märkärupi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamo

Vieras
siis mistä tää märkärupi oikeen tulee!? aiemmin oli kaks veellä märkärupea ja nytten useita kuukausia myöhemmin on meijän nelikuisellakin! vaatteet vaihdetaan päivittäin ja molemmat käytetään suihkussa joka päivä, eli siis puhtaudesta pidetään kyllä huolta. miten tän märkäruven voisi ehkäistä...?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Jaa-a paha sanoa, mutta noin se meni meilläkin, ilmeisesti itämisaika voi olla pitkäkin, ja sehän tarttuu tasan niin kauan kun se rupi on paikallaan :/

tää on tosi inhottavaa :/! tolla kaksveellä meni jo aikoi sitten ohi koko vaiva mut nyt sitte tällä nelikuisella :/ vitsit... nooo, täytyy hakee apteekista rasva ja alkaa taas hoitelee noita rupia pois.

Meillä ei ollut sitä missään näkyvillä, toisella sitten tarkastaessa tarkemmin, löytyi reidestä, mutta niimpä vaan sai meidän paripäivää vanha vauva tartunnan, osastolla oltiin kolmevuorokautta ja antibioottia tuli suoraan suoneen :(

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Meillä ei ollut sitä missään näkyvillä, toisella sitten tarkastaessa tarkemmin, löytyi reidestä, mutta niimpä vaan sai meidän paripäivää vanha vauva tartunnan, osastolla oltiin kolmevuorokautta ja antibioottia tuli suoraan suoneen :(

voi toista :( esikoisella oli just siihen aikaan toi märkärupi kun tultiin vauvan kans sairaalasta kotiin ja kyllä pelotti että se tarttuu myös vauvaan :/ onneks ei sentää sillon...

Mulla on kerran ollut. Se oli tosi hirveetä. Oltiin vielä lomamatkalla Israelissa, eikä äiti ollut mukana. olin jotain 15 enkä tiennyt, mikä minulla oli ja sain vielä naamaan sen ruven.

Idiootti aikuisia oli matkalla mukana, koska kukaan ei muka tiennyt, mikä oli kyseessä. Minulle sanottiin vaan, että murrosiässä tulee finnejä, älä revi ihoa. Yksi sanoi, että ota toki siihen aurinkoa, joku käski uittaa kuolleessa meressä ja apteekista myivät klerasilia. |O

Suomessa sain antibioottikuurin joka alkoi heti auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mulla on kerran ollut. Se oli tosi hirveetä. Oltiin vielä lomamatkalla Israelissa, eikä äiti ollut mukana. olin jotain 15 enkä tiennyt, mikä minulla oli ja sain vielä naamaan sen ruven.

Idiootti aikuisia oli matkalla mukana, koska kukaan ei muka tiennyt, mikä oli kyseessä. Minulle sanottiin vaan, että murrosiässä tulee finnejä, älä revi ihoa. Yksi sanoi, että ota toki siihen aurinkoa, joku käski uittaa kuolleessa meressä ja apteekista myivät klerasilia. |O

Suomessa sain antibioottikuurin joka alkoi heti auttaa.

mun siskolle tulee tosi helposti kasvoihin märkärupea :/ sillä meni tooosi pahan näköseks kerran naama. puoli naamaa turvoksissa ja sitä rupea nenästä korvaan :/ sekin sai sitten niihin onneksi nopeasti lääkkeet.

meillä esikoisella märkärupi päänahassa, hiusten seassa, johon sai antibioottikuurin, toivottavasti tehoaa... puhtaudesta huolehdittu, käy päivittäin suihkussa ja vaatteet + petivaatteet vaihtuu usein, eli en tosiaan ymmärrä, mistä on alkunsa saanut

heti kun märkärupi tulee niin kannattaa tosiaan vaihtaa lakanat ja varsinkin pyyhkeet! leviää tosi helposti just koskettamalla. kaipa sen voi saada vaikka mistä, itse sain ilmeisesti sinilevästä. oli pieni näppy poskessa ja kävin meressä uimassa, sinne sitten pääs bakteeri ja puol naamaa ruvella. kerran olen saanut myös festareilta sen. onneks ei tyttö saanut tartuntaa multa.

MEillä oli kans märkärupea syksyllä, kuiva ja rikkinäinen iho oli siepannut sen pkodista.
Antibioottikuurilla ja päivittäisillä lakanan ja pyyheikden vaihdoilla saatiin katoamaan. VAuvalle se on vaarallinen, kannatta pieni vauva viedä heti lääkäriin jos epäilee. :/

Yhteistyössä