MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnea vauvan jo saaneille. Enää ei tosiaan pysy kyysiddä, et ketkä on jo synnyttäneet, kun uutisia satelee päivittäin.

Omaa napaa VINKU VINKU VINKU :

Itsellä tasi kamala masis, kun ei synnytys ala ja kaikki vaan toppuuttelee, et eihän sulla oo edes laskettu aika vielä. No ei oo joo ei, mutta ei se laskettu päivä kait mikään maaginen raja oo et sen jälkeen sais vasta ruveta odottamaan. Lapsethan syntyy normaalisti 38-42 viikoilla eikä 40 vasta viikon jälkeen. Niin sapettaa, kun oma mieskin sanoo, et mikä kiire sulla nyt on! Ei sitä ilmeisesti vaan kukaan muu tajua, mitä raskaanaolevan pääkopassa tapahtuu. |O

:$ Otin sit äsken suihkun jälkeen ja yritin itse kokeilla sitä kohdunsuuta puhtain käsin, et jos oisin saanut sormen sinne kohdunsuulle saakka kun se kerta on jo aika kypsä. Mutta asento on niin hankala ja sormet niin lyhyet et ne ulottuu nippanappa niin, et tuntee kohdunsuun, mutta en mä sitä siitä eemmäs saanu, vaikka mennyt ois kyllä kun oli niin pehmeä. Supistuksia toivoin tällä aikaansaavani. :kieh: Menkkajomotusta tuntuu kyllä. mutta ei vielä muuta. Mies kattoo mua ihan kieroon, kun sen mielestä tosiaan on ihan typerää haluta synnyttää jo nyt. Yritin saada sitä auttamaan mutta ei se suostu. Oonko mää nyt ihan tyhmä, kun tällasta värkkään?:headwall:


anilja

39+5
 
tuleepa täsä samalla panadolhottia juodessa harjoteltua mitä se yövalvominen sitte oikein olikaan...

nyt tuo nuha on siirtyny kurkkuun ja saa limaa yskiä sieltä ko ei nyt alemmas enää menis. voi elämä kun olis kiva nukkua, päätä taas särkee ja nokka tukossa ja hengitys rohisee, jihaa kun nyt on alkanu yskittäänki, mutta eipä tuo yskä mitään supistuksia oo aikaan saanu. vauva vaan ilmeisesti ärtyy ja potkii välillä niin kipeesti että tuntuu tulevan navankohalta läpi.

no jospa yrittäs kömpiä tuonne miehen viereen

etna rv 40+3

p.s. eilen oli neuvola, kaikki ok ja sain vielä ens perjantaille ajan... painoa oli vaan vähä rapsahtanu, 3kg viikossa, MITEN SE ON MAHOLLISTA voi kiesus
 
Uskomatonta mutta täällä taidetaan päästä synnyttämään :eek:

Heräsin puoltuntia sitten siihen että mahaa menkkajuili ja pöksyt oli ihan märät! Kävin sitten vessassa ja vettä lorahti ihan mukavasti. Soitin sairaalaan ja toivottelivat tervettuulleeks aamun aikana. Hui, kai se on sitten kohta menoo...

ellen ja rontti 39+2
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart: Kuinkakohan moni pyöräyttää huomiseksi isänpäivälahjaksi..? :D :heart:

Ja tsemppiä hirmuisasti niille jotka lähtevät parhaillaan nyytin hakuun! :hug: :heart:

Ja tietenkin halaus hermonsa menettäneille lähtöä odottaville! :hug:

on:

