*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Tervehdys!!! Kaikkien kuulumiset luettu ja onnittelut kaikille hyvistä kuulumisista. Tervetuloa uusille myös mukaan :flower:
Oma tietokone rikki, joten vähän vähiin jää kirjoittelu hetkeksi, mutta kuulumiset käyn kyllä lukemassa aina klun vaan koneelle pääsen :)
Pinnasänky hankittu, joten ensimmäinen hankinta siis tehty =) Oli jo ehkä aikakin :D
Pari viikkoa 4 d-ultraan, odotan sitä innolla, ksoka haluan niin kovasti tietää asukin sukupuolen .... Niin ja kesäloma alkaa huomenna!!! Ihanaa!! Kolmeen viikkoon ei tarvitse jaksaa töissä :)
Mukavaa päivää ja alkavaa viikkoa kaikille!!!!!! :wave:

Milliz + toukka 24+3
 
Kiitokset Thorille päivityksistä :flower:

Tervetuloa uusille! Mukavaa, että meidän joukko kasvaa entisestään.

Kuiskaten Täällä myös yksi, jonka pitäisi kelanpaperit täyttää. Jospa vaikka ensi viikolla saisi ne lähetettyä :whistle:

Sokerirasitukseen pitäisi myös minun mennä. Maanantaina aukeaa lähilabra (kesälomien jälkeen), joten täytyy soittaa sinne heti huomenissa niin saa koko homman hoidettua nopeeta alta pois :$
Jännittää pikkusen selviänkö tän raskauden puhtailla papereilla vai miten käy. Oon kyllä yrittänyt syödä jo valmiiksi terveellisesti, mutta lomalla on herkuttelu päässyt vähän lipsumaan.

Hui! Miettikää, nyt on jo elokuu. Ei enää pitkää aikaa marraskuuhun ja synnytyksiin.

Liina ja ötö 25+5
 
kiitos kuiskaten vinkistä,taidanpa hakea magnesiumia kun tänään kokopäivän kipuillut jalasta se kohta mistä suonta veti,heti ensi yönä en haluaisi samaa kokea ja mere yritämpä kokeilla tuota kyljellään nukkumista,mutta vaikka kyljelleen menisinkin nukkumaan niin aina seljältäni herään :kieh: toivotaan että ensi yönä onnaa.
tervetuloa EDTA =)
masunkipua ja supisteluja on "onneksi" ollut muillakin,välillä aivan pelottaa.reilu viikko olisi lääkärineuvolaan,saa nähdä onko kohdunsuun tilanne hyvä,jään odottamaan tyttö tenonvarrelta neuvola uutisia,oliko supistukset mitään tehnyt?!
hyviä vointeja kaikille =)
rv 25+0
 
Poks 27+0

Loveangel Kuten kuiskaten jo mainitsi niin magnesium helpottaa suonenvetoja. Itse olen kärsinyt jokaisessa raskaudessa ikävistä suonenvetelyistä ja krampeista, magnesium on auttanu. Tässä raskaudessa aloitin magnesiumin syönnin jo hyvissä ajoin ja saldona on vain yksi suonenveto. Ja sekin johtui melko varmaan siitä kun oltiin viikko reissussa ja unohdin magnesiumin kotiin, viikon kun olin syömättä toinen pohje kramppasi yöllä aivan hirvittävästi ja oli kyllä seuraavana päivänä kipeä. Nyt kun olen syönyt taas säännöllisesti olen välttynyt vetelyiltä kokonaan, joten mulla ainakin on auttanu!

Uusille vain tervetuloa minunkin puolestani =)

Omaan napaan ei mitään uutta. Itselle on iskeny hirvittävä kodin sisustus/ uudistus vimma. Maalia on kulunut litratolkulla ja lasten huone laitettiin kokonaan uusiksi seiniä myöten. Vain sängyt ja pari kaappia on entistä kaikki muu melkein meni uusiksi kun tämä mamma alkoi sisustaa :LOL: Päiväpeittoja, mattoja, tauluja myöten kaikki on nyt yhteen sointuvaa. Onko kellään muulla vastaavaa? Muutaman päivän olen maalaillu meidän muutaman neliön eteistä uusiksi ja valoisammaksi ja sormet jo syyhyää seuraavaa kohdetta. Mutta pitänee hieman malttaa et tulis välillä levättyäkin, maha aina välillä muistaa supistella.

