Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

Hip hei.. juu ei tännekään mitään erikoista.. :) Odotetaan edelleen..

Lapaniina: Kuinka nopeasti sinä sait ajat laparoskopiaan? Kun minä olen jonottanut 6vkoa eikä ole kuulunut :( *kärsimätön* Tuli silloin joulun jälkeen kirje, että on hyväksytty jonoon, jonotusaika 1-3kk.. Huoh.. turhauttaa..

Mutta eipä hätä ole tämän näköinen :) Koska meille ei ihmisvauvaa tule, niin koiravauva tulee :) Meidän koiraneiti on 9kk ikäinen ja sunnuntaina tulee koiraherra joka on n.6kk :) Kyllä sitten riittää vilskettä ja vipinää :D
 
Dreamer-88: Sain laparoskopiaan lähetteen kiireellisyys luokassa 2 ja lääkärin vastaanotolta menin suoraan jonohoitajalle, jolta sain tuon ajan. Olisin saanut jo 7.2., mutta piti sen aukiolotutkimuksen vuoksi ajoittaa toimenpide kiertoon. Kiireellisyysluokka tuli kystan vuoksi ilmeisesti, en tiedä.. Tyytyväinen tietysti olen, että sai noin nopeasti. Samoin siitä kun hain TK:sta lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, tuli aika ensikäynnille kuukauden sisällä. No, jatkossa varmaan joudutaan varmaan sitten odottelemaan..

Saataispa pian myös oma kone huollosta, niin saisi kotoa rauhassa kirjoitella! Nyt pitää aina pikapikaa töistä.. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hmm.. en minä vain saanut nopsaan aikaa, vaikka onkin kysta ollut elokuusta asti ainakin ja koko ajan kasvanut :( Toisellekin puolelle oli jo kystaa tekemässä viime ultrauksessa :/ Noh, kai se pitää vain odottaa.. Varmaan taas ikä vaikuttaa, tiedä sit :attn:
 
Kp 1. Jo 17 pettymystä takana. Ja niitä edeltävää ekaa pettymystä ei edes lasketa. Sitä kahdeksattatoista.

En ole jaksanut edes viime aikoina lukea toisten kuulumisia, mikä on aika huolestuttavaa. Kuitenkin olette kovasti mielessä, ja käyn aina tarkistamassa, onko uusia plussia tullut. Ne ilahduttavat!

Tässä on nyt kokeiltu täsmäajoitusta, seksiä usein ja seksiä harvoin, makoilua jalat ylhäällä, greippimehua, muiden asioiden ajattelua (isäni on ollut ja on edelleen todella sairas, mies oli leikkauksessa ja huoli minulla oli hänestäkin, töissä on ollut kauhea kiire ja muuttokin oli- mutta eipä ollut niistäkään apua :( ... ). Ja mitään varsinaista vikaa meistä ei kuitenkaan ole löydetty. Minunkin kiertoni ovat pidentyneet 25-26 päivään itsestään.

Ja tuttavapiirissä tulee vauvauutisia joka puolelta. Yksikin kaveri sanoi, että antavat toisen lapsen tulla, jos on tullakseen. Ensimmäinen on alle vuoden. Taatusti ei mene kuukauttakaan, kun on raskaana taas.

Töissä muutamat työkaverit päivittelevät harva se päivä, kuinka lapset pitäisi tehdä nuorena alle kolmikymppisinä eikä enää vanhoina (=yli kolmekymppisinä, saati nelikymppisinä), koska heidän mukaansa kaikki ongelmat lasten kanssa johtuvat siitä, että vanhemmat eivät enää jaksa lasten kanssa ja antavat kaiken periksi, kun lasta on yritetty niin kauan. Ovatpa jotkut sitäkin mieltä, että jos lapsia ei saa luonnollisesti, ei niitä pitäisi kauaa yrittääkään, muuten lapsista tulee ihan kauheita ja hemmoteltuja ja ne kärsivät vanhoista vanhemmista. Jihuu, hyvä mieli kuunnella tuollaista, kun itse on 35vee (tänä vuonna jo 36..) ja menossa kahdeksannellatoista yrityskierrolla viimein hoitoihin. Tosin samat tyypit arvostelevat samalla tavoin myös parikymppisiä vanhempia, siinä tapauksessa vain kaikki ongelmat johtuvat liian nuoresta iästä.

Tänään masentaa.

Tässä kierrossa aloitan pistokset ja menemme inseminaatioon, jos vain saadaan kaikki järjestettyä. Inhottaa, kun töissäkin on sellaista, etten pääse sieltä noin vain lähtemään, etenkään ilman selityksiä, minne menen...

Voikaa hyvin kaikki. Lämpimiä ajatuksia teille.
 
Kuumetta: Joskus saa ihan oikeasti masentaa, itkettää jne.. Se on normaalia.. Ei pitäisi antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa, mutta eipä sille mitään voi..

Minä taas saan kuulla harva se päivä kommentteja (jos tulisin nyt raskaaksi, tekisin abortin jne..).. Elämä on epäreilua, täytyy vain yrittää jostain löytää iloa..

