Marraskuiset 2021

Vähän hailakalta kyllä näyttää @Jaffakeksi, oletko tehnyt kaikki testit samanlaisella pidätysajalla samaan vuorokaudenaikaan? Ei auta muu kuin odotella, paljon tsemppiä. Toivotaan parasta!

@neilikka91 onneksi vuoto on niukentunut, toivotaan että kaikki on hyvin <3

Onko teillä muilla suolistosta johtuvia kipuja? Mulla tuntuu että aivan jatkuvasti, koviakin. Ja siis selkeästi suolistosta johtuvia. Ei ole väliä mitä syön. Voi hormonit! Lisäksi mulla on unet aivan kateissa, valvon yöt ja herään aamuisin ihan liian aikaisin. Esikoisesta olin näihin aikoihin nukkunut 12h yöunia, jännä miten eri. Saa nähdä onko joku silti kyydissä...
No siis torstaina tein iltapäivällä ja perjantaina aamulla. Tänään tein reilu 3h pidätyksellä. Kyllä minusta pitäisi olla vahvempi viiva,tai edes yhtä vahva kuin viime viikolla.
 
Ihan sekopäinen olo. Toisena hetkenä naurattaa ja toisena itkettää. Oon varmaan tosi helppoa seuraa :D mut näähän on oireita, eikös?! Lisäks käyn vähän normaalia hitaammalla ja mm asiakaspuhelut tänään oli jo lähes koomisia kun tuli ihan jäätäviä aivopieruja.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Hetken sivusta seurailleena minäkin uskaltaudun nyt mukaan ainakin tänne, fb-ryhmäänkin mieluusti vähän myöhemmin jos kaikki menee hyvin!

Meille olisi tulossa toinen lapsi, la. tällä tietoa 5.11 (pitäisi olla melko tarkka koska ovulaatio tikulla tiedossa). Viime vuonna 2 keskenmenoa putkeen joten suhtaudun tähän taas vähintäänkin varauksella ja yritän olla menemättä yhtään asioiden edelle, vaihtelevalla menestyksellä tosin. Perjantaina ollaan menossa varhaisultraan, päivät kyllä matelee sitä (innolla ja kauhulla) odottaessa.

Ensimmäinen lapsi tuli meillä suorastaan naurettavan helposti ja ongelmitta joten mahdollisuudet varmasti on tämänkin onnistumiseen, mutta nuo perättäiset keskenmenot jätti kyllä melkoisen jäljen ja on todella vaikea yrittää pysyä positiivisin mielin. Mutta eihän se auta kun mennä päivä ja etappi kerrallaan! Tsemppiä kaikille odotteluun
 
Ihan sekopäinen olo. Toisena hetkenä naurattaa ja toisena itkettää. Oon varmaan tosi helppoa seuraa mut näähän on oireita, eikös?! Lisäks käyn vähän normaalia hitaammalla ja mm asiakaspuhelut tänään oli jo lähes koomisia kun tuli ihan jäätäviä aivopieruja.
On ihan varmasti , lupaavia oireita :) mulla kans herkkiä päiviä, saatan purskahtaa ihan pienestä itkuun. Mutta olo muuten ollut tasaisempi... ihmettelin esimerkiksi ennen plussaa, et missä mun pms-oireet viipyy vai onko nyt niin hyvät vitamiinit käytössä :D Ennen kuukautisia mulla nimittäin yleensä iskee semmonen ahdistuneisuus olotila ja tuntuu että tulee maailmanloppu ihan just.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Mä sain taas itselleni stressin liuskatesteistä. Mulla menossa 5+0 tai 5+1 ja ajattelin et testaan liuskalla, ettö uskallanko tehdä digin. Toissapäivänä pregcheckin testiviiva oli vähän kontrollia vahvempi. No tänään piti olla vahvistunut ja ajattelin että kontrolliviiva on varmaan jo ihan haalea, mutta viivat olikin käytännössä ihan tasavahvat taas, mutta molemmat viivat oli lähes mustia. Jäi siis mietityttämään et mitenköhän pc käyttäytyy, alkaako haalistamaan kontrolliviivaa vai tuleeko viivoista vana mustempia... miksi piti testata :(
 
Mä sain taas itselleni stressin liuskatesteistä. Mulla menossa 5+0 tai 5+1 ja ajattelin et testaan liuskalla, ettö uskallanko tehdä digin. Toissapäivänä pregcheckin testiviiva oli vähän kontrollia vahvempi. No tänään piti olla vahvistunut ja ajattelin että kontrolliviiva on varmaan jo ihan haalea, mutta viivat olikin käytännössä ihan tasavahvat taas, mutta molemmat viivat oli lähes mustia. Jäi siis mietityttämään et mitenköhän pc käyttäytyy, alkaako haalistamaan kontrolliviivaa vai tuleeko viivoista vana mustempia... miksi piti testata
En olisi tuosta vielä kovin huolissani . Ymmärrän kyllä että sillä haluaa jotain suuntaa, mutta joskus sain itekin samanmoisia tuloksia vaikka raskaus jatkuikin ihan normaalisti. Et niissä testeissä voi kai keskenäänkin olla eroa jossain määrin?
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Tiistaina ajattelin kertoa, jos raskaus tästä jatkuu. Silloin olisi mennyt myös reilu viikko ensimmäisestä testistä. Miehellä on juuri nyt iso projekti töissä ja hän stressaa sitä. Mietin, että pitäisikö kertoa vasta kun projekti on ohi?

