MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Tiedättekös mitä..

Niin paljon tekstiä tullut etten pysty millään halimaan jokaista erikseen ilon tai kärsimykksen vuoksi joten pistän KAIKILLE ison :hug: :D

Itsellä oli tänään neuvola. Ja siellä se vaan viihtyy :snotty:
possupiikin mäkin hain eilen..ja käsi tuli siitä niin kipeeks ettei pystynyt nukkumaan sillä puolen ollenka.. ja oikeella kyljellä nukkuminen ei ole tähänkään asti tuntunut kovin kivalta joten yö meni koko ajan pyörien...
Ens tiistaille sain ajan jos ei ennen sitä oo synynyt ja siitä sitten lähetteen tyksiin ja samalla saan sinne soitella et käynnistäis sitten perjantaina.. eli sillon olis viikkoja JO 41+6 |O

Nyt siis ei muuta ku odotellaan.. ei niitä supistuksia tai vesiä tuu sillon kun pitäs.. blaaah.. :snotty:

CB- 40+4
 
Pikkuihralle vaaleansiniset onnittelut :flower: :heart:
Paljon onkin poikia syntynyt...taitaa pojilla olla kiireempi tähän maailmaan ja monilla varaslähdöllä ;)

Huijui kun täällä on jännäämistä jo monen puolesta :whistle: :D
Edtalle ja finskille onnea matkaan :heart: :hug:
 
heippa kaikki!

ajattelin tulla pikaisesti kertomaan vauva-uutiset. Nyt vasta pääsin rauhassa koneelle. Meille syntyi siis viime viikon torstaina 29.10. ihana terve poika-vauva sektiolla :) Leikkaus meni hyvin, jännitin kyllä enne sitä ihan hulluna, tärisin siellä leikkaussalissa kun haavan lehti, mutta se olikin sitten tosi nopeesti ohi!! Saliin mentiin klo 11.40 ja poika syntyi 12.04. Suurimman osan tuostakin ajasta veivät puudutuksen laittaminen ja muut esivalmistelut, itse leikkaus oli ohi parissa minuttissa. Mies pääsi mukaan saliin ja oli koko ajan mun pään vieressä rauhottelemassa:) En tosiaan tuntenut yhtään mitään leikkauksen aikana, ja jossain vaiheessa kysyinkin "milloin aloitatte", sain vastauksen että "vauva on just ulkona" :) Sieltä hän sitten ihan pian parkaisikin ja sai täydet kymmenen pistettä. Kätilö kapaloi vauvan rinnalleni hetkeksi ja itkuhan siinä pääsi... Niin kauan odotettu ja hartaasti toivottu lapseni oli vihdoin siinä.. pian isä ja kätilö lähtivät sitten punnitsemaan vauvaa ja kylvettämään jne. Minut parsittiin kasaan ja pääsin heräämöön odottamaan puudutuksen häviämistä. Noin 2h päästä pääsin sitten vauvan luokse osastolle... <3 elämäni onnellisin päivä kyllä.

poika on ihan heart breaker - vanhemmat ovat menneet vähän sekaisin kyllä :-D päästiin ma pois sairaalasta ja nyt on pari päivää opeteltu uutta arkea . kaikki sujuu hyvin, poika on kiltti: nukkuu ja syö, imetyskin alkaa nyt luonnistua, alkuun oli vähän hankaluuksia kun maitoa ei tullu tarpeeksi ja poika sai pikku-hepuleita hermostuessaan.. 3 pvää synnytyksestä maito sitten nousi kunnolla ja nyt ei ole enää mitään ongelmia.

