*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

unohdin kokonaan että kelalta oli tullu päätös.. :) nyt menee pari viikkoa että saa ä-pakkauksen.. johan sitä on jo odotettukin.. :)

Poksujille onnea.. :)

:wave: täällä myös yksi jolla kantapäät aika ajoin kipeät, joskus tuntuu ettei pysty jalalla astumaan tietyllä kohtaa.. oikeessa jalassa tuntuu enempi, neukkulassa tätä kyselin eikä oikee mitää sanonu..kyseli et onko hyvät kengät ja sano et jos alkaa punoittaa/turpoo niin sitten lääkäriin ku voi olla joku hermo tms puristuksissa..

beibipyykkiä pesevä TB 25+5:heart:
 
aamukastetta, meillä esikoisen aikaan ultrassa näkyi kivekset ja pippeli niin selkeesti että ei tarttenu tällaisen tavallisen tallaajankaan miettiä että kumpikohan on :D et en kyllä minäkään tuohon teidän veikkaukseen ihan täysin luottaisi.

muoks. niin ja eilen poksui viikotkin, 24+0 :heart:
 
Mies halusi heti tilata karhupuvun kun näytin siitä kuvan, joten toivottavasti se tulee postissa ensi viikolla. Varmaan ihmettelevät henkkamaukalla kun noiden pukujen myynti on noussut parissa viikossa kymmenkertaiseksi! :LOL:

aamukaste Ultrasta vielä, olen samaa mieltä, että jos kuva saadaan hyvin alapuolelta, niin ei ole epäilystäkään siitä poikaveikkauksesta. Itekin näin selvästi kaks vaaleata palluraa ja pienen pötkön siinä edessä. Kätilökin sanoi hyvin varmana, että on poika tulossa. Näitkö ite kuinka hyvin?

Itellä on nyt vähän huolettanut todella märkä v.vuoto jota tulee joka päivä kuten kipeitä supistuksiakin myös. Neuvolaankaan ei kehtais turhaan soitella jos tämä onkin sitten ihan normaalia. Nla-lääkäristä jäi jo keväällä vähän ikävä mieli kun minulla oli kamalin pahoinvointikausi ja hän sanoi heti ettei kirjoita sairaslomaa ammattini takia... Jälkeenpäin ajateltuna en kyllä ollut silloin täysin työkuntoinen.

Ensi viikolla menen töihin tekemään anomuksen äitiyslomasta! Uskomatonta, että se on jo niin lähellä :whistle: B)
 
Täytyypä minunkin tämä elokuu poksauttaa :) Aika tosiaan kuluu nopeasti. En tiedä olisiko muuten kiire, mutta sikaflunssan takia haluaisin ajan kuluvan nopeasti. Toivottavasti ehdin äitiyslomalle ennen kuin se oikein iskee. Taitaa olla turha toive. Mutta ei siitä enempää.

Äitiyspakkauksen hain eilen postista ja tietysti se piti heti avata. Ihana se on. Kivempi minusta kuin odotin ja mielestäni myös paljon parempi kuin esikon pakkaus 2002. Olen oikein tyytyväinen.

Nyt pitääkin aloittaa suursiivous :/

Emmama 26+4
 
Myöhäiset huomenet täältäkin, ja kiva, että ehdotukseni ketjumme nimestä sai kannatusta

Täällä taas pirullista suonenvetoa kärsitty :kieh:
Vauva on todella vilkas öisin... ja aamuyöstä tuikkii niin, ettei saa enää unta, mutta ainakin tietää, että pikkuisella on kaikki kunnossa =)

Poksumisen kunniaksi massupäivitystä, eli tämän jälkeen se olis sitten tasan 16 vkoa h-hetkeen :saint: , aika hurjan nopeasti onkin tämä odotus lopulta mennyt, vaikka liikkeitä saikin ensin odottamalla odottaa ja ehdin jo huolestuakin, mutta enää ei ole sen suhteen huolta, onneksi.



Kuiskaten 24+0 *pooooks*
 
Onnittelut poksujille!!

Täällä oon jo järjestänyt tuon tyttöjen vaatekaapin kokonaan ja seuraavaksi pitäs kattoo tuo Juhon ja vauvan vaatekaappi että sinne saa sitte tuon pojunki vaatteet johonki sopimaan.

