MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnittelut taas vauvauutisista :)

Kävin neuvolassa tänään ja olihan sitä painoa tullut taas 800g/vko :kieh: Nyt tullut yhteensä 13.6kg, mikä sinällään on ihan normaali määrä varmaankin, mutta tuntuu itsestä niin paljolta kun esikoisen raskaudessa lihoin vain 7kg.. (Paitsi että painan kyllä edelleen 300g vähemmän kuin esikoisen vimpalla neuvolakäynnillä) Ehkä nämä kilot sitten imetyksen myötä lähtevät... Toivotaan :)

Ostin itselleni kyllä jo housut kokoa 36 :D Sovitinkin niitä ja ne menivät kyllä ihan hyvin jalkaan, eivät tietystikään läheskään kiinni :D

Minulla on tainnut nyt vihdoin ja viimein alkaa se kuuluisa pesänrakennusvietti! Olen siivonnut ja leiponut ja maalaillut tässä nyt pari päivää ja koko ajan katselen ympärilleni ja suunnittelen mitä seuraavaksi teen :D Kyllä olen tätä energiaa odottanutkin :D

Harmi vain kun tuo kaikenlainen riehuminen ei aiheuta mitään muuta kuin selkäkipua :whistle: Tulisi edes supistuksia ;)

Hyviä vointeja kaikille :)

söpis ja neiti 38+2
 
:wave:

säde: onnea :flower: :flower:

Jeps,eilen oli la. ja meni niin nopeeta ohi,ei varmaan tullut yhtäkään supistusta koko päivänä ja illaksi kehittelin kauheen riidan miehen kanssa |O joten nyt en ainakaan halua lähteä synnyttämään kun pitäis soittaa sille äijälle että mennään.. plääh!! ja voi elämä kun se puhelin soi koko eilisen päivän ja en viittinyt kuitenkaan laittaa kiinni sitä koska silloin taas porukka ois luullut että joo,siellä oon nyt!

nooh,syntyy ku syntyy!

Tänään pitäis tehdä askartelujuttuja tytön kanssa

ja menikö se Sonja jo sinne synnärille????

niina 40+1
 
Kauheeta niina22, paljon voimia teille :hug:

Taaperot: Toivottavasti ontuminen helpotti jo.

Onnea limatulpasta Piiperoinen :flower: :LOL: Itsekin odotin sitä "innolla" , koska mulla irtosi esikoisesta 41+1 ja 41+3 hän syntyi ;) Ihan "pienet" odotukset siis tälle päivälle, kun toissa yönä alkoi irtoomaan :D

(.) Suurin osa yöstä menikin hyvin, mutta ekan vessareissun jälkeen tuli taas semmoinen paine alavatsalle ja supistuksia silloin tällöin. Pahimmillaan 1,5 minuuttia kestävä supistus ja kävi selässä oiken kunnolla |O Siis paljon voimakkaampia taas tänään, no saapahan harjoitella rentoutumista, tällä kertaa aion todella panostaa hengitykseen. Sehän vie itsessään jo ajatustakin pois kivusta. Harmittaa, kun esikoisen synnytyksessä älynnyt sitä puolta ollenkaan, eipä kukaan missään neuvonutkaan :( Ei ihme, että sattui heti alusta lähtien, kun jännitin koko kropan ja tavallaan pelkäsin tulevaa kipua :headwall:

Hengitystä harjoitteleva Mona ja Pikkuinen 40+5
 
Onnea säde! :flower: :heart:

Ja juoruan samalla (kun joku kysyi) että myös Sonja on saanut eilen pojan :heart: Hurjasti onnea tätäkin myös heille! :hug: :heart:

