MARRASKUISET 2007 HEINÄKUU

|O Meillä ollaan aamuvirkkuja.... molemmat neidit jo ylhäällä. JOhtunee siitä että ovat molemmat nuhaisia. Tylsää. Ja itsella kurkku kipeä. No ehtiipähän sairastamaan ennen runsaan viikon päästä olevaa tapaamista. Porukkaa mukaan sinne vaan vielä :D

Meillä eilen otettiin sitten ekat kunnon konttausharjoitukset ja kivasti pääsi vähän matkaa niinkineteenpäin, mutta kun vauhtia tarvitsi niin mahalleen ja kunnon vanha ryömintävaihde päälle.

Mutta ei meille muuta kuin siivoamista tää päivä.... vieraat saapuu huomenna ja yläkerta laittamatta kuntoon. On se kumma miten saa tuon yläkerran muistuttamaan äkkiä romuvarastoa. :snotty: :wave:
 
Kiitos uudesta pinosta viivin!

Meillä myös konttaillaan, reilussa viikossa on Aukustin konttaustaidot edenneet niin, että nyt jo mennään pitkiäkin matkoja eikä meno oo enää niin huojuvaa, vaan ihan tarmokasta konttaamista. Plus tukea vasten nousee seisomaan, mut siitä alastulo ei aina olekaan niin hallittu... koko ajan saa olla pelastamassa tyyppiä milloin mistäkin ja kolhujen määrä eikun lisääntyy. :x

Joku sanoi mulle, että yleensä ottaen sellaiset lapset, jotka ei lähde liikkeelle / nouse seisomaan kovin aikaisin, useimmiten on vähän varovaisempia ja säästyy pahimmilta muksuilta. Sitten on kuulemma niitä, joilla itsesuojeluvaisto ei niin hyvin pelaa ja jotka on suuna päänä menossa joka paikkaan eikä siinä voi haavereilta välttyä. Meidän tyyppi näyttäis ikävä kyllä oleen sitä jälkimmäistä sorttia. Ostin konttauskypärän, mutta Aku ei siitä yhtään tykkää ja repii sen heti pois päästä.

Helteitä tässä tosiaan odotellaan ja nyt viikendiksi lähdetään perheen kanssa mökille. Tosin mulla jo juhannuksena meinasi palaa mökillä hihat hyttysten kanssa. Miten te oikein suojaatte mukelon hyttysiltä? Kävin kysymässä apteekista, et onko näille ihan pienille joku perinteinen vippaskonsti olemassa eli joku vaaraton aine, joka samalla karkottaisi hyttysiä, mut ainakaan siellä apteekissa ei tiedetty mitään sellaista. Ei kait se sit auta kun pitää muksu sisätiloissa - meillä ainakaan mökillä ei voi kuvitellakaan terassilla istumista kun oitis hyökkää hirmuinen itikka-armeija kimppuun. Tylsää vaan olla sisällä kun ulkona on kaunis kesäinen ilta... :|

Btw, onko kukaan vielä syöttänyt muksulle mansikoita? Meinaan, oon kuullu kauhutarinan siitä kun vauvalle oli syötetetty mansikoita ja se oli karjunu naama punaisena koko seuraavan yön. Mut neuvolan lapuissa on mainittu et mansikoita voi antaa ja pari päivää sitten löysin sellaisen 8 kk vanhoille tarkoitetun marjapurkin, jossa oli mustikoiden lisäksi mansikoita ja ajattelin kokeilla.

Tuo tapaaminen varmaan olis kiva kyllä, mut meillä sinä viikendinä miehen siskon pojan rippijuhla ihan toisella puolella Suomea. Ehkäpä järjestyisi syssymmällä uusikin miitinki... =)
 
Jande... minä olen antanut mansikoita. Ekalla kerralla ihan yhden, eikä nyt muutenkaan ole litraa syöttänyt vaan ihan yksi tai kaksi mansikkaa. Eikä ole tullut mitään oireita..... muutakuin suun napsumista :D

Joo taitaa olla aika vähän kuitenkin tossa tapaamisessa porukkaa, harmi, kun menkin täältä n.250km (tai nemmän en tarkkaan kattonut kartasta) tullaan Tampereelle. Taitaa osallsitujat olla muualta kuin Tampereelta :LOL:

Jes saatiin siivottua tuo yläkertakin ja vihdoin viimeins ain tyttöjen 4-v ja 1/2 -v kuvat kehyksiin ja seinälle. Hyvä minä :saint:

Mutta nyt öitä :wave:
 
"Nostan" päivitetyn listan tapaamisesta. Sama lista on kerhopuolellakin.

