Mammografia! Mitä maksaa yksityisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja pääseekö ilman lääkärin lähetettä. Olen menossa rintojen pienennysleikkaukseen (julkiselle) ja pitäis käydä mammossa sitä ennen, omalla kustannuksella yksityisellä.
Ko.leikkauksessa olleilta otan vastaan vinkkejä ja kokemuksia enemmän kuin mielellään!

Ei pääse ilman lähetettä :(
Minä kävin kesällä ja jos oikein muistan se oli muutaman satasen. Riippuu pitääkö ultrata päälle. Siitä tulee vielä lisämaksua sit.

Esim. klinikka22:lle (Bulevardilla) pääsee ilman lähetettä. Siellä itse kävin, kun vakipaikkani UltraRöntgen oli muuttanut sinne. Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa taisi jäädä pikkusen alle 100e.

Osaisko kukaan vinkata minne kannattais Turussa mennä?
Terveystalon sivuilla ainakin luki ettei pääse ilman lähetettä :/
Voinko soitaa tk:n omalääkärille ja pyytää häneltä lähetettä yksityiseen mammoon?
Anteeksi tyhmät kysymykset, en oo kamalasti koskaan sairastanut/käyttänyt mitään lääkäreitä.

Voit soittaa! Minä kävin maksusitoumuksella, eli kunta maksoi minulle ekan kerran ja toisella kerralla maksoin itse.
Mä varmaan koittasin niin et ottasin soittoajan jollekin terveystalon lekurille ja selittäsin asian ja pyytäsin kirjottaan lähetteen puhelimessa ja näin säästäis kalliit käyntimaksut!
Ne on yleensä tosi kivoja lekureita yksityisellä ja luulen et mielellään auttavat :)

Yhteistyössä