Täällä ollaan oikein pirteitä 6h yöunien jälkeen :D
Eilen käytiin vauvan kanssa ensimmäisessä kylvyssä...napatyngän irtpamista taas juhlittiin toissapäivänä :LOL:
Eilen kävin pikaisesti itsekseni kaupassa ja voih miten napanuora kiristääkään :whistle: Vauva oli kyllä jatkuvasti mielessä ;)
Tissillä ollaan n. 2h välein ja silloin kun valvoo pidemmän pätkän syö pariin kertaan. Pelkästään tissillä mennään (olen nyt päättänyt yrittää täysimetystä kun eihän se kaksosten kanssa onnistunu ja 2kk jälkeen loppu koko imetys kun mulla meni umpisuoli ja kauheet lääkekuurit päälle :/ ).
Maanantaina tulee terkkari kotikäynnille joten saas nähdä onko pojulle tullu painoo lisää!
Nimen suhteen täällä on väsytystaktiikka käynnissä ;) En taida antaa periksi nimen suhteen...meillä kun on niin pöllö tilanne että mies odottaa että MÄ kekesin nimen MUTTA sitten ei kelpuuta niistä mitään!! :kieh: :headwall:
Omia ehdotuksia ei ole tullut...ainakaan järkeviä sellaisia!!

Monta vauvauutista taidetaan taas pian saada :heart: Tsemppiä kaikille :hug:

Jennyli&rakkauspakkaus 6vrk
 
kommentoin heti ja luen myöhemmin lisää :D

onnittelut kaikille vauvautuneille joita en ole vielä onnitellu.. teitä on jo niin paljon ettei perässä pysy :LOL:

ja sit siitä kohdunsuuntilanteesta, ku huomasin et joilleki oli sanottu et piankin synnytys edessä ku kohdunsuu ollu sen ja sen verran auki jne.
mulla aukes paikat rv 35 jotain ja vauvaki oli laskeutunu jo rv 33, mut silti synnytykseen meni kolmisen viikkoa aikaa (ja sitäki piti vauhdittaa).. että kohdunsuu voi olla pitkiä aikoja auki, varsinki uudelleen synnyttäjällä :)
 
onnea säde ja sonja :flower: :heart: :flower: :heart:

niina22 voi ei, osanottoni :hug: paljon jaksamista :hug:

jo vauvansa saaneet :attn: ootteko kaikki huomanneet limatulpan irtoamisen ja jos niin miten kauan ennen synnytystä? Täällä kun ei sitäkään ole vielä tullut :/

eilisestä possurokotteesta ei edelleenkään muita oireita ku pistokohdan aristus eli hyvin sain nukutuksi =)
 
Kirjotin sit äsken pitkästä aikaa pitkän pätkän tänne, niin kone päätti sammua just kun olin saanut tekstin loppuun :headwall:
No kaikkea en jaksa enää sepustaa, mut poksutaan nyt ainakin... vko37 POKS!
Vauva ihan lähtökuopissa ja neuvolassa sanottiin, et jos nyt tehtäis alatutkimus niin vois tukasta saada kiinni:)
Tuli tässä mieleen, että onkos kukaan kuullut mitään harhaanjohtajasta ja pikku Ellasta? Olis kiva tietää miten heillä on mennyt...

T:peggy+Emmi 37
 
Suuren suuret onnittelut pikkuihralle, Sandy 78:lle, Pelagialle, Säde83:lle sekä Sonjalle :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täälläkin ollaan vielä ihan yhdessä kasassa.
Mulla on nyt käynyt vasta samoin kuin söpöjoosepille Eli pesänrakennus vimma sekä ihana energia on vihdoinkin saapunut :LOL:
Olen saanut tehdyksi kaikki mikä oli suunnitelmissakin ja nyt vasta voin sanoa, että koti ja mieli on valmis vauvan syntymään...huh....kestihän se kauan! IHANA tunne tämä...kun on itse valmis!!! :) Nyt ei muuta kun odotellaan....

loveangel Kyselit siitä possurokotteesta. Itse en ota sitä.

