*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

No kun mäkin vähän olin huuli pyöreenä kun sanoin sille neuvolan tädille
" Välillä menee pari-kolme tuntia etten tunne liikkeitä,mutta eiköhän tuo vaan nuku silloin" Niin neuvolan täti sanoi että " SILTI vaikka vauva nukkuukin niin pitäis se 10 liikettä tuntua" !!!!!! Ihan pimeetä...Parempi kun unohdan koko laskennan ja stressaan sitten jos huomaan että on ollut hiljasempi päivä :D Hullukshan tässä tulee muuten. :p
Polilla kun kävin sillon niin sanoivat kyllä että parempi aina varmistaa että kaikki on hyvin kuin kärvistellä kotona.
 
Onnea Harhis kotiutuksesta :flower:
Harmi, ettei vauva kääntynyt Polkkajädellä :( Toivottavasti kääntyisi ihan itsestään vielä, itse en tiedä yhtään mitä tuossa tilanteessa tekisin...
Toivottavasti HeidiS23:lla on kaikki olosuhteisiin nähden hyvin :hug:

En muista oliko jotain muutakin kommentoitavaa :saint:

Neuvolassa käyty tänään:
37+3
Paikat kiinni edelleen, pehmenneet oli jo aiemmin, ei muutoksia siis.
Paino: +680g/vko, yhteensä 18,5kg, enkä saanut edes satinkutia B)
Turvotus: +
RR 123/74
Pissa puhdas
Hb 121 JEE, vihdoin noussut!!!
Sf 35
Vauva Rt:ssa, syke ~150, liikkeet ++

Ainiin niistä liikkeistä...Itse huolestuisin vasta, jos on selvästi hiljaisempi vuorokausi ja, jos vauva ei sitten mehuista ja herättelyistä huolimatta liikkuisi sitä 10 liikettä/tunti. Esikoisellakin oli ihan selkeät nukkumisajat jo tässä kohtaa, joten en odota tuntevani liikkeitä joka tunti tämänkään kohdalla.

 
neuvolalääkärikuulumiset:

rv 36+3 (35+3)
paino 72,9kg -200g (73,1kg +1,3kg)
proteiinit +/- (+/-) muuten pissa puhdas (eka kerta ku ei ollu ees leukkarit koholla)
RR 120/78 (123/76)
hb 133 (ei mitattu)
sf-mittaa ei otettu nyt

vauva raivotarjonnassa edelleen, laskeutunut mut ei kiinnittynyt.. kohdunsuu kahelle sormelle auki (viikko sitte oli vielä visusti kiinni) ja mikä hauskinta, mulla ei oo ollu lainkaan supistuksia.. ei siis edes harjotus sellasia..

seuraava käynti onki sit jo rovaniemellä äitipolilla ens viikolla torstaina, joten sinne suuntaan lasten kans ihan lähipäivinä... tosin mun ennustuksen mukaan tää syntyy ens torstaina :LOL:
 
Liikelaskennasta Minulla on ollut se käsitys, että 10 liikettä pitää saada joka tunti. Jos ei tule ensimmäisen aikana, sokeria napaan ja sitten kuulostella toinen tunti. Minusta välillä tuntuu, että vauva ei ole liikkunut juuri yhtään, mutta sitten kun alkaa laskemaan liikkeet tulee kuitenkin kasaan. Touhutessa ei kaikkia liikkeitä rekisteröi.

Viime yönä tuli yksi oikein kipeä supistus, johon heräsin. Heti mietin, että jokohan voisi, vaikka en ihan tosissani uskonut. No ei siinä tullut kuin pari laimeampaa kaveria. Mutta joskus viikon päästä alkaa olla jo jännät paikat, jos kovemmin supistaa. On se vaan jännää sitten odottaa lähtöä. Nyt alkaa sentään kaikki olemaan suurin piirtein valmista. Tosin pikkuvaatteita odottaa vielä pesuvuoroa. Sen verran paljon meillä on pyykkiä muutenkin, että olen vauvanpyykkiä pessyt pikkuhiljaa. Sänky on kuitenkin nyt valmiina ja sairaalakassi. Kotiintulovaatteetkin katsoin vauvalle, tosin niitä täytyy vielä täydentää.

