maistraatti häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
Tilaat vain ajan sieltä...siinäpä se.

Mites toi esteellisyyden tutkinta? Kai se tehdään maistraatti vihkimisessäkin? Kirkossa tuota kuulutuksiksi kutsutaan, mutta en tiedä, miten se maistraatissa hoituu. Voihan olla, että siinä aikaa varatessa hoidetaan samalla, mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa vielä.

Ei kuulutukset ole sama kuin esteiden tutkinta. Kirkkohäissä on ihan saman lainen esteiden tutkinta kun maistraatissakin. Tutkinnassa menee n. kaksi viikkoa, joten ihan humenna ei naimisiin pääse. Kyllä sitä aikaa varatessa kertovat sitten akiken tarpeellisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
esteettömystutkimukseen menee n viikko, varaat ajan ja täytät lapun samalla jos meet paikan päälle. Lapussa on jotain kysymyksiä esim tuleva sukunimi yms

niin ja lain mukaanhan pitää olla kihloissa 7vuorokautta ennen kun voi mennä naimisiin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Ei kuulutukset ole sama kuin esteiden tutkinta. Kirkkohäissä on ihan saman lainen esteiden tutkinta kun maistraatissakin. Tutkinnassa menee n. kaksi viikkoa, joten ihan humenna ei naimisiin pääse. Kyllä sitä aikaa varatessa kertovat sitten akiken tarpeellisen.

No kyl ne kuulutukset ovat täsmälleen sama kuin esteellisyyden tutkinta... Lisäksi kirkossa vaan kertovat jumalanpalveluksen yhteydessä niiden nimet, jotka ovat kuulutukset (l. esteellisyyden tutkinnan) hakeneet..

Avioliiton esteiden tutkintaa pyytävät molemmat osapuolet henkilökohtaisesti (=vievät yhdessä täytetyn paperin tai oltava todistajien nimpet jos postitetaan). Tutkinta kestää 7päivää. Tämän jälkeen tutkinnasta annetaan todistus joka on voimassa 4kk, jonka aikana vihkiminen tulee tapahtua.
Pyyntö on käytännössä A4 jossa kysytään henkilötiedot ja tiedot aiemmista liitoista.
Varaa vihkiaika maistraattiin (ota huomioon tutkinta-aika) ja kysele lisää.

Ongelma. Mitä laittaa päälle maistraattiin, entäs pitääkö siellä jo olla kukkakimppu mukana? Juhlat vietetään myöhemmin ja vasta hääkuvaan laitan mekon päälle sekä juhliin, mutta maistraattiin laitan vähän arkisempaa, kun vielä paljon tehtävää juhlia varten. Eli onko ok suorat housut ja joku nätti paita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meitäkin kiinnostaa maistraatti häät ja mitään juhlia ei sen jälkeen ole, joten mitä voi laittaa päälle, monta todistajaa saa olla max??
Mitä maksaa?

Todistajia saa olla vaikka 20 jos itse haluaa. Riippuen tietysti oman paikkakunnan maistraatista mitä saliin mahtuu. Ei maksa mitään jos virka-aikaan käytte. Virka-ajan ulkopuolella 200e+ mahdolliset matkakulut missä sitten haluattekaan vihittävän itsenne.

Muakin kiinnostais, maistraattihäät tulossa jossain vaiheessa kevättä. Just tuota pukeutumisasiaa oon miettiny.. Valokuvaamossa olisi kiva käydä hääkuvassa, ei mitään valkoista morsiuspukua mutta joku nätti mekko kuitenkin (mammamallisena :D )

Mä olen ollut todistajana ystäväni häissä, jossa oli lisäkseni toinen todistaja. Ei muita vieraita. Vihkiminen tapahtui seurakunnan tiloissa. Morsiammella oli puolihame ja pusero päällä ja sulhasella suorat housut ja kauluspaita. Morsiammella ei ollut kukkakimppua.

Siis aikusten oikeesti, eikö kukaan ole ollut maistraattihäissä tai vihitty siellä. Mitä sellaiseen laitetaan päälle??? ja kyse morsiamesta

No mulla oli ihan oikea hääpuku + hääkimppu ja miehellä tumma puku, ihan samallalailla kuin olisi kirkossakin ollut.

Vieraita oli: Ystäväni,ystävän mies,äitini,siskoni ja tyttäremme.

Seuraavana päivänä pidettiin juhlat meillä ja hääkakku ym oli leipomosta.

