Maita, kaupunkeja ja paikkoja joihin haluaasit matkustaa?

-Ruotsi: Tukholma (toteutuu pian ), Visby, Åre
-Norja: Oslo. Jokin pieni kaupunki vuonojen keskellä.
-Saksa: Berliini ja haluaasin nähdä sen jäljellä olevan pätkän muurista
-Alpit jossakin maassa
-Espanja: Fuengirola (tuolla olen ollut), Malaga (olen ollut), Madrid, Barcelona
-Iso-Britannia: Lontoo, Skotlanti
-Irlanti: Dublin (tuolla olen ollut), maaseutua
-U.S.A: Nwe York, Los Angles, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Miami
-Meksiko
-Intia
-Nepal
-Kiina: Kiinan muuri
-Australia
-Afrikan eri maita
-Italia: Rooma, Sisilia, Vatikaani
-Japani
-Thaimaa

Onhan noita vaikka mitä maita ja paikkoja joissa haluaasin käydä, mutta tuossa nyt joitakin mitä tuli ekana mieleen. :D

- Tonga: pitkäaikainen haave päästä siellä käymään, tähän matkaan yhdistäisin myös käynnin Australiassa eli pitäisi olla ainakin kuukauden matka, kun niin kauas lähtisi
- Iran: Sama juttu tässä, pitkäaikainen haave. Haluaisin käydä ainakin Teheranissa, Isfahanissa sekä Kishin saarella.
- Argentiina ja Uruguay: Jostain syystä en ole oikeastaan koskaan kokenut sen suurempaa mielenkiintoa Etelä-Amerikkaa kohtaan. Kuitenkin näissä kahdessa maassa haluaisin ainakin käydä. Olisi helppoa yhdistää ne samalle matkalle, koska sijaitsevat niin lähellä.
- Yhdysvallat: Haluaisin käydä huvipuistomatkalla. Useammassa eri huvipuistossa matkan aikana. USA:sta minua kiinnostaa eniten eteläiset osavaltiot.
- Kiina: Mielenkiintoinen kulttuuri sekä paljon historiaa ja nähtävää.
- Japani: sama kuin Kiinan kohdalla.
- Moskova: Haluaisin käydä, en ole koskaan käynyt Venäjällä.
- Ghana: Pitkäaikainen haave tämäkin. Haluaisin nähdä millaista siellä on. Toinen Afrikan kohde mikä kiinnostaa niin olisi Etelä-Afrikka, mutta huono turvallisuustilanne mietityttää.
- Oman: Toistaiseksi vielä maa Persianlahdella, joka ei ole myynyt kulttuuriaan niin paljon materialismille ja rahalle kuin moni muu maa sillä alueella. Oman on myös monipuolinen ja iso maa, josta löytyisi paljon nähtävää. Olen käynyt Omanissa, mutta muutaman kerran vain lyhyeltään ja pienellä alueella. Minua kiinnostaisi Muscat ja Salalah.
- Marokko: Kiinnostaisi Marrakesh ja Casablanca sekä samaan matkaan yhdistäisin myös jonkun rantakaupungin.
- Azerbaidzhan: Haluaisin käydä Bakussa, vaikuttaa mielenkiintoiselta kohteelta.
- Aasian maista kiinnostaa myös Kambodzha ja Vietnam. Thaimaassa olen siellä päin käynyt, mutta se ei jotenkaan kiinnosta. Lähtisin toki jos edullisen matkan sinne saisin.

Tässä nyt jotain paikkoja, toki melkein minne tahansa lähtisin mieluiten. Eurooppa maanosana ei kauheasti kiinnosta. Täällä on toki paljon mielenkiintoisia maita ja kaupunkeja, mutta kun olen eniten matkaillut juuri Euroopassa niin jonkinlainen kyllästyminen on tullut.

