Maissinaksuja vai ei? Vastatkaa kaikki joo tai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naksuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naksuton

Vieras
Olen aina välillä lueskellut näitä maissinaksu- ja sormiruokaketjuja, ja jotenkin olen saanut niistä sellaisen mielikuvan, että todella iso osa vanhemmista antaa maissinaksuja vauvoilleen/lapsilleen. Aika hämmentävää, sillä mun mielestä ne ovat vain ravintoköyhää höttöä, joilla totutetaan lapsi vauvasta asti napostelemaan ja joilla pidetään lapsi tyytyväisenä ja hiljaa monenmoisissa tilanteissa ihan vain siksi, ettei jakseta opettaa lapsille kärsivällisyyttä ja käytöstapoja ns. kovemman koulun kautta. *sateenvarjo auki, kohta lentää lokaa niskaan*

Kiinnostaisi tietää, kuulunko naksuttomana äitinä aivan oikeasti vähemmistöön... Eli kysymys: annatko lapsellesi maissinaksuja?

en. turhia naposteltavia. mieluummin sitte omenaa tai banaania tai kiiwiä tai vaikka marjoja mitä nyt sattuu löytymään. erikseen en ryhdy ostelee noita "sipsin" korvikkeita pienelle.

Joo. Annoin joskus just kahvipöydässä naposteltavaksi, kun aikuiset söi pullaa, kakkua tms. vauvoille sopimatonta. Tosin saattoi se vauvan naposteltava olla yhtä hyvin vaikka kurkkua tai herneitä, jos sattui niitä käsillä olemaan. Kylään vaan noi naksut oli kätevämpiä ottaa mukaan. Samoin joskus reissussa ne oli käteviä, kun ovat hyvin säilyviä.

Ok, eli olen ilmeisesti vähemmistöäiti. :)

En mä niitä naksuja sinällään paheksu, en vaan oikein ymmärrä niiden pointtia. No jos muut syövät joskus ja jouluna kahvipöydässä herkkuja, ja sitten vauvalle on omat herkut niin okei, mutta miksi päivittäin? Mun vauvalla ainakin on selkeät ruokailuajat enkä näe mitään järkeä viihdyttää häntä naksuilla. Ruoka ruokana, lelut leluina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En mä niitä naksuja sinällään paheksu, en vaan oikein ymmärrä niiden pointtia. No jos muut syövät joskus ja jouluna kahvipöydässä herkkuja, ja sitten vauvalle on omat herkut niin okei, mutta miksi päivittäin? Mun vauvalla ainakin on selkeät ruokailuajat enkä näe mitään järkeä viihdyttää häntä naksuilla. Ruoka ruokana, lelut leluina.

Mistä sä päättelet, että kaikki antaa niitä päivittäin? Siitä, että olet joskus nähnyt jonkun ostavan sellaisen pussin? Löysää hiukan pipoa uuden vuoden kunniaksi.

Ei oo lasta, mutta jos ois niin voisin antaa koska niissä ei oo sokeria , suolaa tai rasvaa. Paljo parempaa naposteluruokaa noi maissijutut kuin esim tikkari. Vaikka ei ookkaan ravintoarvoa niin mitäs sitten. En kuitenkaan sanois että naksu on keino rauhoittaa/ hiljentää lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Kokeilin antaa, ihan uteliaisuudesta, mut eipä kelvannu :) Rusinat on kelvannu sen sijaan kummalleki ja kelpaa edelleen.

Rusinoita alle vuoden ikäiselle? Hullua. Niissä on sokeria aivan hirveästi, ja lisäksi säilöntäaineita ym.

Mä en ymmärrä miksi sun oletusarvo on se, että kaikki jotka sanoo maissinaksuille joo, käyttää niitä jatkuvana naposteluna, lapsien ainoana viihdykkeenä ja äänenvaimentimena?

Alkuperäinen kirjoittaja Tea Tree:

Mistä sä päättelet, että kaikki antaa niitä päivittäin? Siitä, että olet joskus nähnyt jonkun ostavan sellaisen pussin? Löysää hiukan pipoa uuden vuoden kunniaksi.

En luule, että KAKKI antavat päivittäin, mutta jotkut kyllä. Tässäkin ketjussa juuri joku kertoi antavansa lähes päivittäin ja SITÄ juuri mä en ymmärrä.

No ne on mauttomia klönttejä ja ei niitä voi millään rinnastaa oikeisiin herkkuihin. Hyvin äkkiä ainakin meidän lapset on niihin kyllästyneet.

Eikä meillä ensinkään 'herkuteltu' niillä päivittäin, eikä herkutella nykyään tavallisilla herkuillakaan.

Uusimmat

Yhteistyössä