Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse käydään usein koko perheen kanssa uimassa, ja toiseksi poika on vielä ihan pieni. Tyttö on sen 11v., enkä häntä kyllä miesten puolelle enää lähettäisi. Onneksi olemme ulkomailla ja täällä on vain unisex pukuhuoneet ja sitten suihkutilat ovat vain erikseen, eli joskus myöhemminkään en usko että asiasta tulee ongelma. Mutta ymmärrän kyllä että saattaa vaikea tilanne, ihan kummastakin suunnasta katsottuna.

Tuon pelossa en aio raahata poikaani vielä tyyliin kymmenkesäisenä naisten puolelle - tai laittaa tytärtäni miesten puolelle isänsä kanssa (namutätejäkin on nääs). Pedofiili voi iskeä, ja todennäköisemmin iskeekin jossain muualla kuin kylpylän suihku- tai pukeutumistiloissa.

Rajansa varovaisuudellakin. Maalaisjärki kehiin.

Joo tämä pedofiilihysteria on kyllä mennyt mammoilla liian pitkälle, jos isoja lapsia pitää raahata niiden pelossa väärälle puolelle uimahallissa..
Ja tosiaan, jos näiden mielestä on täysin ok viedä 10-12 vuotias poika naisten puolelle, niin mihin ikään se loppuu? Vastako siihen kun karvat kasvaa?

Tytöillä voi alkaa puberteetti jo alle 10 vuotiaana, karvat ja tissit kasvaa, oma keho mietityttää ja nolottaakin.. ja sitten nämä mammat tuovat samanikäisiä poikia naisten puolelle.

Eikö yhtään voida ajatella niitä tyttöjen tunteita? Ja eikö yhtään voida luottaa niihin poikiin, että sen ikäiset pärjäävät?

Eikö kylpylöissä muuten ole jotain perhepukuhuoneitakin?

Muistelisin että joissan on, muttei kyllä kaikissa.. Oliskohan Forssan vesihelmessä ollut..?

Ja ihmettelen kyllä näitä, keillä poikalapsella ei ole isää, ei setää ei enoa, ei ketään kuka veisi yyhoon lasta uimahalliin. Ja vielä niin arka poika ettei kouluikäisenä pärjää.. Suosittelisin kyllä sitten kunnon tukiverkon hankkimista, mihin kuuluisi joku miehen mallikin, joka sitten veisi uimaan sen kymmenvuotiaan.

[QUOTE="aapee";25738338]
Ja ihmettelen kyllä näitä, keillä poikalapsella ei ole isää, ei setää ei enoa, ei ketään kuka veisi yyhoon lasta uimahalliin. Ja vielä niin arka poika ettei kouluikäisenä pärjää.. Suosittelisin kyllä sitten kunnon tukiverkon hankkimista, mihin kuuluisi joku miehen mallikin, joka sitten veisi uimaan sen kymmenvuotiaan.[/QUOTE]
On tuo varmaan ikävä totuus joissain yh-perheissä nykypäivän Suomessa. Mutta jos poikaa vie uimahalliin pienestä pitäen, vaikkapa 4-5 v ikäisestä, niin oppiihan hän toimimaan itsekseen pukuhuoneessa kouluikään mennessä, olettaisin :). Ja alkaahan kouluikäisellä pojalla toivottavasti jo kavereitakin olemaan, ja uimaan voi mennä kaverin & tämän isän kanssa. Ei kaikki kamut isättömiäkään varmaan ole.

Onpas hyökkäävä kirjoitustyyli; mammat ja nikopetterit ja päätä seinään hakkaavia hymiöitä..

Taidat kuulua ammattivalittajiin kun noin vaahtoat pienestä asiasta :) Höllää vähän niin annat tytöillesikin paremman esikuvan.

Onpas hyökkäävä kirjoitustyyli; mammat ja nikopetterit ja päätä seinään hakkaavia hymiöitä..

Taidat kuulua ammattivalittajiin kun noin vaahtoat pienestä asiasta :) Höllää vähän niin annat tytöillesikin paremman esikuvan.

Noniin, taas ilmottautui yksi mammanpojan kasvattaja. Mitään asiaa itse aiheeseen ei ole, joten hyökätään ja analysoidaan pieleen aloittaja.
Mulle asia on pieni, niille 10-12v tytöille asia on tosi iso. Kukas heitä puolustaa näitä hulluja mammoja vastaan?

[QUOTE="aapee";25738338]Muistelisin että joissan on, muttei kyllä kaikissa.. Oliskohan Forssan vesihelmessä ollut..?

