Marika Fingerroos ei imetä lainkaan...(iltalehdessä oli juttua)

  • Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti
huh huh
Luoja. Miten ihminen voi olla noin pinnallinen!
Ja taas ihmeteltiin miten nopeasti kilot karisivat, "nyt on vain 1 kg jäljellä raskauskiloista" iloitsee Fingerroos...vauva on siis 1 kk ikäinen.
Vähän ihmettelen tyyliä miten uutisoidaan näistä asioista. Korostetaan kuinka hienoa on olla hoikka vaikka olisi vastasynnyttänyt! Muita joita ihmetyttää tällanen uutisointi? Ja mitä se viestittää muille äideille?
 
huh huh
En todellakaan ole mikään imetysfanaatikko, olen imettänyt joka kerta max. 3-4kk, joten siitä ei ole kysymys. Ihmettelen vaan tätä vallitsevaa "trendiä" kuinka vastasynnyttäneen pitää olla tiptop kunnossa, ja sitä pidetään hienona vaikka vauva olisi vielä ihan pieni.
 
eiköhän se ole jokaisen oma asia imettääkö vaiko ei. En ymmärrä miten se tekee siitä muka " huonon " äidin jos ei imetä!! Eiköhän ole pääasia se, että lapsi saa nälän tyydytettyä. Läheisyyttä voi antaa muutenkin. Mun mielestä äidit jotka tuomitsee nämä äidit jotka ei imetä sais katsoa itseään peiliin!
 
Itse henkilökohtaisesti olen ainakin todella tyytyväinen kun synnytyksen jälkeen ei jäänyt kymmeniä kiloja roikkumaan päälle. Ja olin muuten myös todella tyytyväinen kun paino meni sen alle mitä ennen kuopuksen odotusta kun vauva oli kolmisen kuukautta vanha. Ja olin todella tyytyväinen kun jälkitarkastuksen jälkeen aloin tehdä vatsalihas treeniä ja tuloksia näkyi!

Miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen jos raskauden ja synnytyksen jälkeen palaa entisiin mittoihin ja varsinkin jos se tapahtuu joutusaan? Miksei siitä saisi olla jopa iloinen, jee, musta ei tullutkaan röllykkä-mammaa (kärjistetysti sanoen) vaan mähän olen se sama nainen kun ennen raskauttakin!! Miksi vastasynnyttänyt nainen ei saisi kiinnittää huomiota omaan kehoonsa ja iloita siitä vaan kaikki huomio pitäisi kiinnittää vauvaan (kyllä siinä vuorokaudessa tunteja riittää muuhunkin kun vauvan ihasteluun ja nuuhkimiseen).


Mitä taas tulee imettämiseen, on aikapitkälle jokaisen oma asia imettääkö vai ei. Imettämättömyyden taustalla saattaa olla myös fyysisiä tai henkisiä ongelmia tai joku sairaus joka estää imettämisen. Vaikka itse kannatan lämpimästä imettämistä ja pitkään en ihmettele jos joku ei yksinkertaisesti halua/voi imettää.

Tosin en kyllä ole lukenut miksi ko henkilö ei imetä.
 
Peesaan niinu81:stä.

Itsekään en ole mikään imetysfanaatikko, esikoistakin osittaisimetin vain 3viikkoa. ja poika oli syntyessään 2880g, nyt vuoden iässä 11,7kg ja muita "vaivoja" ei ole ollut kuin nenä tukossa pari kertaa. hirvittävän laiha ja sairas ja vaivainen lapsi siis, koska ei tissiä osannut luttuuttaa, herranjumala. :whistle: toisen kanssa aion yrittää imetystä tietystikin, mutta jos ei ota onnistuakseen niin saa ruokansa tissinkorvikkeesta, eli pullosta. enkä koe olevani yhtään sen huonompi äiti kuin jotku 2vuotta imettäneet. :) ei se tissin antaminen oo se hyvän äitiyden mittari, melko vanhanaikainen käsitys joillakin nykyäideillä!
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Peesaan niinu81:stä.

