Marraskuiset 2021

Pakotin myös itseni soittamaan neuvolaan kun nettiajanvarauksesta ei sopivia aikoja löytynyt. Ihana nainen siellä puhelimessa, jankutin varmaan kymmenen kertaa että tuskin tässä nyt sinne asti päästään mutta aikaa pitäisi kuitenkin varuiksi varata.. Ja se osasi kyllä ihanasti rauhotella mua, mutta silleen realistisesti että kertoi myös peruutusvaihtoehdot jne. Huh. No niin. Neuvola olisi 31.3 ja viikon päästä selviää varhaisultrassa, että päästäänkö sinne asti. Päästäispä..
 
Onko teillä muuten jotain raskausappeja käytössä? Minä latasin Preglifen, mutta onko muita hyviä, joita suosittelette?
Mulla tais olla viimeksi preglifen lisäksi sellanen kuin raskaus + , siinä näkyi ne "minkäkokoinen hedelmä" lapsesi on :D Niitä tais olla muitakin sovelluksia joissa vähän samantyyppinen vertailu oli. En päässyt viimeksi näitä oikein vertailemaan kun jouduin poistamaan sit siinä 8+ viikoilla, mutta molemmat vaikutti ihan kivoilta :)
 
Onko teillä muuten jotain raskausappeja käytössä? Minä latasin Preglifen, mutta onko muita hyviä, joita suosittelette?
Mulla on preggers, jota moni seuraamani nainen somessa on käyttänyt. Se on ainakin suloinen :) sitten toi Raskaus+ vaikuttaa hyvältä. Todennäköisesti poista näistä pari myöhemmin, kiinnostaa vaan alkuun mitä noi sovellukset näyttää :)
 
Mulla oli esikoisesta käytössä just tuo ovia pregnancy sellasena päiväkirjana ja sitä on niin ihana lukea nyt toisen kohdalla. Kirjotin joka päivä olot, tuntemukset ja mitä tein :) Teen nyt siis samaa. Sit mulla on muutama muukin ja nyt myös preggers teidän suosituksista :) Raskaus + oli ainoa, johon ei saanut lisättyä toista raskautta, hölmöä.

Ps. huh kun väsyttää!!
 
Heippa kaikille! Hyppään myös mukaan tänne keskustelemaan, aiemmin on tullut vain seurattua katsojan roolissa. Odotetaan vihdoin meidän esikoista 1,5 vuoden yrityksen ja yhden kemiallisen jälkeen. Tällä hetkellä 6+6 ja LA olis laskureiden mukaan 2.11. Ens viikolla olis ensimmäinen neuvola ja aika varhaisultraan, sitä odotetaan jo kovasti! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja pikkuinen kiinni oikeassa paikassa Pienempi FB-ryhmä kiinnostaisi myös mua, olis kiva päästä tutustumaan paremmin!
 
Mulla on ollut tähän asti käytössä vain Raskaus+, mutta latasin teidän suositusten perusteella nyt kokeiluun myös Preglifen, Preggersin ja Ovia Pregnancyn :D Saa nähdä mikä näistä jää käyttöön.
Mä oon myös nyt parina päivänä viihdyttänyt itseäni sellasella sovelluksella kuin CharliesNames. Se on niinku nimien Tinder, eli pyyhkäistään oikealle tai vasemmalla sen mukaan, tykkääkö nimestä vai ei :ROFLMAO::LOL: Ihan hauskaa ajanvietettä, vaikka vauvan nimen miettiminen ei todellakaan ole vielä tällä hetkellä se ajankohtaisin asia.
 
  • Haha
Reactions: IinesAnkka82
Mulla kans tais olla viimeksi käytössä preglife, vois kans jonkun sovelluksen ladata sitten kun lapsetkin tietää asiasta. Nehän huomaisi heti moisen sovelluksen mun puhelimella xD

Eilen oli jotenkin eka päivä kun raskaus ei vaan pyörinyt ahdistavana asiana mielessä. Sain jotenkin päässäni järkeiltyä että asiat järjestyy ja hakeuduin add-tutkimuksiin , se asia vaivannut mua kauan ja se tuo omat haasteensa arkeen ja se suurin syy miksi monilapsinen perhe ”ahdistaa”.
Tuli semmonen luottavainen mieli, että saan nyt apua omiin pään sisäisiin haasteisiin.