Otin sikapiikin torstaina. Jotenkin tämä ylivilkas vauvelimme rauhoittui liikkeissään sen jälkeen? Tai näin musta tuntuu. Muljauttelee vaan itseään silloin tällöin. :| Mulla oli sitten neuvola seuraavana aamuna ja kaikki pitäisi olla kuitenkin hyvin? Sf oli tippunut 33cm, kun viimeksi oli 35cm vaikkakin oli jo viime kerralla laskeutunut todella alas. Mahan ympärys oli kasvanut viikossa 3cm! :D Ja oli nyt 97cm. Painoa oli tullut 800g/viikko, aiemmilla kahdella kerralla oli laskenut. Ja hb aika surkea, vaan 111. Vauvan sydän äänet oli kuitenkin yli 170 ja th käskikin minut kyljelleen, arveli ettei vauva tykkää kun olin selällään? Laski sitten 165 ja se kelpasi th:lle. Th on kyllä tosi tarkka kaikesta joten uskoisin että olisi pistänyt eteenpäin jos jotain hälyyttävää olisi? Silti jotenkin huolettaa :( Vauva liikkuu edelleen mutta laiskanpuoleisesti minun mielestä.
Supistelee ja välillä jopa niin että posket helottaa, mutta loppuu aina kuitenkin jonkin ajan kuluttua. Eilenkin supistusväli oli 16-17 min eli ei mitään toivoa. :kieh: Eipä tässä mikään kiire ole kun viikkojakin vasta 37+5, th tosin heitti ilmoille että nähdäänkö perjantaina, se jäänee nähtäväksi.
Ja ällöpyllyjuttuja hiukan.. jotain limaa on tullut kolme kertaa reilun viikon aikana. Kaksi kertaa ollut kirkasta vaalean kellertävää venyvää ja tänään vaalea hyllyvä klöntti :x Kerran olen bongannut aiemmin limatulpan ja se kyllä oli ihan tumman keltainen puolikkaan kanamunan kokoinen. Tässä sitten arvaillen että onko tullut osissa vai muuta eritettä kyseessä..? :p Ei ennen ole tuollaisia kyllä tullut raskausaikana ja tämä siis viides. Aina jaksaa yllättää ja saa pohtia :LOL:

Eipä tänne siis tämän ihmeempiä...odotellaan.. =)

Chira ja tyttöpötkylä rv37+5
 
Jaahas, tsemppiä matkaan jotka nyt sinne pääsivät :D

Mä POKSUN :kieh: 41

No ehkäpä se haluu tulla isienpäiväks? Vaikkei mieheni biologinen isä olekaan niin innolla odottaa, koska hänestä kuitenkin vauvalle iskä tulee =)
Mä vaan kauhistelen noita viikkoja täällä, kun pelkään vauvan kasvavan isoks. Kuopus kun oli 4 kiloinen. Ajattelin jos maantaina soittas neuvolaan ja pyytäis et pääsis ultraan tarkistaa painon. Jollei se nyt sitten päätä syntyä tässä vkl aikana :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja anilja:
Onnea vauvan jo saaneille. Enää ei tosiaan pysy kyysiddä, et ketkä on jo synnyttäneet, kun uutisia satelee päivittäin.

Omaa napaa VINKU VINKU VINKU :

Itsellä tasi kamala masis, kun ei synnytys ala ja kaikki vaan toppuuttelee, et eihän sulla oo edes laskettu aika vielä. No ei oo joo ei, mutta ei se laskettu päivä kait mikään maaginen raja oo et sen jälkeen sais vasta ruveta odottamaan. Lapsethan syntyy normaalisti 38-42 viikoilla eikä 40 vasta viikon jälkeen. Niin sapettaa, kun oma mieskin sanoo, et mikä kiire sulla nyt on! Ei sitä ilmeisesti vaan kukaan muu tajua, mitä raskaanaolevan pääkopassa tapahtuu. |O

:$ Otin sit äsken suihkun jälkeen ja yritin itse kokeilla sitä kohdunsuuta puhtain käsin, et jos oisin saanut sormen sinne kohdunsuulle saakka kun se kerta on jo aika kypsä. Mutta asento on niin hankala ja sormet niin lyhyet et ne ulottuu nippanappa niin, et tuntee kohdunsuun, mutta en mä sitä siitä eemmäs saanu, vaikka mennyt ois kyllä kun oli niin pehmeä. Supistuksia toivoin tällä aikaansaavani. :kieh: Menkkajomotusta tuntuu kyllä. mutta ei vielä muuta. Mies kattoo mua ihan kieroon, kun sen mielestä tosiaan on ihan typerää haluta synnyttää jo nyt. Yritin saada sitä auttamaan mutta ei se suostu. Oonko mää nyt ihan tyhmä, kun tällasta värkkään?:headwall:


anilja

39+5
tää oli ihan ku oisin omaa tekstiäni lukenut :LOL: mulla kans pettää hermot jo vaikka viikkoja "vasta" 38+6. olen siis melkein 39 viikkoa jo odottanut ja kantanut tätä vauvaa niin miksen saisi olla jo ihan loppu tähän ja haikailla synnytystä?? mun mies kans sanoo et mitäs uikutat kun LA vasta viikon päästä ja ylikin voi mennä eli pahimmassa tapauksessa vielä yli 3 viikkoa odotusta! ja muut kans sanoo et ei niitä vauvoja ole mahaan jääny, kyllä se tulee kun on tullakseen. hojo hojo mä haluan sen nyyyyyt!!! :D

ja joo, olen kans suihkussa yrittäny ite kokeilla ja toivonu suppareita aikaansaavani sillä touhulla, mutta enhän mä yletä mitenkään ku toi pallomaha on niin pahasti edessä :kieh:

onnea matkaan ellen ja onni =) toivottavasti tuutte takas vasta nyyttien kanssa :heart:

