*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Joo, on se vaan kummajuttu toi osteluvimma, melki aina sieltä kaupasta tarttuu jotain pikku vaatetta mukaan :whistle:

Vaate määrät muakin kiinnostais, et minkä verran niitä kannattaa hommata ja mitä kokoja?? Kannattako esim 68 ostaa jo vai haeskella vasta sitten kun on tarvetta?? Kävi mielessä et jos en hankkis nyt ainakaa ennakkoo 56 pienempiä, jos sitten vauveli kovin pieni niin laitan miehen asialle niitä hakeen.

Puolipotkareista:

Mä oon löytäny muutamat Halpa-Hallista oli ihan yksvärisiä kylläkin mut hinta 3,90 muistaakseni. Ja ellos ainakin myy kans noita puolipotkareita. Tilasin sieltä sellasen starttipaketin ja ihan hyvältä ne vaatteet laadultaan vaikutti :) Tampereella ainki Stokkalla
on myös noita puolipotkareita Johan valikoimissa.

Nyt jo osa vaatteista pesty ja silitetty ja laitettu lipastoon odotteleen käyttäjää :heart:

Mä oon vähän erilainen tapaus kun ei oo mitään intoa ollut vielä noihin vauvan tavaroihin eikä sisustamiseen. Tosin 2v poika vie mun kaiken energian. Tänään olin loman jälkeen ekaa päivää töissä ja päätin luovuttaa. Pomon kanssa puhuttiin et menen lääkäriin ja yritän saada loppuajaksi sairaslomaa, kun olen työpaikalla vaan "rasite" muille kun en voi kaikkia hommia tehdä enkä jaksa. Ja muuten eivät voi edes palkata ketään jos siellä notkun. Tänään ehti pitää vain 15 min tauon ja ja jalat ja selkä huutaa hoosiannaa sekä mahaa kiristää. Huomenna sitten lääkäriin kymmenen aikaan. Ja mä meinaan olla kans huono äiti ja vien pojan kuudeksi tunniksi päivittäin hoitoon. En kyl tunne huonoa omaa tuntoa ollenkaan siitä, nimittäin mies on niin vähän kotona ja apujoukkojakaan ei lähellä ole.
T: Peggy+Rusina 23+3

Täällä sitä ollaan töissä...toisaalta kivaa, toisaalta ei! Pääseepähän vähän kotoa "lepäämään". Meidän 2-v. pikkuneiti on ollut viimeisen pari viikkoa niin vaikea, pelkkää itkua ja parkua, mikään ei ole hyvin. Aamulla se alkaa herättyä ja illalla loppuu nukkuun mentäessä, huh huh! Osa syynä tietenkin kipeät korvat, mutta kyllä jotain uhmaakin ilmassa on :kieh: Toinen positiivinen asia on, että mieskin joutuu vähän tekemään kotihommia kun en ole kotona, jos olen kotona, niin ei varmaan tee yhtään mitään. Jo siellä valittelikin, että on tää kamalaa kun joutuu heti kotiin tultuaan tekeen kotihommia :LOL: Jalat ei oikein tykkää tästä istumisesta, vielä näin alkuviikosta menee, mutta katotaan nyt, miltä loppuviikosta tuntuu.
Mulla oli kans jonkinmoista pesänrakennusviettiä kesälomalla. Tulipahan siivottua kaikki kaapit keittiön kaappeja lukuun ottamatta. Oli kyllä pakkokin, että sai muutaman hyllyn raivattua vauvan vaatteille. Pesin jo kaikki pienet vaatteetkin valmiiksi kaappiin, eipä tule sitten hoppu, eikä sitä koskaan tiedä mitä loppua kohden mennessä tapahtuu (raskaumyrkytyksen ja sen sairaalassa makoilun kokeneena) joten päätin olla aikaisessa.