Tiistaina oli neuvola. Sf-mitta oli noussut huimiin lukemiin...37cm (aikaisemmista raskauksista oli korkeintaan 33cm) Muuten kaikki hyvin paitsi kova turvotus ja mieltä jäi vaivaamaan vaavin alhaiset syd. sykkeet....olivat alle 130. Liikkeetkin ovat taas vähentyneet siinä määrin, että huolestuttaa...juuri tuolloin tiistaina-ke vauva jumppasi oikein urakalla...nyt ottaa pitkää lepoa ilmeisesti.

Voinnissa ei muuta ihmeellistä , paitsi nuhaa ja korvasärkyä...enkä jaksais millään lähtee näyttämään tuota korvaa lääkärille. Silmätulehdukseen lääkekuuri on juuri loppumassa.

Zera 40+5
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :heart: Teitä on jo todella paljon :)

Possurokote saatu eilen aamulla. Kummempia oireita ei ole tullut. Ainoastaan käsi hieman arka ja eilen illalla olo oli jotenkin outo.

Tänään olisi taas vuorossa neuvola-käynti, saisi olla jo viimeinen :kieh: Malttamattomana odotan lähtöä sairaalaan, vaikka pahimmassa tapauksessa saattaa vielä kolme viikkoa vierähtää. Pariin päivään ei ole supistellutkaan kuin muutamia kertoja päivässä. Odottavan aika on tooodella pitkä.

Niina22
Osanottoni :hug:

Nennii 39+1
 
polilla käyty, ei tarvinu alkaa kääntelemään, vauva oli kääntynyt ite takaisin raivotarjontaan :D

RR 126/88
lapsivedenmäärä N
painoarvio 2850g
tarjonta RT

lapsivettä oli kuulemma hieman runsaammin eli sen takia vauva pääsee vielä kääntyilemään. lääkäri kyseli vielä että haluanko odotella jos synnytys käynnistyisi itsestään vai haluanko sektion ja päätin nyt odotella tuonne seuraavaan poliaikaan asti jossa sit käynnistetään. vauva vaikuttaa sen verran pienemmältä kuin esikoinen niin hyvin voisi mahtuakin tulemaan :)
 
Huomenet , täällä on taas ollut niin aktiivista kirjoittelua, ettei perässä pysy enää...

ONNEA kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :heart:

Paljon on ollut pikaisia synnytyksiä ja niistä huolimatta selvitty ilman tikkejä ja repeämiä, se antaa aina toivoa, kun omaa synnytystä jo vähän miettii. Parempi olla miettimättä kivunlievityksiäkään, kun ei voi tietää, ehtiikö saamaan, ja kuinka rytinällä sitä itse sitten?

Miyaki
hienoja kuulumisia...

Omaan napaan ei mtn uutta, odotus taitaa jatkua ainakin sen pari viikkoa, jos vanhat merkit paikkansa pitää

Kuiskaten 37+6
 
:wave: Tää sai luvan lähteä kohti synnäriä, kun matkaa on tosiaan ja nyt kolme tuntia supistanut alle 10 min välein (ei aivan säännöllisesti) ja ne tuntuu |O Mä lähden nyt kerää kamat kasaan ja toivotaan, että ei tulla takaisin ilman pikkujättiä :LOL:
 
Pakko oli tulla kertomaan, kun mies sai mut taas itkemään... soitti ja kysyi mielipidettäni asiaan(vaikka sillä tuskin on merkitystä) et jos lähtis työkeikalle itsenäisyyspäiväviikonloppuna eli olis koko viikonlopun pois. Mulla siis laskettuaika 27 pvä eli ei vielä olis sit vauva syntynyt tai sit olisin vauvan ja kolmen muun lapsen kanssa yksin. Mies on siis yrittäjä ja voi vaikuttaa asiaan ihan miten vaan itse haluaa. On työnarkomaani ja rahanahne. Ja rahan takia ei ainakaan olis pakko ottaa keikkaa vastaan. Luulis miehenkin haluavan olla uuden tulokkaan kanssa, kun ei muutenkaan meinaa mitään lomia/vapaita pitää. Mua ottaa päähän kun työ tuntuu aina menevän kaiken edelle :headwall: Eilenkin sanoi, että kunhan nyt et ens ke ja to synnytä kun on tärkeet työkeikat...saatanan idiootti koko äijä! Ihan kun siihen vois vaikuttaa...
Silloin kun tätä lasta alettiin suunnittelemaan niin lupaili pitää pari viikkoa lomaa ja olla enemmän kotona jne. jne. nyt sit kaikki lupaukset on jo peruttu ja vetoaa lamaan ja et on pakko ottaa kaikki työt vastaan. Toisaalta ymmärrän(ainakin osittain) mut toisaalta en edes halua ymmärtää.
Äh...taidanpa lähteä lenkille tästä jos vaikka vähän piristyis.
Anteeks valitus!

