Maistraatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsian"

Vieras
Kuulkaas naiset, ajattelin kysyä teiltä häistä!
Eli ajateltiin mennä naimisiin maistraatissa, ja pitää juhlat sit elokuussa.
Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon joten siksi ei kirkkohäitä (ja vaikka kuulus nii ei silti haluttas kirkossa mennä naimisiin)

Laittaako siis maistraattiin jo morsiuspuvun vai vasta juhlaan?

Minä laittaisin morsiuspuvun, JOS vihkiminen ja juhla olisivat samana päivänä. Mutta jos ensin vihittäisiin ja juhlat myöhemmin, en taitaisi laittaa varsinaista morsiuspukua ollenkaan. Tämä on vain miten itse tekisin, tuntisin oudoksi "pyntätä" uudelleen aikojen päästä :)

Morsiuspuku juhlaan ja maistraattiin muuten tyylikästä päälle.

Siellä maistraatissa se vihkiminen on kuitenkin sen verran kliinistä että itsestäni olisi ainakin tuntunut hassulta morsiuspuvussa seisominen.

[QUOTE="morsian";26273824]Kuulkaas naiset, ajattelin kysyä teiltä häistä!
Eli ajateltiin mennä naimisiin maistraatissa, ja pitää juhlat sit elokuussa.
Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon joten siksi ei kirkkohäitä (ja vaikka kuulus nii ei silti haluttas kirkossa mennä naimisiin)

Laittaako siis maistraattiin jo morsiuspuvun vai vasta juhlaan?[/QUOTE]

en kyllä perinteistä hääpukua maistraattiin laittais, mulla oli viime talvena kotelomeko maistraatissa päällä kun meidät vihittiin.
Varsinkin jos teillä juhlat vasta jälkikäteen niin on ehkä liian juhlava toi morsiuspuku...ainakin mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en;26273837:
en kyllä perinteistä hääpukua maistraattiin laittais, mulla oli viime talvena kotelomeko maistraatissa päällä kun meidät vihittiin.
Varsinkin jos teillä juhlat vasta jälkikäteen niin on ehkä liian juhlava toi morsiuspuku...ainakin mun mielestä.

niin ja se vihkiminen oli ohi max 2minuutissa.

Joo mä mietinkin et mitä mä sitä pukua kahta kertaa päälleni laitan :) Halusin vaan kuulla muiden mielipiteen :) Kiitos siitä!
Eli laitan tuon mikä ostin ns. "juhlavan mekon" ja sit syksyllä vasta tuon puvun!
Kiitos teille!!

mulla ei ollut kummassakaan tilaisuudessa varsinaista/perinteistä morsiuspukua. Mulla oli lyhyt(plvipituinen) valkoinen silkkimekko itse hääjuhlassa. Itse maistraattivihkimisessä mulla oli punainen mekko.

miksi ette mene silloin elokuussa maistraatissa kun juhlat kumminki pidätte, esim. Perjaintaina maistraattiin ja la juhlat?

Hääpukujakin on erilaisia. Mun mielestä sopis esim.

W924.jpg

W956.jpg

product_thumb.php

Me ollaan menty naimisiin maistraatissa ja ihan siisteissä arkivaatteissa. On sen luonteinen tilaisuus ja kesti n. 2min että mun mielestä jotenkin naurettavaa sinne pynttäytyä.
Juhliin sit vasta, muttei sinnekään välttämättä mitään kokopitkää kermakakkupukua.
=)

Mulla oli maistraatissa kyllä sellainen pitkä puku, mutta ei mikään varsinainen hääpuku. Minusta se teki tästä tilaisuudesta kuitenkin juhlavan, vaikka olivatkin vaan maistraattihäät :)

Itse toisaalta ihmettelen kyllä tätä, että miksi juhlat vasta monta kuukautta myöhemmin? Kos kujlat on josta syystä pidettävä elokuussa, niin voisi varmaan sen vihkimisenkin hoitaa silloin?
Omalla kohdallani tuntuisi jotenkin oudolta olla naimisissa jo usempi kuukausi ja sitten vetää morsiuspuku päälle jotain juhlaa varten.... Ei se tuntuisi samalta, kun jos olisi juuri vihittykin. Tai ymmärtääkö kukaan, mitä ajan takaa :D
Mutta toki, ihmisiä on erilaisia.

Me mentiin naimisiin syksyllä ja mulla oli semmoinen rento pitsimekko päällä, korkokengät ym. (mentiin syömään sen jälkeen) ja miehellä oli puku päällä. Pukeuduttiin oikeastaan sen ravintolan takia vain koska ei siellä maistraatissa mennyt kuin 2 min. Seuraavana päivänä oli juhlat sukulaisille ja ystäville ja siellä oli valkoinen hääpuku sitten päällä (ei sekään ihan perinteinen ollut.)

siis enhän mä ole missään vaiheessa sanonut et millon mennään maistraatissa naimisiin :O Ollaan menossa vasta elokuussa niin kun juhlatkin on.
"Eli ajateltiin mennä naimisiin maistraatissa, JA pitää juhlat sit elokuussa."

meidät vihittiin maistraatissa viime vuoden heinäkuussa. molemmilla oli mustat farkut ja vaalea paita tai pusero. ei sen kummempaa. vieraita oli noin 15 ja kahvit juotiin kotona. päätimme että satsaamme aikamme ja voimamme mieluummin siihen vihkimisen jälkeiseen aikaan.. emme toki juhli oikein mitään muutakaan, ristiäisiä, synttäreitä tms

Yhteistyössä