Marraskuiset 2021

Jos nuo viikot on laskettu edellisistä menkoista (eli jos tarkka hedelmöityspäivä ei oo tiedossa) niin aika outoa että lääkäri tollasia diagnooseja jo heitti, kun voi kuitenkin olla että viikkoja/päiviä on tosiasiassa vähemmän eikä mitään vielä kuuluisikaan näkyä? Jos siis oot vasta viikko sitten plussannutkin Meet varmaan uudestaan, toivotaan että siellä olis sitten jo jotain näkyvissä

Niin ja muoks, mulle on varhaisultrassa sanottu että aikasin on vaikea saada tarkkoja mittoja eli voi hyvin heittää monta päivää, eli ei toi sikiöpussin kokokaan välttämättä ihan absoluuttisesti oo oikein. Toivotaan että huoli on turha
Kävin tänään uudelleen ultrassa neuvolan lähetteellä ja siellä se pieni syke näkyi <3
Vastasi viikkoja 6+1
 
vierailija
Löysinpäs tieni tänne Tänään aamulla tein yllätyksekseni positiivisen testin. Olen pitkään miettinyt ja pelännyt, etten voisi saada lasta (mitään järkevää syytä pelolle ei ole). Nyt pitäisi olla 4+4 menossa, eli tosi alussa ollaan. Todella sekavat fiilikset olleet koko päivän, vaikea kuvailla omaa oloa, mutta onnellisuus toki päällimmäisenä. Pakkaa sekoittamassa se, että olen mahdollisesti saamassa vakituisen työn ja nyt moraalinen pohdinta menossa siitä ollakko hiljaa vain vai kertoako sillä uhalla, että se vaikuttaisi asiaan. Työ nyt kuitenkin toissijainen. Toivotaan, että pieni pysyy matkassa
Älä missään nimessä kerro. Ei se kuulu työnantajalle tässä vaiheessa. Mutta saattaa vaikuttaa asiaan, ettet saakaan työtä.
 
Löysinpäs tieni tänne Tänään aamulla tein yllätyksekseni positiivisen testin. Olen pitkään miettinyt ja pelännyt, etten voisi saada lasta (mitään järkevää syytä pelolle ei ole). Nyt pitäisi olla 4+4 menossa, eli tosi alussa ollaan. Todella sekavat fiilikset olleet koko päivän, vaikea kuvailla omaa oloa, mutta onnellisuus toki päällimmäisenä. Pakkaa sekoittamassa se, että olen mahdollisesti saamassa vakituisen työn ja nyt moraalinen pohdinta menossa siitä ollakko hiljaa vain vai kertoako sillä uhalla, että se vaikuttaisi asiaan. Työ nyt kuitenkin toissijainen. Toivotaan, että pieni pysyy matkassa
Koska ei ole laillista, että raskaus vaikuttaisi asiaan, ei sinulla minusta voi olla mitään moraalista tai muutakaan velvoitetta asiasta kertoa. :)

Onnittelut! <3 Täällä ollaan myös onnellisen epäuskoisia koko raskaudesta!
 
Moikka kaikille! Oon käynyt täällä kuikuilemassa jo jonkin aikaa ja nyt taidan uskaltautua itsekin juttelemaan. Täällä ollaan siis toivottavasti esikoisen odotuksen alkutaipaleella: neljä päivää sitten plussasin ja nyt on menossa viikko 4+6. Varhaisultra on 9.4. ja kovasti toivotaan, että kaikki menis hyvin.

Muutamaa päivää ennen kuukautisten pois jäämistä tuli pientä rusehtavaa vuotoa, joka ilmeisesti liittyi kiinnittymiseen. Alavatsa on vähän kipuillut ja jos ruokailuvälit on venyneet, on tullut kevyttä pahoinvointia. Aamu-unisuus on vaihtunut aamukuuden heräämisiin ja illalla alkaa olla viimeistään ysin maissa ihan valmis sänkyyn.

Kiva lukea teidän kokemuksia ja fiiliksiä ja saada vertaistukea. On tää jännää!
 
Joko teillä housut puristaa turvotuksesta? Täällä alkoi heti melkein plussan jälkeen turvotukset, välillä aivan kammottavan suuri maha vaikka en kovin iso muuten ole. Toki on tota rasvaakin tossa päällä, mut aivan hillitön turvotus! Nyt rv6 ja tää on tosiaan kyllä jo kolmas lapsi että sen takia varmaan ei niin pitkälle pysty piilottelemaan kun vaikka ekassa :D
 
@nekkuinen Jee, tervetuloa! <3 Mulla kans varhaisultra 9.4., menispä aika äkkiä... Ja sama täällä, unet heittää ihan häränpyllyä, oon herännyt kahtena aamuna kolmelta aamuyöllä ja eilen menin sänkyyn klo 20!!

@pupup Mulla on vasta menossa 4+3 ja alavatsa on ihan pinkeä pieni pallo! Onneks on etätöissä ja voi pitää vaan joustavia trikoita :D
 
  • Tykkää
Reactions: nekkuinen ja pupup
@sabs joo mulla kans pinkeänä alavatsa ja sit koko muu vatsa vaan hyllyvä turvotusmaha :D :D

Täällä muuten 2vko vielä varhaisrultraan. En oo ennen käynyt, mut niinku oon aiemmin puhunut niin paljon huolettaa kaikki mahdollinen skenaario että toi varhaisultra toivottavasti antaa vähän enemmän toivoa ja pystyis nauttiin enemmän raskaudests, ettei koko ajan tarvis olla huolissaan.
 
