Maidonkorvikejauhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heluna

Vieras
Heips!
Oletteko käyttäneet esim. NAN:n äidinmaidonkorvikejauhetta? Miten onnistuu, maistuuko vauvalle? Onko tuttelilla vastaavaa?
Ajattelin kokeilla mikäli saan teiltä hyviä kommentteja kun laitan korviketta vain soseisiin sekaan ja valmispurkki on liian suuri annokseltaan pariksi päiväksi. Joten, ruusuja tai risuja olkaa hyvä

Hyvin uppos vaaville. ja valmiiseen puuroon laiton suoraan jauhetta(oisko ollu 2 mittaa,selviää sit ohjeesta). ja juomaksi tein aina juuri ennen syöntiä,en koskaan valmiiksi ja hyvin siihen tottui. Ja reissuun kyllä ostin tetroja( tuttelia). eli meillä ainakin meni molemmat ongelmitta alas.
tuttelilla ei kaiketi ollu vastaava tai mä käytin ainakin tuota nan:a.
kannattaa tosiaan tehdä niinkuin oheessa lukee, vaikka kuka sanois mitä, että on tehnyt niin ja näin. se on aina turvaksi lapsellesi.

Meillä tyttö tykkäs ihan älyttömästi puurosta johon oli laitettu Nannin jauhetta =) Söi järjettömät määrät...

Tarvittaessa tein juomaakin mut imetyksellä lähinnä mentiin koko vauvavuosi.

Meillä vielä pelkällä maidolla mennään ja korviketta on saanut. Kokeilin yhden laatikon nan jauhetta, mutta se sai aikaa tosi puuromaista paksua puklua. Vauvan oli hankala sitä kakistella ulos ja sitä sai melkein "kaivaa" suusta ulos..Jauhe kyllä liukeni hyvin kun lämpymään veteen sekotin. Mutta ei sovi meillä. Siispä takaisin tetroihin..

Käytin NANin korvikejauhetta puoli vuotta 7kk-12kk. Hyvin maistui. Tietysti hieman vaivaa siitä, että joutuu sekoittamaan. Aluksi olin tosi hölmö ja tein kaikki annokset erikseen eli joka kerta. Sitten tajusin, että voin aamulla tehdä päivän tarpeen ja pääsen helpommalla. Kunhan ei säilytä pitkään lämpimässä.

Jokainen annos täytyy tehdä erikseen, kun käyttää korvikejauhetta, siis juomana. Ennen oli ohje, että voi tehdä just aamulla päivän satsit valmiiksi, mutta se muuttui muistaakseni viime vai oliko edellisenä vuonna, koska siitä oli tullut ongelmia pöpöjen takia.

Ohjeen mukaan kyllä joka annos tehtävä erikseen, mutta kyllä se on tosi vaivalloista eikä sitä viitsi kauaa tehdä. Mun lapselle ei milloinkaan tullut mitään oireita vaikka tein koko satsin aamulla. Niin olen kuullut muidenkin äitien tekevän mutta jokainen päättää tapansa itse.

Ohje muuttui edellisvuonna siitä syystä että jauheiden koostumusta on muutettu eikä se enää säily. Tarkastin tämän kun juotin noita jauhoja lapselleni melkein vuoden. Aikas pulvereiden sekottamista ja pullojen pesua se touhu on mutta valitettavasti tuota Tutteli Omneoa ei saa (tai ainakaan viime vuonna saanut) kuin jauheena. Usein teinkin niin että reissussa oli mitannut sopivan jauhemäärän pieneen purkkii valmiiksi ja keitetty vesi (myöhemmin en kantanut vettä mukana kun keittämisestä päästiin) valmiiksi pullossa ja sitten vaan lämmitin veden mikrossa ja sekotin pulverit. Kaikkeen tottuu =)

Yhteistyössä