Kesätapaamispaikaksi on valittu Tampere ja siellä Erkkilän leikkitoimintakeskus 12.7.2008 klo 12-16(os. Kullervonkau 5-7). Paikan vuokra on 8,20e/h.

Tapaamiseen olisi näillä näkymin tulossa
(Tuomiset suluissa.)
Donu (hedelmiä )
viivin (kahvi, sokeri ja maito, suodatinpussit)
LilliMenninkäinen (mehua ja limsaa)
Cara-
Enni1980
lumeton (marjapiirakka)
Piin
Mönninkäinen (keksejä ja kertakäyttöastioita)

Lisääkin porukkaa mahtuu mukaan! :) Kutistuu pelottavaa vauhtia tuo lista! :eek:
 
Uunituore kuva profiilissa Aukustista.
Tuo tapaaminen olis kyllä kiva, mut eipä varmaan pystytä tuleen - ellei ensin ajaisi Treelle lauantaiksi ja sitten Itä-Suomeen sunnuntaiksi... :eek:

Kovin täällä on hiljaista, kirjottaako kaikki jo nykyään siellä kerhon puolella?
 
Kerhossakin hiljasta, kun porukat lomalaitumilla B)

Ihanan vaalea pehko tuolla teidän pojalla.

Me ollaan Tampereen lähellä jo valmiiksi perjantaina (noooh puuhamaassa) ja lauantaina sitten ajetaan kotiin Tampereelta tapaamisen jälkeen elikkä autoilua sitten noin. 250 km tai enempi.... näin sitä saapi "kärsiä" kun etelässä asuu ;)

Hitsi mulle meinaa flunssa iskeä..... kyllä se sitten noilta tytöiltä tarttuu ja just kun pääsin taas kuntoilun makuun :kieh: :|
 
Heippa täältäkin!

Uhkaavasti joo kutistuu tuo osallistujien määrä :| Kerrankin kun minäkin pääsen niin sitten ei näekään kaikkia...mutta tietty kiva nähdä edes niitä jotka paikalle pääsevät!

Petruksellakin on flunssa ja yskää. Nyt on esikoisellakin sitten sama tauti. Me oltiin pienellä lomamatkalla vaasassa tuossa ja Petruskin pääsi kylpylässä uimaan :heart: Tykkäsi oikein kovasti,iloista hihkuntaa vain kuului. Ihmettelin kun ei suihkussa pelästynyt sitä hälinää ja outoja naamoja,mutta kai oli niin paljon ihmeteltävää,ettei ehtinyt vierastamaan =)

Yöt ovat hieman rauhoittuneet ja on nukkunut kokonaiset 2 yötä omassa sängyssä :whistle: Noh,pian tämäkin ilo varmasti loppuu :LOL: Mutta mitä nyt olen lueskellut niin tämä 6kk ikä taitaa olla yleisestikin aika levoton ikä nukkumisten suhteen. Ei tokikaan kaikilla,mutta useimmilla.

Mutta nyt kahvia :wave:

LilliM+Petrus 9.12
 
Hei taas pitkästä aikaa täältäkin!

Mulla on ollut ihan mieletön kiire viime päivinä, en ole ehtiny oikein kirjotellakaan mitään. Nytkin pitää taas mennä kohta...

Meillä yritetään kontata kovasti. Uusimpana eteenpäin pääsy tekniikkana on epämääräinen pompahtelu konttausasennossa :D . Ryömien pörrää jo kovasti ympäriinsä. Sais olla silmät selässäkin...

Miten ton tapaamisen kanssa, lähinnä se paikka. Miten sinne pääsee Tampereen juna-asemalta? Siis, onko mahollista kulkea julkisilla??? Ja sit tuomisista, mitä vielä tarvii/ toivotaan? Mitään kakkuja en kyl saa roudattua täältä asti....

Ja sit viel tietääkö kukaan, et onko noissa raskaustesteissä millasia eroja, jos ollenkaan. Lähinnä, jos jonkin merkin testeis useammin vikoja kuin muissa???? (Viimeksi ekalla testikerralla tulos selvääkin selvempi, nii ei tullu vertailtua).

Sit mennään taas, se on :wave: M&A
 
Mönninkäinen tapaamispaikka on kävelymatkan päässä rautatieasemalta. Kannattaa katsoa karttapalvelusta niin pääsee "jyvälle". Tuomisista puuttuu esim. kertakäyttöastioita. Ruokatuomisia voi päättää ihan oman maun mukaan. :D
 
Meillä noustaan sitten ylös kaikkea pitkin..... argh kun kauhee vahtiminen koko ajan. Nyt ei paljon ehdi mitään tehdä kun pikkuneiti on aina väärässä paikassa.