Ihanaa tämä loppuodotus, kun matka ei tunnu enää kovin pitkältä ja olokin on nyt hyvä ja voi nauttia masusta :)

Emmama 37+1

Lisäys: aiemmat kaksi ovat nukkuneet suoraan pinniksessä ja sama tällä kertaa. En koe siinä mitään ongelmaa.
 
Synnytystapa-arviossa on nyt käyty. Pikkuisella on kaikki hyvin ja keskikäyrillä kasvaa, nyt noin 2800 g :heart: Maanantaina joudun kuitenkin magneettikuvaukseen lantion tarkempaa koko arviota varten. 30-60 minuuttia pitäs maata paikallaan sellatteessa ahtaassa putkessa, apua! Onko kenelläkään kokemusta magneettikuvauksesta? Mietin vaan, että miten siellä putkessa pystyy makaamaan niin pitkään selällään liikkumatta kun selällään oleminen on hankalaa muutenkin :eek:

Liikelaskenasta ei mullekaan oo neuvolasta annettu muuta ohjetta kun jos hiljainen päivä niin sit pitäs saada ne 10 liikettä tunnin aikana. Ei varmaan kannata hirveesti stressata jos ei joka tunti tunne 10 liikettä. Mulla ainakin vilkas naparo tuolla masussa, mutten välttämättä joka tunti tunne liikkeitä (tai ainakaan itse huomioi niitä ).

Täällä on liikkeet ollut viime aikoina möyrimistä, mutta nyt pikkunen on parina iltana potkinut mua oikein kunnolla toiseen kylkeen. Sattuu ihan tosissaan kun potkut on nin kovia *auh*

Liina ja ötö 36+1
 
Heipat kaikille!
Kuulumiset luettu, monta kertaa päivässä :)

Polkkajäde, meillähän on vauva viistosti poikittain edelleen ja mulla edessä lääkäri kahden viikon päästä. Sitten on viikkoja 36+3 ja jos ei ole nuppi kohti exitiä, eikä täydellinen perätila eli peppu lantiossa, edessä on leikkaus. MIeluummin synnyttäisin tietysti alakautta, mutta en peppu edellä vaan sitten haluaisin leikkauksen... Toivottavasti päätös kypsyy rauhallisin mielin sinulla, toivotaan toki enemmän, että molempien ipanat vielä kääntyvät lähtökuoppiin!

Harhis ja Valkolilja, miten suloisia vauvoja teillä jo, onnea kovasti vielä kerran <3

Minä olisin jo ihan kypsä luopumaan masusta ja vaihtamaan vauvan syliin, vaikka vauvalle viimeisetkin masuviikot ovat tärkeitä. On jotenkin niiiin kypsä tähän valvomiseen/heräilyyn öisin, tukalaan oloon ja närästykseen. Painoa on tullut 18 kiloa lisää ja se tuntuu kokoajan. Ja samaan aikaan tiedän, että jos normaalisti pääsen synnyttämään, menee takuulla yli. Plaah. Onko kellään muulla vielä maha-angstit?

Imuri odottaa minua tuolla nurkassa, joten pakko kai sitä on sitä alkaa heiluttaa, mies tulee huomenna kotiin, on ollut kolme viikkoa toisella puolella maapalloa taas. Ihana kun saa taas toisenkin aikuisen arkeen mukaan, jotenkin nyt loppuraskaudesta olen kaivannut miestä hirmuisesti, kun aikaisemmin nämä työreissut on menneet ihan itsestään.

Kivaa loppuviikkoa kaikille!!

