*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kuulumiset luettu.

Taitaa täälläkin limatulppaa vähän tulla.Eilisen sekstailun päätteeks tuntu sellasta jonkinlaista kipua/jomotusta ja sit huomasin tulppaa tulevan.
Joskos sitä sit kuitenki viel sais täl viikol nyytin kainaloon :D Huoh.. toivossa on hyvä elää :D

CB- 39+4
 
Nopeasti tulin kommentoimaan, että possurokotteesta ei tullut muita oireita kuin hieman kipeä käsi. Se kipukin tuntuu vain kun makaa kyljellään sen päällä tai kurkottaa ylöspäin.

Tuntuu nyt, että oli ihan hyvä päätös ottaa se. Ainoa vain mikä nyt kauhistuttaa on se, että mies sairastuis possuflunssaan, eikä pääsis synnytykseen ja osastolle meidän luo!!!! :eek:

Ludde 36+2
 
Tänään oli lääkärineukku 36+4rv,otin samalla sen rokotteen vaikka olin alunperin sitämieltä et en sitä ota,mut siit saa vauva samalla suojan ja eikä se ole sen kummempi kuin normi rokotekkaan.
Kohdunsuu oli kiinni ja vauva oli laskeutunut,kiloja tullut nyt itselle n7kg,edelleen syntymä painoksi toi n.3kg muuten olo on ollut hyvä ;) En heräile edes öisin,nukun 7-8h yöunia =)
 
Täällä käyty neuvolassa ja olipa epämielyttävä yllätys vastassa :x Meijän tk:ssa ja kunnassa sikaflunssa jyllää, yks neuvolantäti enää töissä! Ja kuulemma on nyt tytön koulussaki...Eli kohta meilläkin! Rokotetta ei meillä anneta vasta kun ensi maanantaina ja taitaa olla sitten jo myöhästä mun kohalla, sen verran olo antaa ymmärtää että synnytys lähellä. Eilen supisteli koko päivän ja jomotti alaselkää ja mahaa. Suoli on toiminut myös tosi vilkkaasti. Yöllä tuli harvakseltaan supistuksia mutta en saanut nukuttua kun eilinen miehen työpaikan menetys uutinen ressas mieltä :/

Kysyin myös siitä että miten sitten synnytyksen jälkeen, niin kuulemma kuuluu 4vkoa riskiryhmään mutta rokotetta ei anneta enää kun ei raskaana! Heti jos tauti päälle tulee niin hakemaan Tamiflu kuuria. Nyt ottasin mielelläni tuon rokotteen!Se on niin väärin että joissain kunnissa sen saa jo ja osassa ei!

Eli tämmöstä omanapaa ja ressiä täällä!

Onni ja rääpäle rv 39+1
 
Thor: Mäkin sain ohjeeksi sairaalasta, että heille on hyvä ilmoittaa, jos lapsivettä on tullut edes vähäisen, just sen infektioriskin takia. Lähinnä siis haluavat tietää.
Taaperot: Saattoihan se ollakin, mutta kaiketi sen tulo ei lopu kokonaan, jos meinaan on reikä kalvoissa, niin sitä pitäisi tulla lisääkin.
Ludde: Olisi kyllä inhottavaa mennä synnyttämään ilman miestä, kun sitä on kuitenkin pitänyt jo niin itsestään slevänä, eikä muita vaihtoehtoja ole edes mietitty...
Onni: Todella väärinhän tuo on, että joissain jo saa ja toisissa ei :( Toivotaan nyt, että säästytte siltä ja muutenkin asiat järjestyisivät myös miehen työpaikan osalta :hug:
Unisynnytin taas minäkin viime yönä ja ah, taas niin helppoa :LOL: Menin käymään vessassa ja siinä sitten vastapäisestä peilistä näin vauvan päälaen :D Että näin...

Mimona ja pikkuinen 39+3
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :flower:

Täällä possurokotukset pistetään ens viikon torstaina raskaana oleville. Elän toivossa että pääsen synnyttään ennen sitä, mitä en kylläkään oikeasti usko. Oon miettiny pääni puhki ton rokotuksen kans ja taidan nyt kuitenkin kallistua sen ottamisen puolelle vaikka olinkin pitkään toista mieltä.

Onko muilla sellasta kipua kun mulla eli kävellessä tuntuu epämiellyttävää ja ajoittain hyvinkin voimakasta kipu tossa ylämahassa, sivussa kylkikaaren alla? Mua sattuu monesti kävellessä siihen niin että pitää pysähtyä monesti eikä kävelemisestä meinaa tulla mitään :/

Täällä vauvan aktiivisuus vaihtelee kyllä paljon. Parina päivänä vauva möyri koko päivän masussa ja nyt taas ollu pari rauhallisempaa päivää.. Mä haluun jo niiiiin synnyttään. Haluun nähä jo tän pikkusen :heart:

Huomenna poksuu taas :)

Ellen ja rontti 37+6
 
Merkkailen luetuksi.