Nyt meillä otetaan päikkäreitä kaksin kappalein... ja yllätys, yllätys, meillä neiti on rytmiä taas vaihtanut. Nyt nukkuu aamupäikkärit tossa kymmenen aikaan ja sitten veteleekin pari tuntia, iltapäivä päikkärit sitten lyhyemmät 10-30 min. Yöunille siis heti seiskan jälkeen ja aamu herätys siinä seitsemän puoli kahdeksa. Tosin tossa pari yötä sitten heräsin siihen kun joku lätkii minua päähän :LOL: On niin siisitä nousta omassa sängyssäkin pystyyn.

Eilen illalla neiti sitten tuli omasta pinniksestäänkin pois. Onneksi meidän sänkyyn räpläämään itkuhälytintä. Nyt sitten pinnasängyn pohja on kaiksita alhaisimalla tasolla ja toivottavasti se pitää neidin sängyssään.

Tuntuu että just aloin meidän pienestä rääpäleestä kirjoittelemaan ja nyt hänkin on jo kova touhupeppu.
 
heipsan taas pitkästä aikaa, tuntuu että nää päivät menee siivillä eikä kerkiä mitään. Ja nyt on iskeny joku unitauti, aina kun mahdollista niin olen ollu poitsun kans päikkäreillä ja illal aikasin nukkuun jos pikku-mies sen vaan suo B) vissiin olis joku vitamiini kuuri paikallaan... Nyt meillä on menossa joku "olen sylissä kokoajan/älä jätä hetkeksikään yksin"-kausi. vessaan ei saa mennä ilman Rassee ja jos koitan käydä jossain et on vaikka iskän kanssa hetken niin alkaa hirvee huuto :'( No mutta eiköhän sekin mene ajallaan ohi että ei tarvi aina pistää ovee lukkoon (siis ulko-ovee kun meillä näkyy suoraan vessan kun tuut sisällä jos vessam ovi on auki) kun herra haluaa että ovi on auki että näe missä äiti on :) Onhan tuo kovin herttaista mutta kyllä sitä haluis välillä käydä ihan rauhaskin pissillä.
Sitten me ei viihdytä autos enään ollenkaan, kauppareissu menee suht koht hyvin mutta jos pidemmälle pitäis mennä niin sitten loppuu kaikilta huumori, tais meidän vaasan reissu jäädä tekemättä...

Jaahas nyt on liian hiljaista täytyy mennä

L&Rasmus (synt9.11.07)
 
Oltiin tossa kolme viikkoa reissussa ja nyt oon kotona ilman lapsia ja miestä. Mulla on jopa 2 päivää aikaa olla ihan yksinään. Tosi kivaa!
Pojalla oli 8kk lääkärineuvola ennen juhannusta. Molemmissa korvissa tulehdus ja lähete fysioterapiaan, koska poika ei liiku tarpeeksi. Samalla lailla poika kehittyy kuin esikoinenkin ja nyt esikoisella on vauhtia enemmän kuin tarpeeksi. Tosi tarkka lääkäri oli.
Muuten on mennyt lasten kaa ihan hyvin.
Lähen nyt ostaa jotain herkkuja, kun kerrankin saa napostella rauhassa :D
 
Toivottavasti tosiaan seuraavassa tapaamisessa on mukana enemmän väkeä! Lapset tuntuivat tykkäävän. Aino oli ihan täpinässä vielä illallakin. Nyt sitten on ollut melko väsynyt tänään. On muutenkin sitten reissattu ja kyläilty tapaamisen päälle, joten ei ihme että on veto pois. Kiitos mukavasta päivästä kaikille jotka pääsivät tapaamiseen!
 
Varmasti ollut mukavaa tavata muita vanhempia ja tenavia. Toivottavasti päästään mekin sit ensi kerralla mukaan.