:attn: :attn: torstain hesarissa oli ilmoitus: Megamyynti areena 2-14.11.09 suomen suurin fashion outlet, lasten maailma, paljon lasten vaatteita edullisesti, toppavaatteita,leluja, bodyt alk 2e eli kaikenikäisille lapsille paljon halpoja vaatteita. Finnkarelia Virke oy (tehdas) os kankaantie 13, Orimattila. ma-pe 10-19, la 10-15

eli mä lähen tonne ostoksille et ois jotain tekemistä (olin jo päättänyt ajat sitten etten osta enää mitään rytkyjä vauvalle ku kaapit pursuaa vaatteita mut jos tuolta nyt jotain "tarpeellista" löytyisi :D )
 
Voi teitä onnellisia jotka pääsette synnyttämään.....yö täällä nukuttu tosi huonosti. Kokoajan supistanut yöllä(ei niitä synnytys suppareita kummiskaan) ja vauva pitänyt jotain ihme bileitä koko yön. Nyt oksettaa ja sattuu häpyluuhun. Pitäis viel koko päivän jaksaa ton 2v:n kanssa yksin. Vauva potkii kokoajan niin että kyljestä näkyy jalka ja saa kiinnikkin ja sit alhaalla tuntuu olkapää. Toivottavasti yrittää päästä ulos:) Olis kiva isäinpäivälahja jos nyt sattuiskin syntymään...
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: :heart:

ellenille ja Onnille tsemppiä matkaan :hug: :heart:

Täällä levoton yö takana |O Torkahtelin kyllä jo ilta 10 lähtien sohvalle mutta vauva oli yön aika tiheästi syömässä. Ja kun 6ta sain pojun untenmaille ja ajattelin nukkua vielä itsekin niin eikös kaksoset herännyt virtaa täynnä |O
Tässä sitä sitten vaan mennä jyrskytetään kahvin ja kaurapuuron voimalla ;)
Vauva on edelleen NIIN ihana :heart: Ja tämä vauva-arki NIIN paljon helpompaa ja rauhallisempaa kuin kaksosten vauva-aika :D

Eilen sain vissiin esimakua vaihdevuosista. Innostuin siinä siivoamaan ja ykskaks lykkäs ihan hirveet hikikohtaukset ja tärinät päälle :eek: Onko muilla vauvautuneilla hikoilua?!
Entä turvotusta/nestettä kehossa?
Paljonko teillä on tippunu paino ja paljonko jäljellä?!
Mullahan tuli +10kg koko raskausaikana ja -5kg on vauvan myötä lähteny! Eli hyvin oon saanu herkuttelulla myös läskiä kasattua, tuon 5kg verran!
Nooh, kun tästä pääsee kärryttelemään niin eiköhän pikkuhiljaa ala sulamaan...toisaalta taas suklaa maistuu edelleenkin LIIAN hyvin :$ :whistle: ;)

Nojuu...lähden pesemään kakkakonetta, joka muuten tänään tasan viikko ikää :heart:
 
Merkkailen kuulumiset luetuksi. Ja ONNENTOIVOTUKSET OMAN NYYTTINSÄ SAANEILLE :flower: :heart:

Täällä ei mitään....tai siis alakertaa, alamahaa pakottaa ja välillä vähän supistaakin, näin on ollut jo viikon, mutta ei muuta. Mä en jaksais enää, en henkisesti enkä fyysisesti. Vaivoja alkaa olla liikaa (verenpaine, jalkasärky, päänsärky, flunssa ja nuo alapään tuntemukset, jne...) tuntuu, että kaikki menee päin :headwall:
Jotekin olin ihan varma, että tämä kaveri tulee ennen laskettua aikaa, mutta huonolle näyttää..... nyt on jo 39+4 ja täällä ollaan yhtenä kappaleena. Toinen muksukin syntyi viikoilla 39+3!! Mutta ei kai tässä mitään voi muuta kun odotella, kärsivällisyys alkaa vaan olla lopussa....
Mutta nyt lopetan tämän valitusvirren ja menen syömään....
Mukavaa isänpäiväviikonloppua kaikille :)

