvää limaa joka oli semmosta vaaleenkellertävää. Se värihän voi vaihella...
Aikasemmin päivällä oli äitiyspoliklinikalla kontrollikäynti jossa irrottelivat kalvoja ja sitten tuona iltana alko limatulppaa tulemaan.
Seuraavana päivänä muuttu verilimaks ja puolen yön maissa sitten lähettiin synnärille ja seuraavana päivänä puolen päivän jälkeen synty meijän poika :D
 
:flower: :heart: Vauva onnittelut RöhkyPossy pikkuisesesta pojasta! :heart: :flower:

TB kyllähän tuo sitä limatulppaa varmasti oli, tässä vaiheessa luultavasti merkkaa jo synnytyksen lähenemistä! Joka tapauksessa paikat kypsyy... =)

taaperot sulla on kanssa kauan kestänyt kärvistelyt, sama kun mulla. Onneksi sait sen käynnistyksen, niin ei tarvitse arpoa viho viimeiseen yliaikaiskontrolliin asti. :heart:

tupuna ja muut tylsistyneet, nyt on pakko sanoa varoituksen sana, että jos onnistutte saamaan tälläisen mukavan ja helpon tapauksen syliinne, aika menee tasan yhtä tappavan hitaasti vauvan kanssa hetken aikaa! :LOL: Meillä on ollut kummatkin hyviä nukkumaan ja se tarkoittaa noin 20 tuntia "omaa aikaa" vuorokaudessa... :saint: Mutta voihan sitä aina ihmetellä omaa suloisuutta sen nukkuessakin ja nämä naperot ovat ainakin niin sylissä viihtyvää sorttia, että suurin osa päivän toimista tapahtuu vauva sylissä. :heart:

thor ja Ida 1vko 4pvä
 
Tuli tässä vaan mieleen et jos miehellä on sikaflunssa ,niin tuskin pääsee synnärille mukaan??? Ei mun miehellä kyllä ole, mut oli ollut eilen jonkun kanssa lähietäisyydellä jolla ilmeisesti olikin. Ja onkohan sairaaloissa vierailukielto?
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart:

Tulin vain pikaisesti poksumaan lasketunajan kunniaksi *POKS* rv 40+0
Enää pahimmillaan kaksi viikkoa jäljellä. Kai ne joka paikassa käynnistää rv 42:lla jos ei sitä ennen pikkuinen halua tulla pihalle??

Liina ja ötö 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart:

Tulin vain pikaisesti poksumaan lasketunajan kunniaksi *POKS* rv 40+0
Enää pahimmillaan kaksi viikkoa jäljellä. Kai ne joka paikassa käynnistää rv 42:lla jos ei sitä ennen pikkuinen halua tulla pihalle??

Liina ja ötö 40+0

Juu yleensä tuo 42+0 on se raja jonka jälkee ruvetaa vasta käynnistelee jos ei ole aihetta sitte aikasemmin sitä tehä niinku nyt mun kohalla mä sain jo käynnistysajan viikoille 39+3 ja hyvä niin.

 
marbella & röhkypossu onnea bikku beibeistä :heart:

G: milloin maha "tipahtanut" alas??? Kun eikös se loppua kohti ns tipaha? kun täällä on beebi laskeutunu ja sf mitta kutistunu mut ei tuo maha oo laskeutunu yhtää.... iha yhtä pystyssä pönöttää ku tähänki asti :D

täytyypi ruveta siivoilee vaikkei mitää siivottavaa enää ees oo :LOL:

mm ja tirppa 37+6
 
Onnea Röhkypossulle ja Marbellalle!! :flower: :heart: Marbella sun tytöllä on melkein täsmälleen samat mitat kun mun tytöllä syntyessään (53cm & 3740g) =)

taaperot siis miksi sulla käynnistetään jo noilla viikoilla? Varmaan ihana tietää että viimeistään silloin saa vauvan syliin. =)

G: Maha tipahti noin rv37, huomasi siitä kun muoto muuttui sivusta katsottuna ja oli paljon helpompi hengittää. Kaikillahan ei maha edes laskeudu ennen synnytystä.

Ihanaa, lunta sataa... käytiin just tytön kanssa puistossa ja tehtiin minilumiukko, kohta kaupungille etsimään kevyttoppahousuja.