Eilen kun mies kuunteli masun päältä vauvaa niin eiköhän poika ruvennu heti potkimaan miestä suoraan korvaan :LOL:

Pitäs jaksaa lähtee kauppaanki tänää,mut ensi täytyy oottaa että tuo Juho herää unilta.
 
Ja elokuuta korkkaamassa! Kiitokset jälleen thorille! :flower: Osuva on uusi nimi. :heart:

aamukastetta, kyllä meilläkin ihan selvästi molemmissa jalkoväleissä näkyi pallurat ja pienen pieni pippeli siinä keskellä. Lääkäri vielä mittasi vehkeitten halkaisijat, että varmasti puhutaan oikeista elimistä. :D Eipä jäänyt epäilykselle sijaa niistä kuvista.

muoks. Valitusvirret poistettu. Ihana mieheni vie hormonihirmu-vaimonsa ja möykeröiset ensimmäistä kertaa elämässään Jyväskylään katsomaan (syntymättömien osalta kuulemaan) MM-rallia. :D

Onneksi jätkät jumppaa kovasti masussa ja piristää mamman mieltä. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ludde:
Mies halusi heti tilata karhupuvun kun näytin siitä kuvan, joten toivottavasti se tulee postissa ensi viikolla. Varmaan ihmettelevät henkkamaukalla kun noiden pukujen myynti on noussut parissa viikossa kymmenkertaiseksi! :LOL:

aamukaste Ultrasta vielä, olen samaa mieltä, että jos kuva saadaan hyvin alapuolelta, niin ei ole epäilystäkään siitä poikaveikkauksesta. Itekin näin selvästi kaks vaaleata palluraa ja pienen pötkön siinä edessä. Kätilökin sanoi hyvin varmana, että on poika tulossa. Näitkö ite kuinka hyvin?

Itellä on nyt vähän huolettanut todella märkä v.vuoto jota tulee joka päivä kuten kipeitä supistuksiakin myös. Neuvolaankaan ei kehtais turhaan soitella jos tämä onkin sitten ihan normaalia. Nla-lääkäristä jäi jo keväällä vähän ikävä mieli kun minulla oli kamalin pahoinvointikausi ja hän sanoi heti ettei kirjoita sairaslomaa ammattini takia... Jälkeenpäin ajateltuna en kyllä ollut silloin täysin työkuntoinen.

Ensi viikolla menen töihin tekemään anomuksen äitiyslomasta! Uskomatonta, että se on jo niin lähellä :whistle: B)

Siis sielä rakenneultrassa saatiin tosi hyvin kuva pyllyn alapuolelta, mutta jalat oli yhdessä ja kätilö ei osannut veikkausta antaa. Mutta eilen siis oli paaaljon huonompi ultralaite eikä tainnut ultraajakaan osata kunnolla katsoa. Ymmärrän kyllä itsekkin ultrakuvista hyvin ja osaan erottaa kyllä missä ja miten päin vauva on mutta kun ultraaja pääsi jotenkin vauvan jalkoväliin niin siitä ei kyllä saanut mitään selvää...oli vaan sellainen "sumuinen" kuva jonka pysäytti ja sanoi että tässä näin ( osoitti sormella ) on pidempi virtsaputki ja kertoi poikavauvalla olevan tyttövauvaa paljon pidempi virtsaputki, ja tuon kuvan perusteella veikkasi sitten poikaa, itse en nähnyt siinä yhtään mitään:D. Mutta siis oli kuinka oli kumpikin on tervetullut. :LOL:

Kiitti kaikille kommentoijille.
 
Huomenta,
Tampereella tuli ainakin nopeesti noi kelan päätökset, kun itse täytin netissä viikko sitten perjantaina ja maanantaina postitin raskaustodistuksen...ja eilen oli tullut päätös...Äitiysavustus on tilillä ensi viikolla. Otin rahat, kun lapsen tuleva kummitäti Reimalla/Tutalla töissä, ja äitiyspakkaukset tehdään niiden tehtailla ja olen jo saanut melkein koko pakkauksen sisällön...
Muutenkin tuntuu, että kaikilla tutuilla kova tarve antaa omia vanhoja vaatteita kiertoon ja kivahan se on, mutta jotkut ovat kyllä niin kuluneita (lue:mun mielestä rumia), että tekis mieli laittaa heti pois. No hymyssä suin vaan lahjukset vastaan ja laatikon perälle...
Liinamaria ja Nitro 25+2
 
