MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Mä en aio ainakaa ottaa sitä possurokotetta

Mä niin kanssa haluisin että tää jo syntyis kun joka päivä,ilta ja yö kyllä supistelee niin kipeesti että mutta silti vaan ollaa yhessä koossa edelleen |O

No kunha ees ennen tammikuuta syntys ni se ois ihan kiva juttu
 
Tulin minäkin kertoilemaan ilouutisia:

Meille syntyi tyttö 3.11 klo 16.29, rv40+1. Paino 3310g, pituus 49cm, pipo 35cm. :heart: :heart:

Tänään päästiin jo omasta toivomuksestani kotiin. Lueskelen teidän kuulumiset ja kirjoittelen synnytyskertomusta paremmalla ajalla. Nyt lähden nukkumaan univelkoja pois :wave:
 
loveangel minä en ole ottanut rokotetta enkä ota.täällä meidän kaupungissa tauti on jo vellonut jonkin aikaa ja jos se on meille tullakseen niin se tulee ja jos mulla henki sen taudin kanssa lähtee niin se on sitten niin tarkotettu, mutta voihan se olla että se sairastetaan vaikka huomaamatta ihan "perus flunssana". ja tällä hetkellä pelottas sitten se että mitä rokotteesta voi tulla vauvalle,kun ei minun silmien ole osunut sellaista dokumenttia joka tosidtaisi että se on vauvalle täysin vaaraton.
ja en nyt tarkoita todellakaan tuomita ketään joka rokotteen on ottanut/ottaa.

piipero86 & matkalainen 38+1
 
Onnea taas kaikille vauvansa saaneille!!! :)

Ja HUOH!!!!!!!! Kävin siellä ultrassa tänään ja napanuoran virtaukset olivat hyvät! Olen ollut niin huolesta soikeana nyt kolme viikkoa kun sanoivat silloin 35+0 lääkärineuvolassa että istukka huomattavasti kalkkeutunut. Ja nyt kaikki olikin hyvin :) Ihanaa!! Olin niin helpottunut ultran jälkeen että itku pääsi :) Painoarvio pikkasella on nyt n.2800-3000g


Viime yönä heräsin oikein tujuun supistukseen, ja toiveikkaana jäin odottelemaan lisää, mutta siihen yhteen se jäi :D

Tsemppiä kaikille :) Huomenna olisi neuvola ja saa nähdä meneekö vaaka rikki kun tämä mamma on taas herkutellut niin kovasti :ashamed:

ja muoks: tänään siis 38+1 :)
 
Onnea Pelagia :heart:

(.) Ällötysvaroitus: Supistukset loppui taas yöksi, mutta koko yön oli semmoinen selkäkipu/paine+jotain märkää tuli. Paineesta johtuen saattoi olla pissaakin, mutta nyt aamusella tuli selkeästi myös veristä limaa eli limatulpalta vaikuttaisi. Heräsin myös kipeisiin supistuksiin, joita tuli melkein tunnin 10 min välein, mutta nyt on vähän heittänyt epäsäännöllisen puolelle :( Vitsit, kun olis niin kiva saada se kristallipallo, mikä kertoisi, että soitanko miehen turhaan töistä. Matka on sen verran pitkä, että pakko kai se on :x
 
Onnea vauvautuneille <3 <3

Loveangel mä en ottanut enkä ota. Täällä seks vieressä olevalla paikkakunnalla on alkanut nyt possunuha leviämään todenteolla. Toivott. en nyt sairastu ennen synnytystä :/

Mimona Lupaavalta kuulostaa :hug: Onnea koitokseen jos pääset synnyttelemään.


Tää lähtee pian verikokeisiin. Epäillään hepatoosia. Iltapäivällä pitäis tulla tulokset. Onko kellään kokemusta kuinka herkästi ne hepatoosissa käynnistää?
Mä haluan jo synnyttämään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rv 39+0 ja poksutaan nyt ekan kerran vaikka inhoan koko "poksumis". sanaa. PPPPPOOOKS :D
 
:wave:

pelagia: onnea paljon :D :hug:

söpöjooseppi:eek:nnea myös täältä hyvistä uutisista :flower:

Tänään ois sitten 40+0 ja ei muuta tuntemuksia kuin menkkasärkyä,toivottavasti vauva ei elä vanhan la.mukaan joka ois 13päivä |O

mutta eihän tässä joka tapauksessa mene enään kauaa,jouduin sitten käynnistykseen tai en!