M. ja Itu 34+3

 
hejpsan!

kaikkien kirjotukset luettu, mut nyt ei jaksa kommentoida ku kaaaauhea väsymys enkä ees muista kaikkea mitä kommentoisin...

tulin vaan kertomaan kans uutiset "jättiläis vauvastani" jonka takia jo toistamiseen painoarviossa tänään, viime kerrasta (32+4) nyt 35+3 kasvanu vaan vähäsen, eli viimeks oli 2,2kg ja nyt ultrakone näytti 2566g ja tietokone 2,4kg eli tiedä sitten onko noihin aparaatteihin mitään uskomista... ettei ois kasvanu paljoakaan vaikka maha venyy ja paukkuu ja viimeks sanoivat syntymäpainoarvioksi "reilusti yli nelikilonen" ja nyt en ees tajunnu kysyä syntymäpainoarviota ku ei sanonu. sit laitettiin sydänkäyrään ja siinä näkyi semmosia "katkoksia" ja lääkäri sanoi että EHKÄ sillä on ylimääräisiä sydämmenlyöntejä... kyselin onko normaalia nii ei juuta eikä jaata sanonu, kiwwwaa oli taas lähteä sieltä näillä mielin ettei mistään mitään tiedä..

nyt väsyttää niin paljon että pakko mennä pötkölleen, palailen pirteempänä..
 
Liina-, mä kävin esikoisesta siinä magneettikuvauksessa ja jotenkin siinä vaan pysty makaamaan sen tarvittavan ajan vaikkei muuten sitten pystykään. kyllä ne sieltä sit aina välillä kyselee että onhan ihan hyvä olo yms. :)
 
Jennyli, taitaa mennä ensi keskiviikko liian kiireiseksi, jos neuvolan jälkeen lähden vielä tapaamiseen. Mietin kuitenkin asiaa...

Liikelaskennasta puhuttiin viime neuvolakäynnillä ja itse ainakin varmistin, että joka hetki ei niitä 10 liikettä tarvitse tutkailla, iltasella tutkailu riittää. Kaikki vauvat eivät ole yhtä vilkkaita. Älkää siis olko heti huolissanne!

Esikko77 ja Möhköfantti 34+5
 
Liina- Voit ottaa varmaan mukaan sinne magneettikuvaukseen omaa musiikkia. Laite pitää kovaa meteliä, joten saat korvakuulokkeet. Ihmeen kauan kuvaus on sanottu kestävän, vaikka tutkitaan vaan lantion alue. Tsemppiä tutkimukseen!

Liikelaskentaa harrastan silloin tällöin. Tämä vauveli liikkuu yleensä harvakseltaan ja joskus harvoin tulee vuorokausi, jolloin on täysi jumppa meneillään. Liikkeiden epätasaisuus häiritsee mua kanssa välillä, jolloin laskeskelen noita liikkeitä. ...joskus en saa edes ekalla tunnilla sitä kymmentä liikettä kasaan, mutta tulee sitten juuri ja juuri toisen tunnin kuluessa. Tänäänkin oli päivä, jolloin en tuntenut kokonaiseen aamuun ja päivään mitään liikettä, mutta ehdin sitten vasta iltapäivästä laskeskelemaan liikkeitä....ja sitten taas vauveli oli jo heräillyt ja liikkeitä tuli yli 20.

Täällä on kanssa jo vauvalle sänky valmiiksi pedattuna....sairaalakassia en ole vielä ehtinyt pakkaamaan.



taaperotx4 Missä ja mihin aikaan tuo turkulaiseten tapaaminen on?

Zera 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Liina- Voit ottaa varmaan mukaan sinne magneettikuvaukseen omaa musiikkia. Laite pitää kovaa meteliä, joten saat korvakuulokkeet. Ihmeen kauan kuvaus on sanottu kestävän, vaikka tutkitaan vaan lantion alue. Tsemppiä tutkimukseen!