Säde ja masuasukki 27+0
 
Iltaa, täällä järjestelty vaatehuonetta uuteen uskoon, ei nyt ihan sisustusta kuitenkaan, mutta siivous ja järjestelyvimmaa on liikkeellä :saint: ... massu ei tosin tykkää, kun kurkottelee ja kyykkii ja kumartelee... ja jos pitempään istuu lattialle lajittelemaan sukka-ja alusvaatekoreja ym, niin selkä sanoo poks :/

Omaan napaan ei mtn uutta

Kuiskaten 24+1
 
jospa minäkin venysin kirjottamaan tänne elokuun pinoon.

täällä on ihan selvästi seesteinen keskiraskauden vaihe, mullahan oli tuosa kuukausi sitte aivan kauheet liitoskivut, olin jo ihan epätoivonen että jatkuuko nää taas loppuun asti vaan paheten. no hehee nehän helpotti, olisko antanu periksi ja elimistö tottunu uuteen tilaan... ken tietää mutta nyt on vaan hyvä mutta suuri olo.

kävin neuvolassa viimeviikolla ja oli sillon rv 26+0 ja sf mitta oli 27 ja sehän nyt jo toditaa mun epäilyn että maha on isompi kuin esikoiselta, ekassa raskaudessa näillä viikoilla sf mitta oli vähä vajaa 26. oonhan mää pitkä (180) että mahtuuhan tuo kasvaan mutta nyt jo tuntuu että välillä ahistaa henkeä. painoa oli tullu ihan liikaa 600 g viikossa.

mulla on alkanu todella tökkiin töissäkäynti, ja aijonki uhrata kaikki 8 lomapäivää mitä tältä kesätä saan niin täsä kuusa ihan lomana pitäen, oon huono äiti ja poika saa olla hoidossa koko sen ajan ja minä saan siivota kotona. mulla ei vaan yksinkertasesti oo ollu siihen aikaa tai mihinkään muuhunkaan huushollihommaan koko kesänä. saan sitte jopa vähä levähtääkki päivällä.

täälläki on kauheet pesänrakennushormoonit liikkeellä, nyt kun tosiaan saisin sitä aikaa vaan. aattelin oikein vaihtaa huonejärjestystä. vaikka vauvan tulon jälkeen ei ollakkaan yhtään sen enempää kotona kun nukutaan niin silti kova halu laittaa ja no silläpä saan vähäksi aikaa pois mielestä, asumisjärjestelystä johtuvan ketutuksen.

sokerirasituksessa kävin viime viikolla ja soitin tulokset ja jos muistan oikein niin ne oli 4,5/9/5,1 ja puhelimessa sanovat että todennäkösesti ei syytä huoleen, tänään soitan vielä neuvolanpuolelle ja tarkistan asian. jouduin siis rasitukseen suuren alkupainon vuoksi, kuten esikoiseltaki ja minulla on isällä 2 tyypin diabetes ja isän puolella suvussa muutenki että ei tuosta rasituksesta mitään haittaa ollu, cola juoma maistu hyvälle :D

nyt pitää lahtä töihin, kotiin pääsen aikasintaan 19.30 hoh hoijaa.
 
Olisi pitänyt arvata tän uuden pinon nimi :LOL: Hetke olin kyllä eksyksissä :ashamed: Kiitos Thor, että ylläpidät tätä! :flower: Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

Suonenvedoista semmoista, että itse olen kärsinyt niistä jo ennen odotusaikaa joka kesä urheillessani. Olen huomannut, että paras keino on juoda vissyä pitkin päivää. Magnesium ei pillerinä ainakaan mulla tehonnut.

Olen vieläkin kahden vaiheilla tilaanko nallepuvun... Sain siskolta ison vaatepaketin, jossa oli mm. vaaleansininen Nalle Puh-puku, kait se oikeuttaa kuulumaan tähän porukkaan jo? :D Mulla on kyllä ihan hillitön ostovimma nyt noihin vauvan vaatteisiin. Rahat loppu, mut silti kaupasta tarttuu aina mukaan vähintään yksi vaatekappale.

Ihan rauha kotona nyt kun mies lähti koiran kanssa mökille. Koiramme kärsii pahasta eroahdistuksesta ja joka päivä saa olla siivoomassa sen kepposia. Onko muuten kukaan koiran omistaja käyttänyt D.a.p -haihdutinta raskaana? Valmistajan sivuilla sanottiin, että tuote olisi vaaraton, mutta mitään tutkimusnäyttöä ei tosin ole...

PlanBaBy 24+1
 
W09
Huomenta kaikille.

Suuri kiitos Thor elokuun pinon perustamisesta!

