Onko "tyhmää" käydä useamman kerran yksityisellä ultrassa ennen nt-ultraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mambatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mambatti

Vieras
Huoh rv.9 menossa ja tekisi kovasti mieli käydä yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa onko kohdussani edelleen elämää. Kävimme jo rv 7 ja silloin näkyi oikean kokoinen alkio sekä selkeä syke. Kuitenkin epäuskoinen olo voinko oikeasti olla raskaana. Oireita ei juurikaan ole, rinnat vaihtelevasti aristavat ja pahoinvointiakin lähinnä silloin jos ruokailuvälit jäävät yli 2 tuntiin aamulla ja päivällä. Hampaiden pesu aamuisin pistää yökkäyttämään. Mutta muuten olo vatsanturvotusta lukuunottamatta "normaali". Tippaakaan ei ole vuotoa näkynyt eikä ole ollut alavatsa kipuja eli senkään takia ei ole syytä huoleen. Kuitenkin usein saa lukea ja kuulla kuinka jonkun alkio on kuollut ilman mitään merkkejä kohtuun ja asia selvinnyt vasta nt-ultrassa.

Kokoajan epäilys onko kohdussani elävä alkio edelleen vai ei. Koitan takoa itselleni järkeä ettei kannata maksaa 120€ siitä, että käyn ultrassa kun pääsen ilmaiseksi 3-4 viikon kuluttua. Mutta silti teksi mieli varata vielä aika yksityiselle ennen nt- ultraa.

Onko joku käynyt useamman kerran ultrassa vain varmistamassa, että on raskaana edelleen vai onko ihan rahan haaskausta?

Ainakin saisin mielenrauhan hetkeksi, mutta sitten varmaan taas murehtisin onko selvinnyt seuraavista viikoista :D Tänäänkin kaveri jolle olen jo kertonut raskaudestani kysyi millä viikolla olen. Totesi huolettomaan äänen sävyyn, että hänen toisen kaverinsa alkio kuoli juuri tuolla viikolla kohtuun ja kaveri luuli olevansa nt-ultraanasti sen olevan elossa. Ärsyttää kun joka paikassa oikein kiinnittää huomita näihin keskenmenoihin ja tuo kaverini kommentti ei niitä ainakaan hälventänyt.

Mä en kyllä kävis! Se on niin turhaa rahanmenoa, ja jotenkin aattelen niinkin, että onko se vauvallekaan lopuksi hyväksi, että jatkuvasti ultrataan? Ei se jatkuva ultraaminen mitenkään vauvaa paremmin elossa pidä, ja ja kyllä sulla varmaankin on kaikki ihan hyvin, jos ei mitään vuotoja yms.ongelmia ole!

No on turhaa. Ethän sä voi koko 9 kk ajan varmistella ultralla sitä onko kaikki aina hyvin. Opettele vaan luottamaan siihen että asiat ovat hyvin. Olet raskaana ja kaikki ok. Onnea :)

No onhan se kieltämättä vähän tyhmää. Vaikka kaikki olisikin ultrassa hyvin, ei mikään takaa ettei köpösti voisi käydä vielä ennen nt-ultraa. Niinkuin ei ole taattua sekään, etteikö nt-ultran jälkeen voisi huonosti käydä. Kannattaa koettaa vain asennoitua nauttimaan siitä mitä nyt on ja toivoa parasta, murehtimalla ei voita mitään. Sellaista se raskausaika kuitenkin tuppaa olemaan, huolehtimista. Riskit on hyvä tiedostaa, muttei kannata pilata raskausaikaa huolehtimalla liikaa. Itse olen koettanut ajatella, että nautin nyt siitä mitä minulla on, ja sitten surraan jos sen aika tulee.

Vaikka sä nyt kävisit ultrassa, se kertoo vaan sen hetkisen tilanteen. alkio voisi kuolla kohtuun vaikka päivä sen ultran jälkeen ja silloinkin luulisit kaiken olevan hyvin. Luota elämään ja siihen että olet raskaana. Mullakin kahdessa raskaudessa oli ihan eri oireet. Toisessa oksentelin koko ajan ja toisessa ei ollut pahoinvointia yhtään. silti terveet tytöt syntyivät. Jos kerta pari viikkoa sitten syke näkyi vahvasti niin odottelisin sinne Np-ultraan. :)

Yhteistyössä