Liikelaskentaa harrastan silloin tällöin. Tämä vauveli liikkuu yleensä harvakseltaan ja joskus harvoin tulee vuorokausi, jolloin on täysi jumppa meneillään. Liikkeiden epätasaisuus häiritsee mua kanssa välillä, jolloin laskeskelen noita liikkeitä. ...joskus en saa edes ekalla tunnilla sitä kymmentä liikettä kasaan, mutta tulee sitten juuri ja juuri toisen tunnin kuluessa. Tänäänkin oli päivä, jolloin en tuntenut kokonaiseen aamuun ja päivään mitään liikettä, mutta ehdin sitten vasta iltapäivästä laskeskelemaan liikkeitä....ja sitten taas vauveli oli jo heräillyt ja liikkeitä tuli yli 20.

Täällä on kanssa jo vauvalle sänky valmiiksi pedattuna....sairaalakassia en ole vielä ehtinyt pakkaamaan.



taaperotx4 Missä ja mihin aikaan tuo turkulaiseten tapaaminen on?

Zera 37+3
Se on klo 11 huomenna wiklundin kahviossa..paikalle vaan jos suinkin pääsee.

 
Tän päivän kuulumiset luettu, jospa nyt jaksais itekin jotain kirjoitella...

Pientä flunssaa pidellyt niin lapsilla kuin meillä vanhemmillakin. Lapsethan jaksaa touhuta kipeänäkin mutta itte vois oikein mielellään vaan pötkötellä sohvalla mutta ei auta kun sinnitellä...jospa tää olo tästä pian jo helpottuis.

Hellyttäviä kuvia Valkoliljalla ja Harhaanjohtajalla :heart: .

Ihanaa, että täällä on niin paljon muitakin jouluihmisiä :xmas: . Mun mielestä kun joulu on ehottomasti vuoden paras juhla. Tunnelma, tuoksut, jouluherkut, kiireettömyys, yhdessäolo jne.
Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin niin saa sitten olla rennolla joulumielellä jo muutamaa viikkoa ennen joulua. Eli lahjoja on jo hankittuna ja mietittynä valmiiksi mitä kellekin ostais. Joulukortteja pitää myös alkaa väsäilemään kunhan sopivan mallin löytää. Jouluverhot ja joulukoristeet kaivelen esille jo marraskuun loppupuolella/joulukuun alussa. Joulukuussa leivotaan pipareita ja hankitaan viimeiset lahjat, kuunnellaan joululauluja ja lasketaan öitä jouluaattoon... :xmas:
Perinteisesti olemme myös viettäneet joulukuun alkupuolella viikon Lapissa hiihdellen ja pulkkaillen ja Joulupukkiakin on käyty samalla tervehtimässä. Tänä vuonna taidetaan jättää tuo reissu väliin ja sen sijaan, jos kaikki vaan menee hyvin niin pidetään ristiäiset jo ennen joulua.

Tsemppiä teille kaikille jotka erilaisista vaivoista ja kivuista kärsitte :hug: .

Oma olo on (tätä flunssaa lukuunottamatta) kerrassaan mainio. Ainoa mikä vaivaa on närästys nukkumaanmennessä mutta siihenkin riittää kun nappaa yhden Rennien iltapalaksi. Yhtään ei siis tunnu siltä, että lähiaikoina olisi synnyttämään lähtö. Ja hyvä niin, koska pesänrakennusvimma on edelleen päällä ;) . Kaksi aiempaa lasta ovat siis menneet noin viikon yli joten eiköhän tässä marraskuun puolelle mennä ennenkuin mitään tapahtuu. Ja nyt tietysti kun näin sanon niin lähtö tulee ens yönä... :kieh:

Taitaa olla Rennie-aika ja sit Nukkumattia odottelemaan.

