Mahtavaa Joulua....

Mitä tekisitte?
Kamala olo ja joulumieli melko lailla kateissa.

Mies sanoi yli kuukausi sitten, että ollaan Joulu omalla porukalla, syystä ettei halunnut meille isääni ja tämän vaimoa.

Aikaisemmat joulut ollaan vietetty niin että meille ovat tulleet minun äitini ja miehensä, miehen äiti ja isä sekä siskoni ja miehensä.

Äitini ei ollut tulossa, koska meille tuli riita ennen poikani lakkiaisia.
(Äidille ei sopinut että hän miehineen olisivat olleet lakkiaisissa ensin n. 18-20 ja olisin sitten hakenut isäni ja tämän vaimon klo 20, äidin mielestä en olisi saanut kutsua isääni ollenkaan)
Kun en suostunut, äiti ei tullut ollenkaan juhliin, ainoastaan koululle.

Asiaan, mieheni alkoi sitten viikko ennen joulua kyselemään että mitä tehdään, jolloin muistutin että sanoi että ollaan omalla porukalla. Tähän mies sitten väittämään että tarkoitti että ollaan samalla porukalla kuin aiemmin.
Minä sitten olin sitä mieltä, että ollaan omalla porukalla, koska mies oli niin sanonut, ja meillä on pitkään ollut riitaa keskenämme, ja olemme eroamassa.

Nyt sitten eilen, aatonaattona, mieheni sanoi puhelimeesa, että ISÄNSÄ OLI ALKANUT ITKEMÄÄN, koska eivät saa tulla katsomaan, kun 5v lapsenlapsi saa lahjat. Mies oli sitten luvannut että saavat tulla.

Minua riepoo tässä ihan älyttömästi, että miehen vanhemmat ovat siinä uskossa että minä ilkeyttäni olen kieltänyt heitä tulemasta, ja mies ei suostu korjaamaan väärinkäsitystä. Ja minua syytetään siitä että vanha meis itkee..

Mies lisäsi vielä vettä myllyyn, ja sanoi eilen että äitinikin oli alkanut itkemään eilen, kun oli käynyt lapsia katsomassa kun olin töissä. Ja taas olen paska ihminen..

On varmaan sanomattakin selvää, että liittomme ajan minä olen ollut se joka tekee kaiken väärin, mies ei ole kertaakaan pyytänyt mitään anteeksi liiton aikana..
 
Niin, siis ilman muuta miehen vanhemmat ovat nyt tulossa, mutta mahtava fiilis varmaan kaikilla.
Jos itse yrittäisin selittää, se kuulostaisi epäaidolta, mies taas ei suostu, koska haluaakin että vanhempansa pitävät minua paskana.
 
nooh
Entä jos soittaisit vielä miehen vanhemmille, kerrot että tervetuloa, mutta tällainen väärinkäsitys oli että olitte mielestäsi sopineet ettei ketään vieraita tule tänä jouluna, missään nimessä et ole kieltänyt tulemasta mutta väärinkäsitys tullut. Jos mies ei edes myönnä mitään niin turha alkaa syyttelemään ketään (etenkään hänen vanhemmilleen) mutta jotenkin yrittäisin kuitenkin tuoda sitä omaa kantaa esille.

Ehditkö kutsumaan vielä isäsi teille? Ihan noin niin kuin tasapuolisuuden nimissä :D
 
Entä jos soittaisit vielä miehen vanhemmille, kerrot että tervetuloa, mutta tällainen väärinkäsitys oli että olitte mielestäsi sopineet ettei ketään vieraita tule tänä jouluna, missään nimessä et ole kieltänyt tulemasta mutta väärinkäsitys tullut. Jos mies ei edes myönnä mitään niin turha alkaa syyttelemään ketään (etenkään hänen vanhemmilleen) mutta jotenkin yrittäisin kuitenkin tuoda sitä omaa kantaa esille.

Ehditkö kutsumaan vielä isäsi teille? Ihan noin niin kuin tasapuolisuuden nimissä :D
Mies on kertonut oman versionsa vanhemmilleen, ihan turha varmaan yrittää kertoa totuutta.
En todellakaan kehtaa enää pyytää omaa isääni, ja täällä täällä on tosiaan kireä tunnelma, ei enempää vieraita.
 
"Joulumuori"
Pakko kommentoida, että kyllä on asiat hyvin jos nyt tämän takia on "joulu pilalla". Hohhoijaa, kannattaisiko vaikka avata se suu ja kertoa ihan suomen kielellä että kaikki hyvin ja että saa tulla katsomaan lapsenlasta jnejne. Miksi ihmiset ei puhu toisilleen?!?!??!
 
[QUOTE="Joulumuori";30536925]Pakko kommentoida, että kyllä on asiat hyvin jos nyt tämän takia on "joulu pilalla". Hohhoijaa, kannattaisiko vaikka avata se suu ja kertoa ihan suomen kielellä että kaikki hyvin ja että saa tulla katsomaan lapsenlasta jnejne. Miksi ihmiset ei puhu toisilleen?!?!??![/QUOTE]

Öö, ehkä siksi, koska kaikki ei ole hyvin..
 
.vieras.
[QUOTE="Joulumuori";30536925]Pakko kommentoida, että kyllä on asiat hyvin jos nyt tämän takia on "joulu pilalla". Hohhoijaa, kannattaisiko vaikka avata se suu ja kertoa ihan suomen kielellä että kaikki hyvin ja että saa tulla katsomaan lapsenlasta jnejne. Miksi ihmiset ei puhu toisilleen?!?!??![/QUOTE]

Toivo seuraavaksi joululahjaksi älyä, paljon.
 
"sipsi"
Entä jos soittaisit vielä miehen vanhemmille, kerrot että tervetuloa, mutta tällainen väärinkäsitys oli että olitte mielestäsi sopineet ettei ketään vieraita tule tänä jouluna, missään nimessä et ole kieltänyt tulemasta mutta väärinkäsitys tullut. Jos mies ei edes myönnä mitään niin turha alkaa syyttelemään ketään (etenkään hänen vanhemmilleen) mutta jotenkin yrittäisin kuitenkin tuoda sitä omaa kantaa esille.

Ehditkö kutsumaan vielä isäsi teille? Ihan noin niin kuin tasapuolisuuden nimissä :D
Samalla tavalla ehdottaisin toimimaan. Kurjaa, jos toinen keittää sopan pohjaan polttaen, ja toinen joutuu siivoamaan sotkut...

Kaikesta huolimatta, oikein hyvää joulua.
 

Yhteistyössä