Jennula ja poju rv39+4
 
ellenille ja onnille tsemppiä vauvanhakuun :heart: :hug:



jennylin hikoilu kuulostaa niin tutulta esikoisen aikaan,välillä aivan naama punasena tuskailin hikoomisen ja kuumuuden kanssa,huh huh,sitä odotellessa,4 yötä sektioon :eek: jännittää mutta silti jo niiiin odotan :heart:
jaksutusta kaikille :hug:
rv 38+6

jo vauvautuneet jos et ole ensisynnyttäjä niin kuinka pahoja on ollut jälkisupistukset?kun olen kuullut että mitä enemmän synnytyksiä,niin sitä kipeemmät on jälkisupistukset,esikoisestakin muistan että kyllä ne ihan tuntui :whistle: joillain onnekkailla ei kuulemma edes tuo tee kipeää!!
 
Meillä poksutaan, rv 40 tasan.

Possurokotteen sain torstaina, to-pe yönä tuli sit nukuttua hurjat 3h, käsi kipeänä, oksetti ja oli epämukava olo. Eilen käden kipeys senkun kasvoi, sitten nousi lämpö, jota oli n. asteen verran normaalia enemmän ja pitkin päivää tuli vapina-pahoinvointikohtauksia ja koko selkä ihan kipeänä. Tänään käsi vielä kipeänä ja lämpöä hieman tavallista enemmän, muttei enää onneksi eilisen lukemissa. Alkaa oleen taas jo ihmismäinen olo.

Eilen illalla tuli (harkkari)suppareita ihan kiitettävästi, reilu minuutin pituisia ja 5-10 minuutin välein useamman tunnin ajan, mutta missään vaiheessa eivät sitten viitsineet edes harkita "oikeiksi" muuttumista - välillä vähän vihlas, mutta ne vihlasut alavatsassa taitaa olla vauvan liikkeiden ansiota? Täytyy tänään miettiä jotain keinoa sitten taas, et jos synnytys lähtis käyntiin, eilisen siivoamiset ja toissapäivän saunat ja petihommat kun ei tuntuneet vaikuttavan. Olis vaan niin hienoa saaha se ees isänpäivänä ulos.

Meillä onneks on myös mies ollu jo ainakin tän viikon sitä mieltä, et tulis jo, samoin mun puolen sukulaiset on alkaneet pommitteleen, et joskos se jo tulis - ei oo kelleen tarvinnu selittää, et miks haluaisin sen ulos jo, vaik LA on "vasta" tänään. Kaik on niin innolla odottaneet sitä, että ovat ihan yhtä kärsimättömiä kuin minäkin.

Ja onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!!

Ai ni, näin mä viimeyönä untakin lapsivesien menosta ja kivuliaista suppareista, mut herätessäni iski taas karu totuus ja entisellään oleva olotila.
 
Aarghh, mulla menee hermot kun mun äiti soittelee joka päivä kysyäkseen, että joko supistelee ja joko ollaan lähdössä sairaalaan |O Oon luvannut ilmottaa sille kun llähtö tulee ja sanonut moneen kertaan, ettei oo mitään merkkejä, että synnytys olis lähellä. Silti se vaan pommittaa mua.
Ja sit vielä täällä kuulee jatkuvasti vauvauutisia.Pitäs varmaan pitää pientä taukoa palstailusta niin sais ajateltua välillä jotain muutakin kun vauvoja ja synnytystä ;)

BTW, jokohan ellenillä ja onnilla on nyytit sylissä.

ON: Mulla on tuntunut nyt pari päivää sektiohaavan kohdalla sellasta pistävän viiltävää kipua. Ei mitään ihan mahdottoman kovaa, mutta sellasta ettei kävellä tee hirveesti mieli. Onkohan toi ihan normaalia?

Hyvää isänpäivä viikonloppua kaikille!


