MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Kiva kuulla harhis Ellan kuulumisia, ihana tyttönen :heart:

Edtalle onnea pojasta! :flower: :heart:

Olikos se emmama joka kirjoitteli nuita vinkkejä vauva-arkeen?!?!
Mä huomasin saman että HYVÄ kun tuli hommattua 1-koon vaippoja, ovat todellaki jopa hieman isoja pojalle :eek:
Samoin 50cm bodyt on ollut kyllä tarpeen, eli onneksi niitäkin tuli muutama tähän alkuun hankittua ;)
Vaunun koppa olikin hyvä vinkki...sen otin minäki heti käyttöön :D
Hoitopöytä meillä on makkarissa mutta koin sen hankalaksi joten siirsin hoitoalustan vessaan pyykkikoneen päälle ja siinä palvelee hienosti!!

Yö oli meillä taas aika levoton vauvelin toimesta...näköjään syöntiväli yöllä tiheämpi...luultavasti nukahtaa rinnalle niin äkkiä!
Onneksi kuitenkin kaksoset nukkui tänään reilu 8saan niin sain torkkua pidempään =)
Mutta nyt ei valiteta vaan nautitaan joka päivästä vauvan kanssa (joka siis luultavasti viimeinen) :heart:
Soittelin tosiaan eilen osastolle keltaisuudesta ja luotan nyt siihen että keltaisuus on hallinnassa koska vauva kuitenki valvoo,herää itse, syö hyvin ja tekee tarpeita tiuhaan. Huomena tulee sitten terkka kotiin =)

Nyt maistamaan isänpäiväkakkua :p
 
:heart: Ainakin EDTA:lle ja kaikille muillekin nyytin saaneille tuhannesti onnea! :heart:
(Tää lahopää ei enää muista, ketä on tullut onniteltua... :ashamed: :whistle: )

Tulin kurkkimaan, joko löytyisi isänpäiväylläreitä... ;)

Meillä vauva-arki on ihanaa ja helppoa. Kotona majaileva B-poika herää tasan kerran yössä, ehkä kerran sen lisäksi käyn iskemässä tutin suuhun. Sairaalassa majaileva A-herra toimii hoitajien mukaan ihan samoin. Syöntikertoja on molemmilla päivässä kuusi. Hereillä meillä ei vielä paljoa olla.
Tänään isänpäivän kunniaksi B-poika lähtee leikkaukseen Tampereelle, päässee kuitenkin kotiin alkuviikosta. A-pojan kohtaloa jännätään huomiseen. Saas nähdä, onko meillä ensi viikolla koko jengi koossa kotosalla... :heart: :whistle: :D


Tsemppiä kaikille odottajille! :hug:


Valkolilja & jätkänpätkät 10 viikkoa ja 3 päivää
 
Onnea vauvaantuneille ! sonja R, Esikko77, miina5 sekä EDTA :flower: :flower:

Täällä kanssa poksutaan 41+0!!!

Olin ihan varma, että ei tänne asti mennä....nyt alkaa tuntua, että ei synnykkään...ja pelottaa, että kuinka isoksi vaaveli kasvaa..ja näiden liikeiden tunnusteleminen kanssa ahdistaa vähän...
Limatulpasta ei ole ollut mitään tietoa...en myöskään bongannut niitä aikaisemmista.
Jälkisuppareista oli juttua...mulla oli toisesta muutama tosi kova..niin että tuskahiki tuli otsalle.
Mulla on yöt tosi huonoja...nukun korkeintaan 4 tuntia..yritän sitten välillä torkkua päivällä..mutta tuntuu, että jossain ihme väsyhuuruissa tässä mennään eteenpäin. Tuntuu kansssa, että ei jaksais nyt yhtään murkkujen juttuja ottaa vastaan..tulee oma mieli pahoitetua liian helposti ja sitten on koko päivä piloilla.
Muuten, kun olin siellä äitiyspolilla, niin pyysin lääkäriä kokeilemaan, että onko vaavin pää kiinnittynyt....ja musta hän otti kunnolla kiinni päästä ja nosti sitä...siihen loppuivatkin sitten ne mun supparin, joita oli noin viikon ollut..ja ihan selkeesti pääsin kävelemäänkin paremmin. Neuvolassa sitten tästä juttelin, niin hänenkin mielestään vauvan pää oli noussun takaisin lantiosta..jossa oli jo ollut syvemmällä...nyt tässä sitten taas odottelen, että pää laskeutuisi alemmas...