Elokuun pino korkattu poksujen 27rv merkeissä :heart:

Suuret kiitokset thor kun jaksat näitä pinoja päivitellä :flower:

Komppaan Liinamariaa eli nopeesti tuntuu tulevan päätökset täällä tampereella. tiistaina vein paperit kelaan ja eilen oli päätös tullu ja pakkaus tulloo kahden viikon kuluessa =)

Nyt ulos aurinkoisen lauantain viettoon




 
Kyllä nuo vastasyntyneet on sitte ihanan hellyttäviä.Meitin vastapäiselle naapurille tohon toiseen taloon on syntyny viikko sitte poikavauva ja ai että kun tuli itellekki semmonen olo että saispa tämän omanki karhunpennun pian jo syliin :heart:
 
Heips kaikille.
Minä liitun tähän pinoon. En ole aikaisemmin jaksanut ja kehdannut, mutta nyt kun maha tulla poksahti tuohon eteen alkaa asia olla paljon todellisempi.
Minulla on la 4.11 (ultran mukaan tosin 31.10, mutta neuvolan ajan mukaan mennään) eli tänään 26+3.
Lahjakkaasti otin tuossa kolmen viikon aikana painoa, eli tuli 1,3kg per viikko kun aikaisemmin oli tullut yhteensä vain 2,5kg. Maha tulla pullahti viikossa, isäntä sanoi samaa.
Töissä pitää vielä painaa 8vk, jos jaksaa. Teen välillä 10tuntisia päiviä, illalla alkaa tuntumaan selässä kun päivän seisoo. Tosin olenkin sanonut työpaikalla, että syyskuussa ei kannata laskea minun varaan, kun todennäköisesti selkä pettää ennen sitä. :)
 
Me käytiin tänää ostamas vaunut :) Emmaljungan duo edget lähti matkaan, ja samalla isofix jalusta, kaukalo olikin jo valmiina saatuna...:) Oli pakko työnnellä tossa pihalla tyhjiä vaunuja pieni hetki...:p
 
poksuu 26 :heart:
ai jee kun yöllä veti suonta jalasta,aivan kauheeta :kieh:
ensi viikolla saapuu matkahuoltoon sisarusrattaat,jee :LOL: käytetyt löysin ja halvalla ja hyvät,yksi murhe vähemmän,sais jo marraskuu tulla :LOL:
kelan paperit vein keskiviikkona neuvolan ja sokerirasituksen jälkeen,sokerit oli ok,kaikki arvot kohdallaan.
neuvolassa sf mitta oli vaan 21 kun täälä on pähläilty suurten mittojen kanssa niin mun murheeksi tuli alakäyrille pudonnut mitta(toivottavasti syynä on eri mittaaja kun edellisillä kerroilla)
mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
rv 25+0
 
Huomenet kaikille!

loveangel, kannattaa kokeilla magnesiumia suonenvetoon, kävin ostamassa poretablettina, ja otin kokonaisen yötä vasten, ja sain nukkua rauhassa aamuun asti... puolikaskin apteekintädin mukaan riittää. (magnex+B6 pore)

Taidan olla ainut, joka EI ole vielä kelanpapereita täytellyt...

Kuiskaten 24+1
 
Kuiskaten, mä en siis ole myöskään vielä toimittanut Kelapapruja ja mulla viikkoja jo 26+3 :eek:

Loveangel, luin just, että kyljellä nukkumisen pitäisi auttaa noihin jalkavaivoihin, kun veri pääsee paremmin kiertämään. Itse olen nukkunut selällään aika paljon, vaikka se ei olekaan hyväksi, kun niin on ollut mukava olla, ja suonenvetoja on sitten tosiaan ollut. Ensi yönä pitänee vaan alusta asti olla kyljellään ja testata, onko eroa.

