Huomenta! :wave:
Mulla muuten on kans ollu jokusia viikkoja tuo
liikelaskenta lappunen mutta yhtään merkintää en oo siihen tehny!
Minäkään en tunne liikkeitä jatkuvasti, välillä siis unijaksoja ja välillä vain muutama havaittava töytäisy näin päiväsaikaan kun tulee itse touhuttua.
Vauva on yleensä aktiivisin näin aamusta kun olen herännyt, kun syön ja illalla kun rauhoitun päivän askareista. Enkä mä oo tosiaan huolestunu yhtään koska sitten kun liikkeitä on niin niitä on ja paljon!
Tää vauva on ollu myös aika varhaisilta viikoilta kova hikkaamaan ja jos liikkeitä ei tunnu niin hikasta tiedän että kaikki on hyvin
Tuon lääkärikäynnin jälkeen mulla supisteli eilen tosi paljon, poltteli ja oli paineen tunnettakin! Tiiä mitä siellä sitten ronklas kun viimeksi muistan myös alapäätä poltelleen useamman päivän :/
Tupuna, sipponen vaavihan sulla sitten masussa köllöttelee :heart: Joten ei tarvii stressata mistään jättiläisvauvasta
(.) Eilen oli meikäläisen viimeinen lääkärineuvola, jee!! =)
Tässä olis kuulumiset sieltä...
Rv 36+1 (35+1 )
Rr 128/86 (118/80 ) Eipä oo ikinä ollu vielä nuin korkeet paineet mutta mä jännitin ihan hirveesti ja tunsin sen itse inhottavana sisäisenä olona :/
Hb - (-)
Paino -700g (+600g ) Yht. +9kg
Sf 33 (32 )
Liikkeet ++ (++ )
Syke 150 (124-150 )
Rt (rt )
Vettä normaalisti.
Kohdun kaulaa oli jäljellä 2cm ja suu oli pehmennyt ja sormelle auki. =)
Ja juuh, painoarvioon en saanut lähetettä :kieh: Lääkäri oli sitä mieltä että käyrien, sokereiden, painon ja käsiarvion mukaan vauva ei ole mikään iso!!
Epäili myös ettei synnytys välttämättä mene kovin yliaikaiseksi joten vauva olisi ns. keskikokoinen.
Mutta sellaisen lohdukkeen kyllä heitti ilmaan että jos raskaus menee yli rv 40 niin siinä vaiheessa voin pyytää terveydenhoitajan kautta lähetteen kokoarviota varten.
Heh, ehkäpä mä nyt kestän tän...ei ykskään vauva kai masuunkaan ole jäänyt
Mutta olishan se jollain tapaa huojentanut ja tokihan se murunenkin olis ollut kiva nähdä :heart:
Lääkärikäynnin jälkeen supisteli koko päivän kovin herkästi, poltteli ja oli paineen tunnetta!
Tiiä mitä sitten siellä ronkki kun muistan viimekerrallakin poltelleen useamman päivän...mokomaki kloppipoika!!
Nyt siivoamaan ja kaupoille :wave: Meille tulee illalla uus kirjahylly ja täytyy tuo vanha tyhjentää päivän aikana.
Jennyli+nappula 36+2