Pelagia 37+2
 
Huomenta! :wave:

Mulla muuten on kans ollu jokusia viikkoja tuo liikelaskenta lappunen mutta yhtään merkintää en oo siihen tehny! :whistle:
Minäkään en tunne liikkeitä jatkuvasti, välillä siis unijaksoja ja välillä vain muutama havaittava töytäisy näin päiväsaikaan kun tulee itse touhuttua.
Vauva on yleensä aktiivisin näin aamusta kun olen herännyt, kun syön ja illalla kun rauhoitun päivän askareista. Enkä mä oo tosiaan huolestunu yhtään koska sitten kun liikkeitä on niin niitä on ja paljon! :D
Tää vauva on ollu myös aika varhaisilta viikoilta kova hikkaamaan ja jos liikkeitä ei tunnu niin hikasta tiedän että kaikki on hyvin :D
Tuon lääkärikäynnin jälkeen mulla supisteli eilen tosi paljon, poltteli ja oli paineen tunnettakin! Tiiä mitä siellä sitten ronklas kun viimeksi muistan myös alapäätä poltelleen useamman päivän :/

Tupuna, sipponen vaavihan sulla sitten masussa köllöttelee :heart: Joten ei tarvii stressata mistään jättiläisvauvasta ;)

(.) Eilen oli meikäläisen viimeinen lääkärineuvola, jee!! =)
Tässä olis kuulumiset sieltä...

Rv 36+1 (35+1 )
Rr 128/86 (118/80 ) Eipä oo ikinä ollu vielä nuin korkeet paineet mutta mä jännitin ihan hirveesti ja tunsin sen itse inhottavana sisäisenä olona :/
Hb - (-)
Paino -700g (+600g ) Yht. +9kg
Sf 33 (32 )
Liikkeet ++ (++ )
Syke 150 (124-150 )
Rt (rt )
Vettä normaalisti.
Kohdun kaulaa oli jäljellä 2cm ja suu oli pehmennyt ja sormelle auki. =)

Ja juuh, painoarvioon en saanut lähetettä :kieh: Lääkäri oli sitä mieltä että käyrien, sokereiden, painon ja käsiarvion mukaan vauva ei ole mikään iso!!
Epäili myös ettei synnytys välttämättä mene kovin yliaikaiseksi joten vauva olisi ns. keskikokoinen.
Mutta sellaisen lohdukkeen kyllä heitti ilmaan että jos raskaus menee yli rv 40 niin siinä vaiheessa voin pyytää terveydenhoitajan kautta lähetteen kokoarviota varten.
Heh, ehkäpä mä nyt kestän tän...ei ykskään vauva kai masuunkaan ole jäänyt ;) :LOL: Mutta olishan se jollain tapaa huojentanut ja tokihan se murunenkin olis ollut kiva nähdä :heart:
Lääkärikäynnin jälkeen supisteli koko päivän kovin herkästi, poltteli ja oli paineen tunnetta!
Tiiä mitä sitten siellä ronkki kun muistan viimekerrallakin poltelleen useamman päivän...mokomaki kloppipoika!!

Nyt siivoamaan ja kaupoille :wave: Meille tulee illalla uus kirjahylly ja täytyy tuo vanha tyhjentää päivän aikana.

Jennyli+nappula 36+2
 
Liikelaskennasta , kun noita vanhempia odotin niin sellaisesta ei edes mainittu, en tiedä onko 13-14v sitten ollut sellaista vai eikö vain mainittu..? Nyt oli puhetta siitä joskaan en ole kovin tarkkaan seuraillut kun tämä vauva selvästi on toisina päivinä huomattavasti aktiivinen kuin toisina. Eli juuri kun olen yhden päivän hermoillut vähiä liikkeitä, seuraavana sitten muljuaakin ihan koko ajan.

Neuvola oli eilen, kaikki ok ja niin samoilla arvoilla kuin edellisen kerran etten viitsi edes kirjoittaa :snotty: , painoa on nyt tullut yhteensä 18kg :kieh:

Neuvolalääkäri olisi ollut vasta rv 38, edellinen oli rv 25, nyt se peruttiin koska menen sinne kokoarvioon, ei kuulemma tarvitse sitä sitten.. Ihmeen pitkä väli olisi muutenkin mielestäni mutta ainokainen lääkäri kuulemma lomailee nyt.