Tätä äitiyden ihmettä ja suuria tunteita ei voi oikein ymmärtää... oon ollu tosi herkkänä ja itkeskelly pienimmästäkin asiasta, mutta kaikki vain onnesta.. mitään baby bluesia ei ole ilmassa kyllä lainkaan:)

Toivuin leikkauksessta käsittämättömän nopeasti, olin jo seuraavana päivänä pystyssä ja kävelin jo kanttiiniin sekä pääsin suihkuun. 2 päivää leikkauksesta pärjäsi sitten jo pelkällä buranalla ja tällä hetkellä en oikeesti enää ees muista että mua on leikattu. Erittäin mieluisa synnytystapa minulle siis:)

Kukas täällä mahtaa olla seuraavana vuorossa?

tsemppiä ja kärsivällisyyttä! tätä kannattaa odottaa!!!!! <3

Onnittelut kaikille muillekin vauvansa jo saaneille!!!!
luen tarkemmin kaikkien kuulumiset kohta!

t. Sandy ja poju 6vrk :heart:
 
Onnittelut kakille vauvan saaneille :flower:

Nytniitä tulee oikeen urakalla.

Itelläkin on taas tänää supistellu taas vaihteeksi mutta ei niistä jaksa enää ees välittää kun ei tää täältä mihkää synny,ainaki tuntuu siltä.
 
Onnea uusille vauvautuneille tasapuolisesti :heart: :hug:

Sandy78 kiitos syntymätarinasta... antoi toivoa tällaiselle sektio-pelkoiselle uudelleensynnyttäjälle, mulla siis tuskin sektiota edessä, ellei sitten joudu hätäsektioon.

Pakko oli tulla taas kurkkimaan uusimmat uutiset, ja täällähän niitä tuntuu tulevan tiuhaan tahtiin...

Esikon kuulumisia odotellessa, ja eiköhän Sonjakin pian pääse tositoimiin, kun lapsivedeltä tuo aikaisempi vuotelu kuulosti ;)
 
Kaikille vauvan saaneille PALJON ONNEA! :flower: :flower:

Ja Onnittelut Poksujille ja LA:n saavuttaneille myös!!

Magda- Mulla oli sama tilanne neuvolalääkärissä rv37+ ja sanottiin että ihan milloin vaan syntyy mutta edelleen ollaan kokonaisia ja nyt rv 40+5. Mutta toki voi olla että sä pääset ohituskaistalaisiin. Täällä ilmeisesti vaan kovin sitkeä kaveri joka ei halua luopua yksiöstään =)

Piipero- Täällä kanssa on vuoropäivin täys tyhjennystä ja ummetusta, enää en kyllä usko et liittyis tuo tyhjennys synnytykseen, niin monta kertaa on turhaan toivonut..

Polkkajädelle ja röhkypossulle ONNEA vauvan hakuun!! Taitaa Finskikin päästä pian tositoimiin!! =)

Täällä supisteli eilen illalla reilun tunnin 5-10 minuutin välein ja supistukset voimistuivatkin pikkuhiljaa mutta yhtäkkiä välit alkoivat pitenemään ja supistukset menettivät voimakkuuttaan ja loppuivat kokonaan.. :headwall: Luulin jo hetken että pääsisi tositoimiin. Tänään olin mammakaverilla kyläilemässä ja päivä mennyt ihanan nopeasti, ei ole koko ajan ollut ajatukset mahassa =)

Santtu 40+5
 
Onnea vauvautuneille :flower: :heart: :flower:


Kiitos tarinoista taasen, kyllä ne jotenkin vaan rohkaisee lisää, kun mullakin mieli muuttuu monta kertaa päivässä: toisaalta toivoo kipua jne. ja toisaalta vois perua koko homman :LOL:
:hug: myös täältä kaikille sitä tarvitseville!

Peukutukset myös kaikille lorahtelijoille ja muillekin, joilla alkaa lähtö lähestymään :)

(.) Eka "yliaikaiskäynti" siis takana, eikä mitään uutta :| Ei ole vieläkään alhaalla ja en todella tajua, mistä nää nivuskivut sitten tulee. Enkä älynnyt kysyäkään...Kaikki ennallaan, tosin lääkäri teki niin ronskin sisätutkimuksen, että olen melko varma, että halusi saada jotain tapahtumaan...no sen ja parin tunnin ulkoilun jälkeen on taas supistellutkin. Ei ihan säännöllistä, mutta tiukan tuntuisia. Kovia kipuja ja säännöllisyyttä odotellessa siis (nyt oli näköjään tasan 10 min... ) :D Muuten seuraava aika on viikon päästä :whistle:

Mona ja pikkuinen 40+3
 
Mimona Olipas sulla aikaisin yliaikaiskäynti vai oliko joku muu kontrollikäynti? Taitaa vaihdella kyllä paikkakunnittainkin nuo käytännöt. Mä olen menossa Helsinkiin Kätilöopistolle synnyttämään ja yliaikaiskäynti on vasta 41+5.. Aika usein noi "ronskit" sisätutkimukset tässä vaiheessa saa synnytyksen käynnistymään, toivotaan et sulla käy niin =)

Santtu 40+5
 
Santtu: Se oli noiden mun veren vasta-aineiden takia sovittu jo tähän. Muuten olis just tuolloin 41+5, mutta itse asiassa mullahan on jo toinenkin käynti ennen tota eli 41+3. Saa nähdä pitääkö tää tosiaan käynnistellä, jos arvot vielä nousee. Mulla vasta näin viimeisillä viikoilla ilmennyt tämmöinen häikkä. Joillain muillahan tässäkin pinossa oli paljon aiemmilla viikoilla ja verensiirtoakin oli muistaakseni tehty sikiölle :eek: Mutta selviää varmaan lähipäivinä... Juu esikoinen lähti käyntiin kunnon ronkkimisella, vaikka olihan se jo 10 pvää ylikin. Mutta uskon, että jotain vaikutti :) Nyt on muuten supistanut reilu tunnin tasan 10 min välein, mutta vois tehdä enempi kipeetä. Ei nää ihan kivuttomia ole, mutta kaukana vielä totuudesta :whistle:
 
No jopas,onnea vauvautuneille :D :flower:

Omaan napaa eimitään uutta. Kävin lenkillä 2 päivän tauon jälkeen ja tuloksena muutama supistus :snotty:

Mä haluun jo sen vauvan :)

mulla muuten seuraava neuvolakäynti jo maanantaina jolloin on viikkoja 40+4

Edtako on sitten seuraava vuorossa?

niina ja jätkä(?) 39+6
 
Täällä ollaan edellen yhes koos, ja odotellaan jotain tapahtuvaks :kieh: Maanantaille on varattuna äippäpolille yliaikaskäynti rv 41+2 silloin, jos ennen sitä ei mitään tapahdu. ja toivon todella että tapahtuu. On monella tapaa yritetty pikkuista houkutella ulos, mut ei ilmeisesti halua luopua lämpimästä yksiöstä :ashamed:

Onnittelut Sandy78 ja pikkuihra prinsseistä :heart: , kovasti poikavoittoista tuntuu olevan.

No jos se esikko sen tyttösen tulosta pian ilmoittais =)

Sonja ja jokumuukin la:n saavutti, onnittelut :flower: koksahan sonja pääset tositoimiin? Edtalla jännää myös, tsemppiä :hug: Pikkuhiljaa niitä beebejä alkaa maailmaan tuleman :)

Onnittelut myös kakille täysaikaisuuden saavuttaneille :flower:

Polkkajäde ja Röhkypossu :hug: ja tsempit huomiseen :heart:

Milli ja beebi 40+4
 
Suuret onnittelut vauvansa jo saaneille!!! :flower: :flower: :flower:

Itse kävin lääkärissä ja kahdelle sormelle oltiin jo auki! Sanoi myös ettei usko että päästään la:han asti, vaan että vauva tulee jo aiemmin kun kohdunsuu oli niin kypsä, että vertahan sieltä rupesi tulemaan ihan kunnolla. Hui!

Ludde 37+2
 
ennemminkin yritin kirjottaa mutta jostain syystä en saanut sitä tänne näkymiin :kieh: toivottavasti muistan kaikki mihin piti kommentoida.
onnea vauvoista varri :flower: :heart: pikkuihra :flower: :heart: jasandy :flower: :heart:
tsemppiä sektioon polkkajäde ja röhkypossu :heart:

ja kovasti tsempitystä myös kaikille muille jotka ovat jo lähteneet nyytin hakuun :hug:
 

Yhteistyössä