Maidoton synttärikakku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jauhopeukalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jauhopeukalo

Vieras
Onko teillä hyviä reseptejä täysin maidottomaan ja soijattomaan (synttäri)kakkuun? Pitäis pojalle kakku vääntää ja haluisin et sais sankari (1v.) itsekin hiukan maistaa!
:)

Pohjahan onnistuu helposti, väliin vaan hilloa, marjoja, hedelmiä tms.

Kävisikö päälle kaurakerma? Senhän saisi vatkattua vaahdoksi ja maistuukin ihan hyvältä.

Tee tavallinen kakkupohja ja täytä se hedelmillä yms. Voit tietysti tehdä kai kaurakermasta tai maidosta "vanukkaan" tai kiisselin päälle. Kuorruttaa voi marsipaanilla tai vaikkapa sitruunakiisselillä tai hedelmillä ja hyytelösokerilla.

Pohjahan on helppo tehdä kun siihen ei tule muutenkaan maitoa ja täytekin vielä, mutta päällinen tuottaa ongelmia useimmille. Kaurakermaa tai vaniljavaahtoa löytyy ainakin cittareista, mutta niiden maku ei ole kovin hyvä, jos on kermavaahtoon tottunut. Vaniljavaahto on mun mielestä parempaa, mutta vain kylmänä, lämpimänä sekin on ällöttävää. Itse ostin viime kesänä pari kertaa frödingenin vadelmakakun joka on maidoton ja luultavasti myös soijaton ja hyvää on, maistuu myös lapsille. Sain vielä idean voishan kakun päälle kokeilla vaikka kaurajogurttia.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Itse ostin viime kesänä pari kertaa frödingenin vadelmakakun joka on maidoton ja luultavasti myös soijaton ja hyvää on, maistuu myös lapsille.
No ei ole maidotonta nähnytkään, siinähän on kermavaahtoakin! Se on vain laktoositon.

Jos jauhopeukalo päädyt käyttämään tota kauravispiä tms. niin kannattaa testata ensin tykkääkö sankari siitä niin ei mene juhlapäivä pilalle. Meillä se ei uppoa pelkästään, jäädykkeeseen sitä voi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Jos jauhopeukalo päädyt käyttämään tota kauravispiä tms. niin kannattaa testata ensin tykkääkö sankari siitä niin ei mene juhlapäivä pilalle. Meillä se ei uppoa pelkästään, jäädykkeeseen sitä voi käyttää.

Ok,kiitos vinkistä! Ja kiitos kaikille muillekin. Eiköhän näistä yhdessä saa koottua jonkun hyvän kakuntapaisen ;)

Yhteistyössä