V
vierailija
Vieras
Ex lähti ovet paukkuen noin vuosi sitten. Suuttui, kun patistin häntä hankkimaan työpaikan. Lähtiessään hän sai yksikseen rauhassa koota tavaransa ja viedä ne omaan uuteen asuntoonsa. Hän ei viitsinyt kierrellä kaikkia tiloja, joten erinäisiä tavaroita jäi taloon, jonka lunastin. Suunnilleen pari kertaa kuukaudessa on tullut *kiireisiä* viestejä, että tuo sitä, tätä ja tuota tyyliin nyt heti, tai muuten.. Yleensä kiltisti kiertelin etsimänsä hänen tavaroitaan ja omalla kustannuksella kiikutin niitä hänelle. Tavarat eivät missään nimessä olleet kiireellisiä. Jonkun kerran hän oli soitti tavaralistansa suoraan hätäkeskukseen, väittäen, että minä panttaan hänen tärkeitä papereitaan ym. tavaroita. Niinpä poliisi soitti minulle ja hirveässä paineessa sain 15 min aikaa etsiä hänen tavaransa kasaan - ennen kuin hän ilman lupaa kaahasi pihaan. Surkuhupaisaa oli, miten poliisikin menee tuollaisiin älyttömiin juttuihin mukaan. Poliisi oli vielä palvellut exää niin hyvin, että oli soittanut hänelle takaisin ja tarkistanut, että oliko kaikki hyvin. Ei ollut. Niinpä poliisi soitti minulle vielä uudestaan, että kuulemma exän kevättakki vielä puuttuu. Todellinen 112 hätätilanne.
Pari kertaa tavaravaatimukset tulivat niin tiukkaan aikatauluun, että en vaan ehtinyt hänen toiveitaan mielivaltaisen lyhyessä "määräajassa" toteuttamaan. Mitä tekee ex - no rikosilmoitukset tietenkin. Aivan järkyttävä vaiva ja huoli, että mitä ex keksii seuraavaksi. Nyt kun ositus on tehty, hän on keksinyt, että hänen työnantajansa tavaroita on talossani. Nehän eivät kuulu osituksen piiriin, joten sillä tulokulmalla hän pystyy jatkamaan tavarakiusaamista.
Tavaroiden kanssa kiusaaminen ei ole tietenkään hänen ainoa juttunsa, vaan huonoa kohtelua saa myös lapsi. On uhkailuja, aiheettomia lastensuojeluilmoituksia, sosiaalipäivystykseen soittamisia, jos lapsi sanoo hänelle vastaan. Häneltä menee varmasti vaivaiset 10 minuuttia aina uuden ilmoituksen tekemiseen, mutta minulla menee useita tunteja tai pahimmillaan lomapäivä, kun kaikkiin joudun perusteellisesti vastaamaan. ja juoksemaan jos missäkin sosiaalipalvelussa toisen valheita oikomassa. Renkaita on kummasti tyhjentynyt pihalla ja valojen sammuttamisen jälkeen on ovea koputeltu. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten kauan joku jaksaa tehdä tällaista? Vinkkejä?
Pari kertaa tavaravaatimukset tulivat niin tiukkaan aikatauluun, että en vaan ehtinyt hänen toiveitaan mielivaltaisen lyhyessä "määräajassa" toteuttamaan. Mitä tekee ex - no rikosilmoitukset tietenkin. Aivan järkyttävä vaiva ja huoli, että mitä ex keksii seuraavaksi. Nyt kun ositus on tehty, hän on keksinyt, että hänen työnantajansa tavaroita on talossani. Nehän eivät kuulu osituksen piiriin, joten sillä tulokulmalla hän pystyy jatkamaan tavarakiusaamista.
Tavaroiden kanssa kiusaaminen ei ole tietenkään hänen ainoa juttunsa, vaan huonoa kohtelua saa myös lapsi. On uhkailuja, aiheettomia lastensuojeluilmoituksia, sosiaalipäivystykseen soittamisia, jos lapsi sanoo hänelle vastaan. Häneltä menee varmasti vaivaiset 10 minuuttia aina uuden ilmoituksen tekemiseen, mutta minulla menee useita tunteja tai pahimmillaan lomapäivä, kun kaikkiin joudun perusteellisesti vastaamaan. ja juoksemaan jos missäkin sosiaalipalvelussa toisen valheita oikomassa. Renkaita on kummasti tyhjentynyt pihalla ja valojen sammuttamisen jälkeen on ovea koputeltu. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten kauan joku jaksaa tehdä tällaista? Vinkkejä?