Liina ja ötö 39+4

 
Yritin jo aamulla kirjoitella mutta jostain syystä ei onnistunu..Eli poks ja poks 38+0 täynnä....Ja onnistuin sitten kaatumaan pihallakin kun ei mitkään muut kun lenkkarit(ja kumisaappaat..) mahdu jalkaan..onneks polvelle kaaduin mutta nyt vaaveli sais pitää jumppahetken että mä saisin rauhan sielulleni.. :p

Selkäkin tuli kävelyllä tolkuttoman kipeäksi ja muutenkin haarukset on ihan sairaan kipiät,ihan kun olis ratsastamassa ollu pitkästä aikaa..

hannanmamma 38+0 :heart: :heart: Tuu JO ulos pliis........ :ashamed:
 
Onnea taas kaikille vauvansaaneille ja niille ketkä pääsevät hakemaan omaa nyyttiä :flower: :hug:

Täällä taas on supistellu tosi paljon ja kipeesti mutta silti mä vaan jatkan möhömahaisena varmaa koko loppu elämäni.Tällä hetkellä tuntuu että tää ei synny täältä ikinä vaikka mitä tekis.

Just käytiin tyttöjen ja Juhon kanssa kaupassa reippaasti kävellen ja ei sekään ees tuntunu missään ei kolottanut ees nivuset mutta nyt kun kotiin päästiin niin rupes taas selkää polttelemaan yms..

Eilen illallakin oli vaikee käydä pisulla kun oli niin järkky paineentunne alakerrassa ettei pystyny ees pissaamaan kunnolla.
 
Muutkin näköjään nukkunut huonosti taas.. Täällä oli kyl viime yö varmaan yks pahimmista. Koko illan supisteli mut aika heikosti, sit oli vaikea saada asentoa ku molemmat kädet niin pirun kipeet. Ja voi helv... sitä sängystä nousemisen/kääntymisen tuskaa!!! Onneks vaan kahdesti jouduin vessaan nousemaan mut oli niin vaikeaa ja kivuliasta päästä ylös.. Mä en jaksa enään..! :( mulle niin moni hokee koko ajan kuinka ensisynnyttäjällä menee usein yli lasketun yms ja et parempi et kasvaa mahassa vaan.. Mut ei jaksa..niin huono olo henkisesti kun fyysisestikkin..
Kauheet valitukset taas :(

ELLEN JA ONNI onnea matkaan, vaikka voi olla et pikkuset on jo sylissäkin! :)
 
:heart: Onnittelut vauvoista! Kiva kun voi lueskella synnytyskertomuksia täältä, ne valmentaa vähän tulevaan..
Hannamamma mulla kanssa tollaiset pienetkin puolentunnin lenkit saa nivuset, häpyluun ja koko alapään ihan kipeeks. Pahenee vaan aina iltaa kohden ja kyljen kääntäminenkin on sitten tuskaa.
Tsemppiä kaikille, loppusuoralla ollaan =)
PlanBaBy 37+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mä POKSUN :kieh: 41
Sama vika täällä, mielummin sitä ottas jo sen beebin kainaloon, mut kai se sit on pakko odotellessa POKSUA 41+0 |O Jokohan kohta olis meitin vuoro??

Tsemppiä matkaan :hug: ellen- ja Onni09 jokohan olette saaneet pikkuiset kainaloon??

(.) eilen illalla tuli tv:tä katsellessa reilun tunnin jo 10 min välein suppareta, ei kovin kipeitä, mut tuntu ihan selkeesti kuitenkin. Kovasti jo toivoin et jos se vaikka tästä ja jaskat :kieh: tietenkin ne lopu kuin seinään.. yöllä ja aamusella heräsin muuttamia kertoja menkkajuilimiseen, mut eipä sitäkään enää havaittavissa. No kai se tulee kun on tullakseen, mut ei vaan millään enää malttais, jokainen päivä tuntuu vaan edellistä pidemmältä :ashamed:

Liina kuulostaa niin tutulta toi päivittäinen kysely.. mä jo hermostuin äidilleni kun kokoajan on soittelemassa ja kyselemässä. Ihan kun tässä ei ittekkin jo tuskailis ja odottelis lähtöö, mut ei sen nopeempaa tuu vaik kokoajan kyseltäiskin. Ihan varmasti ilmoitetaan kun lähtö tulee, kerran koiratki todennäköisesti hoitoa tarvii. Ja mies on kans jo ihan hiilenä.. samassa työpaikassa kun ollaan niin monta kertaa päivässä saa kuulla kysymyksen JOKO, JOKO, JOKO ja EIKÖ VIELÄKÄÄN MITÄÄN.. no hyväähän ne kaikki tarkottaa mut silti |O

Paljon suppareita kaikille niitä odottaville, kyllä se meidänkin vuoro vielä toivottavasti tulee =)

Milli ja beebi 41+0 :heart:
 

Yhteistyössä