Itsekään en ole mikään imetysfanaatikko, esikoistakin osittaisimetin vain 3viikkoa. ja poika oli syntyessään 2880g, nyt vuoden iässä 11,7kg ja muita "vaivoja" ei ole ollut kuin nenä tukossa pari kertaa. hirvittävän laiha ja sairas ja vaivainen lapsi siis, koska ei tissiä osannut luttuuttaa, herranjumala. :whistle: toisen kanssa aion yrittää imetystä tietystikin, mutta jos ei ota onnistuakseen niin saa ruokansa tissinkorvikkeesta, eli pullosta. enkä koe olevani yhtään sen huonompi äiti kuin jotku 2vuotta imettäneet. :) ei se tissin antaminen oo se hyvän äitiyden mittari, melko vanhanaikainen käsitys joillakin nykyäideillä!
Mä varmaan sit olen semmonen fanaatikko..mutta mua sitten välillä ärsyttää tääkin että ihankuin minä ajattelisin olevani parempi kuin joku ei-imettänyt...siis miksi pitää aina sanoa että" ei se tissin antaminen ole mikään hyvän äitiyden mittari" Kuka niin on sanonut? Miksi pitää sitten vähän mollata tai naureskella imettäviä vaikka itse ei ole imettänyt?
 
huh huh
Haluatteko tahallaan ymmärtää väärin vai ettekö oikeasti ymmärtäneet pointtia??????
ARGH! Mä tarkoitin ylipäätään julkkisten näitä juttuja, miten synnytyksen jälkeen pitää olla HETI kuosissa ja lapsi ei TIETENKÄÄN saa muuttaa (eikä muuta) elämää muutenkaan. Silikonit menee vauvan edelle, mikä ei ole ainakaan mun mielestä mikään hieno asia.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Haluatteko tahallaan ymmärtää väärin vai ettekö oikeasti ymmärtäneet pointtia??????
ARGH! Mä tarkoitin ylipäätään julkkisten näitä juttuja, miten synnytyksen jälkeen pitää olla HETI kuosissa ja lapsi ei TIETENKÄÄN saa muuttaa (eikä muuta) elämää muutenkaan. Silikonit menee vauvan edelle, mikä ei ole ainakaan mun mielestä mikään hieno asia.
Luulen että suurin osa ajattelee sun kanssa ihan samoin.
 
mamma
mitä sä tiedät marikan syistä olla imettämättä?
en mäkään imetänyt ja oon kyllä kaikkea muuta kuin pinnallinen. tuomitse mutkin edes kysymättä miksen imettänyt :eek:
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Haluatteko tahallaan ymmärtää väärin vai ettekö oikeasti ymmärtäneet pointtia??????
ARGH! Mä tarkoitin ylipäätään julkkisten näitä juttuja, miten synnytyksen jälkeen pitää olla HETI kuosissa ja lapsi ei TIETENKÄÄN saa muuttaa (eikä muuta) elämää muutenkaan. Silikonit menee vauvan edelle, mikä ei ole ainakaan mun mielestä mikään hieno asia.
Luulen että suurin osa ajattelee sun kanssa ihan samoin.
Kiva, joku tajus mitä mä ajoin takaa, kiitos :)
 
**
jos antaa ittesä laihtua vauva-aikana niin voi olla ihan hyväkin ettei imetä. Kiva vaan olis jos ei tarviis heti olla laihtumassa ja imettäis ja vauva olis se elämän pääasia edes jonku aikaa :(
 
minä
ja tämä "viikon päästä synnytyksestä olin ratsastamassa" juttu. onko tämä hienostuneempi tapa sanoa, että alakerta on kunnossa. itse voi kyllä sanoa, että viikon päästä synnytyksestä en olisi ratsastamaan mennyt ja sillä ei ollut mitään tekemistä imetyksen kanssa... muutama tikki kun oli laitettu.
 
..
ymmärrän pointin..

mutta asiahan on nyt niin että jos hän hehkuttaisi lehdissä miten imettäminen on ihanaa niin täällä olis se kymmenen aloitusta siitä miten kauhea nainen on, kun imettää silikonitisseillään...
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ja tämä "viikon päästä synnytyksestä olin ratsastamassa" juttu. onko tämä hienostuneempi tapa sanoa, että alakerta on kunnossa. itse voi kyllä sanoa, että viikon päästä synnytyksestä en olisi ratsastamaan mennyt ja sillä ei ollut mitään tekemistä imetyksen kanssa... muutama tikki kun oli laitettu.
No mutta kun se on hienoa, pitää katsos heti päästä harrastamaan suoraan synnäriltä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Eikö Marika jo aikasemmin sanonut ettei halua antaa lapselle silikoooooonimaitoo?
No hei kamoon, ei toi ole mammojen mielestä kunnon syy :headwall:

Ja vaikka jos olisi imettänyt niin sitäkin arvosteltaisiin. Jos olisi lihonut lisää niin auta armias mitkä läskitalkoot täällä olisi. Koskaae ei ole hyvä, mammojen on pakko saada tuntea ylemmyyttä näissä jutuissa :LOL:
 

Yhteistyössä