makaroonilaatikko maistuvaksi?!

löytyykö hyviä vinkkejä tähän. jostain luin sulatejuustosta mut miten sen saa lisättyä tasaisesti sinne? haku-palvelulla en löytänyt vanhoja juttuja joten kertokaa oppineemmat...

kiitos :flower:
 
olen käyttänyt cheddarjuustoa(siis sitä valmisjauhetta,mihin lisätään maito).Tehnyt siis eka sen cheddar-kastikkeen ja sit laittanut aina jauhelihakerroksen päälle sitä kastiketta ja sit makaroonit jne. + munamaito normaalisti ja johan tuli mehevää,nam nam
 
Itse kans olen sulatejuustoa lisäillyt monin tavoin, ja hyvää on. Äitee tekee maailman parasta makaronilaatikkoa siten, että laittaa munamaitoon osan ihan rehellistä kermaa ja kaataa nestettä niin paljon, että makaronit täysin peittyvät. Pittää olla huljuillaan, äiti sanoo, ja lapset syö älytönnä mummon laatikkoa :)
 
Minä laitan aika usein tähän pussillisen sveitsiläistä juustokeittoa. Lapset tykkäävät siitä kovasti. Munamaito puistattaa jotenkin yhtä lapsistani, joten olen kehitellyt sellaisen vuokamaisemman ja makaroni-jauhelihagratiini-tyyppisen lähestymistavan.

Piika-äiti
 
Meillä laitetaan raa´at makaronit (pussillinen) vuokaan, sitten ruskistettu jauheliha 8 noin 500g), jossa vähän mausteitakin. Keitetään litra lihalientä, johon sulatetaan paketti koskenlaskijaa. Se sitten lisätään vuokaan ja paistetaan noin 45 min 175 asteessa :p
 
Meillä laitetaan raa´at makaronit (pussillinen) vuokaan, sitten ruskistettu jauheliha (noin 500g), jossa vähän mausteitakin. Keitetään litra lihalientä, johon sulatetaan paketti koskenlaskijaa. Se sitten lisätään vuokaan ja paistetaan noin 45 min 175 asteessa :p
 
Makaronilaatikosta saa myös tosi hyvää, kun paistelee eka ne jauhelihat.
Sitten kypsentää sipulia ja valkosipulia ja kaataa purkillisen tomaattimurskaa sekaan. Tomaattimurska-sipuli-mössön kannattaa antaa kiehua ylimääräiset nesteet pois, juuston voi laittaa tässä vaiheessa sekaan niin se sulaa tasaisesti. Sitten voit lisätä puolikkaan lihaliemikuution ja pari ruokalusikallista sokeria (sokeri vie tomaatista sen karvauden) sekä muita mausteita. Sitten vain makaronit ja jauheliha sekaan, pikasen munamaitoa ja koko homma uuniin. Kyllä maistuu!
 
Pai
Hei!

Hyviä ohjeita jo sait, mutta vielä yksi vinkki...

Paista jauhelihan sekaan myös pieniä pekonikuutioita, ne antavat todella hyvän maun, vaikka ei niin terveellistä olekaan :ashamed:
 

Yhteistyössä