Plan Baby kyseli D.a.p-haihduttimen käytöstä. Meillä on ainakin se käytössä alakerrassa missä koirat asustelee (ei siis pääse yläkertaan, missä meillä makkarit). meillä toinen koirista stressaa kovasti kaikkea uutta/uusia tilanteita, eli jos esim tulee uusia huonekaluja niin hänellä on iso hätä että miksi ihmeessä nyt tällaista tapahtuu.

Meillä haihdutin on jo nyt käytössä, koska halutaan/yritetään opettaa koirille (2kpl isohkoja koiria) missä on heidän oma paikka nukkua missä heitä ei tulla häiritsemään ja mihin heidän tulee jatkossa mennä nukkumaan. haihdutin siis sijaitsee meillä portaiden alla missä koirien pedit lelut ym jutut on ja se on toiminut todella hienosti. Haihduttimen viereen molemmat hakeutuvat kun tahtovat olla rauhassa tai nukkua (ei enää nuku sohvilla, vaan omassa pedissä!!!). Tällä haihduttimen käytöllä yriitetään siis helpottaa jo tulevaa syksyä tämän "mamis"koiran suhteen kun alkaa vauva kamoja ilmestyä alakertaan, saatikaan sitten kun tulee itse vauva kotiin...

Mutta mulla on monet ystävät käyttäneet haihdutinta raskausaikana, ja myös kun vauva tulee kotiin, eikä ole mitään ongelmia ilmennyt minkään suhteen ja niin aiotaan mekin, tosin en ehkä itse nukkuisi samassa huoneessa haihduttimen kanssa...

Mutta siis suosittelen kokeilemaan ainakin miten koira reagoi haihduttimeen (meillä eron huomasi noin kahdessa viikossa).

W09 rv 26+3
 
:wave:

Jaa,että muillakin on sisustusviettiä :D :D Meillä tyttö menee mun äidille viikoksi,lähtee siis lauantai aamuna ja mä maalaan sillä aikaa koko meen talon sisältä :D uudet verhot on jo hommattuna olkkariin yms.pientä

Muuten kaikki hyvin täällä,nyt hakeen postia ja hommiin :wave:
Niina ja vilma 26+4
 
kaikkien kuulumiset luettu.

Täällä on kanssa vetäny suonta jalasta varsinkin öisin,mutta nyt se on jo onneksi loppunut.

Taas näyttäs tulevan sateinen päivä,näyttää niin harmaalta.

Pitäs kohta varmaa ruveta tekee ruokaakin,tänään on vuorossa makaronilaatikkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PlanBaBy:
Olisi pitänyt arvata tän uuden pinon nimi :LOL: Hetke olin kyllä eksyksissä :ashamed: Kiitos Thor, että ylläpidät tätä! :flower: Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

Suonenvedoista semmoista, että itse olen kärsinyt niistä jo ennen odotusaikaa joka kesä urheillessani. Olen huomannut, että paras keino on juoda vissyä pitkin päivää. Magnesium ei pillerinä ainakaan mulla tehonnut.

Olen vieläkin kahden vaiheilla tilaanko nallepuvun... Sain siskolta ison vaatepaketin, jossa oli mm. vaaleansininen Nalle Puh-puku, kait se oikeuttaa kuulumaan tähän porukkaan jo? :D Mulla on kyllä ihan hillitön ostovimma nyt noihin vauvan vaatteisiin. Rahat loppu, mut silti kaupasta tarttuu aina mukaan vähintään yksi vaatekappale.

Ihan rauha kotona nyt kun mies lähti koiran kanssa mökille. Koiramme kärsii pahasta eroahdistuksesta ja joka päivä saa olla siivoomassa sen kepposia. Onko muuten kukaan koiran omistaja käyttänyt D.a.p -haihdutinta raskaana? Valmistajan sivuilla sanottiin, että tuote olisi vaaraton, mutta mitään tutkimusnäyttöä ei tosin ole...

PlanBaBy 24+1

en ole käyttänyt tuota pistorasiaan laitettavaa haihdutinta omilla koirilla vaikka molemmilla oli eroahdistus kovana vaan jos tuhoaa paikkoja( puree lsitoja ja rikkoo tavaroita) parempi on mun mielestä sellainen kuonokoppa joka on tähän sopiva ,se on kankainen ja koira voi juoda mutta ei tuhota mitään,meillä oli molemmilla käytössä ja 2V käytön jälkeen saimme ottaa ne pois kokonaan käytöstä .Suosittelen.

ON Mulla ei ole sisustus intoa mutta vauvan vaatteita aloin jo peseen vähitellen niin saa loppuvaiheessa ottaa sitten rennommin .
 
