mammavaatteet ja pitkät (yli 180cm pitkäsääret) odottajat?

LEP
Nyt piti alkaa ihan kyselemään, että mistä te pitkäkoipiset odottajat löydätte mammahousuja missä tarpeeksi pitkiä lahkeita? :whistle: Itse olen siis 182cm pitkä ja sitä jalkaa löytyy, niin aika suppeata on valikoimat mammavaatteissa Kuopiossa ainakin. Kaikki housut on ihan liian lyhyitä jos muuten oiskin sopiva. Muutenkaan en ole mikään langanlaiha, että ei mikään M-koko sopiva ole, vaan lähinnä xl. Ja tietty mitä pienempi kokokin on niin sitä lyhyempiä vielä ovat. Mitään pussihousuja tosin en etsi, mitkä ovat kaukana nuorekkaista ja tyylikkäistä mammahousuista. :D
 
Mulla sama ongelma, pituutta 181 cm ja painoakin tarpeeksi... Ostin mammafarkut Hesasta Bebesistä (on myös verkkokauppa), XL ja extralong. Niillä yritän pärjätä loppuun asti. Pitkää paitaa vaan päälle, niin näyttää ihan perusfarkuilta. Kotiseudullani on todella vähän äitiysvaatteita kaupoissa, joten täytyy kierrellä liikkeitä, jos sattuu reissaamaan muualla Suomessa.
 
Hyva etta joku muukin "murehtii" samoja asioita...
En ihan kuulu "jengiin", pituutta 178 ja painoakin ihan sopivasti...
Asun taalla Portugalissa, jossa ns "keskivertopituus" naisilla n.160-165...eli arvatkaapas vaan onko vaikee loytaa "normaaleja" vaatteita, aitiysvaatteista puhumattakaan...paikallinen xl vastaa Suomen M....
Eli olisko vinkkeja hyvaan nettikauppaan ? Voi olla siis suomessakin.....
Tulen elokuussa Suomeen (Helsinkiin), hyvia liikkeita siella....????
Mini alkaa kasvaa hurjaa vauhtia ja varsinkin housu-ongelama lahestyy ;)

Borboleta & Mini 12+5 :heart:
 
mä jo mietinkin, että olenko ainoa pitkäsääri, kun ei ole meinannut sopivia housuja löytää. ihmetellyt olen kovin, mistä ihmiset oikein housunsa löytää ja miksei äippähousuissakin voi olla erillinen lahjepituus niin kuin tavallisissa farkuissa?? itse vielä tykkään että lahkeet todella ovat pitkät eivätkä sellaiset juurijajuuri nilkkaan asti. eli mitään "melkein riittävän pitkiä" housja en kelpuuta.

omia kokemuksia housuostoksilta helsingissä. pituutta siis se 180.

h&m : täysin toivotonta, ei mitään mahdollisuutta, ellei halua kulkea capreissa tai shortseissa koko aikaa.
lindex: lopettaa mammavaatteiden myynnin joten siellä ei enää ole löytynyt kuin satunnaisiä jämiä - ja nekin lyhyitä.
bebes: siinä ja siinä -tapauksia useampiakin, mutten löytänyt sopivia. ovat lisäksi aika kalliita. vaikutti kuitenkin siltä, että hyvällä tuurilla saattaisi joskus jotkut riittävän pitkät ja myös ylhäältä istuvat löytyä. eli siis toivoa ehkä on...
stockan 4. krs: yllätyksekseni löytyi myös edullisempia housuja (20-30e) mutta nämä myös siinä ja siinä tapauksia, eli tuuria tarvitaan jos löytyy... yhdet pillifarkut olivat riittävän pitkät, mutta kun ei niitä pillejä haluaisi...

nettikauppojen huonona puolena pidän sitä, että kaikki eivät suoraan ilmoita lahkeen pituutta eli sitä pitää erikseen ensin tiedustella. valitettavasti monissa, joissa pituus on ilmoitettu, se ei ole riittävä.
me&mama on vielä tarkistamatta. samoin belua, joka tosin taitaa olla aika hinnakas. mutta pakkojan se on kai maksaa, jos haluauisi housuiss kulkea myös tämän masun kanssa...

kertokaa ihmeessä jos jostain löytyy jotain!!
 
LEP
Missymom nettikaupasta kyselin sähköpostilla housujen pituuksia, niin siellä kuulemma mahdollista että kaavoista löytyy sitten pidentämisen varaa. Kun vaan kyselee ja ilmoittelee minkä pituisia lahkeita tarttee. Itse en nimittäin kanssa voi sietää housuja missä se lahje riittää just ja just nilkkaan. Tykkään että laskeutuvat hyvin. Nettikaupoista tilattaessa vaan inhottavaa kun ei tiedä istuuko malli muuten hyvin. :/
 
hih, juuri tuota missymomia tarkoitin minäkin tuolla me&mamalla, mutta meni nimet sekaisin. :) alkaa pikkuhiljaa pää höyrytä kun yrittää etsiä yhtä sun toista vauva-asiaa netistä...

mutta kiva kuulla tuo missymomin mahdollisuus! kuulostaa ihan lupaavalta. mäkin pelkään nettikauppojen kohdalla juuri tuota huonoa istuvuutta. kiva olisi päästä ensin sovittelemaan.
 
LEP
Taas löyty netistä vaikka mitä kivoja mammahousuja, mutta kuinka ollakkaan niiden käsitys pitkästä lahkeesta on se, että sisäpituus on 84cm!! :headwall: Just joo, eli ois kyllä sellainen nilkan yläpuolella oleva malli mulle se.
 
voi niin tuttu ja ärsyttävä tunne LEP!! kyllä välillä tulee suu auki ihmeteltyä noita käsityksiä mukamas pitkästä lahkeesta. vaihtoehdot ovat musta usein lähinnä lyhyt, erittäin lyhyt ja superlyhyt... kuvitteleeko ne housujen valmistajat että raskaus lyhentää vai että pitkät naiset eivät tule raskaiksi?!!! ei jymmärrä.
 

Yhteistyössä