Niin ja JÄLLEEN mun sf-mittaa piirrettiin neuvolakorttiin vaan sen mukaan että se pysyy siellä käyrillä.. :D :D
Eikä nyt tiennyt onko vauva rt vai pt kun sanoin että tuossa vasemmalla rinnan alla tuntuu kunnon muhkura että onko se peppu vai pää. Oli vaan esikolla samanlainen kun oli pt.
Kamalan epävarma neuvolantäti mulla.. Onneksi nyt on edes se arviointi..

Supisteluja on alkanut olla aika lailla, illalla nukkumaan mennessä ja yleensäkin jos menee maate niin tuntuu selässä lähinnä.

Sairaalakassista , jos miehenne on mukana pakkaatteko hälle jotain evästä myös? Ajattelin laittaa hänellekkin myös jotain juotavaa ja syötävää, täällä kun ei ole ainakaan lähimpään 20 kilometriin sairaalan lähistöllä mitään mistä saisi mitään yöllä tai illalla myöhään.

Meillä mies on alkanut hermoilemaan selvästi tulevaa synnytystä, juteltiin pari iltaa sitten ja sanoi että syy miksi hermoilee on se, ettei haluaisi nähdä minua kipeänä ja kun ei voi tehdä mitään auttaakseen. Rauhoittui vähän kun koetin sanoa että siihen kipeänä olemiseen on ainakin hyvä syy, että en itse pelkää sitä millään lailla etukäteen ja se on jo suuri apu kun on edes henkisenä tukena vaikka ei paljon muuta voisi..
Jotenkin ihanaa kun saa miestä tyynnytellä :heart: !

Olisin täältä voinut muuten ajella tampereen tapaamiseen mutta tulee juuri siihen aikaan vieraita joten enpä sitten pääse.

rv 36+4
 
Tässä muuten mun tänhetkiset kotiintulovaatteet+ kaukalo ;)
Tossa kaukalossa on nyt sitten tuo tilaamani lämpöpussi joka on aikasta reippaan kokoinen ja kylmää ilmaakin pääsee varmaan osittan sisään!
Mitä mieltä siis ootte, pitäiskö vaatteita laittaa alle enemmän?! Tossa kun ei oo nyt kun body, kollegeasu sekä pipo,tumput ja sukat...
 
"Kiva" hannanmamma ja muut että teilläkin on rauhallisia vauvoja mahassa, vähän helpottaa huolta kun kuulee ettei muillakaan jatkuvasti potkita ja möyritä. =)

Röhkypossu munkin mies taitaa vähän jännittää vaikka yrittää kovasti peittää sen...

Minullakin alkanut supistelemaan, varsinkin eilen supisti useita kertoja tunnissa ja ihan napakasti, ei vielä kipeästi mutta inhottavalta se tuntui. Sitten on sellaista menkkamaista jomotusta ja tuikkimista alapäässä. Jipii, jospa sitä ei mentäiskään hirveästi yli :D

Äsken etsin runon netistä jolla ilmoittaa vauvan syntymästä, itkeä tihrutin samalla :ashamed: :whistle:
Tuli lapsi tuulen kainalossa
tähtisateen takaa
pian pieniä hymyjä herttaisia
hän ympärilleen jakaa.
Tyttäremme/poikamme syntyi (pvm)+
(kellonaika), painoa hänellä oli (----)
ja pituutta (----) <3"

Nunneliini 35+3
 
lieneekö vähän hormonit pinnassa ku vauvarunoa ettiessä törmäsin tähän kummirunoon ka vesihän se tuli silmiin:


Kummia vailla olisi nyt
perheemme vastasyntynyt.
Vaippaa ei ole pakko vaihtaa,
mutta lapsellisuuksia et saisi kaihtaa.
Ja kun muksu teininä luoksesi kurvaa,
hän yhä saisi sinulta tukea ja turvaa.

