Mamma76

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikaisin kävelevän ruoka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aikaisin kävelevän ruoka

Vieras
Olisin kysynyt että kun tyttö ottaa täällä ensimmäisiä askeleitaan ilman tukea ja täyttää ensi viikolla vasta 10kk niin pitäisikö alkaa antaa jotain muuta ruokaa. Jostain olen lukenut että tarvitsisi enemmän energiaa ja mietinkin että voiko tuon ikäiselle alkaa antaa jo vuoden ikäiselle tarkoitettuja ruokia? Pelkään kuitenkin että ruoassa oleva suola sekoittaa pikkuisen vatsan kun on ollut aina herkkä vatsainen. Onko kokemuksia asiasta?
 
Mielestäni ei tarvi erilaista ruokaa antaa. Varmasti määrällisesti enemmän alkaa tyttö syömään kuin aikaisemmin. Mutta anna vaan sellaista ruokaa, kun olet tuon ikäiselle ennenkin antanut. Voithan lisätä ruokaan lorauksen rypsiöljyä, jos haluat. Eikä kannata olla huolissaan jos painoa ei enää tule entiseen malliin. Kuuluu just tuohon ikään, kun energiaa alkaa kulumaan eri tavalla. Meillä oli tullut painoa pojalle 10 kk ja 1v neuvolakäynnin välissä vain 400g eikä neuvolatäti ollut siitä yhtään huolissaan. Poika lähti kävelemään siis 11 kk kokonaan ilman tukea.
 

Yhteistyössä