Itsellä nyt vähän parempi mieli, kun en pysty tulemaan raskaaksi, eikä siten myös pettymyksiä tule.. Täällä varmaan lähemmäs 50pv kierto taas, tarkkaan en ole laskenut.. Klinikalta sanoivat, että saa nyt venyä, leikkauksen jälkeen katsotaan tilanne sitten..
 
Meillä oli eilen miehen kanssa ihana keskustelu. Ensimmäistä kertaa suoraan sanoimme toisillemme ääneen, miten katkeralta välillä tuntuu tuttavien ja ystävien vauvauutiset (vaikka niistä toisaalta iloitsemmekin). Mies on tähän asti ilmaissut kyllä surunsa siitä, että ei olla onnistuttu, mutta minusta tuntuu, että lähinnä minua suojellakseen hän ei ole puhunut ihan kaikkia tuntojaan. Eilen hänkin kertoi, miten pahalta hänestä tuntuu, kun ei olla vielä onnistuttu.

Eilen totesimme elämässämme alkaneen uuden aikakauden- lopultakin päätimme hyväksyä sen, että emme taida saada aikaan lasta kaksin, vaan tarvitsemme siihen apua. Oli se aika kova pala myöntää itsellemme (ainakin minulle), mutta tässä kohtaa elämää sitä nyt mennään.

Tänään tilasin ajan kp5:lle ultraan ja pistoksen opetteluun. Ahdistaa hiukan, kun lääkäriin pitää päästä muutamia kertoja lyhyellä varoajalla. Päätin kuitenkin, että jos ei muuten onnistu niin olen sitten vaikka "kuumeessa". Niinhän minä olenkin, vauvakuumeessa. Töistä on ihan kauhean hankala päästä lähtemään keskellä päivää, etenkään, kun en halua kertoa syytä. Kaikki aina kertovat työkavereille meidän työpaikalla, miksi menevät lääkäriin. Maanantain ultrakäynnin naamioin työterveyslääkärikäynniksi, vaikka reseptin uusimiseksi. Melkein iski paniikki, kun mies sanoi, että kp12:na ei voi käydä luovuttamassa siittiöitä, koska on päivän reissussa. Jos ovulaatioplussa tulee kp11 niin inseminaatio pitäisi tehdä juuri tuolloin kp12. Mutta ei kai se niin aikaisin tule, yleensä minulla on ollut kp12 tai kp13 ovis. Ja päätin, että jos käy niin huono tuuri, että onkin jo kp11 niin antakoon mies sitten siemenet minulle itse ;) .

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Omaa napaa taas. On niin turta ja väsynyt olo. Isäni on edelleen sairaalassa. Hän on ollut jo yli kuusi viikkoa nukutettuna ja hengityskoneessa. Huolettaa hänen vointinsa ja myös äitini jaksaminen. Kävimme hänen luonaan viikonloppuna.

Tänään kävin ultrassa ja opettelemassa pistokset. Illalla aloitan pistelyt ja perjantaina on taas ultra. Jos vaikka inseminaatio onnistuisi sitten ensi viikolla...

En jaksa enkä uskalla toivoa, on vielä niin alkukierto menossa...
 
Kuumetta todella paljon halauksia ja jaksamista :hug:

On varmaan todella rankkaa että perheessä on noin suuri huoli ja suru ja samalla vielä pitäisi henkilökohtaisesti jaksaa lapsettomuushoitoja. Toivon todella että inseminaatio tuottaa tulosta ja Isäsi tila paranisi.

 
Kiitos, Inkku83!
Isä on herätelty tällä viikolla ja eilen hän oli jo heilutellut vähän sormiaan ja varpaitaan!!!!!!!!!!!!! Mieli on minulla siis korkealla :) .

Olen nyt pistellyt puregonia maanantaista asti. Ihme kyllä tuo pistäminen on sujunut oikein mukavasti. En olisi ikinä uskonut, sillä kammoan neuloja ihan kauheasti. Ei se satu, onneksi. Puoli yhdeksältä on pistosaikani.

Tänään kävin toisen kerran ultrassa (maanantaina ekan kerran). Follikkeli oli oikealla puolella 11mm ja vasemmalla 7mm pitkä, täytyy jatkaa pistelyä ja kasvattamista vielä. Noin 20mm pitää kuulemma olla. Enpä tiennyt tuotakaan. Sain uuden ajan tiistaille ja ohjeen tehdä ovistestiä sunnuntaista alkaen. Jännittää, koska se plussa tulee :) . On toiveikas olo. Tänään alkoi tulla.

Tänään näin yhden (miehelle) tutun pariskunnan klinikan lähettyvillä keskellä päivää. Luulen, että he olivat samalla asialla. He eivät huomanneet minua. Tuli toisaalta kurja mieli heidän puolestaan ja toisaalta omasta puolesta hyvä mieli. Tuli sellainen olo, että ei tämä niin harvinaista ole, siitä ei vain puhuta.. En kyllä ole ihan varma, olivatko myös klinikalla.

Oikein hyviä vointeja kaikille ja plussatuulia!!!
 