@pupup näytän iltaisin (niinkun nyt) samalta kun esikoisen raskaudessa rv 16-18, jäätävää! Toivottavasti töissä ei huomata, onneksi oon käyttänyt töihinpaluun jälkeen löysiä paitoja muutenkin. Mut toisaalta ihanaa tää turvotus, kun tulee olo, että ainakin hcg:tä pitäisi olla veressä <3 Mulla on nyt alkanut myös ihan krapulainen olo, nytkään ei jaksais tehdä mitään muuta kun sohvailla! Mulla nyt 5+6 tai 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
C29
Täällä oletettu LA 25.11.
Esikoinen kyseessä.

Onko muilla menkkamaisia tuntemuksia?
Mulla viikon ajan alavatsalla/reisillä ihan samanlainen polte/tunne kun menkat olisivat tulossa/juuri käynnissä?
 
Menkkamaisia kipuja täälläkin! Repäiseviä kipuja ei ole vielä ollut, mutta niitä oli edellisessä keskenmenneessä raskaudessa. Tuntuu että nyt jo miettii ihan liikaa oireitaan, nyt 4+4 ja ei oo kauheasti oireita. Viime viikonloppuna olin jo ihan super väsynyt ja välillä oli kuvottava olo, mutta ei enää mitään! Noh, tiedän että tää voi muuttua silmänräpäyksessä ja oireet muutenkin tulee ja menee miten sattuu.
 
vierailija
Onko muilla oireita esim 5+0 tai sen jälkeen? Mä oon nyt viikolla 5+1 eikä oo oireira..tosin viime raskaudessakaan mulla ei pahemmin ollut oireita.
heippa, mulla on nyt vk 5+4 eikä myöskään juuri mitään oireita. Tissit tuntuu isommilta ja aamulla (varsinkin nännit) on kipeät mutta ei muuta.. äh jotenkin jo odottaa että alkaisi tulemaan lisää oireita!
 
Tänään on ahdistanut koronahommat ehkä eniten kertaakaan koko tän jupakan aikana. Ois viikko lomaa pääsiäisenä ja tarkotus mökkeillä mun vanhempien mökillä, suht lyhyt ajomatka jne. Kauhulla odotan ulkonaliikkumissääntöjä, lasketaanko vanhempien mökki ns.oman mökin piiriin jne. Oon ollut aika koronakuuliainen vaikken niin koko hässäkkää ymmärräkään. Nyt oon vaan itkenyt kun oon niin loman tarpeessa mutta en mä sitä halua kotona viettää. Pitääkö vetää kommandopipot päähän ja yön pimeinä tunteina huristella mökille ettei vaan poliisi pysäytä.. on tää perkelettä.
 
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen
Tänään on ahdistanut koronahommat ehkä eniten kertaakaan koko tän jupakan aikana. Ois viikko lomaa pääsiäisenä ja tarkotus mökkeillä mun vanhempien mökillä, suht lyhyt ajomatka jne. Kauhulla odotan ulkonaliikkumissääntöjä, lasketaanko vanhempien mökki ns.oman mökin piiriin jne. Oon ollut aika koronakuuliainen vaikken niin koko hässäkkää ymmärräkään. Nyt oon vaan itkenyt kun oon niin loman tarpeessa mutta en mä sitä halua kotona viettää. Pitääkö vetää kommandopipot päähän ja yön pimeinä tunteina huristella mökille ettei vaan poliisi pysäytä.. on tää perkelettä.
Tää korona on kyllä niin perseestä. Itseäni surettaa tällä hetkellä eniten se, kun sain viestin että rajoituksia on tiukennettu, eikä mies enää saakaan tulla mukaan varhaisultraan :( Vaikka tää ei varmaan monien mielestä olekaan mikään iso ongelma, niin mua harmittaa suuresti varsinkin miehen puolesta, kun oli niin innoissaan tulossa mukaan. Omaa pettymystäni varmaan pahensi vielä sekin, kun oon koko ajan niin älyttömän väsynyt, että kaikki pienetkin ikävät asiat tuntuu suunnilleen maailmanlopulta. Toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin, olis ihan kamalaa olla siellä yksin, jos tulis huonoja uutisia.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Heippa kaikille! Ehkäpä uskallaudun mukaan. Ensimmäisen positiivisen testin tein jo toissa viikolla. Esikoista odotetaan ja mää oon 28 -vuotias. Takana on neljä vuotta yritystä joista 2,5 vuotta hoitojen kanssa. Matkalle on mahtunut pari keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen, jonka seurauksena toinen johdin leikattu.

Tää raskaus alkoi pas siirrosta ja eka ultra olis 7.4. Kyllä jännittää miten tällä kertaa käy. Tulevaisuudessa vois faceryhmäkin kiinnostaa, kunhan varhaisultra on takana. :)
 
@Persikka123 Oon niin ilonen sun puolesta, että siirrosta tuli lopulta positiivinen tulos!! On tää piinaavaa aikaa ennen varhaisultraa ja varmaan yhtälailla sen jälkeenkin vielä.. Yhtään ei auta asiaa se, että on ihan liikaa aikaa pyöritellä päässään kaikkea kun ei oo paljoo kalenterissa menoja!
Kiitos. :) Kyllä tuntuu et aika oikein matelee, kun malttamattomana odottaa vaan ultraa, jotta sais jonkinlaista varmistusta siitä, että jotain mun sisällä kasvaa. En oikein oo uskaltanu vielä riemuita tästä raskaudesta oman taustani takia, vaikka mieli on nyt jotenkin levollinen ja varma siitä, et nyt oli vihdoinkin meidän vuoro :)
 
vierailija
Mulla on alkanut ihan järkyttävä pahoinvointi, aamusta iltaan kestää :( Oksettaa, mutta oksennus ei tule, tulee vaan veristä sylkeä... Luulen, että kurkku ärtynyt mutta soittaisitteko neuvolaan/työterveyteen?
 

Yhteistyössä