Marraskuiset 2023 ❤️

Ainii minutkin voi lisätä listalle. Oireet on ollut aika lieviä, rinnat kipeät ja vähän etomista. Oireiden lievyys vähän pelottaa kun aijemmin keskenmenneissä oli oireet myös lievät😬 Ultraa odottelen innolla, että tietäisi onko kohdussa oikeasti jotain elämää ☺ 2. Lapsi kyseessä ja synnytyssairaala KYS
 
Ainii minutkin voi lisätä listalle. Oireet on ollut aika lieviä, rinnat kipeät ja vähän etomista. Oireiden lievyys vähän pelottaa kun aijemmin keskenmenneissä oli oireet myös lievät Ultraa odottelen innolla, että tietäisi onko kohdussa oikeasti jotain elämää 2. Lapsi kyseessä ja synnytyssairaala KYS
mikä laskettuaika sulla on? 😊
 
Hei. Varovaisesti uskallan tänne kirjoitella. Laskujen mukaan menossa nyt 5+1 La 29.11.23. Neljäs lapsi, Iltatähti olisi meille tulossa. Ikää minulla itselläni jo 41 vuotta. Kys olisi synnytyssairaala. Kovin on varovainen olo tästä raskaudesta. Edellisestä raskaudesta yli 12v aikaa ja keskenmenoja tuli koettua silloin pari.
Alkuvuodesta otettiin kierukka pois ja viikko sitten tein positiivisen raskaustestin. Liittyisin myös mielelläni Facebook ryhmään.
haluatko listalle myös? 😊
 
Minä tosiaan hoidan nyt salaisen facebook-ryhmän ylläpitäjyyttä (enpä ole koskaan sellaista aiemmin tehnytkään). Eli jos vielä löytyy mukaan haluajia niin viestiä minulle päin :)

Täällä vaihtuu huomenna 6+0, miten tämä aika meneekin niin hitaasti... Oireita ei ole, se on sekä siunaus että kirous, haha.
 
Minä tosiaan hoidan nyt salaisen facebook-ryhmän ylläpitäjyyttä (enpä ole koskaan sellaista aiemmin tehnytkään). Eli jos vielä löytyy mukaan haluajia niin viestiä minulle päin :)

Täällä vaihtuu huomenna 6+0, miten tämä aika meneekin niin hitaasti... Oireita ei ole, se on sekä siunaus että kirous, haha.

Mä voisin ehkä tulla vielä mukaan sinne Facebookin ryhmään. Sulleko piti laittaa yv? :)
 
  • Tykkää
Reactions: VlLLASUKKA
Moikka kaikki. Mä nyt vielä tänne puran tätä. Tänään oli tarkoitus olla tyhjennyskäynti sairaalalla, mutta tulin just ennen lääkkeiden laittoa sanoneeksi hoitajalle, että maanantaista (jolloin ei siis löydetty sykettä) jäi vähän outo olo, kun lääkäri itsekin oli eka sitä mieltä, että odotellaan vielä viikko josko ne sykkeet kuitenkin sieltä löytyisi. Sitten jossain vaiheessa rupesi perumaan sanojaan ja päätyi siihen, että parempi hoitaa samoin tein pois. Varattiin siinä sitten aika tähän keskiviikkoon tyhjennykseen. No hoitaja sanoi saman tien, että mennäänpäs uudestaan katsomaan ultralla, ei saa jäädä yhtään epäilyksiä ja niinhän sitä mentiin. Ei sieltä sykettä kuulunut vieläkään, mutta lääkäri kyseli miulta mitä tehdään ja tuntui itsekin epävarmalta ja nyt tuomio onkin, että odotetaan vielä ensi viikkoon - tosin senkin takia, että sitten ei ole pääsiäinen sotkemassa, jos tyhjennyksestä jää jotain komplikaatioita, ja minun pitäisi päästä uudestaan hoitoon. Mutta että. Mä olin jo asennoitunut siihen, että nyt tämä on ohi. Mies ottaa tämän puhtaasti jatkoaikana ja elättelee vielä toiveita, että ensi viikolla se syke olisi jostain mystisesti sinne ilmestynytkin, mä en ehkä niinkään. Mut mennään nyt sit tää pääsiäinen näin. Odotellen.
 