Kovasti jo odotan teidän vauvauutisia, varsinkin niiden kenellä la ihan hollilla. Ihmeen hyvin kaikki yhdessä kasassa vaikka kuu vaihtuu ihan pian! :D

Mä liityn kanssa näihin tylsistyneisiin ja itsekkin tulee luettua palstaa vähän väliä :D joka väliin ei vaan viitti kommentoida.
Joku puhui että raskaana oleville pitäisi olla oma TV kanava, olen niin samaa mieltä!! :)
 
Mulla on huomenna se h1n1-rokote, Helsingissä ainakin meidän terveyskeskuksessa on avoin systeemi että sinne vaan mennään paikalle sitä hakemaan. Tänään kävin rokotuttamassa pojan kausi-influenssaa vastaan ja samalla keskustelin terveydenhoitajani kanssa siitä. Hän oli myös rokotteen ottanut, vaikka aluksi joskus kun siitä ekoja kertoja puhuttiin oli sitä mieltä ettei ottaisi. No eri tilanne se joka tapauksessa on hänellä ollut kun ei ole raskaana.

Ehdotti että voinhan mä ottaa sen ensi viikon neuvolakäynnilläkin mutta mieluummin haen heti huomenna, kun jos siitä kuumetta nousee niin todennäköisempää on että ehdin siitä parantua ennen synnytystä jos haen sen huomenna kuin jos vasta ensi torstaina. Tai näin ainakin toivon, että ensi viikolla voisi jo synnytellä :whistle: :LOL:

Mamacita- rv 37+4
 
Pomelo Mulla on sellainen homeopaattinen ohjekirjanen.
Eli Arnica D12 voi aloittaa ottamaan esim. ennen sektiopäivää 2 päivää aikaisemmin 3-5 kpl aamulla. Tai sen voi aloittaa kun synnytyspoltot alkavat....tätä voi ottaa koko synnytyksen läpi lievittämään kipuja ja vähentämään verenvuotoa 10-30 min välein. Arnicaa jatketaan myös synnytyksen jälkeen auttamaan kehoa palautumaan (n. 2 viikkoa, 2 x päivässä) Tätä tuotetta käytetään myös eläimillä helpottamaan synnytystä.

Synnytyksen ainana otettavaksi mulla on DR. Reckeweg (R 75) yhdistelmätippa. Tämä sisältää kuutta eri homeopaattista tuotetta, jotka nopeuttavat synnytystä ja helpottavat kipuja. Tätä otettiin kanssa muistaakseni 15-30 min välein määrätty tippamäärä sekoitettuna veteen. Nyt en muista tuota annostusta tarkkaan ...mulla on se ohje tuolla alakerrassa...jos kiinnostaa niin voin tarkistaa annostuksen. Tätä tuotetta ei saa aloittaa ennen kuin synnytys on käynnissä, koska jotkut näistä tuotteista tosiaan nopeennuttaa aukenemista.

Mulla on myös tuota kipupelkoa ilmassa :(
Yritän tässä jotenkin aivopestä itseäni, että tällä kertaa sen kestäisin....ainakin nyt olen henkisesti ihan eri tavalla valmistautunut...ja on juuri noi homeopaattisetkin..jotka voin aloittaa jo kotona...ei tässä muuta voi kun toivoa...

Jos tuo sun pelko ei ota laantuakseen..niin siihenkin vois olla hyvä apu homeopatiasta. Ainakin Aconitum D 30 sopii ahdistus- ja pelkotiloihin...mutta tästä vois kysyä paremmin esim. homeopaattisesta myymälästä...voisivat tietää vielä jonkun paremman tuotteen.

Häpyluusta oli täällä myös juttua. Mulla neuvolassa sanottiin, että joillain se voi kipuilla ihan älyttömästi jo ihan siitä kun otetaan sf-mitta. Mulle hän sanoi viimeeksi, että vauvan pää on pukertanut häpyluun jo iha pullolleen ulospäin...

Zera 39+3
 
Kuulumiset luettu.
Ja täällä poksutaan 39+0! Alun perin tämä olin mun laskettu päivä, mutta se siirtyi ultran perusteella viikkoa myöhemmäksi...

