Kiitos uudesta pinosta viivin!
Meillä myös konttaillaan, reilussa viikossa on Aukustin konttaustaidot edenneet niin, että nyt jo mennään pitkiäkin matkoja eikä meno oo enää niin huojuvaa, vaan ihan tarmokasta konttaamista. Plus tukea vasten nousee seisomaan, mut siitä alastulo ei aina olekaan niin hallittu... koko ajan saa olla pelastamassa tyyppiä milloin mistäkin ja kolhujen määrä eikun lisääntyy. :x
Joku sanoi mulle, että yleensä ottaen sellaiset lapset, jotka ei lähde liikkeelle / nouse seisomaan kovin aikaisin, useimmiten on vähän varovaisempia ja säästyy pahimmilta muksuilta. Sitten on kuulemma niitä, joilla itsesuojeluvaisto ei niin hyvin pelaa ja jotka on suuna päänä menossa joka paikkaan eikä siinä voi haavereilta välttyä. Meidän tyyppi näyttäis ikävä kyllä oleen sitä jälkimmäistä sorttia. Ostin konttauskypärän, mutta Aku ei siitä yhtään tykkää ja repii sen heti pois päästä.
Helteitä tässä tosiaan odotellaan ja nyt viikendiksi lähdetään perheen kanssa mökille. Tosin mulla jo juhannuksena meinasi palaa mökillä hihat hyttysten kanssa. Miten te oikein suojaatte mukelon hyttysiltä? Kävin kysymässä apteekista, et onko näille ihan pienille joku perinteinen vippaskonsti olemassa eli joku vaaraton aine, joka samalla karkottaisi hyttysiä, mut ainakaan siellä apteekissa ei tiedetty mitään sellaista. Ei kait se sit auta kun pitää muksu sisätiloissa - meillä ainakaan mökillä ei voi kuvitellakaan terassilla istumista kun oitis hyökkää hirmuinen itikka-armeija kimppuun. Tylsää vaan olla sisällä kun ulkona on kaunis kesäinen ilta... :|
Btw, onko kukaan vielä syöttänyt muksulle mansikoita? Meinaan, oon kuullu kauhutarinan siitä kun vauvalle oli syötetetty mansikoita ja se oli karjunu naama punaisena koko seuraavan yön. Mut neuvolan lapuissa on mainittu et mansikoita voi antaa ja pari päivää sitten löysin sellaisen 8 kk vanhoille tarkoitetun marjapurkin, jossa oli mustikoiden lisäksi mansikoita ja ajattelin kokeilla.
Tuo tapaaminen varmaan olis kiva kyllä, mut meillä sinä viikendinä miehen siskon pojan rippijuhla ihan toisella puolella Suomea. Ehkäpä järjestyisi syssymmällä uusikin miitinki... =)