Tänään ostamaan uutta keittiönpöytää ja tuoleja :D

niina ja jätkä (?) 40+0
 
Onnea Pelagialle! :flower:

Loveangel Mä en myöskään ole ottanut/ottamassa sikainfluenssa rokotetta. Eniten siinä tosiaan ahdistaa se ettei sen rokotteen vaikutuksesta esim. 10v. päähän tiedetä mitään. Soitin eilen jopa sinne THL:n neuvontapuhelimeen mutta oli kyllä niin onnetonta tietämystä sielläkin ettei ole tosi. Ainut tieto oli oikeastaan se, että heillä on siellä täsmälleen samat tiedot kuin THL:n verkkosivuilla eli apuja ei tullut. :(
Mutta täytyy nyt vaan tosiaan toivoa että selviää synnytykseen suht terveenä, ainakin ilman sikainfluenssaa.. Jospa toukka syntyis jo ihan lähipäivinä! =)

Päksy + toukka rv 39+4
 
huomenta

täälä oon ihan rättiväsyny kun mulle iski nuhaki tähän väliin ja nokka on totaalisesti tukossa yöllä varsinki niin ei taho nukkumisesta tulla mitään. eikö niitä nenäsumutteita todellakaan saa käyttää, pitää huomenna kysyä neuvolassa.

tänään olis onneksi esikoinen hoidossa joten aijon taas vaan ottaa rennosti, parturissa tekis mieli käydä, saa nähä mitä saan aikaan.
 
Aamuja vaan!

Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille
, ne kun lisääntyy joka päivä :D

Täällä edelleenkään ei supistuksia.Nuevolatädin ohjeen mukaan hierasin eilen illalla n. tunnin nännejä mut eipä sekään auttanu :LOL: Kaikki muu onkin jo kokeiltu.
Ei kai täs auta kun odotella.
Nukkumaan ei pysty kun vauva painaa joka asennossa, ja yöt menee pyörimiseks.
Kai mä sitten ens viikon pe viim. käynnistykseen pääsen jos ei aikasemmin tule :snotty:

Muksut kouluun/tarhaan ja sit pitäsi siivota ja tehdä vähän töitäkin, kun sellasen työhomman sain josta oikeen maksetaankin jos se hyväksytään :LOL:

CB- 40+5 Jospa se pian tulis?
( edelliset
41+3
40+0
40+6 )
 
Kiitos Aamukastetta, mutta niin ne taas loppui :kieh: Tiheni "jopa" 7 minuuttiin ja yhtäkkiä huomasin, että hetkeen ei tullut ja nyt ei ole tullut puoleen tuntiin yhtään! Nyt väsyttäis, kun oli niin aikainen herätys, mutta kai se on pakko lähteä liikkeelle, jos vaikka alkaisivat uudelleen. Limaa tulee edelleen, että tuskin kokonaan loppui, mutta silti ärsyttäääääää!
Etna: Mä sain ainakin luvan käyttää allergiseen nuhaan/tukkoisuuteen sumutetta. Lääkäri sanoi, että paikallishoidot on turvallisia. Toivottavasti saat jotain helpotusta :hug:
 
Heipparallaa :wave:

ONNEA vauvan saaneille!!!

Ludde mulla oli kans kahdelle sormelle auki (lääkäri sanoi että se on melkein 3cm auki senteissä) ja kanavaa 1,5cm jäljellä mut ei sanonu mitään että meneekö laskettuun aikaan asti tai mitään, sanoi vaan että voi syntyä ihan milloin vaan. Lohduttavaa kuulla et sulle on sanottu noin!

Turhauttavaa tämä odottaminen, supistuksia (kipeitäkin) tulee mutta ne aina loppuu kuin seinään. :headwall: Nooooooh... pitää yrittää "unohtaa" koko tuleva synnytys, ei tässä muu auta tai mä hypin kohta seinille!

Pissa oli tänään haileasti plussalla proteiinin suhteen, pitää kai soitella sinne synnärille et pitääkö tulla käymään vaikka verenpaineet on hyvät, ajattelin eka liikkeitä laskeskella kun on vaapi vähän hiljainen tänään ollut. Telkkarin ääreen siis

:wave:
 
Onnea Pelagia pienestä tytöstä :flower: :heart:

Eihän tässä osaa enää itse kirjoittaa mitään muuta kuin käydä lukemassa vauvauutisia ja jännitellä toisten puolesta ;)

Rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa päivä päivältä ja olen ihan mielettömän onnellinen :heart: Välillä poikaa katsoessa nousee ihan kyyneleet silmiin, on tää niin mieletöntä :heart:
Ovat vaan niin kovin vähän aikaa pieniä että pitäis nyt muistaa nauttia joka ikisestä hetkestä!