Ja luinkin jostain että ahdistuneisuus on normaalia alkuraskaudessa, koska tuleva muutos on suuri ja tietenkin sitä miettii muuttuvaa elämää jne.
 
Kohta kolmen äiti
Ahdistusta ilmassa täälläkin. Yöllä valvoin ja pohdin, että onkohan tämä nyt yhtään hyvä juttu. En pääse sitten ensi talvena (tai pitkään aikaan) isompien lasten kanssa laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimaan jne. Rupesi harmittamaan ja ahdistamaan koko asia. Se on kai normaalia. Lisäksi jotenkin harmittaa marraskuu syntymäkuukautena. Olen edellisten synnytysten jälkeen ollut aika kovassa baby blueseissa, mutta kesä ja kevät ja valo ovat auttaneet. Kesävauva oli ihana. Pääsi heti ulos aurinkoon nautiskelemaan. :) Lisäksi kesällä on kiva järjestää synttärijuhlat ulkona. Noh, ehkä tähänkin asiaan sopeutuu.

Pahinta tällä hetkellä on ehdottomasti meille päiväkodista iskenyt kihomatotartunta. En ole nukkunut kahteen yöhön myöskään tämän takia. Mietin matoja ja miten niistä pääsee eroon ja mietin, mitä kaikkea on vielä siivoamatta. Jouduin myös ottamaan Pyrvin-kuurin ja kun sitä ei suositella raskaana oleville, pohdin yöllä myös tulevaa vauvaa ja sitä, että toivottavasti tämä ei aiheuta nyt mitään haittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Ahdistusta ilmassa täälläkin. Yöllä valvoin ja pohdin, että onkohan tämä nyt yhtään hyvä juttu. En pääse sitten ensi talvena (tai pitkään aikaan) isompien lasten kanssa laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimaan jne. Rupesi harmittamaan ja ahdistamaan koko asia. Se on kai normaalia. Lisäksi jotenkin harmittaa marraskuu syntymäkuukautena. Olen edellisten synnytysten jälkeen ollut aika kovassa baby blueseissa, mutta kesä ja kevät ja valo ovat auttaneet. Kesävauva oli ihana. Pääsi heti ulos aurinkoon nautiskelemaan. Lisäksi kesällä on kiva järjestää synttärijuhlat ulkona. Noh, ehkä tähänkin asiaan sopeutuu.

Pahinta tällä hetkellä on ehdottomasti meille päiväkodista iskenyt kihomatotartunta. En ole nukkunut kahteen yöhön myöskään tämän takia. Mietin matoja ja miten niistä pääsee eroon ja mietin, mitä kaikkea on vielä siivoamatta. Jouduin myös ottamaan Pyrvin-kuurin ja kun sitä ei suositella raskaana oleville, pohdin yöllä myös tulevaa vauvaa ja sitä, että toivottavasti tämä ei aiheuta nyt mitään haittaa.
hyvin kuule samoja asioita täällä myös veivannut päässään. Mulle myös talvikuukaudet on yleensä aika ankeita ja oon vetämättömällä tuulella.
Kolmas syntyi vähän ennen joulua pari vuotta sitten ja mietin myös sillon mitenköhän sitä selviää... Mutta jostain syystä kai se imetys ja hormoonit teki sen, että alkuviikkojen mielialavaihteluiden jälkeen alkoikin olla yllättävän lepponen olo... Ja kun oli pimeää, niin vauvakin tuntui nukkuvan sen ansiosta aika hyvin. Kunnes sitten tuli kevät ja ilman pimennysverhoja oltaisiin herätty jo aamu neljältä suurinpiirtein. Ja se oma D-vitamiinin saanti kans kannattaa turvata, et itekin nyt tajusin alkaa syömään 50mikrogrammaa päivässä ja se tuntuu tuovan jotain helpotusta vetämättömään fiilikseen.
Ja samaa kans harmittelin silloin, kun ei sitten isompien kanssa päässyt paljon nauttimaan niistä asioista mistä yleensä... Mutta kesään ja kevääseenhän mennessä vauva on jo sen verran iso , että pärjää varmasti isänsä tai jonkun muunkin kanssa hetken, jos haluaa jotain mukavaa lähteä tekemään isompien kanssa :)

onko teillä ollut joskus kihomatoja? Ne on kyllä inhottava vaiva ja kun erehtyy lukemaan niitä kauhukertomuksia niistä... Mutta toivotaan että säästyisi teidän perhe siltä vaivalta. Mutta ymmärrän tuon että varmasti menee herkästi yöunet noita juttuja pohtiessa. Tsemppiä, kyllä ne ajatukset siitä kirkastuu:giggle:
 
