Marraskuiset 2021

Moikka, minäkin liityn tänne teidän joukkoon :)

Plussasin eilen kp35, menkkojen mukaan ois nyt 5+1 ja LA 24.11. Meillä on 4/2020 syntynyt poika eli tää ois meidän toinen. Meille olisi pitänyt tulla elokuinen 2021, mutta se raskaus meni kesken tammikuussa. Oon ihan todella yllättynyt siitä, että tämä raskaus sai alkunsa näinkin äkkiä. Esikoista yrittäessä meni nimittäin melkein 2 vuotta.

Tuon keskenmenon takia koitan ottaa asiat ihan rauhassa ja mennä vaan eteenpäin päivä kerrallaan :) Asioilla on kuitenki aina tapana järjestyä.

Mulla ei vielä oo ollu mitään ihan hirveitä oireita, jonkun verran etovaa oloa ja tänä iltana on kyllä turvottanut ihan kamalasti. Oon muuten myös kiinnostunu tuosta fb-ryhmästä, mutta en uskalla liittyä ihan vielä :)
 
En saanut kaipaamaani mielenrauhaa tänään(kään) uusintaultrassa. Kävin terveystalolla kun arteen ei saanut nopeasti enää aikoja. Tilanne siis oli se, että maanantaina artessa saivat 6+2 mitoiksi joka vähän liian pieni tosiasioihin nähden. Noh, tänään terveystalolla sai enää 6+4 :( Mutta! Syke siellä kyllä edeelleen oli. On olo kun roikkuisin löysässä hirressä ja itkettää vaan kauheesti. Niin kauan kun on syke niin on toivoa, mutta ei toi nyt oikeen hyvältä vaikuta kasvun suhteen. Moneenkohan ultraan tässä vielä kerkiää..
 
En saanut kaipaamaani mielenrauhaa tänään(kään) uusintaultrassa. Kävin terveystalolla kun arteen ei saanut nopeasti enää aikoja. Tilanne siis oli se, että maanantaina artessa saivat 6+2 mitoiksi joka vähän liian pieni tosiasioihin nähden. Noh, tänään terveystalolla sai enää 6+4 Mutta! Syke siellä kyllä edeelleen oli. On olo kun roikkuisin löysässä hirressä ja itkettää vaan kauheesti. Niin kauan kun on syke niin on toivoa, mutta ei toi nyt oikeen hyvältä vaikuta kasvun suhteen. Moneenkohan ultraan tässä vielä kerkiää..
Ompa kurja kuulla! ❤ Onneks kuitenkin syke kuului ni toivoa vielä on! Eikö noi oo niin pieniä viä että voisi vähän mittavirheen mahdollisuuttakin olla
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Moikka, minäkin liityn tänne teidän joukkoon

Plussasin eilen kp35, menkkojen mukaan ois nyt 5+1 ja LA 24.11. Meillä on 4/2020 syntynyt poika eli tää ois meidän toinen. Meille olisi pitänyt tulla elokuinen 2021, mutta se raskaus meni kesken tammikuussa. Oon ihan todella yllättynyt siitä, että tämä raskaus sai alkunsa näinkin äkkiä. Esikoista yrittäessä meni nimittäin melkein 2 vuotta.

Tuon keskenmenon takia koitan ottaa asiat ihan rauhassa ja mennä vaan eteenpäin päivä kerrallaan Asioilla on kuitenki aina tapana järjestyä.

Mulla ei vielä oo ollu mitään ihan hirveitä oireita, jonkun verran etovaa oloa ja tänä iltana on kyllä turvottanut ihan kamalasti. Oon muuten myös kiinnostunu tuosta fb-ryhmästä, mutta en uskalla liittyä ihan vielä
Tervetuloa! :) mulla myös la 22.-24.11 jotain siltä väliltä :)
 
Joo en niinkään ehkä justiinsa tuosta koosta ollut aikaisemmin vielä huolissani, mut nyt siitäkin kun ei ihan ole tarpeeksi sitten noussut maanantaihin verraten ja jätättää vielä enemmän päivät. Mutta meen vielä maanantaina sille aiemmin varatulle arten ajalle, josko sit sielä jo sais jotain selvyyttä että jatkuuko vai ei tämä homma. Hohhoijaa..
 