Ai niin, ja niistä ällöjutuista, soitin neuvolaan ja kysyin samalla siitä limasta mitä se vois olla niin limatulppaa kuulemma... onpas sitäkin vaikka minkä väristä :whistle:
 
Nunneliini mulla käynnistetään siksi jo noilla viikoilla ettei vauva kasva yhtä isoksi kuin tuo edellinen ja tästä oli jo puhetta edellisen synnytyksen jälkeen että seuraavaa ei sitte yli lasketun päästetä ja musta se on hyvä juttu kun mua ei huvita pusertaa taas jotai lähemmäs 5 kilosta pihalle.
 
onnea taas vauvautuneille :flower: :heart: :flower: =)

nunneliini mulla tuli eilen just vaaleenruskeeta wessareissulla mut niin vähän etten usko sen mulla vielä mitään merkkaavan.. vaikka toivekkaana jo mietinkin et hah okos tää nyt limatulppaa sit.. :whistle:

onko muilla turvotusta :attn: ilmestyny nyt loppuviikoilla?? mulla ei oo aiemmin ollu yhtään mut tänään aloin äsken ihmettelemään ku kävelin ja tuntu et nahka ei veny pohkeissa vaan repee ja katoin nii jösses mitkä kapulat mun jalat on :eek: ihan hirveetä, niin turvonnu et olo on ku vanhalla mummolla! ja mulla jalassa sukat jotka ei todellakaan purista nii kauheet painaumat oli niistä jääny ja tosiaan kävellä ei tee mieli. onko tää ihan normaalia et yhtäkkiä näin turpoo? olin istunu kaverilla kylässä useita tunteja liikkumatta juur yhtään ja sit ku nousin ylös nii huomasin tän. järkkyä!
 
Marbella ja Röhkypossu onnittelut :flower: :flower:

Niina täällä ollaan edelleen :wave:

(.) eilen tuli hiukkasen rusehtavaa vuotoo, varmaan liittyen siihen kovakouraiseen tutkimiseen.. Mut tänää oon muutamaan otteeseen bongannu vaaleaa/ punertavaa limaa?? Olisko vaan valkovuoto vai kenties tulppaa?? Muita oireita ei juurikaan ole. Välillä maha kovettelee pikkuisen mut, edelleenkään ei kipeesti. Kipuja siis edelleen odotellaan :kieh:

Viimeinen nla käynti oli tänään ja eipä siellä mitään ihmeitä. Kaikki oli kunnossa. Hb oli noussu muutamassa viikossa 106 -> 121 :eek: enkä oo enää edes rautaa syöny, kun loppu se nestemäinen valmiste, enkä viittiny enää lisää ostaa..

PeggyBundy täällä Tampereella ainaski on vierailua rajoitettu odottavien ja synnyttäneiden osastoilla. Vierailut sallittu ainoastaan isälle ja vanhemmille sisaruksille, mut muilla sukulaislla tms ei asiaa.

Oiskohan pikku päikkäreiden aika, kun ei tässä muutakaan tekemistä oo ja jos vaikka yöllä sais kokea suuren yllätyksen ja sattuis lähtö tuleen :whistle:

kärvistelevä Milli 41+3
 
Taaperot onpa hyvä sit et käynnistävät! onko sulla millaista kokoarvioo tehty masuasukista?

tupuna täällä kans huomasin TÄNÄÄN että mun naama on paisunut yhtäkkiä :eek: hirveä kaksoisleuka ja posket kuin pullasorsalla! ei kait siitä tarvitse olla huolissaan jos ei ole esim. päänsärkyä, valopisteitä näy yms. raskausmyrkytysoireita. pitää muitsaa juoda ja liikkua mahd paljon niin lähtee nesteet liikkeelle.

edelleen odotan että lähdettäis kaupungille...
 
täälä vähä toiveita oon elätelly vaikkakaan en kauheesti silti

tänään on tullu paaaljon harjotussupistuksia siis, kivuttomia mutta napakampia kuin aikasemmin ja aamusta alko ja pitkin päivää tullu mutta kellottanu en oo ja ei ne säännöllisesti kyllä oo tullu, mutta jos yöllä jotain jo tapahtuski TOIVOO

vähä samantyypisillä supistuksilla esikoinenki lähti käyntiin mutta niitä tuli kyllä 1,5vrk sitte ennen synnärille menoa, katsotaan kehittyykö tästä mitään.

esikoinen olis huomenna hoidossa ja saisin olla vaan kotona levätä ja siivota. mutta voisin tosiaan vaikka synnyttääkki
 

Yhteistyössä