Meillä sälli tänään tasan 8 kk vanha. Konttaa ihan kauheeta kyytiä, hain tyypin eilen ainakin kuusi kertaa parvekkeelta jossa oli jo kertaalleen mutustelemassa leijonankitoja. Oli ilmeisesti noussut parvekelaatikkoa vasten ja ylettänyt tempaisemaan yhden kasvin veks. Onneksi varmistuin näistä jo keväällä ja istuttelin ainoastaan myrkyttömiä kukkia... =)

Ensi viikolla on sit meillä lääkärineuvola. Vähän jänskättää, että mikäköhän mitta ei tällä kertaa ole stardardien mukainen... En mä noista kyllä jaksa paineita ottaa kun selvästi nään, et jässikkä kasvaa ja kehittyy hirveetä vauhtia. Enemmän nyt vähän huvittaa nämä jutut - ihmetyttää vaan se, että neuvolassa eivät suoraan sano, et nää nyt saattaa kasvaa tälleen vähän omaankin tahtiin, vaan joka kerta tulee jotain ihmeen ruokavalio-ohjeita? No joo, nää on näitä.

Työt kutsuu, palaillaan... :D
 
Seuraavia treffejä suunnitellaan jo Poriin. Ajankohtaa ei ole lyöty lukkoon vielä. Ilmeisesti kuitenkin ennen syksyä olisi tarkoitus tavata. Myös tarkka paikka on auki. Olisi mukavaa jos täältäkin pääsisi porukkaa mukaan! Marraskuussakin tavataan jossain päin Suomea, eli jos ei Pori ole sopivan matkan päässä, uusia tilaisuuksia tulee ennen vuoden loppua.

Meillä on ensiviikolla neuvola ja kieltämättä minäkin osaan odottaa jotain typerää kommentointia kasvusta. No, ruoka on tapaamisen jälkeen alkanut kelvata vähän paremmin. Veikkaan hampaita ja kamalaa intoa päästä liikkeelle syyksi ongelmiin ruokailussa.

Nyt täytyy napata lapsi tuolta leikkikehästä puuhaamasta ja alkaa suunnitella kauppaan lähtöä.
 
lomareissusta selvitty ehjin nahoin ja hyvillä mielin B) Elikkä oltiin tossa pari yötä vaasassa lomailemassa ja käytiin wasalandiassa ja tropiclandiassa, yövyttiin leirintäalueella. Rasmuksen kanssa onnistui yllättävän hyvin, aluks ajattelin että en lähde rassen kans reissuun ollenkaan mukaan kun matkaa tuli yhteen suuntaan melkein 300km ja herra ei oo pahemmin nyt viihtyny autossa pitkiä matkoja mutta meno oli todella helppo, ei hermot menny jäppisellä kertaakaan =) kylpyläs rasse oli tosi onnellinen kun pääsi luttaan ja tunnin "uimisen" jälkeen olikin niin naatti et nukahti rattaisiin. Huvipuistossakin jakso olla 5 tuntia ihan hyvin, toki siellä olikin paljon katteltavaa. Tänään onkin sitten ollu vauhtia ja tilanteita kun herra joutu oleen kolme päivää melkein kokoajan vaunuis ni nyt on purettu paineita ja ei olla sit viä pahemmin nukuttukkaan.
Parin tunnin pääst pitäis lähtee 8kk neuvolaan, tuun sit kertoon neuvolakuulumiset kun siellä on käyty.

Nyt täytyy ruveta purkaan reissukasseja, ei huvittais kyl yhtään :headwall:

Lilli&Rasseli (synt. 9.11.07)
 
Moikka täältäkin :wave:

Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla :LOL:

Milla on toisilla päiväunillaan ja on taas hetki aikaa istua alas... kun nykyään on vaan niin paljon kiukkuamista lattialla kun ei se konttaminen ole vielä alkanut ja siis edelleen vain pyörien pääsee kulkemaan...
Pojat paljon ulkona, Milla selvästi heitä kaipaa kun seuraa vailla niin paljon ja kun pojat paikalla niin on niin aurinkoa että :D Naapurinkin lapset meille tullessaan saavat hymyn huulille.
Syöminenkin taas takkuaa, kun meni jo jonkun viikon hyvin niin nyt sitten taas sylkee ulos kun syötän :/ Isänsä syötti tuossa päivällisen niin meni kyllä alas- täytyy useammin antaa isälle tilaisuus joskos tyttö söisi paremmin :whistle: Tissimaito kyllä kelpaa ilman temppuja, muttakun ei se enää riitä pelkäksi ravinnoksi...