Pomelo sulla on käynnistysaika mun syntymäpäivänä =) ...tässä voi omalle vauvallekkin tulla sama syntymäpäivä vielä :D
 
Ihana kuva harhaanjohtajan Ellasta :heart:

Kiva oli kuulla myös valkoliljan kuulumisia

Täällä eilen tuli taas semmonen iso limanen klöntti mutta ei ollu verta edelleenkää mutta muuten oli tosi sitkee tapaus.

Josko saisin huomenna kinuttua itelleni sen käynnistysajan jo vaikka tiistaille.

Nyt ruuan laittoon ja sitte kääretortun syöntiin :p
 
Pikaiset tervehdykset taysista.. synnytystä on alettu aamulla klo 11 käynnistelemään pillerillä, joten nyt vaan odotellaan, koska alkaa tapahtua... hui ku jännittää ;)

Tulin eilen tänne ihan muista kivuista (puutuminen), mutta päättivätkin käynnistää... painaa vauva niin mun valtimot tukkoon, että ei muu vissiin auta kun ottaa nyytti maailmaan :heart:
Itkettää, pelottaa, iloitsee ja kaikkea siltä väliltä...

Marbella 39+6
 
Siis ÄLYTTÖMÄSTI ONNEA kaikille vauvansa saaneille tai synnärillä oleville :hug:

Marbella hyvää synnytystä =)

Täällä oltu nettipimennossa ja nyt kaameassa flunssassa :kieh: . Paljon on tullut vaaveja sillä välin ja omaa jo odotellaan kovasti, mut mitään ei tunnu tapahtuvan :| . Tässä lentsussa en kyllä haluaiskaan synnärille!!!

Toivottavasti saatte valkolilja perheen kokoon omaan kotiin, pitelen peukkuja :heart:

Niin ja POOOKS 38+0

Indo ja Ebba
 
Tsemppiä marbellalle!!!
Olin jo aikaisemin tulossa kirjoittelemaan,mutta keskeytyikin siihen,kun poika(2v) löi päänsä takanluukkuun sillä seurauksella että verta tuli oikein kunnolla ja jouduttiin lähtemään tervariin liimattavaksi. Nyt kaikki hyvin ja poika taas vauhdikas oma itsensä. On se vaan hurjaa kun päästä tulee aina niin paljon verta. Mulla alkoi tuntumaan tuolla alapäässä,kun säikähdin niin pahasti. Viimeyö meni hyvin kun tajusin,että voin ottaa näihin kipuihin särkylääkettä. Selkää ja kylkiä särkee aina iltaisin niin kovasti.
Kiva oli kuulla Harhiksesta ja Ellasta!
Voi kun saisi pian tän oman pikkuisen syliin...
T:peggy+Emmi 37+2
 
Terveiset sairaalasta!

Meille syntyi poika 7.11 rv 39+2, mitat 3230g ja 48,5cm :heart:

Synnytyksestä paremmalla ajalla...

Tsemppiä kaikille loppumetreille, kohta kaikilla on nyytit kainalossa.

Ellen ja rontti kohta 1vrk
 
Pyydettiin mittoja... Tyttö oli syntyessään 2935 grammaa ja 47 cm.
Nykyään taitaa olla isompi kun syö jatkuvasti sekä pulloa että tissiä. tissistä ei tosin taida tulla paljon mitään kun sen jälkeen on aina kiukkuinen kuin ampiainen ja lisää pitää saada!
Mutta pääasia että hän tulee täyteen, vaikka luulen, että ennenpitkää menettää kiinnostuksensa tissiin kokonaan |O
Niin ja hän syntyi RV 39+1.

Arki kotona on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, vaikka paljon opettelemistä, kun eka lapsi on. Meillä vauva ainakin tuntuu syövän isoja määriä. Olen miettinyt, paljonkohan tuonikäiset yleensä syökään...Vauva myös nukkuu aika paljon nimenomaan päivisin, mutta arvatkaa vaan, nukutaanko meillä yöllä .... :D Mahassakin vauva oli aktiivinen nimenomaan yöaikaan, mutta päivisin saattoi olla pitkiäkin aikoja liikkumatta.

Onnea ellen ja muut vauvoista! Ne on niin ihania:))))
 
Onnea edta pojasta :flower: :heart:

miina
täällä sama homma että päivällä nukkuu 2-3 pätkiä mut yöllä ähisee tämän tästä :whistle: Vauva valvoo myös aamulla, päivällä ja illalla sellasen 1-2h pätkiä ja syö siinä sitte parikin kertaa.
Mutta tosiaan illalla/yöllä meilläki aktiivisimpia oltiin ja se jatkuu myös nyt! Siinä sitä on sitte aamulla jatkettava pirteiden kaksosten kanssa kun vauva vihdoin nukahtaa siksi 3 tunniksi!
Mutta onneksi pojat on sen 10pvä/kk hoidossa jolloin ma voin sitte nukkua varastoon JOS vaan maltan ;)

).( Mulle tuli sitten heti eka rintatulehdus oikeeseen rintaan :ashamed: Kuumetta on ja tissi ui,ui niin pirun kipee :/
Nyt on syöty särkylääkkeitä, pumpattu, haudottu ja imetetty!! Onneksi huomena tulee terkka kotiin!!

