Maitoallerginen lapsi, kysymyksiä siihen liittyen, HELP

Mein neitykkä täyttää pian yksi vuotta, ja tosiaan pari viikkoa sitten todettu verikokeissa maidolle yliherkkyys. Testissä oli mukana myös muut tavalliset allergian aiheuttajat kuten vehnä, kananmuna..

Ensimmäinen kysymys kuuluu, että kuinka kauan maidon poisjättämisestä oireiden tulisi helpottaa? Tytöllä oireena oli punoittava kasvojen iho -tämä oire on selvästi jäänyt pois! Mutta se kakka sitten; edelleen aivan törkeän pahan hajuista, tosi vetelää, mutta silti täynnä pikkuruisia kökkäreitä.


Käytössä meillä on nyt ihan tuota soijakorviketta. Ei onneksi ole ihan pirun kallista. Nyt minua mietityttäkin se, että eikös soija ole myös aika yleinen allergisoiva noin pienellä? Soijaa ei siis testattu tuolloin ollenkaan.

Tässä pohdinkin, että jos aikani katselen joskos tuo ällötyskakkaaminen ei lopu, niin voisin kokeilla soijan pois jättämistä. Ongelmana tässä vastaan nousee se, että mitä sen tilalle ?? Apteekissa on myynnissä korviketta ,joka sopii sekä maito,-että soija-allergikoille , mutta se maksaa kerta kaikiaaan niin paljon, ettei mulla ole koskaan tilillä sen vertaa.


Anteeksi sekava väsyneen äidin selostus. Toivoisin, että joku viisas tulisi minua auttamaan. =/
 
Vanha ketju, mutta kommentoidaan silti, jos jollakin muulla asia ajankohtainen...

Jos allergia on suolioireinen, voi mennä parikin viikkoa ennen kuin suolioireet selvästi helpottavat. Iho-oireet parantuvat yleensä nopeammin. Toki monet ovat allergisia myös soijalle, mutta soijakorvikkeet ovat kuitenkin yleisesti käytössä yli puolivuotiailla. Jos suolioireet jatkuvat vielä parinkin viikon päästä, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Toki aminohappopohjaiset korvikkeet ovat todella kalliita, mutta jos niihin on lääkärin resepti, saa niistä kelakorvauksen, jolloin ne kerryttävät myös "kattosummaa". Eli sitten kun lääkkeisiin/korvikkeisiin on kulunut 612,62 euroa (tänä vuonna), saa loppuvuoden aikana korvikkeet ja lääkkeet muutamalla eurolla.
 

Yhteistyössä