Kuulumiset luettu, omaan napaan ei mtn uutta, paitsi että vein viimeinkin ne paljon puhutut kelan paperit kelaan, on sekin asia hoidettu, sitten vaan päätöstä odottelemaan :saint:

Jo toinen yö takana ilman pirullista suonenvetoa, kiitos magnexin =)

Kuiskaten 24+2
 
Kiitokset W09W ja heidiS23 kommenteista. Alkaa olla aika epätoivonen olo hauvan kanssa, mutta kokeillaan ensin tuota d.a.p-haihdutinta ja yksärituntia ongelmakoirakouluttajalla. Tuntuu, että koiraan on varmaan vaikuttanut tämä raskaus, koska muutenkin on aina ollut niin mamman perään...
 
Kuiskaten, mäkin sain hoidettua tänään Kelan paperit palkanlaskijan kanssa! Hän lupasi hoidella eteenpäin pian, että saan sen äippäpakkauksen hypisteltäväksi =)

Tänään kävin hepatoosilabroissa ja siellä odottikin sitten pikku yllätys. Labratäti sanoi, että mulla on streptokokki- ja hiivatestit ottamatta, vaikka ne on määrätty jo kesäkuun alussa. Pitkä tarina lyhyesti: meillä on neuvolaterkan kanssa ollut täydellinen molemminpuolinen väärinymmärrys niiden suhteen. Kävin silloin kesäkuun alussa ihan virtsatestissä ja soitin tulokset ja luulin, että siinä kaikki. Kukaan ei mulle ollut sanonut, enkä hölmö itse ollut tajunnut, että noi näytteet otetaan tikulla hoitajan toimesta. Nyt ne sitten tänään otettiin ja torstaina sitten selviää, onkohan mun supparit ehkä johtuneet tulehduksesta. Harmittaa kyllä vähän, mutta toisaalta luin just netistä, että esim. streptokki on erittäin yleinen naisilla ja aika harvoin se synnytyksessä tarttuu vauvaan, eli toivottavasti mitään haittaa ei siitä ole, jos tulehdus ollut 2 kk hoitamatta.

Tervetuloa uusille ja kiitokset thorille päivityksestä!
 
Täällä myös yksi pesänrakennusviettinen mamma! :wave: :D
Viimeviikko oli kyllä melkoista järkkäämistä ja siivoamista muka poikien synttäreiden varjolla ja nyt oon kyllä hieman poikki :whistle: |O
Mut sisustaa tekis mieli niin mahdottomasti ja joka huoneeseen haluaisi edes jotain uutta ilmettä ;)
Poikien huone valmistui vihdoin ja ovat nyt sitten 2 yötä nukkuneet heräämättä omassa huoneessaan =)
Vauva sai sitten oman nurkkauksen meidän huoneeseen...pinnis tosin kootaan vasta lähempänä marraskuuta!!


Tänään oli sitten sokerirasitus ja ihan hyvät fiilikset mullakin siitä jäi =) Juoma oli sitä colan makuista ja ihan hyvää :p Aikakin kului yllättävän nopeasti!!
huomena pitäisi sitten saada tulokset,iiik!! Pakkohan se oli suklaakaupan kautta kotiin tulla jos vaikka joutuu dietille :whistle: ;) Toivottavasti kuitenkin kaikki olis hyvin!!

Vauvalle tuli ostettu samalla muutama marimekon tuttipullo sekä tutti+tuttiketju :D


Muuten ei ihmeitä. Vaavi on tosin ollut aika hiljainen tässä viimepäivinä...piti oikein dopleri kaivaa pitkästä aikaa :whistle:
Mutta tänään onkin taas potkoteltu oikein kovasti :heart:
Huomena poksuu taas viikot ja rv 27 alkaa!! :eek: :D
 
Sisustusbuumi täälläkin! :wave: Tänään alkoi ensimmäisen lomapäivän kunniaksi varsinaisen lastenhuoneen värkkäys. Eli meillä vierashuone muuttaa tähän työhuoneen kaveriksi ja entisestä vierashuoneesta värkätään sitten pojille huone. Tosin ihan aluksi yksi pinnis muuttaa meidän makkariin, mutta meillä olisi tarkoituksena, että kun mies palaa töihin, menee vauvat (ja todennäköisesti hyvin pitkälti myös äitee) nukkumaan omaan huoneeseen. Saa sitten edes joku meidän huushollissa nukuttua... :whistle: Käytännön kokemushan näistä asioista on tasan nolla, joten saas nähdä, kuinka meidän sitten tosielämässä käy. Mutta onpahan junioreilla ainakin huone valmiina...