T:peggy vko 37
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Osanotot Niina22 :hug:

Jennyli, ihana kuva :heart:

).( sain tosiaan possurokotteen eilen. Käsi oli ihan julmetun kipee eilen illan. Lisäks on sellanen olo että oisin kipee, on varmaan vähän lämpöö ja päätä jyhmii. Toivottavasti menis pian ohi. Vauvakin on jotenkin laiska.... Täytyy varmaan tossa illalla laskeskella vähän liikkeitä.

Onnea kaikille vauvanhakuun lähteville :heart: Kyllä mäkin joskus...tän vuoden sisällä kuitenkin...

ellen ja rontti 39+1
 
niina22 Lämpimät osanotot :flower:

tupuna21 taisi kysellä limatulpasta.. En siis ole vielä synnyttänyt tätä pienokaista, mutta ajattelin vastata kumminkin :) Esikoista odottaessani limatulppa meni vasta sitten kun supistukset alkoivat. Nyt tässä raskaudessa limaa on tullut viimeisten parin viikon aikana silloin tällöin. Luin muistaakseni jostain vanhasta vauva-lehdestä että se liman tuleminen tarkoittaa että kohdunsuu kypsyy. Sittenhän se on varmaan eri asia jos liman seassa verta? En tiedä :D (Eipä tainnut tästä vastauksesta olla minkäänlaista apua :D)

Ihana kuva Jennyliltä Ja ihanaa että Miyakin vauva kääntynyt itsekseen :)

Nyt siivoamaan kun esikoinen on päiväunilla :)

söpis ja neiti 38+3
 
Onnea taas uusista vauvoista :flower: :flower: :heart:

:hug: Niina22lle :'(

(.) käyrillä käyty taas äitipolilla ja kaikki ok. Limatulppaa irtoilee täälläkin ja supistelee tasaseen tahtiin napakasti mutta ei mitään säännöllisyyttä.

Tupuna; mulla irtos esikosta limatulppaa pikkuhiljaa jo rv37+ ja synty vasta 41+4, tokasta en pongannut sitä missään vaiheessa, kolmannesta irtosi kokonaisena klönttinä kun synnytys käynnistyi ja neljännestä en pongannut ollenkaan.
Ihana kuva Jennylillä :heart:
Ellen- mulla tuli rokotteesta käsi kosketus araksi ja kävi kipeetä kun jännitin lihasta, seuraavana päivänä oli tosi väsynyt olo ja silmät ihan oudot. Kuumetta ei mulle noussut onneksi.

Onni ja rv 40+3
 
Onnittelut kaikille vauvansaaneille :flower: En enää pysy perässä ketä oon jo onnitellut ja ketä en.

Miyaki ihania uutisia! Ootko itte tuntenut kun vauva kääntyy vai tuliko yllätyksenä? Toivottavasti pikkuinen nyt malttaisi pysyä oikein päin.

niina22 :hug:

Jennyli ihana kuva! Onko muuten kaksoset osottanut mitään merkkejä mustasukkasuudesta vauvaa kohtaan?

Omaan napaan ei mitään uutta. Täytyy vaan vähän väliä vilkuilla tänne kuka on saanut oman käärönsä syliin.

Liina ja ötö 39+3
 

Yhteistyössä