Kiva kuulla valkoliljasta ja pojista :heart: Miksi toinen joutuu leikkaukseen?! Pidän peukkuja että ootte kohta koko perhe kotosalla ja voitte aloittaa sen kunnon vaavi-arjen sielä :heart:
 
Valkolilja ja Harhis, kiva kuulla teidän kuulumisia! Niinkun myös tietenkin kaikkien muidenkin vauvautuneiden :)

Kuinkakohan moni on saanut tänään nyytin syliin? Uutisia odotellen :)

Suuret onnittelut taas KAIKILLE vauvan saaneille, menee jo nimet sekaisin eikä muistikaan oikein pelaa..anteeksi siitä :/
 
Isäinpäivää juhlittu.

Ja täytyy kyllä sanoa, että pitikin mennä kehuskelemaan eilen kun ei edes tunne olevansa raskaana. Pah! Tämä päivä on ollut aivan kamala!! :D Ensinnäkin eilen illalla kun menin nukkumaan niin sain kauheita suonenvetoja?? jalkoihin. Tai siis sellasia tosi voimakkaita sykäyksiä joka kerta kun vauva liikkui.. Onkohan ne edes suonenvetoja vai painaako vauva kenties johonkin hermoon? Onko kellään muulla ollut tällaista? Aivan kauhealta tuntuu :/
Ja sitten tänään olen ollut niin väsynyt ja raihnainen kuin olla ja voi. Istua ei pysty kunnolla kun tuntuu että tämä minun kroppani alkaa olla jo liian ahdas kahdelle ihmiselle :)

Hmm.. Vali vali. Tuli yhtäkkiä sellainen tunne kun luin vauvautuneiden juttuja että loppuuko tämä raskaus tosiaan joskus?? Taidan liittyä minäkin siihen raskaana vielä jouluna-kerhoon :LOL:

tosiaankin raskaana oleva söpis ja isoksi käyvä neiti 38+5
 
En enää muista ketä onnitellu.. joten.. Onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvautuneille :flower:

Marbellalle tsemppiä :hug: kyllä se hyvin menee!

Eipä halunnut tämä beebi isänpäiväksikään syntyä.. No huomenna aika sinne yliaikaiskontrolliin ja toivottavasti alettas käynnisteleen, riittäis jo tää odotus :whistle:

Ihanan kuvan Harhis laitoit Ellasta, ja kiva kuulla myös teidän sekä Valkoliljan kuulumisia.

Jennyli harmi että sait riesaksi kurjan rintatulehduksen, toivottavasti se helpottaa pian :heart:

:hug: kaikille sitä kaipaaville!

Milli ja pikkuinen beebi 41+1
 
Heip :)

Täällä koettu ekat supistukset jotka jo kunnolla tuntu! Koko päivän ollu niitä "sukkapuikko" kipuja enempi ja vähempi, mut varsinki kävellessä. Sitte illalla 9 jälkee vauva alko hurjan hillumisen tuolla, mietin jo että toivottavasti ei kääntyä yritä. Muuten ollu koko päivän hiljasempi liikkeissään. Mylläys mahassa aiheutti kipeempiä sukkapuikko kipuja ku on koskaan ollu (esikoista odottaessa en tällasia muista ollenkaan). Makoilin sitte ja kattelin telkkarii kun yhtäkkiä alko tulee kipeempiä supistuksia heti 3min välein. Joku 20 minuuttia niitä kellottelin ja sitte herätin jo miehenki. MUTTA ku kävin vessassa nii ne supistukset loppu ku seinään |O Olin jo ihan varma että pääsis synnyttää, kun esikoisen synnytyksessäki supistukset vaan voimistu siitä kun alko kans heti tiheinä :kieh: Mutta nytpä ei tuukkaan sitte enää uni... mieskin ihan hermona, koko ajan tuolta heräilee että oks kaikki kunnossa, sillä aamu vuoro nii joutuu 5 aikaa jo herääkki...

Että näin.. kaipa tästä nyt yritän mennä nukkuu itekki, vähän huolissaa kun toi vauva kovin levottomalta tuntuu.

