Maitoallergisten äidit, lukisitteko ja kertoisitteko mielipiteenne????

Eli tyttöni on nyt 1v ja koko ajan syntymästään lähtien iho ollut hiukan kuivakka. Nyt kuitenkin on jo puolen vuoden ajan tullut sääriin ja käsivarsiin semmoisia kuivia läikkiä joihin tulee pientä rusehtavaa rupea jos niitä ei rasvaa joka päivä. Kuitenkaan tuo rasvaus ei kokonaan pidä kuivia läikkiä poissa, vähän helpottaa siis vaan. Aika ajoin ne läikät häviää ja kohta ne taas tulee uudestaan, saattavat olla poissa esim. kaksi viikkoa.

Sit toinen mikä ihmetyttää on tytön kakka, joka on aina ollut tosi ripulimaista. Eli koskaan se ei ole ollut kova eikä edes kiinteä, ja tyttö kakkii 2-4 kertaa päivässä, usein niin vetistä kakkaa ettei pysy edes vaipassa.

Kipeän oloinen tyttö ei ole, yöt on vähän levottomia kyllä, semmoista piehtaroimista ja pyörimistä välillä. Mut siis ei mitenkään erityisen huonoja ole nuo yöt.

Kannattaisiko kokeilla maidotonta ruokavaliota vaikka pari viikkoa?
Joko oireet helpottaisi jos siis kyse maitoallergiasta?

Neuvolassa puhuin mut kun tyttö ei oo kipeä niin kuulemma riittää seurailu.

Kiitti jos joku viittii vastata.
 
Kyllähän suolistossa joku ärsyyntyy jostakin, koska ulostaminen on epänormaalia.
Maidotonta dieettiä en aloittaisi ilman lääkärin seurantaa, joten menisin lääkäriin ja hänen ohjeiden mukaan sitten dieetille ja/tai allergiatesteihin.
 
Minun pojallani iho oireili samoin kauan ennen kuin maitoallergia todettiin. Suolioireinen hän ei ole. Yöt olivat myös levotonta ja itkuistakin piehtarointia joka nyttemmin helpottanut selvästi. Iho-oireet ovat meillä parantuneet maidottomuuden myötä (myös muita allergioita).
 
Neuvola ei useimmiten tiedä allergioista juuri mitään :$ Kyllä tuo kovin allergiselta kuulostaa. Varaa aika lasten allergioihin erikoistuneelle lääkärille, niin homma lähtee etenemään. Meillä suolioireinen maitoallergikko, nyt listalla myös muna ja soija :|
 
Mun mielestä ihan selkeesti allerginen ihan jo kakan perusteella. Mun pojalla ei oireillu iho noin selkeesti, mut kakka kyl kiinteyty heti maidottoman dietin alettua. Poika on aina ollu hyvä nukkumaan, nyt hampaiden noustessa poikkeus, ja aika hyväntuulinenkin. Tosin oli heikompihermonen sillon oireillessa.

Allergioihin erikoistuneelle lastenlääkärille suosittelen menemään. Dietti kannattaa alottaa ihan omin päin, jos imetät. (eli omasta ruokavaliosta pois kaikki maitoproteiinia sisältävät) Jos lapsi on korvikkeella / normaalilla maidolla, niin sit suosittelen eka keskustelemaan lääkärin kanssa.

Tsemppiä! :hug:
 
ei tommonen kakka mun mielestä normaalia ole, ja meillä se olikin merkki maitoallergiasta. Oma kokemus kahdesta maitoallergisesta, niin neuvola EI ole paras paikka allegia-asioiden selvittelyyn... Nyt "ostat" lapselle joululahjan ennakkoon ja käytät oikealla allegologilla jotta saatte asiaan varmuuden! Henk.koht en karsastaisi pitää vuosikasta paria viikkoa ilman maitotuotteita - siksi on kalcium keksitty (mutta tottakai mielummin lääkärin ohjeiden mukaan!)
 

Yhteistyössä