Maksaa

"hops"
Maksakastike?

Kun pilkot maksan, laita se paloina reiluun määrään kylmää vettä likoamaan. Vaihda vettä muutaman kerran. Itse olen liottanut ainakin pari tuntia. Silloin maksa ei ole kitkerää. Sitten vain etsit mieleisen kastikeohjeen, omani on kotona enkä muista sitä ulkoa...
 
Mä teen maksakastikkeen näin.
Pilko maksat
Laita vettä kiehumaan, missä lihaliemikuutio
pyöräytä palat jauhoissa missä on mausteita, mustapippuria, valkosipulijauhetta, valkopippuria esimerkiksi. (katso ettei niissä ole enää kalvoja missään)

Paista pannulla niin, että jauhopinta on kauniin ruskea, laita kattilaan lihaliemen joukkoon. Kun kaikki palat on paistettu, kaada sitten lihalientä kattilasta pannulle ja ota maut talteen (samalla teet hyvän kastikkeen). Kaada sitten kastikkeen alku kattilaan ja anna hautua n.20min. Lorauta vähän kermaa ja se on siinä :p
 
"vieras"
[QUOTE="hops";25836939]Maksakastike?

Kun pilkot maksan, laita se paloina reiluun määrään kylmää vettä likoamaan. Vaihda vettä muutaman kerran. Itse olen liottanut ainakin pari tuntia. Silloin maksa ei ole kitkerää. Sitten vain etsit mieleisen kastikeohjeen, omani on kotona enkä muista sitä ulkoa...[/QUOTE]

minä en ole koskaan naudan maksaa liotellu, sian maksaa kylläkin.

ap, leikkaa maksa kuutioiksi, paista voissa nopeasti ja mausta suolalla ja mustapippurilla, kaada joukkoon heti kerma-maitoa ja anna muhia MAKSIMI 15 minuuttia, jopa vähemmänkin kun on kyseessä kuutiot. jos taas teet pihveiksi niin sitten toi 15 minuuttia haudutusta. mutta se on ehdoton maksimi koska maksa menee tosi jänkiksi jos sitä liian kauan kypsentää eikä sitä syö sitten ees rotat :D

muista huuhtoa ne maksat ensin ja poista kaikki kalvot ja jänteet jos niissä semmosia on. liottaa ei tartte jos sulla on naudan maksaa.
 

Yhteistyössä