Mainoksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Minä olen istunut tämän päivän yo:lla ja palstailutauoilla tehnyt mainosanalyysejä. (Siis oikeasti pitäisi tehdä niitä analyysejä, mutta enemmän olen kyllä palstaillut)

Kaikesta selaamastani matsksuta tuli mieleen jotta mikä mahtaa olla teidän muistamistanne mieluisin tai mieleenpainuvin tai huvittavin televisiomainos.

Itse voisin äkkispäätä nostaa esille vaikka nuo kaksi.

Kaunis: http://www.valio.fi/video/Valio_Viola.mpg

Ja hilpeä (etenkin sen jälkikohun vuoksi ) :
YouTube - Something Fresh - Atria Fresh

Viimeksi muokattu:
mie en taida paljo telkkua katsoa ku noi molemmat oli outoja... tykkäsin kyllä molemmista tosi paljon =) Ei tule mieleen nyt muuta kuin se Lidlin mainos ja lausahdus siitä: "pitää olla hanuristin sormet jne. " :D Tuli niin mieleen ensimmäiset käynnit kyseisessä kaupassa ku ei oikeesti kerennyt pakata ikinä tavaroitaan ja se oli raivostuttavaa..

Se Elisan (?): "Emmä nyt tiiä, tommonen varjossa kasvanut, emmä nyt tiiä, tommonen rimpula, emmä nyt tiiä, tommonen puutarhajyrsin. " Sinänsä ei kyllä vaikuttanut niin, että olisin harkinnut saati tehnyt jotain hankintapäätöstä, mutta sai aina hymyn huulille.
Kuten myös se versio siitä Saunalahden kampanjasta : Mitä noi koirat tekee? .... Mihin valo katoaa? .... Mistä näitä senttejä oikein tulee?

Nämä nyt tuli mieleen, yritin miettiä, mikä olisi sellainen ylitse muiden kaikkien aikojen mainos, mutta enpä keksi. Itse en tykännyt tuosta Atria Fresh-mainoksesta, että suorastaan vaikutti negatiivisesti tuotetta kohtaan.

Aijuu, monien inhoama Saarioisten mainos, jossa lapset ankealla 70-luvun pihalla: "Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat". Mie tykkäsin!

Elisan muutama vuosi sitten tullut "Tanssiva poro"-mainos. Ne kaksi jätkää jotka olivat muissakin Elisan mainoksissa samaan aikaan. "Tämähän on niin hauska tilanne että otan tästä oikein kuvan".:D

Vielä jäin miettimään tota Saarioisten mainosta, siinä kai erittäin harkitusti pyrittiin vetoamaan tällaisiin 70-luvun ankean karussa miljöössä lapsuutensa eläneisiin, nyt ruuhkavuosia viettäviin perheenäiteihin, jotka saattavat tuntea enemmän tai vähemmän syyllisyyttä einesostoksistaan.
Nostalgiaahan se herätti, mutta ihan ilman mainostakin olen sitä mieltä, että Saarioisten lanttu- ja porkkanalaatikot maistuvat kyllä hyvältä :D

Yhteistyössä