No vaikka minne! Islanti, Australiakin olisi mielenkiintoinen paikka, vaikka siellä taitaa olla liian kuumaa mulle. Ehdottomasti tärkeyslistalla ekana Kreikka.
Siis nimenomaa kävisin mahdollisimman monessa paikassa, ei pelkästään tietyssä kaupungissa.
Aurinkorannoista en niinkään piittaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24127877]Skotlanti, Lontoo, Pariisi, Rooma, Ateena, Firenze

Niin paljon kalliita haaveita ja niin vähän rahaa :([/QUOTE]

Ateena on tosi edullinen. =) Tai ainakin oli, kun 2009 siellä kävin enkä usko, että hinnat on kallistuneet. Metroon ja bussiin käyvä viikkolippu maksoi vain 10 euroa ja hotellin löytää keskustasta jopa 30 eurolla yö eli jos kaksi majoittuu niin maksaa vain 15 €/hlö/yö. Ateenan nähtävyydet on myös edullisia. Akropoliksen pääsymaksu oli 6 € ja samaan lippuun sisältyi monta muuta kohdetta, mm. uusi Akropolis-museo ja paljon muita historiallisia nähtävyyksiä. Ateenan matkaan voi myös helposti yhdistään jonkun saaren ja rantaloman. Esim. Eginan saarella (myös nimellä Aegina) matka kestää laivalla vain tunnin.

Voi, niitä on paljon! Jos pitäisi yksi sanoa, niin se olis sitten Brasilia: Rio de Janeiro. Mies on puoliksi brasilialainen ja Riossa asuu hänen sukulaisiaan. Minä ja lapset ei olla vielä käytykään. Tarkoitus olisi lähteä kesällä 2014 :)

• Tykkää
Reactions: Gloria
"vieras"
- Tonga: pitkäaikainen haave päästä siellä käymään, tähän matkaan yhdistäisin myös käynnin Australiassa eli pitäisi olla ainakin kuukauden matka, kun niin kauas lähtisi
- Iran: Sama juttu tässä, pitkäaikainen haave. Haluaisin käydä ainakin Teheranissa, Isfahanissa sekä Kishin saarella.
- Argentiina ja Uruguay: Jostain syystä en ole oikeastaan koskaan kokenut sen suurempaa mielenkiintoa Etelä-Amerikkaa kohtaan. Kuitenkin näissä kahdessa maassa haluaisin ainakin käydä. Olisi helppoa yhdistää ne samalle matkalle, koska sijaitsevat niin lähellä.
- Yhdysvallat: Haluaisin käydä huvipuistomatkalla. Useammassa eri huvipuistossa matkan aikana. USA:sta minua kiinnostaa eniten eteläiset osavaltiot.
- Kiina: Mielenkiintoinen kulttuuri sekä paljon historiaa ja nähtävää.
- Japani: sama kuin Kiinan kohdalla.
- Moskova: Haluaisin käydä, en ole koskaan käynyt Venäjällä.
- Ghana: Pitkäaikainen haave tämäkin. Haluaisin nähdä millaista siellä on. Toinen Afrikan kohde mikä kiinnostaa niin olisi Etelä-Afrikka, mutta huono turvallisuustilanne mietityttää.
- Oman: Toistaiseksi vielä maa Persianlahdella, joka ei ole myynyt kulttuuriaan niin paljon materialismille ja rahalle kuin moni muu maa sillä alueella. Oman on myös monipuolinen ja iso maa, josta löytyisi paljon nähtävää. Olen käynyt Omanissa, mutta muutaman kerran vain lyhyeltään ja pienellä alueella. Minua kiinnostaisi Muscat ja Salalah.
- Marokko: Kiinnostaisi Marrakesh ja Casablanca sekä samaan matkaan yhdistäisin myös jonkun rantakaupungin.
- Azerbaidzhan: Haluaisin käydä Bakussa, vaikuttaa mielenkiintoiselta kohteelta.
- Aasian maista kiinnostaa myös Kambodzha ja Vietnam. Thaimaassa olen siellä päin käynyt, mutta se ei jotenkaan kiinnosta. Lähtisin toki jos edullisen matkan sinne saisin.