:attn: Kertokaas samalla viisaammat mulle, että kuinka paljon minkäkin kokoisia vaatteita suurinpiirtein hankitte? Jennyliltä otetaan mielellään myös kaksos-näkökulmaa vastaan. ;) Äsken järjestelin vaatehuoneeseen vauvanvaatteita ja totesin, että niitä on edelleen ihan liian vähän. Varsinkin tuota housupuolta. Meille monikkovalmennuksessa toitotettiin, että kaikista kätevimpiä on body/puolipotkarit -yhdistelmä. Mutta mä en oikeesti löydä juurikaan mistään puolipotkareita. Ei viitsisi niitä Tutan joka kaupasta löytyviä mallejakaan ostaa kovin monia samanlaisia. Vinkkejä siis tähänkin otetaan vastaan.

Ja nyt äkkiä takaisin projektin pariin. Löysin unohtuneen lakanasetin vaatehuoneen kätköistä. Jos siitä ompelisi keinutuoleihin jonkinlaiset pehmusteet. Ja kohta päästään kokomaan pinnasänkyjä. Ihanaa! :heart:


 
heipsan!
monella näyttäisi olevan sisustusbuumi B)

täällä kans malleerataan huonekaluja ja vaatekaappi täytyy vaaville hankkia, lipasto jo täynnä hänen vaatteita ym :D

viimevikolla ja etenkin nyt viikonloppuna ollut supistuksia jonkin verran, ihan kipeitäkin.. meni sit kättärin päivystykseen 9.00 ja olin ainoa potilas siellä, silti kesti 3 tuntia!!! |O kun on pulaa lääkäreistä.. no pääsin siis 12 viimein lekurille ja ultrattiin, vauvalla kaikki hyvin mutta kohdunkaula vai kohdunsuu (kumpi se nyt oli..) oli pehmentynyt, siksi saikkua ainakin tämä viikko, ei saa mitään rasittavaa tehdä..

torstaina oiski neuvolalääkäri(ensimmäinen) joten hän tutkii sitten taas.. saas nähdä joudunko loppuajaksi saikulle, muuten ei haittaiskaan mutten osaa levätä ja olla tekemättä mitään, tulen hulluksi jos pitää himassa vaan olla..

no pääasia ettei vauvalla hätiä mitiä!! =)

kauheesti tekis mieli vaan ostella vauvalle kaikkea, mutta rahat loppuu jo kesken, pitää koittaa malttaa mielensä, vaatettakin on jo ihan tarpeeksi!!! :whistle:

tupuna ja pokken 25+1 :heart:
 
mere79 : mulla oli toi strepto kun esikoista odotin, aiheutti supistuksia..Hoidettiin lääkekuurilla pois, mutta tuli kuitenkin takaisin. Nyt oli edellinen näyte ainakin negatiivinen, eikä kyllä oo supistellutkaan kaiheesti..Veikkaan että tän hetken supistelut on normaaleja harjoitussuppareita, ja IHANAA että nyt on asia niin. En todellakaan haluu vuodelepoon joutua niinkuin sillon -04..
 
Tänne tuli tänään äitiyspakkaus, nopea oli kun 27.7. tuli päätös ja nyt jo perillä :)

Meillä taitaa mies kärsiä eniten mun sisustusvimmastani, se on joutunut remontoimaan oikeen urakalla, tuossa nököttää olohuoneen nurkassa pino laminaattia jotka olisi tarkoitus ensi viikonloppuna asentaa :D On myös "saanut" levyttää olkkarin seinät uusiksi, tasoittaa ja maalata ne ja vielä olis ennen vaavin syntymää projektina olohuoneen kattoon paneleiden laitto, eteisen levytys/maalaus/panelointi/maton uusiminen, ja makkarista samat... Ja huonekalut on menyt olkkarissa kokonaan uusiksi..

No on nää kaikki ollut tarkoitus laittaa muutenkin, nyt vaan projekti saanut vähän potkua että olis kaikki laitettu ennen vaavin tuloa niin ei tarvisi sitten remontin keskellä asua...

Puolipotkarit täälläkin ollut hakusessa, ihmeen vähän niitä missään on myynnissä ja aina ihan samanlaisia, pääasiassa yksivärisiä. Mulle sen verran jäänyt takaraivoon noilta kahdelta vanhimmalta että ovat bodyjen kanssa todella käteviä asuja, ei tarvitse joka vaipanvaihdolla olla nykertämässä niin kovin nappien ja neppareiden kanssa. Terättömien kanssa aina se sukkaongelma, pienellä ei pysy niin hyvin sukat jalassa.
Joten jos joku löytää netsitä jonkun paikan josta voi tilata noita puolipotkuhousuja niin tänne vaan tietoa :)

26+1
 

Yhteistyössä