Makean himo iskee, eikä talossa mitään herkkuja.. mitä silloin syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Näkkäriä B)

Ja tästä hyvästä mun piti hakee näkkäriä
:laugh:

ja vattuhilloa päälle :D
pojan *herkku* on raa´at jäiset kalapuikot :0 entisessä elämässään ollu varmaan sushinpurija :D
ja tuo kaurahiutalekarkki on tuttua meilläkin

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Paistan sokeria tai sitten teen sellaista mössöä johon tulee kaakaojauhetta, rasvaa, sokeria, vaniljasokeria, kahvia ja kaurahiutaleita.

Hei! Hämärästi tuli tuosta sun jutusta mieleen, että olisin tehnyt pienenä jotain tuommoista mössöä. Ainakin silloin maistui hyvälle, mutta tiedä sitten enää... :)

Kun mä olin pieni niin se ohje tohon mössöön oli ihan kaurahiutalepaketin kyljessä. Eli on hyvin mahdollista, että säkin olet sen ohjeen sieltä napannut.

Sattuisiko sinulla olla sitä ohjetta? Vai laitatko ihan summassa noita sekaisin..? :xmas:

Paistan sokeria tai sitten teen sellaista mössöä johon tulee kaakaojauhetta, rasvaa, sokeria, vaniljasokeria, kahvia ja kaurahiutaleita.

Hei! Hämärästi tuli tuosta sun jutusta mieleen, että olisin tehnyt pienenä jotain tuommoista mössöä. Ainakin silloin maistui hyvälle, mutta tiedä sitten enää... :)

Kun mä olin pieni niin se ohje tohon mössöön oli ihan kaurahiutalepaketin kyljessä. Eli on hyvin mahdollista, että säkin olet sen ohjeen sieltä napannut.

Sattuisiko sinulla olla sitä ohjetta? Vai laitatko ihan summassa noita sekaisin..? :xmas:

Tällainen ohje löyty googlettamalla. Mä itse kyllä heittelen aineet yhteen summamutikassa ja syön lusikalla. :) Ja tietenkään ei mitään raesokeria.

Suklaapallot

noin 30 kappaletta

100 g voita tai margariinia

1 dl kaakaojauhetta

1 dl sokeria

1 rkl vaniljasokeria

2-3 rkl kaakaojauhetta

3 dl kaurahiutaleita

2-3 rkl vahvaa kylmää kahvia

Kuorrutus:

raesokeria

Sekoita pehmeä rasva, sokeri ja vaniljasokeri kuohkeaksi. Lisää kaakao siivilän läpi. Pyöräytä joukkoon kaurahiutaleet ja kahvi. Sekoita tasaiseksi.

Muotoile taikinasta palloja ja pyörittele ne raesokerissa. Suklaapallot pehmenevät helposti, joten säilytä niitä tarjoiluhetkeen saakka jääkaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
sulatan voin lisään sinne kaakaota sekoitan laitan lusikalla leivinpaperille sen jälkeen pakkaseen kovettuu, tulee hyvää suklaakarkkia, vaikka nonparelleja pinnalle

Oho enpä tiennyt et joku muukin tekee noin. siis sekoittaa sula voin ja kaakaon. pakkaseen en ole kyl laittanut vaan syöny heti ku suu ei pala.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Tänään tuli päivällä kova hinku saada jotain hyvää.. pakasteessa ei ollut mitään herkkua, ei kaapeissa keksejä. aikani tongittua päädyin syömään yhden jäisen torttutaikinalevyn! =)

mä syön kauraryynejä mihin ripottelen sokeria sekaan. muttei maitoo. sen maidon juon sitten mukista. nuo kaurahiutaleet rouskuu kivasti hampaissa eikä oo mitään epäterveelisiä. mutta toinen vaihtoehto on vaalea leipä esim. ranskanleipä mihin laitan voita ja mansikkahilloa. jos mitään ei löydy juon lasin vetta ja annan mahan kurista.

Tänään tuli päivällä kova hinku saada jotain hyvää.. pakasteessa ei ollut mitään herkkua, ei kaapeissa keksejä. aikani tongittua päädyin syömään yhden jäisen torttutaikinalevyn! =)

Hyi olkoon.

Laitan miehen kioskille.

Mulla on aina kaapissa sipsejä, salmiakkia ja suklaata ainakin, joten aina on makeanhimon yllätytäessä herkkuja..

YÖK!! :x :D
Mä teen kylmää kaakaota tai syön hilloa suoraan purkista.
Kokeilepa muuten ensi kerralla sulattaa se voitaikinalevy. ripottelet päälle vähän sokeria ja kanelia ja paistat kypsäksi! :p