maitoallergiaa?

Hei,

kävin viime viikolla poikani kanssa neuvolassa ja hänellä on jonkin verran atooppista ihottumaa ja iho on muutenkin kuiva.
Neuvolatäti kysyi kuitenkin että onko tehty maitorasteja ja hän sanoi että vio olla maitoallergiaa. Poika on ollut hyväntuulinen enkä ole huomannut mahakipuja tms.

Eli te joilla on maitoallergsia lapsia, minkälaisia oireita lapsillanne oli kun kyseessä on maitoallergia?

Meillä menee ihan tavallista tuttelia 6-9 dl päivässä ja itse en osaanut edes maitoallergiaa epäillä. Ja epäilen vieläkin kun ei oireita ole muuta kuin atooppineniho. Luulen ihottuman tulevan jostain muusta ruoka-aineesta.
 
tyllerö
Meillä esikolla olipienenä atoopinen iho mut ei kukaan koskaan edes ehdottanu et vois olla allergioita, eikä käyny kyl itelläkään mielessä ja nyt toi poikaon ihan terve 4,5v =)
Mut pikkumies on lähiaikoina menossa maitoaltistukseen, oireet on suolistossa, eli vatsa ihan löysällä toista viikkoo :(
 
äippeli
Mun lapsella (6,7kk) alkoi 3kk:n iässä paha ihottuma (atooppinen). Käytin lääkäris ja verikokeissa paljastu muna-allergia. Ottivat myös kokeen maito-allergiasta mut ei testeissä näkyny et ois ollu sitä, mut ne sano ettei näin pienellä verikokein välttämättä näykään! Olen ollut siitä lähtien munattomalla ruokavaliolla, ja lääkäri käski kokeilla olla myös ilman maitotuotteita. Huomasin et ihottuma parani huomattavasti. Eli todennäköisesti sillä on myös maitoallergia. Nyt sitä vasta aletaan kunnolla tutkimaan lasten polilla. Oma maito on riittäny ettei oo tarvinnu korvikkeita antaa, nimittäin mitään muuta maitoallergiselle ei saa antaa kun jotain apteekista saatavaa erikoisvalmistetta...
 
Meidän lapsella on maitoallergia + on myös useille muille aineille allerginen. Allergiat näkyivät ainoastaan ihottumana ja iho myös jossain vaiheessa tulehtui. Lisäksi ihottumaa oli lähinnä vain kasvoissa, joten ihan heti ei allergiaa epäilty. Prick-testit näyttivät monta allergiaa ja nyt iho on ruokavalion muutoksen jälkeen hyvä. Allergiat todettiin noin 7 kk iässä.
 
mia
Meillä kans oli iho-oireet, kannattaa suhtautua oireisiin vakavasti. Hyvä jos neuvolasta suositellaan kokeisiin. Meidän neuvolassa vähän vähäteltiin ja käskettiin rasvata vaan ihoa, joka ei auttanut. Kunnes todettiin maito-allergia ja sen myötä iho-oireetkin hävisi kun alkoi maidoton ruokavalio!!!!!!
 
chili
moi
meillä oli oikein pahaa atooppista ihottumaa.. maitoallergiaa epäiltiin..mutta lääkäri kirjoitti ensin reseptin kortisooniin ja sinkki rasvaan!!!! käytettiin 5 vuorokautta kolmesti päivässä tuota kortisoni voidetta ja voila`koko atooppinen iho katosi!!!! eipä ollut maitoa sittenkään vaikka niin epäiltiin!!!!
 

Yhteistyössä