MARISKOOLIN OMISTAJILLE KYSYMYS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jummarra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarjoan esim. karkkeja, keksejä, salaatteja esim. perunasalaatti jne.jne. Talvella poltan niissä kynttilöitä ja pojan ristiäisissä niissä oli kukka-asetelmat. Keittiössä on yksi missä on kaikki "tilpehööri". Joskus kun ei vielä ollut lapsia oli vessassa siinä pumpulia (nyt on liian riskialtis paikka särkyä)...jne.jne...

Kun ne eivät ole käytössä niin ne ovat näytillä kaappirivistön päällä, fiiliksen mukaan sitten sisustan niillä, vuodenaikojen mukaan käytän erilaisia teemavärityksiä niissä. Syksyllä polttelen niissä tuikkuja, kesällä kerään niihin kauniita kukka-asetelmia, talvellakin saatan joskus ostaa niihin jonkun pienen purkkikukan.. tarjoiluastioina käytän sitten juhlissa, keksiä, pähkinää, karkkia, vaikkapa mätiä tai sienisalaattia saatan laittaa niihin tarjolle.. ja rapujuhliin kaivan esiin aina vihreät skoolini ja käytän niitä sormienhuuhtelumaljoina..

Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Älkää polttako niistä kynttilöitä, eivät ole ole tarkoitettu sellaiseen. Kivituikut ym. tarkoitettu kynttilöiden polttamiseen. Harmi vaan jos menevät rikki.

Juu ei ole tarkoitettu joten takuuta eivät siihen anna, mutta malja on niin laakea ettei edes lämpeä jos siinä tuikkua polttaa..

onko kaikilla aitoja vai onko myös kopioita, joita saa halpa-hallista 7 eurolla? nyt on tulut myös pikku-skooleja kauppoihin, mutta oliko nekin feikkejä?
omani on koristeena, mutta juhlissa voisin tarjota niistä vaikka keksejä...

Tuolla ne on keittiön lasikaapin ylimmällä hyllyllä käyttämättömänä. Joskus olen juhlissa pistänyt niihin sokeria, karkkia tai keksejä. Mutta eipä tuu muuten käytetty... lahjaksi oon saanut, itte en ole ostanut. :whistle:
Mä tykkään enempi arabian muumista, oon ihan himokerääjä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
onko kaikilla aitoja vai onko myös kopioita, joita saa halpa-hallista 7 eurolla? nyt on tulut myös pikku-skooleja kauppoihin, mutta oliko nekin feikkejä?
omani on koristeena, mutta juhlissa voisin tarjota niistä vaikka keksejä...

Huomio tähän: Halpiskauppojen skoolit eivät ole Mariskoolien kopioita. Sekä halpiksien että iittalan skoolien mallina on vanha keskieurooppalainen puristelasimalli. Siis malli ei ole sen enempää Marimekon kuin Iittalan lasin (joka Marimekolle niitä valmistaa).

Voidaan tietysti puhua aidoista mariskooleista, jos tarkoitetaan Iittalassa valmistettuja, mutta on täysin väärin kuvitella, että halvat olisivat näiden kopioita! Samasta lähteestä ovat kopioitu molemmat. Tästä oli juttu Hesarissa parisen vuotta sitten.

Minulla on muutama lahjaksi saatu skooli kyseistä mallia. Käytän niitä esim. kodin onnen ja kääpiöjuorun "aluslautasena". Samoin käytän niitä tarjoiluastioina. Minusta ne ovat käteviä, koska monenvärisinä sopivat eri teemoihin ja erivärisiin kattauksiin. Ja todellakaan en välitä, ovatko Iittalan vai eivät, koska Iittalan kopioista ei ole kyse! En toki ostaisi tai lahjaksikaan haluaisi esim. Aalto-vaasin halpiskopiota!

koristeena ja sitten välillä käytössä,jos kattaukseen sopii. Olen uudistamassa tota meidän hyllyä ja myyn vääränväriset kivi-tuikut pois, haluan vaaleanpunaisia,v.sinisiä ja v.vihertäviä

Minulla aina sokerit+keksit niissä ja kahviseuraa käy melkein päivittäin :) Lisäksi karkit silloin harvoin, kun niitä on. Pähkinät.. Siis tarjoiluastioina käytän, en muuten. Kaapissa säilytän, en esillä. Lahjaksi olen niitä paljon saanut, itse en ole ostanut. Nättejä mielestäni ovat, eivät kaikki värit kylläkään.

Uusimmat

Yhteistyössä