Hankinnoista sen verran, että meillä muuten on kaikki, paitsi ne vaunut, jotkan ehdin joulukuussa myymään (meille kun ei vauvoja pitänyt enää tulla). Tuota myymistä olen kyllä katunut todella monta kertaa. Meillä oli Hartanin Topline CL:t, aivan superihanat ja käytännölliset täällä maalla. Päätin, että uusia en enää osta, vauva saa nukkua ensimmäiset puoli vuotta joko matkarattaissa tai sitten viime viikolla ostamissani käytetyissä emmaljungan twin ceroxeissa, niihin kun tuli yksi kantopussikin mukana. 2-vuotiaalla meillä on käytössä emmaljungan scooterit, mutta kun ne ei mene kun lepoasentoon, niin niiden ikäsuositus on 6kk->
Vaatteita olen ostellut jonkin verran, meillä kun on ennestään vaan tytöille paremmin sopivia vaatteita niin pistin sitten vaalenanpunaiset kiertoon ja ostin vähän pojalle sopivampaa. Tosin yritän pysyä kohtuudessa, koska niille ei sitten tämän jälkeen ole käyttöä, vauvoja meille kun ei enempää tule. (tosin eipä me nyt välttämättä "karhupukua" oltais tarvittu, mutta kun se oli niin ihana:) ) Hankintalistalla ei ole enää muuta kun käytetyt tuplamatkarattaat, muutama tutti, pieniä vaippoja ja imetystyyny. Vanha imetystyyny kyllä löytyy, mutta se on mennyt niin "littanaksi", että joko sinne on ostettava lisää täytettä tai sitten uusi tyyny. Olen sitä käyttänyt nukkuessa massun alla tai jalkojen välissä, ja on kyllä hyvä, suosittelen. Vaavisänky on vielä harkinnassa, meillä kun on niin hitsin hassun mallinen makkari, että pinnis ei oikein sovi minnekään, tai sopii se, tilaa on, mutta ns. ehjää seinää ei ole, eli menis pesuhuoneen ovi pois käytöstä, jos/kun sinne ison pinniken laittaa (tosin vähän me sitä ovea käytetään, kuljetaan yleensäkin toisesta ovesta, sinne kun on kulku myös kodinhoitohuoneesta.

Jennyli oliks siellä ihan tosi sitä colan makuista juomaa?! Ihanaa, mä olen kahdella edellisellä kerralla juonut sitä kamalaa paksua sokerilitkua, ja tiukkaa on tehnyt saada se alas.
Mutta nyt takas töiden pariin. Pakko tulla tänne vähän kirjotteleen kun ei tältä työkoneelta pääse facebookiin :|

Jennula ja poju 25+6

jennula tungen väliin vastaamaan että kyllä sokerirasituksen juoma on ihan kolan makuista ja ainakin mun mielestä tosi hyvää :LOL:

ihanaa sisarusrattaat ovat matkalla meille =) malttaakohan olla testailematta?! :LOL: naapurit vielä luulee että nyt se pikkunen on jo syntynyt.. :LOL:
rv 25+1

loveangel ei kun sillä kyselin Jennyliltä, että oliko sitä colan makuista siellä, kun olen menossa torstaina sokerirasitukseen samaan paikkaan, missä Jennyli kävi tänään, ja siellä on ennen ollut sitä kamalaa paksua sokerilitkua ;) :)

Heipä hei

Täällä vointi ok. Supistelee jos kävelen tai rasitun, mutta muuten vointi oikein hyvä :)
Meillä on muutto edessä syyskuun alussa. Pakko muuttaa isompaan asuntoon, kun en näe kyllä mitään keinoa miten tähän asuntoon mahtuisi enää yhtäkään asukasta :D

Vaatteista oli jotain puhetta. Me ostimme esikoista odottaessamme ihan kaikenlaisia kokoja noin 80cm asti. Oli TOSI kätevää vauvan kasvaessa, kun ei tarvinnut ostaa heti koko vaatevarastoa uusiksi.

Itse en ole siis vauvaa varten valmistellut vielä mitään, mutta ehtiihän sitä sitten kun saa tavarat uuteen kotiin :) (jos vain sellainen löytyy :LOL: )

Hyviä vointeja kaikille

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja 24+6 (kai??)

Tänään poksu viikot 24 =) :heart: Kyllä ne päivät ja viikot tuntuu vaan nopeesti kuitenkin menevän..