Mulla kiristelee, puristelee ja supistelee vatsaa aika paljon. Huomenna meen niihin hepatoositesteihin labraan ja ajattelin samalla kysyä, pystyykö lääkäriaikaa aikaistamaan. Nyt se on varattu 12.8. Olisi kiva tietää, olenko työkykyinen. Itse olen aiemmin ollut sellainen, että olen ollut töistä pois vain vatsataudin takia, en oikein minkään muun. Menen vähän liian helposti töihin, vaikka olisi vähän kipeä olo. Tyhmää, tiedän. Nyt kun on tuo masuasukki, josta pitää huolehtia, niin ajattelin, että voihan olla parempi olla saikulla. En oikein tiedä, millaisista tuntemuksista voi oikein saikulle jäädä.
 
ilmottelempa minäkin että kaikki edelleen hyvin ja mulle kanssa tuli jo 14.7 kelanpäätös ja yli viikko sitten pakkaus on se vaan niin ihana.Mulla sf mitta oli neuvolassa 23 ja oli 3 viikossa kasvanut 6cm joten seurantaan siittäkin verenpaineen lisäksi ja ylimääräiseen ultraankin pääsen jee jee.Mulla rupee oleen kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet olemaan kasassa vaan pikkuinen puuttuu enään.

HeidiS23 + pikkumies rv 27 tasan POKS POKS
 
tiistaina lääkäriin tsekkaan ettei noi supparit oo kypsyttäny paikkoja ja jos mun omituisille vatsakivuille löytyis syy... pelkään pahoin et joudun sokerirasitukseen, painoa 5 vkossa 5kg ja sf-mitta 16cm ---->25cm (yläkäyrällä), suvussa diabetestä

tt ja pömppis rv 25+6 (26)
 
aamukastetta Mainitsit heinäkuun pinossa relatipat...mitäs ne on???

Itsellä on vielä huima liuta vauvahankitoja tekemättä. Tiukan rahatilanteen vuoksi pitää jaksottaa niitä palkkapäivien tiimoille.

Itse masusta ja raskaudesta alkaa olla hieman haikea olotila, kun ollaan jo näin pitkältä. Tämä on niin mahtavaa ja harvinaista aikaa....nautiskelen joka hetkestä... (paitsi närästäessä :| )

rv 27+0
 
Hei marraskuiset! :wave:
Vieläkö pinoonne mahtuisi yksi odottaja lisää?

Olen 29-vuotias, kolmannen lapsen odottaja Helsingistä. Kaksi edellistä mukeloa ovat poikia ja myös tuleva näyttäisi suurella todennäköisyydellä olevan poika =) .

Jotta, notta ei odotus olisi liian helppo, on tässä raskaudessa ollut hieman ongelmia. Elikkä raskausdiabetes on todettu ja sitä hoidan insuliinipistoksilla. Olen normaalipainoinen (tai ainakin olin ennen raskautta.. ;) ). Tämä diabetes saatiin nopeasti selville, sillä olin ollut hieman ennen raskautumista sokerirasituksessa ja siellä tuo paastoarvo keikkui hitusen rajojen yläpuolella. Mulla on aina ollut paastoarvot hieman kohollaan ja suvussa onkin II-tyypin diabetesta jo muutamassakin sukupolvessa. Pääsin siis diabeteshoitajan vastaanotolle jo alkuraskaudessa ja koska sokerit paukkuivat yli rajojen jatkuvasti ruokaremontista huolimatta, aloitettiin tuo insuliini jo rv 14.

Mitähän muuta sitä kertoilisi näin ensihätään? Hmm... esikoinen syntyi normiaikaan (rv 37) ja synnytyksen kesto oli reilu 7 tuntia. Toinen poitsu syntyi rv 36. Synnytys alkoi aivan yllättäen vesien menolla. Kokonaiskesto synnytykselle oli 2 tuntia. Hieman jännittää kuinka kovalla rytinällä tämä kolmas aikoo maailmaan singahtaa!