Ja ihmettelen kyllä näitä, keillä poikalapsella ei ole isää, ei setää ei enoa, ei ketään kuka veisi yyhoon lasta uimahalliin. Ja vielä niin arka poika ettei kouluikäisenä pärjää.. Suosittelisin kyllä sitten kunnon tukiverkon hankkimista, mihin kuuluisi joku miehen mallikin, joka sitten veisi uimaan sen kymmenvuotiaan.[/QUOTE]

No alkuvuonna seitsemän täyttäneet eivät vielä ole edes koulussa. Meidän 7-v tosin on
Eikä minusta ole mitenkään tavatonta, ettei 7-v lapsi uskalla mennä ihan outoon paikkaan, jossa pitää riisua itsensä alasti vieraiden ihmisten nähden.
Meidän tukiverkostoon kuuluu kyllä miehiä, mutta kukaan heistä ei ole kykenevä viemään poikaa uimahalliin.

Kymmenvanhana lienee kyse jonkinlaisesta vammasta, jos ei itsekseen pärjää.

Kysyin tuolta 8 v tyttäreltäni että mitä jos uimahallin pukutiloissa olisikin joku tuttu samanikäinen poika, samasta koulusta vaikka.

Vastaus: no yäk, en tosiaan olis ilman uikkareita ja pyyhettä.

Ja hän on ihan normaali 8 v tyttö, ei mitenkään liian varhain teiniksi alkanut tai kehonsa suhteen mitenkään estoinen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Oikeasti ap:n kanssa olen samaa mieltä. Ei todellakaan kouluikäisten poikien paikka ole naisten puolella. Oispa jostain tytöstä kiva ku luokkakaveri poika tulisi samaan paikkaan pesulle. Vaikka poika ei välittäis katsella tyttöä, sitä tyttöä häiritsis silti.

[QUOTE="adea";25738384]

Kymmenvanhana lienee kyse jonkinlaisesta vammasta, jos ei itsekseen pärjää.[/QUOTE]

No olen samaa mieltä siinä, että 7 vuotias on vielä siinä rajalla, toiset eivät pärjää ja toiset pärjäävät. :) Tuskin kukaan muutamasta 7v pojasta naisten puolella valittaa, nämä 10v ja yli ovat ihan asia erikseen. Johan sen ikäinen on mennyt yksin kouluun, kävelee koulusta takaisin, tekee itse välipalansa, pyöräilee kavereilleen.. Ja silti näiden tiettyjen mammojen mielestä eivät pärjää uimahallissa. :D

Taitaa olla poikien äitien asennevamma..

Ollaan jokunen kerta käyty uimassa kauempana olevissa halleissa ihan totuttelun vuoksi, mutta tuolla uudessa hallissa on ihan erilaiset systeemit.
Kesällä onneksi pääsee rannalle uimaan ja varmaan ensi syksynä ja talvena on jo eri juttu tuon yksinkulkemisen kanssa.

Eikö ne häveliäät kymmenen vanhat tytöt arastele sitten ihan omanikäisiäänkin tyttöjä ja vieraita aikuisia vaan miksi se poika on vain ongelma?

Niin aj minun aikanai koulussa oltiin kyllä samoiss asuihku- ja saunatiloissa niin tytöt kuin pojatkin. Tänä päivänä lienee toisiin. Eskariss olivat kyllä koko ryhmä samassa pukukopissa vielä omien lasten eskariaikoinakin.

[QUOTE="adea";25738384]
Eikä minusta ole mitenkään tavatonta, ettei 7-v lapsi uskalla mennä ihan outoon paikkaan, jossa pitää riisua itsensä alasti vieraiden ihmisten nähden.
[/QUOTE]

No miten asiaa auttaa jos se mamma seisoo vieressä?

[QUOTE="aapee";25738378]Noniin, taas ilmottautui yksi mammanpojan kasvattaja. Mitään asiaa itse aiheeseen ei ole, joten hyökätään ja analysoidaan pieleen aloittaja.
Mulle asia on pieni, niille 10-12v tytöille asia on tosi iso. Kukas heitä puolustaa näitä hulluja mammoja vastaan?[/QUOTE]

just proved my point. Nyt ne mammat on jo hulluja :laugh:

[QUOTE="adea";25738407]
Eikö ne häveliäät kymmenen vanhat tytöt arastele sitten ihan omanikäisiäänkin tyttöjä ja vieraita aikuisia vaan miksi se poika on vain ongelma?[/QUOTE]
Jaa-a. Kai sinäkin näyttäydyt tuosta vaan alasti vieraiden miesten edessä, jos kerran naistenkin edessä pystyt olemaan nakuna? :xmas: Lakkautetaan samantien pukuhuoneet ja pukeudutaan vaikka kylpylän altaan reunalla, kun eri sukupuolen läsnäolo ei kerran saa ongelma olla...