Kaikkien kuulumiset luettu.
Hankinnoista itse olen yrittänyt hankkia kanssa kaikenlaista väliltä 56-80.. muutama 50cm bodykin on kyllä. Ja enemmän tietenkin tuohon 56-68 alueelle keskittynyt.
Tuo on ihan totta että kärjellisiä puolipotkareita on vaikea loytää.. Monet mitä loytyy on juuri niitä perus valkoisia... Tai potkupukuja/housuja yleensäkkin..menee muuten jo niihin unihaalareihin melkein kaikki. Itse haluaisin alaosia juuri noilla kärjillä ettei tarvisi sukkien kanssa alkaa leikkimään..

Niin ja vielä piti lisätä että noiden vaatteiden määrää olisi kiva tietää..että kuinka paljon mitäkin olette hankkineet tai ajotte hankkia.

Kaikkien kuulumiset luettu.. :wave:

Neuvolassa käyty tänään, kaikki ok.
Paino +200g/viikko
RR 108/73
pissa puhdas
Hb 118 hieman noussut siis..
Sf-mitta 27 (alkaa olla normaalisti yläkäyrän tuntumassa, ei enää sen yläpuolella
:D )
Tarjonta rt
syke 140
liikkeet ++
Lääkäri kirjoitti sairaslomaa 25.9, eli äitiysloman alkuun asti, raskaan työni takia.. Hyvä niin =)
Ai niin, mun miehen sisko on nyt illalla synnyttänyt pojan, ihanaa ! :flower: Menispä aika nopeasti, ja sais itekki jo oman nyytin syliin!! :heart:
:wave: Pikkuruinen+poitsu 27+0 :heart:

Kaikkien kuulumiset lueskeltu =)

Tänään sain ne sokerirasituksen kokeen tulokset ja arvot oli ok. Helpotti et kaikki oli hyvin.
Omaan napaan ei sen ihmeempiä, mieskin palaili tänään töihin viiden viikon loman jälkeen. Ihmeen hyvin sitä jaksoi kaikkien kolmen kans touhuta, vähän mietityttää kuitenki et miten hyvin sitä jaksaa ihan loppuun saakka kun melko eläväisiä nämä meidän lapset (kolme, joista vanhin 4,5v). Eiköhän sitä kuitenki mene ihan rutiinilla kunhan tässä taas tottuu tähän rytmiin =)

Säde ja masuasukki 27+1

Poksuhuomenet!!! Rv 26 täynnä ja 27 käynnistyy!! :heart:
Tuntuu että masu olis viikossa jotenki kasvanu kauheesti...tai sit musta vaan tuntuu ;) :D

Vauva oli eilen TODELLA aktiivinen ja huojensi kyllä hirveesti mamman mieltä kun on ollu viimepäivinä hirmu hiljainen! :heart:

Tänään olis sitten neuvola ja lääkäri ja samalla pitäis saada eilisen sokerirasituksen tulokset! Pitäkääs peukkuja että tulis puhtaat paperit...ja ennenkaikkee että lääkäri antaa luvan lähtee reissuun!! ;)
Tulen sitten myöhemmin kertomaan kuulumiset :wave:

Huomenta kaikille!!

Täällä aamu alkoi muuten hyvin mutta sain yhen ikävän puhelun heti herättyäni,kun mun veli soitti että meidän yksi hyvä yhteinen ystävä on tapettu,tuommoset uutiset saa mielen aina surulliseksi.

Mun tekis mieli jo kanssa laitella vauvanvaatteita paikoilleen mut ei pysty kun ensin pitäs tehä lisähyllyjä tohon kaappiin että sais ne sinne mahtumaan.Mies kyllä lupas ne tänää tehä mut saa nyt nähä muistaako hän.

Huomenta! Neuvolareissu takana.

Painoa oli tullut hirmuisesti viimeisen neljän viikon aikana! Yhteensä 3 kg. Kokonaispainonnousu on nyt siis 26+1 viikolla 4,5 kg, mikä on vähemmän kuin edellisissä raskauksissa. Silti musta tuntuu ihan kamalalta! :ashamed: Onko muita, joita pelottaa nousta vaa'alle neuvolassa? Tuntuu typerältä tällainen itsensä syyllistäminen. Raskauden aikanahan kuuluu painon nousta. Ja puolustuksekseni voin kertoa, vaikkei varmaan puolustella tarttekaan, että edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa lukemat jo yli 10 kiloa alkupainosta.