Lara83
Hei vaan, toiveikkaana ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Tänään varhaisultrassa nähty alkio ja syke. Vastasi viikkoja 6+0, mikä tarkoittaisi että LA on 19.11.

Meillä takana 2,5 vuotta yritystä, kaksi keskenmenoa ja vuosi on oltu lapsettomuushoitojen piirissä. Tämä tyyppi oli kylläkin ihan luomuyllätys, vieläpä kierrosta jolloin en bongannut ollenkaan ovulaatiota. Tosin lopetin tikuttamisenkin siinä vaiheessa, kun laskeskelin, että tulee ylipitkä kierto. Viikkojen perusteella ovulaatio on tosiaan ollut 1-2 vko myöhässä, koska kuukautisten perusteella olisi pitänyt olla jo 7+5.

Minulle lapsi olisi kolmas, edellisestä liitosta on kaksi kouluikäistä lasta. Miehelle lapsi olisi ensimmäinen. Jännittää kyllä ihan hirveästi, että jaksaako tämä pysyä kyydissä. Oireet on toistaiseksi olleet varsin matilliset: iltapalelua, väsytystä ja pientä kuvotusta.
 
@IinesAnkka82 huutelen täällä sivusta lokakuisista, mut meillä viime odotuksessa oli aika samanlainen tilanne. Päivät heittivät alkuun ihan hirveästi ja ekassa ultrassa ei näkynyt edes sykettä, vaikka olisi pitänyt näkyä. Lopulta kasvoi hyvin ja kohta tuo on 1,5-vuotias ❤ Tsemppiä ihan hirveästi, tosi inhottavaa odotella epätietosuudessa.
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Jotain "hyötyä" tästä stressaamisesta oli. Mies pakkasi eilen itsensä ja lapsen mummolaan ja käski mun levätä kotona. Ja voi että mä oon nukkunut! Yöllä kevyet 10h + 2h vaan makasin aamulla telkkaria katsoen. Ja äsken heräsin 2h päikkäreiltä. Nyt painin itseni kanssa et jaksanko sen verran happihyppelylle et käyn kaupassa, vai tilaanko vaan ruokaa kotiin :D kyllä sitä oli selkeästi levon tarpeessa.
 
C29
Mulle iski jotenki kauhee keskenmenopelko..
En oikeen oo varma miksi.

Raskausoireet:
Pahoinvointia ei oo, nännit vähän arat, mekkamaisia polttoja on ja välillä aivan jäätävän hirveet ilmavaivat öisin.. maha helkutin kipee. Maku- ja hajuaistissa ei muutosta vielä.

7.10 ultra.

RV 5+2
 
Mulle iski jotenki kauhee keskenmenopelko..
En oikeen oo varma miksi.

Raskausoireet:
Pahoinvointia ei oo, nännit vähän arat, mekkamaisia polttoja on ja välillä aivan jäätävän hirveet ilmavaivat öisin.. maha helkutin kipee. Maku- ja hajuaistissa ei muutosta vielä.

7.10 ultra.

RV 5+2
Ymmärrän hyvin, samojen ajatusten kanssa kipuilee hetkittäin täälläkin. Välillä tullut ihan tyhmä olo, kun on jo innostunut ja ehtinyt kertoa parille ihmiselle, kun pelkään että päättyy huonosti. Tänään taas ollut rauhallisempi mieli, liekö viime yön hyvät unet syynä. Luulen, että ainakin omalla kohdalla pelkoa kaitsee juuri se, että välttää muuta stressiä ja nukkuu hyvin. Tää ei kuitenkaan ole meidän käsissä tässä vaiheessa, joten toivon muillekin levollista mieltä ja tsemppiä näihin ”mörköihin” ❤

mulla myös 5+2 tänään ja tosi samanlaiset oireet kuin sulla. alkuviikosta etoi useamman kerran, tänään maistunut kaikki normaalisti.
 
C29
Ymmärrän hyvin, samojen ajatusten kanssa kipuilee hetkittäin täälläkin. Välillä tullut ihan tyhmä olo, kun on jo innostunut ja ehtinyt kertoa parille ihmiselle, kun pelkään että päättyy huonosti. Tänään taas ollut rauhallisempi mieli, liekö viime yön hyvät unet syynä. Luulen, että ainakin omalla kohdalla pelkoa kaitsee juuri se, että välttää muuta stressiä ja nukkuu hyvin. Tää ei kuitenkaan ole meidän käsissä tässä vaiheessa, joten toivon muillekin levollista mieltä ja tsemppiä näihin ”mörköihin”

mulla myös 5+2 tänään ja tosi samanlaiset oireet kuin sulla. alkuviikosta etoi useamman kerran, tänään maistunut kaikki normaalisti.

