Makuyhdistelmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoja

Vieras
Millaisia outoja makuyhdistelmiä teette? tai perheessänne joku syö?

Minä syö kaurapuuroa ja maksikkajogurttia. Tyttö tykkää hernekeiton seassa tuorekurkusta ja ruisleivästä. Ja sit vetelee juustosiivun päälle voita ja käärii rullalle ja pistelee poskeensa. Mies pistää pullan päälle voita.

Poika on ihan hulluna kaurapuuroon ja maustamattomaan jogurttiin. Itse syön usein omenaa aurajuustolla ja pullapitkosiivua (jos syön niin vain) voilla ja jopa juustolla :P

[QUOTE="Kaisa";22302324]Maustamaton jogurtti + banani
Makaroni + jauheliha + herne/maissi/paprika
Tomatti + sipuli

Tytön herkkua on jogurtti + puuroryynit (= muroja)[/QUOTE]

Mitä outoa näissä muka on? :headwall:

Mun mies syö mansikkajuggea, mihin dippaa juustosnakseja. Ja mansikkajuggen tilalle käy myös lakritsijäde. Voi yök. Ei oo syönyt montakaan kertaa meen parisuhteen aikan, en anna lupaa :D Mut oon varma, että jos mä oon pois kotoa vaikka jossain reissussa, hakee noita ja "herkuttelee" :laugh:

Mä laitan tuoreen ruisleivän päälle sinappia. Mut ei sekään taida kovin outo olla. Enkä oo kyllä moneen vuoteen tota syönyt... Pitääki testata joku kerta :)

Mitä ihmeellistä näissä on?

Mulal ei itsellä tule mitään omituisia yhdistelmiä mieleen. Olen kai aika tylsä. Mun mielestä on kamalaa kun mies "pilaa" ruokia, vaikka justa banaania ruisleivälle, hilloa karjalanpiirakalle ja kaikkeamahdollista leivälle (esim. eilisen jämä kanakastike tms.).

edit. niin siis noita samoja yllä olevia tarkoitin ihmettelylläni.

Mitä ihmeellistä näissä on?

Mulal ei itsellä tule mitään omituisia yhdistelmiä mieleen. Olen kai aika tylsä. Mun mielestä on kamalaa kun mies "pilaa" ruokia, vaikka justa banaania ruisleivälle, hilloa karjalanpiirakalle ja kaikkeamahdollista leivälle (esim. eilisen jämä kanakastike tms.).

edit. niin siis noita samoja yllä olevia tarkoitin ihmettelylläni.

Mä en kanssa tykkää siitä, että ruokia sotketaan tolla tavalla. Mä joskus suutuin ihan tosissani mun miehelle, kun olin tehnyt ihan mielettömän hyvää lohipastaa, ja mies haki kaupasta paketin hookooblöötä (mitä mä en pidä minään, enkä siitä halua tehdä ruokaa) ja paisto sitä pastan seuraks. Kippasin miehen pastat menemään, ja käskin syödä kyrsänsä. Mä en oikeesti tykkää, että mä teen ruoan, ja sitten sitä aletaan pilaamaan noin.
Selityksenä tohon kyrsään sain sen, että mies aatteli pastan olevan sen verran kevyttä, ettei nälkä lähtis sillä :P

[QUOTE="pypylleröinen";22302819]Mä en kanssa tykkää siitä, että ruokia sotketaan tolla tavalla. Mä joskus suutuin ihan tosissani mun miehelle, kun olin tehnyt ihan mielettömän hyvää lohipastaa, ja mies haki kaupasta paketin hookooblöötä (mitä mä en pidä minään, enkä siitä halua tehdä ruokaa) ja paisto sitä pastan seuraks. Kippasin miehen pastat menemään, ja käskin syödä kyrsänsä. Mä en oikeesti tykkää, että mä teen ruoan, ja sitten sitä aletaan pilaamaan noin.
Selityksenä tohon kyrsään sain sen, että mies aatteli pastan olevan sen verran kevyttä, ettei nälkä lähtis sillä :P[/QUOTE]

hitsi, justiin tänään puhuttiin että jos tekisin lohipastaa ja ukko siihen että entä jos hän paistaisi jotain makkaraa sen spagetin tilalle. en tiä jaksanko nähä sitte vaivaa.

[QUOTE="pypylleröinen";22302819]Mä en kanssa tykkää siitä, että ruokia sotketaan tolla tavalla. Mä joskus suutuin ihan tosissani mun miehelle, kun olin tehnyt ihan mielettömän hyvää lohipastaa, ja mies haki kaupasta paketin hookooblöötä (mitä mä en pidä minään, enkä siitä halua tehdä ruokaa) ja paisto sitä pastan seuraks. Kippasin miehen pastat menemään, ja käskin syödä kyrsänsä. Mä en oikeesti tykkää, että mä teen ruoan, ja sitten sitä aletaan pilaamaan noin.
Selityksenä tohon kyrsään sain sen, että mies aatteli pastan olevan sen verran kevyttä, ettei nälkä lähtis sillä :P[/QUOTE]

Aina näitä pirun niuhottajia. Säälin miestäsi. Olit varmaan ihana ja herttainen silloin alussa ja sit näytit kotkankyntesi. En käsitä. Jos mies tykkää enemmän sinisestä lenkistä kun sun lohipastasta niin miksi sitä vetämään herneistä nenään? Eikös sekin ole ruualla sotkemista :)

[QUOTE="jaaha";22302905]Aina näitä pirun niuhottajia. Säälin miestäsi. Olit varmaan ihana ja herttainen silloin alussa ja sit näytit kotkankyntesi. En käsitä. Jos mies tykkää enemmän sinisestä lenkistä kun sun lohipastasta niin miksi sitä vetämään herneistä nenään? Eikös sekin ole ruualla sotkemista :)[/QUOTE]

No empä mä nyt muuten kauheesti niuhota, mutta se, että mä oon nähnyt jonku ruoan eteen vaivaa, ja koittanut tehdä kaikille mieluista, jne. ja sitten yks haluu sen kanssa jotain helvetin jauhomössöä, mitä makkaraks kutsutaan. Kyllä mä loukkaannun tosta. Jos sellasenaan ei kelpaa mun tekemät, ni voi olla syömättä ja tehdä ite mitä tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;22306258:
No empä mä nyt muuten kauheesti niuhota, mutta se, että mä oon nähnyt jonku ruoan eteen vaivaa, ja koittanut tehdä kaikille mieluista, jne. ja sitten yks haluu sen kanssa jotain helvetin jauhomössöä, mitä makkaraks kutsutaan. Kyllä mä loukkaannun tosta. Jos sellasenaan ei kelpaa mun tekemät, ni voi olla syömättä ja tehdä ite mitä tahtoo.

No mä en kyllä jaksaasi tuollaasesta loukkaantua vaan antaasin toisen syödä sitä makkaraa siinä sivussa vaikka olisin kuinka hienon ruuan tehny. :D Mun mielestä jopa aika ilkiää, että ei anneta toisen (vieläpä aikuusen! ) ihmisen syödä mitä haluaa.

Minä laitan keitetyn kananmuna kaurapuuron sekaan, samalla tapaa kuin se laitettaisiin pinaattikeittoon =)

Sit on näitä ihan "normaaleja"
Lauantaimakkaran päälle sinappia,
Ruisleivälle ketsuppia
Lauantaimakkaraa ja kurkkua
Popparit ja dippi

Ja pienenä oli tapana sekoittaa koko ruoka keskenään.
salaatti, punajuuret, puolukkahillot oli ruuanseassa ja namskis! :P

Yhteistyössä