Muuten oli kaikki ok. sf-mitta oli 24 ja hb oli NOUSSUT. Mitenkähän on mahdollista, että hemoglobiini nousee 109--> 120 kolmessa viikossa ilman lisärautaa?? Viimeksi käskettiin ostamaan rautaa, mutta sen on jäänyt.. :$

No joo... se mun jutuista :LOL:

Jennyli pääsettekö matkalle?

ninni89 mulla on 30 kpl 56-62 cm bodya huuto.netistä/kirpparilta hankittuna ja sen on LIIKAA :LOL: :LOL: Puolipotkareita tosiaan ei tahdo olla kovin monipuolisesti, mutta yleensähän niitä pidetäänkin päällyshousujen alla jos oikein johonkin näytille lähtee. Et ei varmaan oo katastrofi vaikka ois vain yksivärisiä?

anilja

26+1

Huomenta

taaperotx4 :hug: Osanottoni teille! Minulla on kans ollut tosi surullinen kesä, kun ensin kuoli hyvä tuttavani ja muutaman viikon päästä siitä appiukko :'( Pistää kyllä miettimään tuollaiset ikävät tapahtumat :( Voimia!

Täällä aamu alkoi aika kivasti. Poika (joka nyt 1v2kk) nukkui koko yön heräämättä! Tämä oli ensimmäinen kerta kun hän ei herää lainkaan yöllä. Antaa kyllä kivasti toivoa siihen, että ehkä ei olisi kuin yksi yöheräilijä sitten kun tämä pikku-neiti syntyy :)

Asuntoa pitäisi etsiä, kun olen tosiaan jo irtisanonut nykyisen asuntoni. On vain aivan pakko muuttaa, että saa vauvan tavarat mahtumaan jonnekin :D Asun siis nyt kaksiossa pojan kanssa ja miehellä on yksiö. Olemme puhuneet että muuttaisimme takaisin yhteen, mutta en oikein tiedä tuleeko siitä mitään... Aika näyttää..

Kyllä on rahatilannekin jotenkin tiukassa tällä hetkellä :| Typerä keksintö tuo raha, kun ei se tuo mitään muuta kuin huolia... Onneksi olen saanut siskoiltani kaksi laatikollista erikokoisia tyttövauvanvaatteita, eiköhän niillä pääse ainakin alkuun :) Pitäisi vain päästä muuttamaan että saisi käydä ne vaatteet läpi ja pestä ja näkisi sitten, että mitä vauveli mahdollisesti vielä tarvitsee. Pojankin vauvanvaatteet ovat niin poikamaisia, etten niitä kyllä voi hyödyntää :)

Täällä aurinko paistaa taas täydeltä taivaalta ja minua ahdistaa. On jotenkin niin raskas olo kun on kuuma!

Niin ja siihen galluppiin voisin vastailla: Muutimme erilleen miehen kanssa siis alkukeväästä ja imetin poikaamme vielä. Luulin menkkojen jääneen pois imetyksen ja valtavan stressin vuoksi. Ei tullut mieleenkään että voisin olla raskaana, varsinkin kun olimme edellisten kuukautisten jälkeen harrastanet seksiä tasan yhden kerran.
Kevään mittaan tuntui että olin jotenkin turvonnut ja itkuherkkä, mutta en edelleenkään osannut ajatella raskautta. Kunnes sitten toukokuun alussa tajusin, että herranen aika, jos olen raskaana niin olen aika pitkällä jo! Menin apteekkiin ja ostin testin. Mies sattui tulemaan käymään kahvitunnilla minun luonani ja päätimme tehdä testin. Olin kauhusta kankeana ja (kauheata edes sanoa) toivoin että testi olisi negatiivinen. :ashamed: Testiajan jälkeen menimme yhdessä vessaan ja ne kaksi viivaa paistoivat testistä ovelle saakka. Tuntui kuin sisuskalut olisi käännetty ympäri! Mies tuli heti halaamaan ja hoki että en jää yksin. Alkushokkia kesti pari päivää. Kävin neuvolassa varmistamassa raskauden ja tuolloin minulla oli rv12+0. Seuraavana päivänä menimme tietysti heti ultraan ja siinä vaiheessa kyllä hävisi kaikki negatiiviset ajatukset kun näimme vauvan polskivan ruudulla :heart: Olin myös suunnattoman helpottunut kun kaikki näytti olevan vauvalla hyvin. Ehdin jo pelästyä, kun olin kuitenkin keväällä käynyt ulkona ja tupakoinutkin.
Mutta nyt olen innoissani ja onnellinen enkä malta odottaa että saisin pikkuisen syliini :) On se hassua, miten mieli muuttuu. Testauspäivänä kyselin mieheltä että miten tämä voi muka iloksi muuttua, mutta muuttuihan se :heart:

Vähän hävetti kirjoittaa oma tarinani, kun kaikilla on ollut niin ihania ja onnellisia testaushetkiä :ashamed: Mutta eikös pääasia ole, että olen nyt onnellinen? =)

Niin juu, poks poks 25+0

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja

Heipä hei pitkästä aikaa! kiitos taas Thorille pinosta. Olin viime viikon siellä Prahassa ja kyllä tarkeni B) Minä HÖLMÖ innostuin kävelee jos jonkinmoiselle kukkulalle ja portaita ylös alas ja ristiin rastiin. Lämmintä oli yli 30 astetta. Rehkimisen seurauksena jatkuvat supistelut ja vauvan liikkeet katosi pariks päiväks. Melkein jo itkua väänsi ku luulin pikkuisen uupuneen masuun. Onneks liikeet tuntui taas pari päivää sitten ja tänään oli neuvola, jossa vauvan syke vaihteli 125-145 välillä koko ajan. Kuulemma liikkui niin paljon, että se hengästyi :LOL: Kaikki muutenkin hyvin, vaikka painoa oli mulleki tullu 4 kiloa 5 viikossa. Siti neuvolan täti sanoi, että olen siro ja painoa on paljon masussa. Sf-mitta oli muuten 27, ja raskausviikothan mulla poksuu taas tänään 28 Sain tänään myös äitiyspakkauksen, että kyllä tuli oikein urakalla tänään kaikkea konkreettista vauva-asiaa. Reissulla jo ihan unohdin olevani raskaana, vaikka maha näkyykin.

Uusille toivotan mäkin tervetuloa, kuulumiset on luettu sen minkä ehdin.

Moikka! :wave:

Meidän porukka oli viikonloppuna siellä Vaasassa huvittelemassa vesi- ja huvipuistossa ja kiva reissu oli, ja oli tarpeeseen koska ollaan jouduttu elämään niin työntäyteistä ja kiireistä perhe-elämää.

Masussa kaikki hyvin, liikkeistä välillä ollut huolissaan kun ei ole enää niin aktiivinen potkimaan mitä muutama viikko takaperin. Onko muilla samaa?

Ja anilja mua kans hirvittää neuvolassa mennä puntarille, nytkin on varmasti tullu jotain kilo per viikko... ei oo vielä kertaakaan sanonu mitään mut saa nähädä milloin alkaa saarnaus...

Piti vielä kommentoida vaikka kuinka monelle mut aika juoksee ja töihin pitää lähteä..

Nunneliini & Papu 25+1 Poks!

se olis mun osalta työt tehty sit... supparit ei ole saanu mitään aikaan (onneksi), mut lääkäri meinas ettei riskeerata joten kolme viikkoo saikkua.. ja sit ku mulla esiintyy iltasin vielä rytmihäiriöitä niin parempi kuulemma jäädä jo kotiin

tt ja pömppis rv 26+1(+2)

neuvolassa käyty, suluissa edellisen käynnin tiedot

rv (20+6) 24+4
paino (54.0) 54.8
RR (109/74) 100/70
hb (121) 116
sf (19) 23
syke (+164) +154
pissa puhdas

painosta tuli vähän sanomista et pitäis enemmän nousta. ja rautaa joutuu nyt sit alottamaan. muuten kaikki ok :)

nunneliini mulla on ihan sama juttu... eli yhtäkkiä tuntu että liikkeet katos viime viikolla ja vaikka kuin join sokerimehua ja menin sitten maate, niin tuntu että sain vaan ihan pienen töytäsyn. Sitten sunnuntaina illalla alko rummutus, joka nyt jatkunut tasasesti, huojentavaa!