Jospas menis syömään kun mies ilmoitti ruuan olevan valmis :p

Mirnu ja Milla 7kk8pv :wave:
 
niin niitä neuvola kuulumisia, elikkä käytiin perjantaina (18.7) 8kk neuvolas ja mitoiks saatiin 9125g ja 69cm, viime kerrast painoo tullu n.400g ja pituutta 1cm. Tuntuu et meijän jäppinen on pituudeltaan aikas pieni ikäsekseen toki itekin olen vaivaset 160cm pitkä et silleen toki mies on reilut 180cm, no aika näyttää et minkä kokonen rassesta tuleepi.
Vihkoon saatiin teksti "komea, touhukas nuori mies. Motorisesti hyvin kehitynyt.Kasvu ok, syö 5x/vrk+nan-maitoa. Tukea pitkin kävelee, öisinkin nuosee sängyssä ylös".
nyt tänään on tehty ennätys matkoja kävellen, tönäs polkutraktoria olkkarista keittiöön ja muutaman kerran vaan meni polvillee B) tosta tulee ihan hyvin matkaakin kun on eteinen olkkarin ja keittön välis.
Niin ja sillon joskus kirjotin tosta meitin koirasta kun epäiltiin että olisko sillä osteomyeliitti (luutulehdus) vai kasvain ja käytiin alku kuusta lääkäris niin selvis että lääkkeet on auttanu ja koira paranemaan päin eli ei tarvi enään pelätä kasvainta =) :heart:

Jaahas nyt poitsulla menee touhut niin päätömäks et uniaika lähenee

palaillaan :wave:

L&Rasse (synt.9.11.07)
 
:eek: Onpas täällä hiljaista.

No meillä on ainakin ollut hirveet härdelli koko tää kuukausi. Ollan joko itse menossa tai sitten meillä on vieraita. No ensi viikolla pitäisi sitten palailla päiväjärjestykseen. Isompi vielä ensi viikon kotona ja sitten alkaakin tarha taasen. Ajatteline ttä olisi ekaksi sellaisia puolia päiviä viikon ja sitten ihan normaalin päiväjärjestykseen.

Itsellä alkaa kesäloma elokuussa ja sitten pidän pikkasen hoitovapaata ja menen lokakuun alussa töihin takas. Näin tää aika on mennyt ihan silmissä vaan.

Iso tyttö tää meidän vauva jo on. Ollaan alettu ottamaan ensimmäisiä askeleita tukea vasten ja jokeltelussakin alkaa olla jotain itua. Ättä, äitää tulee tosin takoittaa melkein kaikkia sillä vielä, mulle tosin naureskelee kun sanoo sen ja paijaa kovasti ja silloin saadaan hyvin märkiä pusuja ja taputuksia. Oman nimen tunnistaa jo hyvin. Apua kuka on pöllinyt mun pienen nyytin :eek: :D

Viikonloppuna pääsi hiukan tuulettumaan ja hyväähän sekin teki :D Mut nyt vielä pakkaamaan ja sitten unta palloon että jaksaa sitten huomenna istua taas autossa. :wave:
 
Viivin, sama meno täällä - tää kesäaika ON yhtä härdellliä! Aina pitäis olla jossain päin menossa. Mä en ymmärrä niitä puheita, et kesällä ois muka aikaa rentoutua.

Mähän olen siis jo ollut kuukauden töissä ja ihan normaalia päivää teen. Isi on kotona Aukustin kanssa ja hienosti ne pojat siellä keskenään pärjäävät! Vähän arvelutti jossain vaiheessa tää isin kotiin jääminen, pakko tunnustaa, mut nyt on sanottava et ihan nappiratkaisu oli kaikin puolin. Saa isikin kokea sen, millasta on olla vauvan kanssa kotosalla. =) Lokakuussa Aukusti sit lähtee hoitoon - meillä palkattiin toisen perheen kanssa yhteinen hoitaja, joten sen suhteen mieli on hyvä. Saatiin ihana hoitaja eikä Aukustin vielä tartte mennä tarhaan.

Loma olis kyllä ihana juttu! No, varmaan pidän vähän lomaa mäkin joskus elokuussa. Pitää vaan varmaan pariksi päiväksi vetää puhelimet mykäksi ja ovet tiks-lukkoon, et saadaan oikeesti olla vaan keskenämme.

Niin, neuvolakuulumisia, 8 kk lääkärineuvola oli tänään; painoa 7980 g ja pituutta 71 cm. Pikkuinenhan Aukusti vähän on, mutta kuulemma kasvaa hienosti omilla käyrillään ja tosi terhakka - liikkuu paljon ja konttaa jo ihan hirveää kyytiä menemään. Meilläkin pakosta aina välillä ihmetellään, et mihin se pieni vauva oikein hävisikään... :D Mut ei ollu tullu tällä kertaa mitään ihmeen ruokavaliojuttuja, mikä siis hyvä asia.
 

Yhteistyössä