Ei 10 v tyttö, joka ei halua näyttäytyä alasti samanikäisten poikien edessä, ole edes mikään erityisen häveliäs vaan normaali. Pikkulapsi riisuu missä ja milloin vaan, mutta kun lapsi kasvaa niin tietynlaisen häveliäisyyden KUULUU kehittyä: omia privaattiruumiinosia ei näytetä missä tahansa. Mua hieman ihmetytti kesällä kun tuttu 8 v lapsi riisui tuosta vaan itsensä alasti keskellä kerrostalon pihaa ja meni kahluualtaaseen - ja minä en suinkaan ollut ainoa joka asiaa hämmästeli, osa ihmetteli ihan kovaan ääneenkin että onko kaikki ihan ok.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="adea";25738407]
Eikö ne häveliäät kymmenen vanhat tytöt arastele sitten ihan omanikäisiäänkin tyttöjä ja vieraita aikuisia vaan miksi se poika on vain ongelma?[/QUOTE]

:D siis kuinka vanha sä oikeen oot, jos et muista mikä ero on olla alasti naisten tai samanikäisten poikien edessä? oikeesti? Vai esitätkä vaan tyhmää?

[QUOTE="adea";25738422]Niin aj minun aikanai koulussa oltiin kyllä samoiss asuihku- ja saunatiloissa niin tytöt kuin pojatkin. Tänä päivänä lienee toisiin. [/QUOTE]
Mä oon 35 v ja meillä oli kyllä ihan omat pukuhuoneet koulussa tytöille ja pojille, eri aikaan käytiin suihkussa, ja uimahallireissuilla tytöt oli aina tyttöjen pukkarissa & pojat poikien. Siis ihan ekalla-tokalla luokalla jo.

[QUOTE="aapee";25738338]Muistelisin että joissan on, muttei kyllä kaikissa.. Oliskohan Forssan vesihelmessä ollut..?

Mun 10v:llä pojalla on asperger, eikä olla nyt sitten ehkä pariin vuoteen käyty uimassa keskenämme, kun ei ole sitä miestä. Pari kertaa saatu pappa mukaan.
Niin, ja mulla on myös terveet 8v. ja 2v. tytöt.

Tuossa 65km päässä "lähikylpylässä" osais varmaan toimia yksinkin, mutta sit jos lähdetään reissuun ym. niin olis kyllä kiva että oudommassa paikassa saisi tulla mun mukaan. Me tykätään käydä Puuhamaan vesipuistossa, Jukuparkeissa yms. mutta siellä sama pulma. Ollaan sitte vaihdettu uikkarit autossa ja peseydytty muualla.

Ymmärrän hyvin tyttölasten vanhempia ja naisia muutenkin, et ei ole vältt. kiva jos pukuhuoneessa on isompi poika. Eli kannattaisin ehdottomasti vaihtoehdoksi sellaista pukkaria, johon saisi luvalla mennä isommankin lapsensa kanssa.
Jos tuo tapahtuisi, käytäis uimassa tosi usein!

Nykypäivänähän 10-vuotiaat jo "seurusteleekin", joten varmasti sen ikäisiä ujostuttaisi olla alasti vastakkaista sukupuolta olevan samanikäisen seurassa. Ja muistan esim oman leirikouluni ala-asteella, kyllä ne luokan pojat yritti meidän tyttöjen kämppiin tiirailla ikkunoista jne. Yksi kavereistani ihastui leirikoulussa toiselta paikkakunnalta kotoisin olevaan poikaan, ja itseasiassa karkaskin tämän luokse (tämä siis leirikoulun jälkeen). Et ei ne 10-vuotiaat niin lapsia näissä ole, vaikka monet mammat niin kuvittelee..

[QUOTE="aapee";25738458]:D siis kuinka vanha sä oikeen oot, jos et muista mikä ero on olla alasti naisten tai samanikäisten poikien edessä? oikeesti? Vai esitätkä vaan tyhmää?[/QUOTE]

Ilmeisesti liian vanha sitten. Ei meidän esiteinityttöjä ainakaan vielä ole haitannut käydä sekasaunoissa suvun kesken. Mutta ymmärrän kyllä, ettei kaikille aikuisille alastomuus ole niin luonnollinen asia kuin meillä on ja se oppi on lapsille iskostettu, joten hyvä että noita rajoja on.
Emmekä ne niitä rajoja ole rikkomassa. Ei vain sitten käydä uimahallissa.

Olen samaa mieltä tästä asiasta, ei tuon ikäiset pojat enään kuulu naisten puolelle eikä tytöt miesten puolelle.
Mutta, särähtää pahasti tuo kirjoitustyylisi ja tulee sellainen fiilis,että olet varmaan tirvassu jotain poikaa nenää siellä. Ajatellen,että olet kuitenkin kerinnyt tulla sieltä kotia ja yleensä on hiiltymisen tapana laantua hieman. Siellä olet varamsti ollut kekäleenä kun vieläkin käyt noin lämpöisenä.

Yhteistyössä