  • Rakkaus
Reactions: marzipaani
Mulle tuli taas keskenmeno. Perustin sen facebook-ryhmän, mutta yritän etsiä sinne nyt uutta ylläpitäjää ja jätän sitten nämä ryhmät, kunhan se asia hoidossa. Varmaan uusi admin käy sitten vielä tsekkailemassa täällä keskustelupalstalla, josko facebookin ryhmään on tulijoita. Ihanaa odotusaikaa teille kaikille! <3
Voi ei, pahoittelut 💔 Ja tsemppiä tyhjennyksen odotteluun. Kyllä terveydenhuollon ammattilaisten pitäisi olla asiasta ihan varmoja eikä jättää sua tällaiseen epävarmuuteen odottaan. Vaikka ymmärrän kyllä senkin että ei haluta tehdä virhettä esim. laiterikon tai epävarman ultraajan kanssa.
 
Moikka kaikki. Mä nyt vielä tänne puran tätä. Tänään oli tarkoitus olla tyhjennyskäynti sairaalalla, mutta tulin just ennen lääkkeiden laittoa sanoneeksi hoitajalle, että maanantaista (jolloin ei siis löydetty sykettä) jäi vähän outo olo, kun lääkäri itsekin oli eka sitä mieltä, että odotellaan vielä viikko josko ne sykkeet kuitenkin sieltä löytyisi. Sitten jossain vaiheessa rupesi perumaan sanojaan ja päätyi siihen, että parempi hoitaa samoin tein pois. Varattiin siinä sitten aika tähän keskiviikkoon tyhjennykseen. No hoitaja sanoi saman tien, että mennäänpäs uudestaan katsomaan ultralla, ei saa jäädä yhtään epäilyksiä ja niinhän sitä mentiin. Ei sieltä sykettä kuulunut vieläkään, mutta lääkäri kyseli miulta mitä tehdään ja tuntui itsekin epävarmalta ja nyt tuomio onkin, että odotetaan vielä ensi viikkoon - tosin senkin takia, että sitten ei ole pääsiäinen sotkemassa, jos tyhjennyksestä jää jotain komplikaatioita, ja minun pitäisi päästä uudestaan hoitoon. Mutta että. Mä olin jo asennoitunut siihen, että nyt tämä on ohi. Mies ottaa tämän puhtaasti jatkoaikana ja elättelee vielä toiveita, että ensi viikolla se syke olisi jostain mystisesti sinne ilmestynytkin, mä en ehkä niinkään. Mut mennään nyt sit tää pääsiäinen näin. Odotellen.
Ompa kurjaa tuollainen epävarmuudessa roikkuminen. 🙁 Tsemppiä odotteluun. ❤
 
Mitenkäs teillä muilla marraskuisen odottajilla on mennyt? 🙂 itselläni tänään ensimmäisen kerran piti aamu aloittaa oksentamalla, pitkin päivää oleva pahoinvointikin on pahenemaan päin🤢 soittelin neuvolaan viime viikolla ja useiden keskenmenojen takia pääsen ultraan ensi viikon torstaina jolloin kuukautisista laskettuna rv9+2. Voi toki olla vähempikin kun on ollut todella epäsäännöllinen kierto ennen raskautta. Vielä yli viikko odoteltava kuitenkin😬
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Moikka kaikki. Mä nyt vielä tänne puran tätä. Tänään oli tarkoitus olla tyhjennyskäynti sairaalalla, mutta tulin just ennen lääkkeiden laittoa sanoneeksi hoitajalle, että maanantaista (jolloin ei siis löydetty sykettä) jäi vähän outo olo, kun lääkäri itsekin oli eka sitä mieltä, että odotellaan vielä viikko josko ne sykkeet kuitenkin sieltä löytyisi. Sitten jossain vaiheessa rupesi perumaan sanojaan ja päätyi siihen, että parempi hoitaa samoin tein pois. Varattiin siinä sitten aika tähän keskiviikkoon tyhjennykseen. No hoitaja sanoi saman tien, että mennäänpäs uudestaan katsomaan ultralla, ei saa jäädä yhtään epäilyksiä ja niinhän sitä mentiin. Ei sieltä sykettä kuulunut vieläkään, mutta lääkäri kyseli miulta mitä tehdään ja tuntui itsekin epävarmalta ja nyt tuomio onkin, että odotetaan vielä ensi viikkoon - tosin senkin takia, että sitten ei ole pääsiäinen sotkemassa, jos tyhjennyksestä jää jotain komplikaatioita, ja minun pitäisi päästä uudestaan hoitoon. Mutta että. Mä olin jo asennoitunut siihen, että nyt tämä on ohi. Mies ottaa tämän puhtaasti jatkoaikana ja elättelee vielä toiveita, että ensi viikolla se syke olisi jostain mystisesti sinne ilmestynytkin, mä en ehkä niinkään. Mut mennään nyt sit tää pääsiäinen näin. Odotellen.
Onpa kirjaa tuollainen, mutta toivotaan ihmettä että sieltä syke löytyisikin. ❤
 