Mietityttää myös se, että testiviiva ei ole mielestäni oikein vahvistunut viikossa. Vaikka on suht vahva jo nyt.
Saitko kerrottua miehelle?
 
Täällä meneillään 4+1 ja komeet leffaviivat tuli vihdoun liuskatestiin :) Jotenkin tosi epäuskoinen fiilis tästä kaikesta, kävin tänään verikokeissa muista asioista ja katsottiin hcg joka oli 271, eli vissiin ihan hyvä näille viikoille. Oikealla puolella viiltelee ja kipuilee aina välillä ja puhuinkin huolestani kohdunulkoisesta vaikka mitään vuotoa ei ole. Mut ilmeisesti keltarauhanenn voi tehdä tätä? Nimittäin oviksen aikoihin oikea puoli kipuilu ja uskonkin et sieltä irtos munasolu.
 
Mulla on nii järkyttävä väsymys kokoajan, et en meinaa pysyä hereillä! Ihan eri väsymys kuin kakkosen raskaudessa. Voisin vaan nukkua! Tänää 6+ 3.
Täällä sama... Alkoi muutama päivä sitten. Oon nukahtanut nyt kolmena iltana klo 18 aikaan... Herännyt toki siitä sitten suihkuun ja nukkuun vielä :D mut edelleen väsyttää yöunien jälkeen ja kahvia ei viittis kauheesti kiskoo.
 
Mulla ei ole vielä väsymyksestä tietoakaan, mutta vasta rv4+3 mennään. Pahoinvointia olen potenut eilen koko päivän ja tänään samaten. Syömisen jälkeen on hetki, että ei ole pahaa oloa, kunnes jatkuu taas. Joka päivä jonkinlaisia tuikkeita tuntuu tuolla alapäässä :D
 
Mulla ei ole vielä väsymyksestä tietoakaan, mutta vasta rv4+3 mennään. Pahoinvointia olen potenut eilen koko päivän ja tänään samaten. Syömisen jälkeen on hetki, että ei ole pahaa oloa, kunnes jatkuu taas. Joka päivä jonkinlaisia tuikkeita tuntuu tuolla alapäässä
Mulla ei ole koskaan ollut raskaudessa oksentamista, kuvotusta kyllä. Tänään eka päivä ku ei tee pahaa tai ällötä ihan kaikki :D viikonloppuna ja maanantaina jos en ollut syönyt, tuli kauhean huono olo ja ihan kuin ois keinuvassa laivassa ollut. Nyt tuntuu ettei tänään oikein ole sitten taas ruokahalua ollenkaan :D
 
En ookkaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut, kun nyt kokenut jotenkin face-ryhmään kirjoittelun helpommaksi.

Täällä tänään 7+1. Väsymys piinaa edelleen todella voimakkaana ja menkkamaiset jomotukset. Ruokahalua ei ole, mutta silti parin tunnin välein jotain syötävä tai tulee huono olo. Nyt maistunut parhaiten banaani ja suklaamurot
Vajaa pari viikkoa ekaan neuvolaan. Kotodopplerikin kotiutui tällä viikolla, mutta vielä en ole uskaltanut kokeilla, kun en vielä usko sykettä sillä kuuluvan. Edellisessä raskaudessa kuului rv9. Josko ensi viikolla jo kokeilisi.
 
Hei! Muistutus vielä meidän marraskuisten facebook-ryhmästä! Mukaan pääsee kun laittaa mulle tai ILOPITKÄSTÄITKUSTA-käyttäjälle täällä yksityisviestiä. Tarvitaan sinun nimi, jotta voidaan pyytää Facebookissa kaveriksi ja sitten kutsua salaiseen ja piilotettuun ryhmään. Sitten voidaan Facebook-kaveruus poistaa, kun kutsu on lähetetty. Meitä on ryhmässä alle 20 tällä hetkellä. Mukavasti tulee keskustelua päivittäin. :)
 
Harvemmin odottaa maanantaita enemmän kuin tulevaa viikonloppua. Sillon sitten selviää, että onko kyydissä ketään. Kaivelin vanhoja merkintöjä esikoisen ajalta ja kyllä mä olen ollut aika oireeton silloinkin. Mutta pissalla on pitänyt sillon käydä öisinkin. Nyt ei oikeestaan yhtään normaalia enempää pissata, lähes päinvastoin. Esikoisesta ensimmäinen ällötysolo on tullut vasta 8+1, joten vielä tietysti olisi siihenkin matkaa. Tänään 6+1 ja hiljasta on kaikilla rintamilla (paitsi rintarintamalla vähän aristusta). Hohhoijaa kun menee hitaasti aika tässä alussa.

Viikonloppuna nyt sitten kuitenkin tarkoitus tehdä kaikkea kivaa, kuten penkoa mukelon vaatteet läpi ja päivittää ne isompaan kokoon. Aina yhtä haikeaa kun koko vaihtuu vaatteissa. Lisäksi saadaan lapsi yökylään joten laatuaikaa pitkästä aikaa aikuisten kesken. Varmaan jotain tosi villiä ja hurjaa. Kuten sipsiä ja leffaa :D Ehkä joku vähän väsynyt romantiikkaele johonkin väliin mahtuu myös toivottavasti, tyyliin "no nopeesti nyt kun haluun jo nukkumaan".
 

Yhteistyössä