@Jaffakeksi voi kurja jos ei vahvistu. Veikkaisin varmaan sitten myös kemiallista jos ei parin päivän päästä edelleenkään vahvistu :( ja mitä muiden kokemuksia lukenut niin eipä ne taida oikein ainakaan julkisella puolella muuta tehdä kuin käskeä odottamaan. Yksityiselle toki ainakin pääsis tsekkaa tilanteen? Voihan sitä yrittää myös neuvolan kautta jos sais esim hcg seurannan?
 
@Jaffakeksi voi kurja jos ei vahvistu. Veikkaisin varmaan sitten myös kemiallista jos ei parin päivän päästä edelleenkään vahvistu ja mitä muiden kokemuksia lukenut niin eipä ne taida oikein ainakaan julkisella puolella muuta tehdä kuin käskeä odottamaan. Yksityiselle toki ainakin pääsis tsekkaa tilanteen? Voihan sitä yrittää myös neuvolan kautta jos sais esim hcg seurannan?
No minä asun ulkomailla niin en tiedä miten täällä mutta soittelen vaikka lääkäriin jos ei mitään tapahdu. Voihan sieltä varmasti kysyä neuvoa.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Tämä keskusteluhan on herännyt ihan uudella tavalla henkiin kun on ollut muutaman päivän pois palstalta!

Oliivipuu79: valtavasti tsemppiä
Jaffakeksi: onpa inhottava tilanne, itsekin ehkä soittelisin hcg seurannan perään, mutta sekään ei välttämättä onnistu ulkomailla samalla tavalla.

Mä olen ladannut raskaus + ja preggers appit myös. Jotenkin itseäni edelleen häiritsee tämä oireettomuus/oireiden katoaminen. Nyt eilisestä lähtien olo on ollut ihan kun aikaa ennen positiivista raskaustestiä. Rintojen arkuus hävinnyt ja tuntuu että ne on palannut takaisin entiseen kokoonsakin. Ruokaa ei oikein kyllä tee mieli, mutta kun syö niin ihan hyvällä ruokahalulla tulee syötyä. Digitesti on kuitenkin muuttunut 3+ ja liuskatestien viiva vahvistunut niin että on tummempi kuin kontrolliviiva. Noh, reilun viikon päästä varhaisultra sillon selvinnee totuus, onko ketään matkassa vai ei.
 
vierailija
Ahdistusta ilmassa täälläkin. Yöllä valvoin ja pohdin, että onkohan tämä nyt yhtään hyvä juttu. En pääse sitten ensi talvena (tai pitkään aikaan) isompien lasten kanssa laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimaan jne. Rupesi harmittamaan ja ahdistamaan koko asia. Se on kai normaalia. Lisäksi jotenkin harmittaa marraskuu syntymäkuukautena. Olen edellisten synnytysten jälkeen ollut aika kovassa baby blueseissa, mutta kesä ja kevät ja valo ovat auttaneet. Kesävauva oli ihana. Pääsi heti ulos aurinkoon nautiskelemaan. :) Lisäksi kesällä on kiva järjestää synttärijuhlat ulkona. Noh, ehkä tähänkin asiaan sopeutuu.