Me käytiin viime to koko perheen voimin varhaisultrassa yksityisellä, sydän löi ja viikkoja 6+2 :)
Todella paljon lievempää pahoinvointia kuin esikoisesta, mutta väsymys kyllä vaivaa. Ei sellainen että nukuttaisi tai saisi nukuttua (olen aina ollut surkea päikkäreiden nukkuja!) mutta mitään ei jaksaisi tehdä ja haluaisin vaan maata sohvalla, mutta reilu 9kk ryömijän kanssa se on vähän vaikeaa.. 😅
Oltiin pääsiäinen anoppilassa ja selvisin kuin selvisinkin paljastumatta! Ei tullut niin voimakkaita pahoinvointeja aamulla että olisi pitänyt vessassa yökkiä mutta ruuan suhteen oli hankalampaa: kahdessa ruuassa oli aurajuustoa ja jälkkäriksi oli pastöroimattomasta mascarponesta tehty tiramisu 😭 vitsi että sitä teki mieli syödä! Sanoin sitten vaan aina että "nyt vähän turvottaa suklaamunat, syön myöhemmin!" ja sitten kun anoppi kävi esim kaupassa niin söin vaan leipää ja sanoin sitten syöneeni tavan ruokaa tai jälkkäriä ja että hyvää oli 😅 se oli kyllä totta että turvotti ja pieretti koko viikonlopun, oli vähän tukala olo koko ajan..
Hajut ällöttää nyt paljon ja tuntuu tosi pahalta kun esikoisen perusvoide tökkii nyt tosi pahasti ja esikoista sylissä pitäessä tai hänen huoneessa alkaa etoa, harmittaa 😞 myös vauvan puklut ja kakat haisee tosi pahalta ja äsken piti käydä vessassa yökkimässä kun lajittelin likapyykkiä.
Jännä kun tätä toista raskautta ei ehdi ajattelemaan ja analysoimaan yhtään niin paljon kuin esikoisen raskautta, tämä unohtuukin tosi monesti jos ei satu olemaan paha olo..
Mitä fiiliksiä muilla on siitä että lapsi tulee todnäk syntymään marraskuussa, vuoden pimeimpään aikaan? Eihän sillä toki mitään väliä ole milloin syntyy kunhan olisi vaan terve, mutta itselle on tullut mieleen että kuinka selviän baby bluesin pimeään vuodenaikaan (viimeksikin oli vaikeaa ja oli sentään heinäkuu!) ja kuinka pärjään viimeiset viikot esikoisen kanssa kun on iso maha ja pitää pukea ulkovaatteita paljon hänelle.. Marraskuu on muutenkin itselle jotenkin tosi vaikea kuukausi, mutta jospa tämä odotus toisi siihenkin kuukauteen iloa ja valoa ❤
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin (8+5).
Mä oon ihmetellyt myös, että ei ole läheskään yhtä suuret pahoinvoinnit kuin esikoisesta. Toki siitä on aikaa ja olen voinut asian jo unohtaa. Mutta mulla on lähes normaali olo..välillä vähän etoo, mutta niin mulla teki normaalissa kuukautiskierrossakin.
Esikoinen on myös syntynyt marraskuussa ja se oli ihanaa aikaa, kun sai pimeällä olla vain vauvan kanssa sisällä😌 toki nyt ei tiedossa ole samanlaista hyssyttelyä, kun esikoinen on aiheuttamassa toimintaa. Mutta kyllä siitä selviää😍
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86 ja Menna90