Tässä nyt jotain paikkoja, toki melkein minne tahansa lähtisin mieluiten. Eurooppa maanosana ei kauheasti kiinnosta. Täällä on toki paljon mielenkiintoisia maita ja kaupunkeja, mutta kun olen eniten matkaillut juuri Euroopassa niin jonkinlainen kyllästyminen on tullut.
tää on jännä lista. Sinänsä mielenkiintosia kohteita ja maita mut itse tuskin ilmaiseksi edes menisin mihinkään noista. Älä nyt suutu tai loukkaannu. Musta on mielenkiintoista miten erilaisista paikoista ihmiset on kiinnostunuit. Mulla on tuossa aiemmin lista omista kohteistani, sisältää Skotlannin ja Euroopan miljoonakaupunkeja :p Puolustukseni on kuitenkin, et noissa kaupungeissa kiehtoo historia ja rakennukset :)

- Norja. Haluaisin nähdä vuonot ja Oslon
- Islanti. Kuumat lähteet ja ylipäätään upea luonto
- Venäjä. Pietari ja nimenomaan tsaarinaikaisen historian vuoksi
- Kroatia. Muuten vaan.
- Irlanti. Dublin kiinnostaisi ja muutenkin voisi autolla ajella siellä ympäriinsä.
- Koko Etelä-Amerikka. Erityisesti Peru ja Argentiina.
- Afrikan eri maita. Erityinen haave on päästä johonkin safarille

Oikeastaan voisin jatkaa tätä listaa ihan loputtomiin. Rakastan matkustelua ja olenkin tehnyt sitä todella paljon, mutta ikinä en kyllästy!! :)

• Tykkää
Reactions: persvakoonasana
Rooma toivelistalla nro 1. Haluun Colosseumia ihmettelemään. Toinen haave olis matkustaa Amerikkaan, vuokrata auto ja ajella pitkin ja poikin, Grand Canyon ois ehdottomasti nähtävä, ja Marilynin haudalla käytävä. Ja kiinalaisen teatterin edessä katsomassa hänen jalan ja käden jälkiään. Britteihin ois kans kiva matkustaa samaan tyyliin ku mun haavematka jenkkeihin, auto alle ja kiertelemään pitkin poikin.

Ruotsissa haluan käydä Gotlantissa ja kiertää vielä kerran Skånea. Tanskassa on useampikin paikka, mm. Köpis on näkemättä sekä tietty kaikki ihanat hiekkarannat. Norjasta on keski- ja eteläosa vielä näkemättä. Alankomaat kiinnostaa ja samoin tein voi tutustua koko Kanaalin rannikkoon. Roomaan haluan vielä kerran, mieluiten keväällä. Mutta suurin haaveeni on päästä Englantiin ja Skotlantiin tutustumaan kartanoihin, linnoihin ja niiden puutarhoihin, ihan Agatha Christien innoittamana.

No, Euroopassa olisi kiva käydä Manner-Espanjassa, Ranskassa ja Englannissa sekä Irlannissa. Aasiasta on koluamatta ainakin Indonesia, Vietnam, Japani ja Kiina eli varmaan pitää joskus lähteä jollekin pidmemälle kiertomatkalle sinne.

Jenkeissä olis ihan mielenkiintoista käydä, ja Etelä-Amerikka on kokonaan korkkaamatta.

Niitä paikkoja on valtavasti....laitan nyt vain ne joihin menemme nyt seuraavaksi

-Puola, Kazimierz
-Brasilia, Rio ja karnevaalit
-Israel, Tel Aviv, Jerusalem, Eilat...tärkein kohde Haifa
-Tanska
-ajelumatka ympäri Italiaa.

Siinä siis nämä tulevat reissut....maita joihin vielä haluan on siis monen monta :D

Yhteistyössä