Vauva on hirmuisen rauhallisen ja tyytyväisen oloinen, rauhallinen oli masussakin =) Syö n. 2-3h välein ja maito on riittänyt vaippatuotosten perusteella hyvin!
Olenkin nauranut että masussa mulla oli hikkakone ja nyt mulla on kakkakone :LOL:
2-3 pidempää pätkää vauva valvoo päivässä ja muuten nukkuu. Päivät on aika unelias ja illalla alkaa sitten virkistymään ja omat yöunet on menny sitten tonne 12-2 välille.
Jotenki sitä on niin hormonien vallassa ja ylikierroksilla että ei edes väsytä mutta eiköhän se todellisuus kohta vasten kasvoja tule :whistle: ;)

Kaksoset vielä hieman vierastaa pikkuveljeä. Enemmän on varovaisia ja seuraa kauempaa vauvaa kuin että olis lähellä ja silittelemässä. Kyselee kyllä kovasti mitä milloinkin tapahtuu jne.
Kotiintuloiltana oli nukkumaanmeno molemmilla hirveen vaikeeta ja kun olivat hetken ollu unessa niin molemmat heräs itkemään äitiä ja pissasivat alleen ja sänkyyn. Joku ikävänpurkaus siis poissaolostani mutta nyt on jo tasoittunut ja hoitoonkin ovat jääneet ihan reippaana (ovat sen 10pvä/kk hoidossa ).
Mutta ihan kivasti on menny kuitenkin :heart:

Nimipohdinnat on käynnissä ja meinaa olla hieman hankalaa |O Mies ei kelpuuta mitään mun ehdottamia nimiä (mulla oli nimi jo valmiina ) mutta ei silti osaa itse antaa mitään nimivinkkejä vaan olettaa että mä keksin nimen :/
Ehkäpä siis pysyttelen tuossa alkuperäisessä nimessä enkä luovuta ;) :D Sekun on omasta mielestäni niin ihqu :heart:
 
Huomenia mammat!

Pelagialle ONNEA tytöstä!!!

Kiitos selvennyksestä mimona =) Tuttu tunne tuo supistelu joka sitten vaan laantuu.. Monena iltana saanut jo turhaa toivoa et josko nyt pääsis tositoimiin. Olisi niin helppoa jos vedet vaan menisivät niin tietäis et ainakin käynnistetään viim. vrk:n kuluttua jos ei itsekseen lähde käyntiin. Toivotaan et kuitenkin pääset pian tositoimiin kun limatulppaakin irtoilee!! =)

Täällä on jotenkin "outo" olo, kaikki vaivat ovat melkein kadonneet (liitoskivut helpottaneet, närästys loppunut yms) isoa mahaa ja kömpelyyttä lukuunottamatta ja pari viime yötä olen nukkunut pitkästä aikaa hyvin.. Outoa tässä raskauden vaiheessa? Aamulla herätessä mietinkin että olenkohan enää edes raskaana :D Eli ei siis mitään tuntemuksia että synnytys olisi lähestymässä ajoittaisia suppareita lukuunottamatta.

Mutta nyt tää mamma lähtee hakemaan niitä suppareita lenkille lumisateeseen =) Niin Ihanan näköistä kun on valkoinen maa!!!

Santtu 40+6
 
onnea Pelagialle tytöstä :flower: :heart: =)

jennyli ihana kuulla että menee hyvin ja on tyytyväinen vauva =)

possurokote tuikattiin käteen aamulla neuvolassa, ei tarvi nyt sitäkään miettiä enää, jätän loput yläkerran vastuulle :)

pissassa taas sokerit +2 ja painoa tullu viikossa 1,4kg!! mut ihan sama, se ei tässä 20kilossa enää paljo hetkauta, en voi painonnousulle mitään, lenkkeilen ja vältän turhia herkkuja ja paino nousee joten en voi mitään tehdä, ei ole näköjään musta kii joten hajotkoon kaikki neuvolan vaa'at! :kieh:

vauvan painoarvio käsikopelolla nyt 3100-3200g, LA painoarvio 3,5kg. ja siis niiden ylimäärästen ultrien mukaan eka pa oli yli 4,5kg, toka 3kg nyt käsikopelolla 3,5kg, hui että kun on luotettavaa :LOL: ite uskoisin tohon 3,5kg, siltä se mahassa tuntuis olevan, vajaa 4kg kuitenkin..

tupuna ja pokken 38+4 :heart:
 
Helou möhömahakaverit :hug:

Tänään siis nlapäivä ja kaikki oli hyvin, ...paitsi että raskaus jatkuu, eikä synnytystä näy :headwall: Tahtois niin jo, että vauva ois täällä. Yhdyn Tupunan vinkkeihin ja pöllin kohta vauvan jostain jos en saa omaa :LOL:

Pyysin terkkaria tekemään sisätutkimuksen. Oli kohdunkaulassa jotain positiivisiakin muutoksia tapahtunu :) Pituus noin 1 cm (ennen 3 cm) ja ihan pehmeä ja reilusti sormelle auki. Vauvan pää kuulemma tuntui kanavan läpi :whistle: Olin kyllä toivonu, että ois ronkkinu vähän lujempaa kun ei sattunu yhtään, mutta en kehannu sanoa siinä pöydällä, että lujempaa kiitooos :LOL: :snotty:


Loveangel sitä rokotteesta tais kysyä, niin minä en oo ottanut enkä kans aio.


anilja 39+3
 
onnea pelagia tytöstä :flower: :heart:

kiitos vastauksista mun possurokote kyselyyn,aina vaan se mietityttää,mutta ei kauaa,tänään minun pitäisi se ottaa jos otan ja en aio ottaa myöskään.sitten enää murheena se että otetaanko se esikoiselle,mutta se on sen ajan murhe,jotenkin tuntuu että tuo aihe olisi jo puitu loppuun,mutta aina nousee niin jotain uutta,painuis jo pirun kauas koko possulunssa :kieh:
jennylin kirjoitusta niin kateellisena jo luin,olisi niin ihana saada jo vauva syliin ja kotiin :heart:
huomenna neuvola,saa nähdä pääseekö vielä kotiin,mutta en niin yhtään haluaisi osastollekkaan makaamaan,maha vaan on kipeä,ei siis niin paljoa kun tiistaina kun jouduin tutkimuksiin mistä jo ennemmin kerroin mutta niin kipeä kuitenkin että viime yön taas valvotti :ashamed: tulisipa se ensi keskiviikko äkkiä!!
rv 38+4
 
Possurokote otettu! Eipä tarvii sitäkään enää pähkäillä. Kummasti helpotti kun sen otti. Varottelivat että käsi saattaa tulla kipeeks, saa nähdä kuinka käy.

Eipä muuten neuvollassa mitään kummempia. Sf mitta nyt 32 eli edelleen alakäyrällä mennään mutta oli sentään viime kerrasta kasvanu :) Ens keskiviikkona seuraava aika. Toivottavasti ei tarvii mennä vaan vauva ois sillon jo maailmassa...taitaa olla tosin turha toivo...

Täällä tais irrota limatulppaa eilen. Ei se kylläkään varmaan mitään tarkota. Voi että mua sitten ravostuttaa kun joka ilta supistelee jopa 10 minuutin välein ja sit kun meen nukkuun niin kas kummaa, ne loppuu. Joka ilta sama homma! Eilenkin mentiin illalla saunaan jotta alkais supisteleen niin mitä vielä, supistukset loppu! Oon muuten oikeesti huomaannu että mulla saunomisella on suppareitten kans just päinvastanen vaikutus kun pitäs eli mulla ne loppuu!

Nyt kattoon nelosen vauva tulossa ohjelmaa...

ellen ja rontti POKS 39+0
 
Mä aamulla ihmettelin "oireetonta" oloani täällä ja nyt alaselkä tosi kipeenä.. Kävin kävelyllä ja kaaduin, onneksi vain polvilleni, sain käsillä vastaan, mutta alaselkä venähti ja on nyt melkoisen kipeä! HUI, kyllä pelästyin vaavelin puolesta!!! :eek: Olkaahan mammat varovaisia kun liukkaalla kävelette!!

Santtu 40+6
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille.. :heart:
Onnea täysaikaisuuden saavuttaneille ja poksujille.. :)

Tsempitykset vauvanhakuun menijöille..:hug:

Tänään käyty neuvolassa:
rv 39+3 (38+4)
paino +600g/viikko (+100g/viikko)
turvotus - (+)
RR 130/75 (134/77)
Hb ei mitattu (126)
pissa muuten puhdas, hiukan leukkarit koholla.. pitää juoda enemmän (puhdas)

SF 35 (36), vettä N (N), RT (RT)
syke 145(140) liikkeet +(+)
Vauva laskeutunu, pää kiinnittyny.. on jotenki häpyluun päällä, mikä kuulemma tavallista ensisynnyttäjillä.. nyt vaan odotellaan..
Ens viikon pe seuraava nvla..jos ollaan yhdessä koossa vielä..

TB 39+3:heart:
 

Yhteistyössä