Me käytiin viime to koko perheen voimin varhaisultrassa yksityisellä, sydän löi ja viikkoja 6+2
Todella paljon lievempää pahoinvointia kuin esikoisesta, mutta väsymys kyllä vaivaa. Ei sellainen että nukuttaisi tai saisi nukuttua (olen aina ollut surkea päikkäreiden nukkuja!) mutta mitään ei jaksaisi tehdä ja haluaisin vaan maata sohvalla, mutta reilu 9kk ryömijän kanssa se on vähän vaikeaa..
Oltiin pääsiäinen anoppilassa ja selvisin kuin selvisinkin paljastumatta! Ei tullut niin voimakkaita pahoinvointeja aamulla että olisi pitänyt vessassa yökkiä mutta ruuan suhteen oli hankalampaa: kahdessa ruuassa oli aurajuustoa ja jälkkäriksi oli pastöroimattomasta mascarponesta tehty tiramisu vitsi että sitä teki mieli syödä! Sanoin sitten vaan aina että "nyt vähän turvottaa suklaamunat, syön myöhemmin!" ja sitten kun anoppi kävi esim kaupassa niin söin vaan leipää ja sanoin sitten syöneeni tavan ruokaa tai jälkkäriä ja että hyvää oli se oli kyllä totta että turvotti ja pieretti koko viikonlopun, oli vähän tukala olo koko ajan..
Hajut ällöttää nyt paljon ja tuntuu tosi pahalta kun esikoisen perusvoide tökkii nyt tosi pahasti ja esikoista sylissä pitäessä tai hänen huoneessa alkaa etoa, harmittaa myös vauvan puklut ja kakat haisee tosi pahalta ja äsken piti käydä vessassa yökkimässä kun lajittelin likapyykkiä.
Jännä kun tätä toista raskautta ei ehdi ajattelemaan ja analysoimaan yhtään niin paljon kuin esikoisen raskautta, tämä unohtuukin tosi monesti jos ei satu olemaan paha olo..
Mitä fiiliksiä muilla on siitä että lapsi tulee todnäk syntymään marraskuussa, vuoden pimeimpään aikaan? Eihän sillä toki mitään väliä ole milloin syntyy kunhan olisi vaan terve, mutta itselle on tullut mieleen että kuinka selviän baby bluesin pimeään vuodenaikaan (viimeksikin oli vaikeaa ja oli sentään heinäkuu!) ja kuinka pärjään viimeiset viikot esikoisen kanssa kun on iso maha ja pitää pukea ulkovaatteita paljon hänelle.. Marraskuu on muutenkin itselle jotenkin tosi vaikea kuukausi, mutta jospa tämä odotus toisi siihenkin kuukauteen iloa ja valoa
Mä ajattelen (toivon) että ehkä se pimeä aika menee siinä sitten nopeammin ohi, kun ihmettelee uutta vauvaa ja arkea kahden lapsen kanssa. Kuitenkin siinä on sitten myös joulu tulossa pian ja sen jälkeen alkaa päivät valostumaan ja mennäänkin pian jo kevättä kohti 😃 Kuvittelen siis että aika menisi jotenkin tosi nopeasti 😁 Ainakin nopeammin kuin esikoisen kohdalla 😄
 
No nyt olin niin malttamaton, etten kuitenkaan ensi viikkoon jaksanut odottaa ja varasin nyt sitten huomiseksi ajan ultraan yksityiseltä. Pakko saada varmistus useiden keskenmenojen takia, että onko masussa oikeasti joku🥰 Huomenna se sitten selviää🤭
 

Yhteistyössä