Saya ja typy(?) 37+2 (tai 38+0)
 
Iltoja....tai oikeastaan yötä..

Täällä lorahti lapsivettä tossa yhentoista jälkeen ja sen jälkeen alkoi supistella...tällä hetkellä 10 minuutin välein, mutta melko kipeitä kyllä...Nyt on kerrassaan jännät paikat.. Soitin synnärille ja kyselin koska mennä, puhelimessa oli kyllä niiiiiin tylyn kuuloinen kätilö, että jäi kurja olo puhelun jälkeen...No, toivotaan että paikan päällä on mukavia ihmisiä :)

Missäköhän välissä sitä sitten alkaisi suunnata kohti sairaalaa...hmmm... Tähän asti ei synnytys ole jännittänyt yhtään, mutta nyt alkoi kummasti jännittää :D

Milliz + toukka 38+4
 
Saya: ihan kun olisi omaa tekstiä lukenut.. Täällä siis ihan sama tilanne. Ja nyt sängyssä pyörinyt monet tunnit eikä uni tunnu tulevan sitten millään...

Milliz: tsemppiä matkaan, toivottavasti on mukavampi henkilökunta paikan päällä! :)
 
öitä...

täälä taas litkitään panadolhottia viidenpinnassa, siirryn muutenki nukkuun tähän toiseen kamariin kun yskitää niin kivasti että eihän nuo saa kunnolla nukuttua.

miks mulla ei yskiminen aiheuta ees supistelua, toisilla varmaan lorahtas tästä ponnistelusta jo lapsveet mutta mun muksu ei siitä näytä mitään välittävät muutenkaan.

onnea vauvanhaku reissuille ja voimia mielle sitä odottaville.

eilen illalla kun vähä mietti ennen nukahtamista niin mua on alkanu jo pelottaan synnytys, esikoinen meni 2vk yli la:jan ja oli niin iso etten ite saanu pihalle (imukuppi) ja tää olis viiimesimmän mittauksen mukaan isompi ja tämäki venyy, olis ollu niin mukava saada onnistunu synnytyskokemus, mutta nyt hirvittää. enää en suostu kyllä synnyttään ilman mitään kivunlievitystä. nyt sentään osaan vaatia, jotain.

ja kaiken lisäksi alan olla jo valmiiksi niin väsyny ja univelkanen että jipiii, siinäkään ei olis mitään uutta esikoisen ekapäiviin.

huoh, kyllästyny etna rv 40+5
 
:wave:

Onnea vauvautuneille!

Täällä mennään yli niin että paukkuu,kaikki oireet oikeastaan hävinneet ja päätinkin eilen että otan nyt rennosti loppuajan ja teen tytsyn kanssa kaikkee kivaa kahestaan tän loppuajan.
puhelimeen en vaan enään vastaa ja sukulaiset on onneksi tajunneet olla soittelemati mulle vaan soittelevat miehelle :LOL:

Etna: Mua kanssa ruvennut pelottaan synnytys ja juuri se että jos on hirveen iso.. Tänään onneksi neuvola jossa laitetaan lähete tayssiin mut sitä en sitten tiiä koska ne kutsuu mut sinne

nyt meen,hauskaa maanantaita kaikille!

niina ja jätkä (?) 40+4
 
Huomenet! Täällä aukesi taivas tänäaamuna, kun sain viimein suolen toimimaan :xmas: , kyllä ne ilot repii näemmä "pienistä asioista", tosin tää on iso juttu, jos vatsa ei toimi moneen päivään, alkaa olla jo kävelykin niin tuskaa ja ahistus painaa, niinkuin tässä ei saisi kärvistellä jo muutenkin :kieh: *miettii, pitäiskö sitä levolaccia testata vielä tässä loppumetreillä* tähän asti pärjännyt ilman, luumuilla ja leseillä jne.

Omaan napaan ei muuta ihmeellistä, paineen tunnetta tuntuu alakerrassa, mut mitään synnytykseen viittaavaa ei... taitaa liittyä siihen samaan kerhoon, missä jo muitakin:
raskaana vielä jouluna :xmas:

Takuuvarma keino saada suppareita on ISTUA koneella, tosin kivuttomia...

Kuiskaten 38+2
 
Täällä vissiin taitaa kans tapahtuu...Koin tänä aamuna sen kuuluisan napsahduksen....heräsin siihen, että tunsin että tuolla joku rusahti....meni hetki, ja kun nousin sängystäniin kappas kun holahtikin reippaasti... :D
Nyt oon kävelly ees taas ja sydän hakkaa ihan hulluna....Jotta kai se on lähdettävä käväsemään sairaalassa!! :LOL:
 

Yhteistyössä