Anna ajatusten rauhassa karttua
ja mieti, tahdotko haasteeseen tarttua.


:D
 
Huomenta kaikille!

Huh en ole kertaakaan nukkunut raskausaikana näin huonosti.. Koko yönä yhteensä max 2tuntia.. Vähän väliä heräsin, sitten pyörin sängyssä tunnin pari, nukahdin hetkeksi ja taas sama. Enkä herännyt vessaan kertaakaan vai sielä edes joutunut käymään.. :(
Myös pikkasen supisteluja tullut ja nyt aamulla myös mutta kivuttomia.

Turkulaisten tapaamiseen tulossa, toivottavasti en vain nukahda matkalla :D

LIIKELASKENNASTA: sain neuvolasta myös sellaisen lapun mutta sanottiin ettei sitä välttämättä tarvitse ollenkaan täytellä tms. Ja juuri että kerran päivässä olisi jossain vaiheessa hyvä se 10liikettä/tunti saada mutta ei siis todellakaan joka tunti.
Itse en ole noista liikkeistä stressannut ja aika hyvin pikkunen kyllä itsestään merkkejä antaa, välillä vähän liiaksikin :D
 
Eilen oli lääkärineukka ja kaikki oli hyvin.
Kaula oli lyhentynyt ja sormelle auki..paikat oli myös tosi pehmeät. Vauvan pää on todella alhaalla ( lääkäri jaksoi sitä kauan ihmetellä kuinka alhaalla se on ) ( ja sen kyllä tunteekin ) sf mitta pysyi samassa kun viimeksi eli nyt on sitte vatsakin virallisesti "pudonnut" :LOL: mulla on vatta pudonnu vasta viikkoa myöhemmin kun noista edellisistä mutta ei kait se välttis mitään merkkaa..
Lääkäri vähän meinas että ei tämä ainakaan yliaikaiseksi mee.. ja pitää herkästi lähteä synnärille jos supistelee..
Hb on nyt vähän seurannassa..oliko se vaan 119 kun normisti mulla on yli 150, niin mulle toi on matala mutta vieläkään ei nyt rautaa tarvi ottaa. ( enkä ole koko raskaudessa popsinut )
Se mikä mua ihmetyttää on että mua ei ole närästänyt juuri ollenkaan kun kahesta edellisestä mä olen ollut rennien suurkuluttaja...aivan hapot hulahteli suuhun :x se oli kauheaa..mut nyt ei oikeastaan mitään:)

EVÄITÄ ISÄLLE
edellisis raskauksis mä olen ottanut isälle evästä..mm. batteryn, suklaata, karkkia, hedelmiä ja kaikkea sellasta mikä säilyy pitkään ( saa laitettua sairaalakassiin ajoissa ) ja sellaista josta saa nopsaa energiaa. Mut nyt mä en laita kun todennäk. tämä synnytys on nopsa kun viime synnytyskään ei kestäny kun 1,5h.

Meillä laitetaan vauva suoraan pinnariin.

Röhkypossu mä olen sitä mieltä että vaikka mies luulee että se ei voi tehdä salissa yhtään mitään...mutta hän ei voi uskoa sitä miten suuri apu hänestä on pelkällä läsnäolollaan. Jos mun pitäisi valita kivunlievitys epiduraalin, ilokaasun, aqua-rakkuloiden, spinaalin, oman miehen väliltä..valitsisin ihan oikeasti sen oman miehen siihen vierelle muiden sijasta. Mun suurin pelko onkin että joutuisin synnyttämään ilman sitä omaa miestä. Vaikka se ei oikeastaan muuta voi tehdä kun pitää mua kädestä kiinni kun olen kipeä mutta se turvallisen ja rakkaan ihmisen läsnäolo siinä vieressä on ihan takuulla maailman paras kivunlievitys vaikka ei mitään pystyisi konkreettisesti tekemäänkään synnytyksen hyväksi. =)

rv 36+0 jee :D
 

Yhteistyössä