Koitetaan olla stressaamatta.

Mun ja puolison lisäksi oon kertonut vain mun äidille asiasta. Kova hinku olisi muillekin kertoa mutta koitan olla hiljaa sinne RV 12 asti. aika matelee...

Ainiin oli pakko tehdä jäljelle jäänyt raskaustesti ja ihana tunne kun se viiva oli super tumma.
 
  • Rakkaus
Reactions: UINU
Lara83
Mulle iski jotenki kauhee keskenmenopelko..
En oikeen oo varma miksi.
Tuttu tunne. Pari keskenmenoa takana, niin syykin tietysti on mulla selvä. Olen tiennyt nyt melkein kolme viikkoa raskaudesta, ja aivokapasiteetti on mennyt jotain 90% keskenmenon pelkäämiseen, jos en sitten ole turruttanut päätäni jollain tv-sarjamaratonilla.

Nyt hetkellisesti tuntuu siltä, että ultran jälkeen helpotti. Tietää ainakin ettei ole tuulimuna. Joka päivähän raskaus voi mennä kesken, mutta eipä sitä tietysti voi seuraamalla estää. Pitää vaan yrittää pitää itsensä kasassa ja nauttia siitä mistä voi.

Mulla on ollut hyperemesis molemmissa niistä raskauksista joista syntyi lapsi, ja nyt jännätään sitten, että alkaako jossain vaiheessa helvetillinen oksentaminen. Toistaiseksi on vaan vähän etonut aamuisin, ja muutenkin jos ei vähän väliä syö jotain.
 
Mulle iski jotenki kauhee keskenmenopelko..
En oikeen oo varma miksi.

Raskausoireet:
Pahoinvointia ei oo, nännit vähän arat, mekkamaisia polttoja on ja välillä aivan jäätävän hirveet ilmavaivat öisin.. maha helkutin kipee. Maku- ja hajuaistissa ei muutosta vielä.

7.10 ultra.

RV 5+2
mulla ollut kahdessa raskaudessa samanlaista vuoristorataa oireiden kanssa ja se teettänyt ylimääräistä stressiä hyvin paljon. Oon selittänyt itselleni asian niin, että alussa hormoonien määrä nousee niin pieniä harppauksia ja keho tuttuu yksilöllisesti muutoksiin joko nopeasti tai hitaasti. Itselläni ei myöskään ollut mitään oireita rv6 saakka, vähän ehkä aamulla ällötti hetken. Muutama lapsi kumminkin todisteena siitä, että hetkelliset oireettomatkin viikot voi olla ihan normaaleja :) keskenmenotkin lisää niitä pelkoja, jos sellaisia joutunut kokemaan.
 
Plaah kun matelee päivät. Varhaisultra onneksi ensi viikon perjantaina! Samoja fiiliksiä kuin muilla, kovasti pään sisällä käy myllerrys että meneekö tämäkin kesken. Tänään siis 5+2 ja oireet aikalailla samat kuin edellisessäkin raskaudessa tässä kohtaa: rintojen aristus, menkkamaiset vatsakivut, huimaus, väsymys ja jatkuva nälkä/jano. Jotain ihan hetkittäisiä ällötysoloja myös ollut mutta en kutsuisi pahoinvoinniksi.
 
Lara83
Meidän odotus jälleen keskeytyi, tänään ultrassa oli sydän lakannut lyömästä ja koko vastasi 6+2 eli surkastuminen jo alkanut. Lääkkeelliseen tyhjennykseen jälleen matka käy. Hirveästi tsemppiä kaikille muille, toivottavasti saatte pienet syliin asti!
Voi ei, paljon voimia teille ❤

Tuo on hirveä tilanne ainakin oman kokemuksen perusteella, ja olen tässä taipuvainen siihen että varaan vielä toisen varhaisultran. Meillä rv 6+ jotain tapahtunut keskeytynyt keskenmeno havaittiin viikolla 9. Silloin mulle tuli niin vahva olo, että kaikki ei ole kunnossa, että oli vaan pakko mennä ultraan.
 

Yhteistyössä