Monella alkaakin olla jo viimeset hetket käsillä ja lupaavia merkkejä =)
Itsellä on muutamana päivänä jomotellu alavatsaa/ selkää. Mut ei ne supistuksilta oo ainakaan tuntunu. Tänään on pari kertaa pyyhkiessä tullu limaa..Mut en tiä olisko ite tulppaa, kun ei ole veren sekaista?

kiitos taas mammat kahvittelu seurasta, mukavaa oli! otetaan taas uusiks!
 
Hyvää uutta viikkoa,

Hiljaiset oli liikkeet sunnuntaina ja liikelaskennan jälkeen (ensimmäinen tunti 3 ja toinen vain 1 liike) päätin käydä tarkistamassa tilanteen polilla. Siellä hiljaisuus jatkui, joten jäin osastolle. Maanantaina päätettiin käynnistää, kun myös lapsivettä oli vähän ja liikkeet edelleen vaisuja. Seurauksena ihana tyttö :heart:

Eli meidän pieni syntyi 26.10. rv 38+6.

Nyt meidän paukkuhousu taitaa tuolla heräilläkin, joten lähdetään tissihommiin. Ihana fiilis :)

Emmama + tyttö 2pv

ps. ainoa harmi on se, että nyt sitten jäi se rokotus saamatta
 
Terkkuja päivystyksestä... Käytiin miehen kanssa aamulla tarkistamassa tilanne, kun liikkeitä ei tuntunut eilen oikeen kunnolla ja sama jatkui vielä tänä aamuna. Makasin kättärillä tunnin sydänkäydälaitteessa ja sain siinä sitten onneksi 13 liikettäkin tuntumaan. Tuli siinä samalla tarkastettua ultralla, että vauva oli pää alaspäin niin kuin oli veikattukin. Olipa huojentava käynti! Olin lievästi sanottuna hysteerinen kun aamulla soittelin sinne ja totesivat kuvauksieni perusteella että kannattaa tulla tarkistamaan tilanne... Kotimatkalla jo vähän naurattikin ja pohdittiin, että montakohan kertaa ehditään vielä sielläkin vierailla ennen kun meillä on oikeaakin asiaa...

Onni, täällä kans yks raivostunut rokotekäytäntöjen kritisoja. Miten voi olla että koko prk¤ pk-seutu saa rokotteet ennen kun täällä Vantaalla. Espoossa alettiin tänään, Helsingissä huomenna, mutta Vantaalla ei vielä edes ensi viikolla! Oon niin vihainen, kun mietinkin tätä, että varmaan vauva lopetti liikkumisen senkin takia :(

PlanBaBy 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Pomelo
Synnytyksen ainana otettavaksi mulla on DR. Reckeweg (R 75) yhdistelmätippa.

Tosi mielelläni kuulisin tuon annostuksen. Arnicaa on tosissaan meillä käytetty kissoille keisarileikkauksen jälkeen ja tuota Aconitumia eläinlääkärikäynneillä. Aconitumia oon joskus itsekin ottanut päänsärkyyn.

Onneksi tuo kipupelko ei oo lamauttavaa, mutta kun en esikoisen kanssa ollut oikein mitenkään valmistautunut ja sairaalassa oli tosi kiireistä (käytännössä kätilöharjoittelija hoiti mua) niin tuntui etten itse osannut tehdä mitään tai toivoa mitään. Onneksi nyt tietää jotain jostain. Se vaan mietityttää, kun epiduraali auttoi niin hyvin kipuun, mutta en ikinä enää halua sitä kuukauden mittaista päänsärkyä... toisaalta tiedän että jos synnytys venyy siihen samaan 29 tuntiin niin en kyllä sitä ilman kivunlievitystäkään kestä. Ehkä tässä on eniten luottamusongelmaa sen suhteen, ettei oikein tullut ohjeistetuksi tai kuulluksi tuossa ekassa synnytyksessä. Ainakin nyt mies tietää paremmin mun toiveet ja osaa sitten toivottavasti myös keskustella asioista hoitajien kanssa. Itse olin tossa ekassa synnytyksessä suurimman osan ajasta ihan ulkona (tai kai sitten synnytysregressiossa) ja vasta jälkeenpäin tuli tunne siitä, että olin tosissaan kovin yksin koko aika :D
 