Noh, ehkäpä ei tässä nyt enempiä kehtaa viedä palstatilaa... ainakaan ihan näin ensimmäisellä kerralla :)
 
zera Ne relatipat on maitohappobakteeri tippoja joita saa antaa heti jo vastasyntyneille. Aina niillä vauvoilla on jonkun verran vatsavaivoja ( ainakin meillä ollut enemmän ja vähemmän ) niin se rauhoittaa ja tasapainottaa vatsan toimintaa. Itse ainakin olen kahdelle edelliselle ja tällekkin aloitan heti kun kotiudutaan. Ne on samalla helppo antaa kun antaa d- vitamiininkin samassa lusikassa. Noista rela-tipoista on tehty paljon kaikkea tutkimusta ja ( kandee googlettaa tarkemmin kun en niin hyvin muista ) ehkäisevät noiden tutkimustulosten mukaan astmaa, allergiaa ja hyötyjä oli pitkä liuta.
On noista tipoista montaa eri mielipidettä ja varmasti tääläkin on joku eri mieltä mun kanssa että kandeeko antaa jne. Mut mun mielestä ne maitohappobakteerit on niin luonnollisia juttuja kun niitä ihmisellä on luonnostaankin suolistossa.
Meillä ainakin keskussairaalassakin jos imettävälle äidille on määrätty antibioottikuuri tms. niin noita reloja annetaan heti vaaville ettei tulisi niin vatsavaivaa ja myös neukkatäti on niitä aina kotikäynnin yhteydessä myös suositellut kun ne d-tipat todennäk. aiheuttaa myös vatsavaivoja joten en ole ainut rela-tippojen puolesta puhuja :D Aika kalliita ne on. Se pikkuinen tippapullo maksaa n.20e mutta kyllä se kestääkin kauan ja niitä tippoja saa ottaa koko perhe. Musta lyömätön yhdistelmä on relatipat rauhoittamaan vaavin vatsaa ja disflatyl ( kirjoitettiinkahan noin) tipat poistamaan ilmaa vatsasta ( tulee sitten vauvalla pirusti pierua kun noita tippoja antaa et on tehokkaita :LOL: ) ja noita molempia saa antaa yhtäaikaa.

Tulipas pitkä selostus tipoista :ashamed: :snotty:

Kerrotaan nyt vielä sekin että toiset ei siksi tykkää noista reloista kun kuulema voivat aiheuttaa joillekkin vatsavaivaa kun ne maitohappob.on öljypohjaisessa nesteessä. Toisten vauvojen vatsa ei kuulema kestä sitä öljyä, mutta kokeilemalla se viimeistään selviää. Itse ainakin haen jo valmiiksi jääkaappiin relat ja pierutipat B)

ps. kun kyselin siitä virtsaputki- jutusta jne. niin googlaamalla löysin jotain ja sielä myös mainittiin tuo että jotkut ultraajat etsivät nimenomaan virtsaputkea koska siitä voi vain varmasti nähdä onko masukki tyttö vai poika koska sielä jalkovälissähän voi aina olla napanuoraa tai muuten huono näkyvyys. Se virtsaputki on kuulema pojalla niin paljon selkeämmin erottuva ja huomattavasti pidempi että siitä voi varmuudella päätellä kumpi on. No, en mä silti tohdi siihen lupaukseen luottaa että poika olisi mutta selvisi mulle itselle se miksi ihmeessä se sitä virtsaputkea tiirasi eikä etsinyt sieltä jalkovälistä sitä "tavaraa", joka varmuudella olisi todistanut sen kumpi se on. Mut edelleen kaapissa on sinisten bodyjen vieressä vaaleanpunainen pino jonka päällimmäisenä on body jossa lukee "miss suomi" :heart: Kumpikin saa tulla ja molempia rakastetaan yhtä paljon :heart:

Löysin muuten reiman poistoliikkeestä pikkusen ihania uusretro hippo bodeja, housut, unipuvun ja värit oli kaikissa samat ( valkoisella pohjalla limenvihreitä hippoja ja vähän niissä oranssia. resorit oli myös limenvihreitä. Eli menee molemille nuo ihanat vaatteet tulee kumpi tulee.

On ihana olla raskaana ja kasvatella masua ja tuntea noita ihania liikkeitä mutta mä en toisaalta malta odottaa enää sekuntiakaan että saan nähdä sen pikkuisen kasvot ja haistella sitä vauvan tuoksua. :heart: :heart: Tuntea sen kun koko muu maailma pysähtyy ja elää hetki kerrallaan kun saa tutustua omaan lapseensa. :heart: :heart:

Oltiin koko päivä esikoisen ja ystävän ja hänen lapsensa kanssa power parkissa ja mukavaa oli =)

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 

Yhteistyössä