Malminkartanossa asuvat HOX!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, olen muuttamassa tarhaikäisen lapsen ja puolison kanssa Helsinkiin. Meille tarjottiin asuntoa Juusteenintieltä Malminkartanosta. Helsinkiä emme entuudestaan tunne. Malminkartano ei googlailun perusteella jättänyt hyvää kuvaa.

Onko paikka oikeasti turvaton ja mikä siitä tekee turvattoman/vaarallisen? Uskaltaako juna-asemaa käyttää?

Kiitos, jos jollain on kertoa ajantaisasta tietoa.

Onko paikka oikeasti turvaton ja mikä siitä tekee turvattoman/vaarallisen?
- Suomessa ei ole oikeasti turvattomia alueita ollenkaan. Jos pitää leikkiä porvaria eikä siedä juoppoja/narkkeja niin maksakoot kalliisti sitten, mutta ei niistä tavalliselle ihmiselle mitään häiriötä ole.

"Uskaltaako juna-asemaa käyttää?"
- Itse kuljin siitä keväällä töihin 2kk, joten eiköhän. Toisaalta olenkin 30 v 188 cm mies.

Moi. Asun kohtalaisen lähellä Malminkartanoa, silloin tällöin tulee liikuttua siellä ja käytettyä juna-asemaa. Lisäksi kaveri lapsineen asuu siellä. Tuo teidän asunnon tie ei ollut tuttu mulle, mutta koen että mainettaan parempi alue tuo Malminkartano on enkä koskaan oo kokenu turvattomaks oloani. Sanoisin että pysyvästi en ite muuttais, mutta jonain muutaman vuoden ratkasuna menis oikein hyvin. Sijainniltaan tosi kätevä kun lähellä junaa. Asemalla tosiaan sellasia harmittomia juoppoja pyörii, mutta muuten löytyy kivoja leikkipuistoja ym ja paljon lapsiakin näkyy.

Minä ite muutin 7v sitten Helsinkiin maaseudulta aivan pelko perseessä, myös huonona pidetylle alueelle. Ei ollut ongelmia ja ihan tavallista seutua sekin oli. Täällä pk-seudulla saa tottua siihen että porukkaa on kirjavammin laidasta laitaan, mutta 99 prosenttia kuitenkin täysin vaarattomia ihmisiä.

Taitaa Malminkartano kuulua niihin lukemattomiin alueisiin Helsingissä, joilla on todella paljon kyseenalaisempi maine kuin mitä todellisuua nykyään on. Itselleni alue ei ole tuttu muuten kuin, että olen junalla/autolla mennyt joskus siitä läpi. Ainakaan itselleni ei ole syntynyt mitään todella negatiivista kuvaa noilla läpikulkumatkoilla. Toki nainen ja/tai lapsi voivat kokea asioita eritavalla kuin isokokoinen keski-ikäinen mies. Ainakin se juna helpottaa kulkua, jos ei ole omaa autoa/tai ei halua autolla esimerkiksi keskustaan mennä.

No siis jos on kaupungin tmv vuokra-asunto, niin samanmoista menoa se on joka puolella Helsinkiä. Kyllä siellä toimeen tulee, mutta mielummin asuisi jossain muualla.

Eiköhän se jotain kerro, että viime vuonna malminkartanolaiset valittiin Helsingin onnellisimmiksi. Malminkartanossa on valtavasti luontoa, keskustaan reilu 10 min junalla, Myyrmanni ja Kaari aivan vieressä (Kaaren prisma maan suurin ja auki 24/7.) Lapsiperheitä paljon, koiranomistajia ja onpa omat ratsastustallitkin. Helsingin korkein kohta ns "jättäri" aivan huippusuosittu kuntoilualue jossa talvisin huiput pulkkamäet sekä luistinrata. Luontoa, rauhaa, ei korkeita kerrostaloja, erittäin kodikas alue. Suosittelen!

Yhteistyössä