Täällä sitä ollaan töissä...toisaalta kivaa, toisaalta ei! Pääseepähän vähän kotoa "lepäämään". Meidän 2-v. pikkuneiti on ollut viimeisen pari viikkoa niin vaikea, pelkkää itkua ja parkua, mikään ei ole hyvin. Aamulla se alkaa herättyä ja illalla loppuu nukkuun mentäessä, huh huh! Osa syynä tietenkin kipeät korvat, mutta kyllä jotain uhmaakin ilmassa on :kieh: Toinen positiivinen asia on, että mieskin joutuu vähän tekemään kotihommia kun en ole kotona, jos olen kotona, niin ei varmaan tee yhtään mitään. Jo siellä valittelikin, että on tää kamalaa kun joutuu heti kotiin tultuaan tekeen kotihommia
Jalat ei oikein tykkää tästä istumisesta, vielä näin alkuviikosta menee, mutta katotaan nyt, miltä loppuviikosta tuntuu.
Mulla oli kans jonkinmoista pesänrakennusviettiä kesälomalla. Tulipahan siivottua kaikki kaapit keittiön kaappeja lukuun ottamatta. Oli kyllä pakkokin, että sai muutaman hyllyn raivattua vauvan vaatteille. Pesin jo kaikki pienet vaatteetkin valmiiksi kaappiin, eipä tule sitten hoppu, eikä sitä koskaan tiedä mitä loppua kohden mennessä tapahtuu (raskaumyrkytyksen ja sen sairaalassa makoilun kokeneena) joten päätin olla aikaisessa.
Hankinnoista sen verran, että meillä muuten on kaikki, paitsi ne vaunut, jotkan ehdin joulukuussa myymään (meille kun ei vauvoja pitänyt enää tulla). Tuota myymistä olen kyllä katunut todella monta kertaa. Meillä oli Hartanin Topline CL:t, aivan superihanat ja käytännölliset täällä maalla. Päätin, että uusia en enää osta, vauva saa nukkua ensimmäiset puoli vuotta joko matkarattaissa tai sitten viime viikolla ostamissani käytetyissä emmaljungan twin ceroxeissa, niihin kun tuli yksi kantopussikin mukana. 2-vuotiaalla meillä on käytössä emmaljungan scooterit, mutta kun ne ei mene kun lepoasentoon, niin niiden ikäsuositus on 6kk->
Vaatteita olen ostellut jonkin verran, meillä kun on ennestään vaan tytöille paremmin sopivia vaatteita niin pistin sitten vaalenanpunaiset kiertoon ja ostin vähän pojalle sopivampaa. Tosin yritän pysyä kohtuudessa, koska niille ei sitten tämän jälkeen ole käyttöä, vauvoja meille kun ei enempää tule. (tosin eipä me nyt välttämättä "karhupukua" oltais tarvittu, mutta kun se oli niin ihana
) Hankintalistalla ei ole enää muuta kun käytetyt tuplamatkarattaat, muutama tutti, pieniä vaippoja ja imetystyyny. Vanha imetystyyny kyllä löytyy, mutta se on mennyt niin "littanaksi", että joko sinne on ostettava lisää täytettä tai sitten uusi tyyny. Olen sitä käyttänyt nukkuessa massun alla tai jalkojen välissä, ja on kyllä hyvä, suosittelen. Vaavisänky on vielä harkinnassa, meillä kun on niin hitsin hassun mallinen makkari, että pinnis ei oikein sovi minnekään, tai sopii se, tilaa on, mutta ns. ehjää seinää ei ole, eli menis pesuhuoneen ovi pois käytöstä, jos/kun sinne ison pinniken laittaa (tosin vähän me sitä ovea käytetään, kuljetaan yleensäkin toisesta ovesta, sinne kun on kulku myös kodinhoitohuoneesta.
Jennyli oliks siellä ihan tosi sitä colan makuista juomaa?! Ihanaa, mä olen kahdella edellisellä kerralla juonut sitä kamalaa paksua sokerilitkua, ja tiukkaa on tehnyt saada se alas.
Mutta nyt takas töiden pariin. Pakko tulla tänne vähän kirjotteleen kun ei tältä työkoneelta pääse facebookiin :|
Jennula ja poju 25+6