Ompas hiljentynyt meidän joukkomme :|

Mulle kuuluu seuravaa: Laparoskopia oli silloin 14.2 jossa sitten todettiin endometrioosi. Endoa oli ainoastaan yhdessä paikassa, kaksi seinämää oli kiinnittynyt/kuroutunut yhteen eikä tätä voitu poistaa joten samalla viivalla edelleen. Nyt sitten lääkäri suositteli kokeilemaan muutamaa inssiä enne ivf:ää.

Ostettiin juuri miehen kanssa oma aunto jota remppaillessa kuluukin mukavasti seuraavat kuukaudet.

Miten sulla kävi Kuumetta???

Toivotaan että kesä tulee pian :flower: :flower: ja uutta puhtia yrittämiseen :heart:
 
Kiva kuulla sinusta Inkku83! Sinultakin sitten endo löytyi :hug:

Minä yritin kolmeen otteeseen laparoskopian jälkeen tänne kuulumisia kirjoittaa, mutta aina tuli vain että viestin lähetys epäonnistui, kokeillaan nyt vielä. Kirjoitin sitten jo tuonne lapsettomuus puolelle keväällä/syksyllä 2008 hoidot aloittaviin. Eli minulla kysta poistettiin munanjohtimen vierestä (oli siinä kiinni), endoa oli myös minulla vähän ja sitä poistettiin ja munanjohdinten aukiolotutkimus tehtiin ja auki olivat. Mies vei spermanäytteen ja se oli normaali. Eilen olin verikokeissa ja ensi tiistaina on follikkeliultra.

Kesää ja plussaa odotellessa B)
 
Voi Inkku ja Lapaniina :hug: Toivottavasti löydökset eivät enää estäisi raskautta :)

Meillä oli laparoskopia viime viikolla ja saatiin hyviä uutisia. Eli kaikki kunnossa, ainoastaan lievä pco. Nyt mietitään mieten jatketaan hoitoja, lähdetäänkö vielä yksityiselle vai julkiselle.. Olin niin varma endosta.. Tässä hieman vielä kipuja, tänään yövuoroon joten sairasloma ohi :(

Ilmoitelkaas muutkin kuulumisia :)
 
minä yritin myös silloin lapan jälkeen lähettää tänne sepustuksen muttei ottanut onnistuakseen.

Lapaliina Tsemppiä teille ja hyvä että pesäkkeitä saatiin sinulta poistettua!! Nyt vaan kaikki sormet ristiin että leikkauksesta olisi apua raskautumisen suhteen. Uskon vahvasti niin!!

Dreamer-88 Onneksi saitte suljettua pois endon mahdollisuuden. Nyt ainakin tietää mistä on kyse ja hoidot pystyy keskittämään pco:hon.

Toivotaan että tämä vuosi tuo meille kaikille ne niin kaivatut plussat =)
 
Mukava kuulla hyviä uutisia Dreamer-88! Meillä ainakin tutkimukset sujuneet sutjakkaasti julkisella puolella, hoidoista en sitten tiedä, miten niitä joutuu jonottelemaan, jos niihin lähdetään. Minulla on tiistaina se ultra ja ilmeisesti yksi labra vielä ottamatta ja tutkimukset sitten siinä. Vähän jännittää tuo ultra, että mitä siellä näkyy..
 
Tämän pinon piinailijat 2008

Kuumetta ........???????.....

Inkku83 , vm -83. mies -82. p-savo. 1 toiveissa. tutk. syksyllä 2007. Laparoskopia 14.2

Lapaniina, vm. -79. mies -78. 1. toiveissa. Laparoskopia 11.2.

Ella80, vm. -80. mies -75. 2. toiveissa. Tutk. alussa, terot aloitettu

Hempukka87 ........???????.....

Haltia, vm.-84. mies -68. 1.toiveissa.pk-seutu.tutkimuksiin 08-aikana.

Dreamer-88. , mies -79 1.toiveissa. Hoidot 08/07, laparoskopia 28.2. yritys jatkuu 04/08

Taustalla kuumeilee:

Vihainen Viiva

++++ Plussan saaneet ++++

Hysteerinen (La 04/08)
Mouse (La 06/08)
Miss Piggy (La 06/08)
Tinii (La 09/08)
MissMaisa (La 11/08)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dreamer-88:
Luin toisaalta, että MissMaisa on plussannut :heart: Onnea tuhannesti, ja paljon vauvaliimaa :heart:
Kiitos :flower: Tässä nyt varovaisin mielin odotellaan ja toivotaan että päästään paljon, paljon pidemmälle kun viimeksi. Kovasti plussa onnea kaikille :heart:
 
Paljon onnea MissMaisa :flower:

Minä aloitan ensi viikolla Clomit. Follikkeliultrassa kaikki ok, hyvän kokoinen munarakkula näkyi. Kaikki muut labrat ok, progesteroni ei ole vielä tullut. Pienet endotäplät eivät kuulemma ole lapsettomuuden syy. Jos progesteroni on ok, eikä kysta ole painanut toista munanjohdinta tukkoon, on lapsettomuuden syy selittämätön. No, hoitoja kohti, plussaa odotellen :)
 

Yhteistyössä