Aika nopea toimitus: Tahdon sanat,sormusten vaihto ja suudelma :heart:

+ Valokuvia jäätiin toimituksen jälkeen ottamaan ja sieltä autoon ja kaveri kävi hakemassa alkosta kuohuviiniä ja maljat otettiin kotona :D

Ei mitään uskonnollista höpötystä, joka oli hyvä.

Kynttilöitä paloi ja kukkia oli myös pöydällä.

Mulla oli pitkä musta hame ja korsettimainen musta yläosa, miehellä mustat farkut ja valkoinen paita. Ja kravatti. Ei kukkia, ei musiikkia, ei ohjelmaa. Kaksi todistajaa. Vihkimisen jälkeen syömään ja sitten kotiin nukkumana. Bileet oli seuraavana lauantaina ja hääkuva otettiin vissiin vasta vuotta myöhemmin
:D

mulla oli vaan jakkupuku. mutta olen harmitellut sitä, olisin halunnut hääpuvun ja kampauksen+meikin. mua ennen vihityllä morsiamella oli, että ihan kuinka vaan voi pukeutua.

ja mikä hitto tuo laki 7 päivän kihlauksesta on??!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Siis aikusten oikeesti, eikö kukaan ole ollut maistraattihäissä tai vihitty siellä. Mitä sellaiseen laitetaan päälle??? ja kyse morsiamesta

No mulla oli ihan oikea hääpuku + hääkimppu ja miehellä tumma puku, ihan samallalailla kuin olisi kirkossakin ollut.

Vieraita oli: Ystäväni,ystävän mies,äitini,siskoni ja tyttäremme.

Seuraavana päivänä pidettiin juhlat meillä ja hääkakku ym oli leipomosta.

Aika nopea toimitus: Tahdon sanat,sormusten vaihto ja suudelma :heart:

+ Valokuvia jäätiin toimituksen jälkeen ottamaan ja sieltä autoon ja kaveri kävi hakemassa alkosta kuohuviiniä ja maljat otettiin kotona :D

Ei mitään uskonnollista höpötystä, joka oli hyvä.

Kynttilöitä paloi ja kukkia oli myös pöydällä.

Siis ihan oikea valkoinen morsiuspuku mitä käyetään kirkkohäissäkin? *haaveilee* Toisaalta olis kyllä ihanaa mutta mietin että meneekö porukka yleensä ihan arkivaatteissa. Olishan se kiva ettei se mikään ihan arkinen tilaisuus olis vaikka maistraatissa tapahtuukin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Siis ihan oikea valkoinen morsiuspuku mitä käyetään kirkkohäissäkin? *haaveilee* Toisaalta olis kyllä ihanaa mutta mietin että meneekö porukka yleensä ihan arkivaatteissa. Olishan se kiva ettei se mikään ihan arkinen tilaisuus olis vaikka maistraatissa tapahtuukin.

Ihan oikea morsiuspuku mitä käytetään kirkkohäissäkin ;)

Oli kirkkohäitä varten ostettukkin ja sen vuoksi tuon maistraattiin laitoinkin koska en tahtonut siittä mitään arkista vaan yhtä juhlallisen kuin kirkossa menostakin :heart:

Se on kuitenkin oma,ihana ja ainutlaatuinen päivä joka toivottavasti eletään vain kerran elämässä :heart:

Asu on vapaa mutta pakollinen, ei ole olemassa mitään tiettyä päällelaitettavaa. :)

Me mentiin miehen kaa pienimuotoisesti maistraatissa naimisiin ja mulla taisi olla päällä sinä kuumana kesäpäivänä ihan vaan toppi ja kietaisuhame. :D

Eli siis, vaikka netistä saa tulostaa esteettömyyslomakkeen, olisi helpomaa varata ensin aika, mennä tutkituttamaan esteet ja samalla sopia vihkimisaika? Ei haluta kertoa kenellekään naimisiinmenosta etukäteen (juhlat myöhemmin, jokaiselle halukkaalle erikseen kahvitus, jos tulevat kylään)

Vai hoituuko tuolla samalla ajanvarauksella kaikki, ensin esteettömyystutkinta odottaessa ja sitten vihkiminen? Ei vissiin kuitenkaan?

me mentiin maistraattiin, josta annettiin paperit täytettäviksi ja sanottiin että teretulemast kahen viikon kuluttua.itsellä oli mustat suorat housut, musta toppi ja villatakki, miehellä farkut ja neule.perjantaina mentiin virka-aikana ja silloin se on ilmaista.juhla-ateriana viereisen kuppilan texmex-kori ja sieltä sitten karaokebaariin laulamaan. vihkiminen puol kolme ja kasilta taksilla kotiin.

Yhteistyössä