Pahinta tällä hetkellä on ehdottomasti meille päiväkodista iskenyt kihomatotartunta. En ole nukkunut kahteen yöhön myöskään tämän takia. Mietin matoja ja miten niistä pääsee eroon ja mietin, mitä kaikkea on vielä siivoamatta. Jouduin myös ottamaan Pyrvin-kuurin ja kun sitä ei suositella raskaana oleville, pohdin yöllä myös tulevaa vauvaa ja sitä, että toivottavasti tämä ei aiheuta nyt mitään haittaa.
Pakko oli tulla kommentoimaan, mua kans aikanaan harmitti kuopuksen syntymäkuukausi marraskuu, en olis missään nimessä halunnut silloin vauvaa, kun yleensä ollaan silloin kanarialla tai jossain lämpimässä, oon aina inhonnut kyseistä kuukautta ja mua masentaa silloin. Lomat kyllä siihen sitten auttaneet, kun taloudellisesti ollut mahdollista lähteä. Mutta kun vauva syntyi, ja sitä syntymää odotellessakin olinkin yllättävän seesteisellä tuulella ja koko marraskuu on saanut uuden merkityksen. Ikävä kuukausi, mut nyt siellä on jotain kivaa, kuopuksen synttärit (joita on joskus ulkomaillakin vietetty, kaverisyndet kotona tietty). Lisäksi marraskuiseksi lapseksi lapsi on aivan yhtä fiksu kuin muutkin saman ikäiset luokassaan, lukee, liikkuu, tekee tehtäviä, osaa asioita, aivan kuten alkuvuodesta syntyneet, tätäkin olin pohtinut paljon aiemmin. Ja allekirjoitan kans tuon, että vauva alkoi heti nukkumaan hyvin, kun öisin oli pimeää ja itsekin nukuin paremmin kuin aiemmin säpsähtelin kesävauvan kanssa joka risauksesta sen valoisuuden vuoksi. Eikä tullut baby bluesia sinä vuonna, vaikka marraskuu oli erittäin sateinen ja lämmin. Ja tuo etukäteen miettiminen, että: "onkohan tämä yhtään hyvä juttu", allekirjoitan tuon myöskin. Odottelen nyt kolmatta ja ihan samoja aatoksia, että mitä hiivattia sitä on mennyt tekemään :D Välillä on ihana olo, että mahtavaa että meille suotiin vielä yksi, kun lapsi ei lähtenyt millään alulle ja silti välillä on sellanen olo, että miksei me vaan jääty nauttimaan helposta elämästä kun kaksi vanhempaa on jo isoja koululaisia ja elämä on aika seesteistä :D
 
Eilen illalla alkoi verinen vuoto, ei mitenkään runsaasti, tuli vain pyyhittäessä. Yksittäinen pienenpieni pippurin kokoinen verihyytymä tuli myös. Nyt aamusta asti on niukentunut ja vaalentunut, enää ei tule kuin aivan pientä tuhrua. Neuvolaan olin aamulla yhteydessä, neuvoivat seuraamaan ja tekemään raskaustestin vuodon päätyttyä. Toki jos vuoto voimistuu ja tulee muita oireita niin lääkäriin yhteys. Mutta näyttää tosiaan siltä että vuoto alkaa loppua eli jospa tää nyt ei mitään vakavaa ole. Aloin kyllä miettiä varhaisultrassa käyntiä, saisi kunnon mielenrauhan.
 
Vähän hailakalta kyllä näyttää @Jaffakeksi, oletko tehnyt kaikki testit samanlaisella pidätysajalla samaan vuorokaudenaikaan? Ei auta muu kuin odotella, paljon tsemppiä. Toivotaan parasta!

@neilikka91 onneksi vuoto on niukentunut, toivotaan että kaikki on hyvin <3

Onko teillä muilla suolistosta johtuvia kipuja? Mulla tuntuu että aivan jatkuvasti, koviakin. Ja siis selkeästi suolistosta johtuvia. Ei ole väliä mitä syön. Voi hormonit! Lisäksi mulla on unet aivan kateissa, valvon yöt ja herään aamuisin ihan liian aikaisin. Esikoisesta olin näihin aikoihin nukkunut 12h yöunia, jännä miten eri. Saa nähdä onko joku silti kyydissä...
 
Vähän hailakalta kyllä näyttää @Jaffakeksi, oletko tehnyt kaikki testit samanlaisella pidätysajalla samaan vuorokaudenaikaan? Ei auta muu kuin odotella, paljon tsemppiä. Toivotaan parasta!

@neilikka91 onneksi vuoto on niukentunut, toivotaan että kaikki on hyvin <3

Onko teillä muilla suolistosta johtuvia kipuja? Mulla tuntuu että aivan jatkuvasti, koviakin. Ja siis selkeästi suolistosta johtuvia. Ei ole väliä mitä syön. Voi hormonit! Lisäksi mulla on unet aivan kateissa, valvon yöt ja herään aamuisin ihan liian aikaisin. Esikoisesta olin näihin aikoihin nukkunut 12h yöunia, jännä miten eri. Saa nähdä onko joku silti kyydissä...
Joo siis mulla on ollut jonkun aikaa vatsan väänteitä! Oon miettinyt kuuluuko raskauteen vai onko mulla joku tauti mihin kuuluu mahan vääntämistä
 

Yhteistyössä