omaa napaa ja urakalla Kävin tänään siis kokokontrolliultrassa. Koon ja kasvun puolesta vauvalla kaikki hyvin ja sukupuolikin varmistui (kolmannen kerran) pojaksi. Mutta, mutta. Lääkäri totesi sikiön päässä 16 x 16 mm kokoisen kystan (aivokudoksessa) :'( . Mulla ajatukset ja kaikki ihan sekaisin... Saattaa kuulemma olla, ettei kystasta ole mitään haittaa lapselle. Niin, mutta mitäs sitten jos on? Ja millaista haittaa???!!!??? Helvetti.... Multa otettiin virusnäytteitä (verestä ) varmuuden vuoksi vaikka sanoi, että tuskin niistä johtuu. Otettiiin mm. sytomegalovirus ja parvovasta-aineet. Lisäksi halusivat tutkia multa tukostaipumusta. Mullahan siis 2 tervettä lasta ennestään ja vuodot olleet molemmissa synnytyksissä ihan normaalit (300 ml). Alle 500 ml on kuulemma aivan normaalia... Mitään enempää tietoa en saanut enkä tärinässä ja tyrmistyksessä osannut kysyäkkään. Lääkäri oli kuitenkin rohkaisevan ja miellyttävän kuuloinne. Hän myös konsultoi pediatria, joten uskon hoidon jne olevan huippua kyllä. Synnytystäkään ei käynnistellä sen takia eikä mitään uusia tutkimuksia tarvitse nyt tehdä. Vauvan synnyttyä pediatri tutkii hänet tarkasti ja luultavasti vauva otetaan tarkkailuosastolle. En siis saa häntä viereeni ilmeisestikkään :'( :'( :'( . Vaikka toki saan itse viettää aikaa tarkkailussa. Vauvasta otetaan myös pään ultraääni syntymän jälkeen. Se tehdään synnytyssairalassani eli Kätilöopistolla. Jos siitä ei selviä mitään (?), tehdään pään magneettikuvaus (MRI) Meilahdessa.... En oikein tiedä mitä kertoisin, kun en itsekkään ymmärrä! Miksi tämä tulee esiin vasta nyt? Onko kystat kehittyneet vasta nyt? Olenhan käynyt kolmen viikon välein nyt ultrassa diabeteksen takia. Jotain taisi myös mainita vauvan aivoverenvuodosta? Pienestä sellaisesta? Ei enää muista......

Sain nyt myös kuitenkin ajan käynnistykseen eli laskettuna päivänä menen aamusta heti kahdeksalta osastolle, sikäli ei enne sitä synny. Koko ajan olen toivonut synnytyksen käynnistyvän, mutta nyt toivoisin ainakin tähän muutaman päivän lisäaikaa. Haluan ehtiä sulatella tuota kysta-asiaa.

Tällaista täällä siis. Paniikin ja sekasortoisin ajatuksin...

EDTA 38+1 :'(
 
Emmama Suuret onnittelut !!! Mitkäs on vaavin mitat?

Pomelo Mulla kun on noista aikaisemmista synnytyksistä aikaa niin paljon, niin käytännötkin oli erilaiset...ei siihen aikaan äitejä kuunneltu..tai ei ainakaan mua. Ihanaa kun sekin asia on mennyt eteenpäin ja voi itsekkin " vaikuttaa" edes johonkin. Mä olen menossa synnytykseen yksin, joten senkin vuoksi yritän takoa päähäni joitain seikkoja mitä haluan otettavan huomioon synnytyksen aikakana. Hyvä että olet valjastanut myös miehesi tuohon! :) Voit sitten luottaa, että joku ainakin pitää puoliasi .

DR. Reckeweg (R 75) annostus:
10 tippaa 15-30 min. välein, pienessä vesimäärässä ja
Oireiden helpotettua: 10-15 tippaa 1-2 tunnin välein pienessä vesimäärässä.

 
emmama suuret onnittelut :flower: :flower:

ja edta voi ei :'( miksi vielä tässä vaiheessa tulee moisia uutisia?! vaikka tuskin mistään vakavemmasta kyse, muutenhan oisivat varmasti tehny sektion hetimmiten, muta silti että pitää tuommoisia vielä miettiä. jaksamista teille :hug: :hug:
 
EMMAMA paljon onnea tytöstä! <3 sieltä se tyttö siis ohituskaistalta putkahti :D

EDTA voi ei..paljon jaksuja sinne! Toivottavasti asia selviää eikä ole mitään vakavaa tms. Harmillista että asia tosiaan nyt vasta ilmi tuli vaikka luulisi että se olisi jo aikaisemminkin voitu havaita..
 
EDTA voimia ja jaksamisia sinne kovasti tuon uutisen sulatteluun, yhdyn kyllä tupunaan että varmasti olisivat sektion heti tehneet jos hätä pienellä olisi!! :hug: :heart: :hug:

Emmama suuren suuret onnittelut prinsessan johdosta :heart:

Tää siivoaa nyt kun pystyy jo liikkumaan :D
 

Yhteistyössä