Osaako joku selittää, miksi vauva voi olla pitkiäkin aikoja hissukseen ja sitten taas tuntua kovaa? Ei kai se nyt viittä päivää viihdy jossain sellaisessa sopukassa, missä liikkeet ei tunnu??!! :eek:

Täällä myös yks jonka masukin liikkeet vaihtelee paljon :wave: Muun muassa viimeviikko oli semmonen kun vauva möyri ja pyöri mahassa lähestulkoon koko päivän kun taas nyt muutamana päivänä ollu tosi hiljanen :| Välillä sitä tosiaan huolestuu tosi paljon kun liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan ja on niin laimeita... mut on luultavasti ihan normaalia kun sitä muillakin on...

Oon nyt onnistunu sitten flunssankin saamaan, toivottavasti ei oo sikainfluenssa |O Nenä on ihan tukossa ja yöllä sen takia hankala nukkua, mut en tiedä uskaltaaks esim nasolinia laittaa, tietääks joku voiks sitä käyttää raskausaikana (pakkausselosteessa lukee ettei suositella, mut onks joku kuullu lääkärin mielipidettä asiasta?)

Ellen ja vaavi 25 + 5 (hurjaa että ensimmäisillä poksuu kohta jo 30!)

Noniin, nyt olis neuvolalääkärissä käyty ja kuulumiset siis tuleepi tässä (suluissa edelliset 5vkoa sitten ) =)

Rv 26+0 (21+1 )
Paino 63.7kg (64.4 kg ) -> Raskauden alusta tullu n. +6kg
Rr 116/72 (120/64 )
Hb 130 (119 ) -> Rautalisää enää jktnpäivä
Sf 23 (21 ) -> Nyt mennään keskikäyrällä
Liikkeet ++ -> Kovin oli vilkkaalla tuulella :)
Syke 120-130 (130-150 )
Tarjonta Pt

Lääkärissä myös kaikki hyvin, kohdunsuu oli suljettu tosin hieman pehmennyt (kuulemma uudelleen synnyttäjillä näin ), muuten pitkä ja kiinteä eikä estettä reissuun lähdölle löytynyt...Jee!! :D
Kerroin myös huolestani vauvan kokoon liittyen kun kaksosetkin oli verrattain isoja (siis kaksosksi ). Loppupuolella sitten katsellaan uudestaan ja ultraan/painoarvioon on sitten mahdollisuus päästä jos kovasti huolettaa! =)

Sokerirasituksen tulokset olivat tulleet myös...4.6/5.0/2.9 joten sillä saralla kans kaikki hyvin ja syödä voi ilman rajoituksia! :p

Liikkeistähän minäki olin viimeviikolla vähän huolissani kun oli useamman päivän niin hiljaista :/ Kaivoin doplerinkin pitkästä aikaa esiin :whistle: Mutta nyt on taas ollut vilkasta :heart:
Terkka epäili että koska itse viimeviikolla touhusin niin hirveesti niin vauva oli hiljaisempi...nyt taas kun oon ite rauhassa niin huomaan paremmin vauvan liikkeetkin ;)

Tänään kuulin että ystävälläni on nyt sitten sikainfluenssa (ei olla kyllä nyt kuukausiin nähty ) joten lähellä sitäkin alkaa sitten jo olemaan :(
Joten sikäli en oo huolissani reissuun lähdöstä koska sen voi nyt sitten saada kyllä täältäkin!!

Ette ikinä arvaa, mitä hain tänään postista ? :D
Ihanan pehmoisen karhuhaalarin, kokoa 62, joka vaikutti ihan hyvältä, mahtuu sitten alle villastakin , jos on kylmempää... ja lisäksi makuupussi, eiköhän sillä pärjäillä alkuun.

Omaan napaan ei mtn uutta, liikkeet vaihtelee täälläkin, vilkastuu huomattavasti syönnin jälkeen :p

Kuiskaten 24+3

Yhteistyössä