Mahtavaa. 3 päivää kesälomaa ansaittuna. Vittu ku vituttaa.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ensinnäkin olen ollut talossa jo 6 vuotta töissä. Toiseksi vedän taas koko saatanan kesän kaikkien helvetin kesä-Annien kanssa opastaen ja pitäen huolta kaikesta. Kesä-Annithan tekee vain ihan pakollisen. Minä "vanhana" ja kokeneena työntekijänä teen sen lopunkin, jotta kaikki hoituu.

Vakituiset lomailee. Eipä siinä, kiva, että on kesä-Anneja ja heillä töitä ja pitäähän sitä oppia, mutta ei ole kiva olla aina se raataja, jonka työsopimus katkaistaan, jotta vedän taas kesät ilman lomaa käytännössä.

Pomo osoitti lomankin. En saanut valita noita kolmea vitun päivää edes.

Aina pitää venyä, joustaa, hymyilla ja ylittää itsensä. En valita ikinä, vaikka monesti töistä kotiin pyöräillessä tulee itku.

En voi irtisanoutua, koska paikkakunnalla on niin vähän työtä ja paljon työttömiä. Enkä voi muuttaakaan. Pakko sietää ja kestää vain, jotta saan rahaa.

Kiitos ja anteeksi.

[QUOTE="vieras";28656881]Ensinnäkin olen ollut talossa jo 6 vuotta töissä. Toiseksi vedän taas koko saatanan kesän kaikkien helvetin kesä-Annien kanssa opastaen ja pitäen huolta kaikesta. Kesä-Annithan tekee vain ihan pakollisen. Minä "vanhana" ja kokeneena työntekijänä teen sen lopunkin, jotta kaikki hoituu.

Vakituiset lomailee. Eipä siinä, kiva, että on kesä-Anneja ja heillä töitä ja pitäähän sitä oppia, mutta ei ole kiva olla aina se raataja, jonka työsopimus katkaistaan, jotta vedän taas kesät ilman lomaa käytännössä.

Pomo osoitti lomankin. En saanut valita noita kolmea vitun päivää edes.

Aina pitää venyä, joustaa, hymyilla ja ylittää itsensä. En valita ikinä, vaikka monesti töistä kotiin pyöräillessä tulee itku.

En voi irtisanoutua, koska paikkakunnalla on niin vähän työtä ja paljon työttömiä. Enkä voi muuttaakaan. Pakko sietää ja kestää vain, jotta saan rahaa.

Kiitos ja anteeksi.[/QUOTE]

Olet siis ollut 6.vuotta osarina vai? Eikös työnantajalla ole velvollisuus vakinaistaa jo kahden vuoden jälkeen, korjatkaa toki jos olen väärässä?

Viimeksi muokattu:
kesä-Anni
Mites kun meilläpäin voi ilmottaa palkkikseen että ölköö maksako lomarahoja ja siten ne kertyy ja saa määräaikainenkin lomansa. Niin jotta jos tämmöstä kyselet sieltä =)

Ja uskon että ottaa päähän ... itse olen juurikin nyt hoitoalalla se kesä-Anni mutta sillä erotuksella että mulla on halu oppia tekemään kaikki niin että pärjään siinä missä vakituinenkin ja tällä pyrin siihen että saisin töitä jatkossakin kyseisestä paikasta =)

Ja voin kertoa kuinka ärsyttää olla uudessa paikassa kun et osaa vielä kaikkea :/ suorastaa vituttaa kun oot tottunu toimimaan itsenäisesti ja joudut kyselemään ja tarkistelemaan ennen ku opiii :/ jotta ei se ole helppoa kesä-Annillakaan :D

"vieras"
Olet siis ollut 6.vuotta osarina vai? Eikös työanatajalla ole velvollisuus vakinaistaa jo kahden vuoden jälkeen, korjatkaa toki jos olen väärässä?
Olen ollut yhteydessä liittoon ja uskon, että tähän tullaan puuttumaan. Kunhan puuttujat ensin lomailee... Olen aivan järjettömän väsynyt.

Edellinen loma oli lasten syyslomalla 3 päivää. Sitä edellistä en muista. Sopimus katkaistaan, lomat maksetaan, enkä voi mitään. Katko kestää yleensä 2 päivää. Eikä pomo muka koskaan tiedä, onko hänellä minulle töitä... On sillä saatana. Sillä helvetin pirulla on, mutta se ei sitä kerro. Se haluaa ottaa ihmisestä kaikki irti.

Ei ole oikein muutakaan työtä. Pakko tehdä tuota. Haen muuta koko ajan... Pidän työstäni todella, mutta ilman lomia se on raskasta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kesä-Anni;28656941:
Mites kun meilläpäin voi ilmottaa palkkikseen että ölköö maksako lomarahoja ja siten ne kertyy ja saa määräaikainenkin lomansa. Niin jotta jos tämmöstä kyselet sieltä =)

Ja uskon että ottaa päähän ... itse olen juurikin nyt hoitoalalla se kesä-Anni mutta sillä erotuksella että mulla on halu oppia tekemään kaikki niin että pärjään siinä missä vakituinenkin ja tällä pyrin siihen että saisin töitä jatkossakin kyseisestä paikasta =)

Ja voin kertoa kuinka ärsyttää olla uudessa paikassa kun et osaa vielä kaikkea :/ suorastaa vituttaa kun oot tottunu toimimaan itsenäisesti ja joudut kyselemään ja tarkistelemaan ennen ku opiii :/ jotta ei se ole helppoa kesä-Annillakaan :D
Rakas Anni. Tiedän. Ja opastaisin sinuakin hyvin ja huolella. Siten, että sinusta tulee hyvä työntekijä. Ihana ja tunnollinen. Joka ottaa vastuuta ja saa sitä, joka huolehtii ja tarttuu hommaan. :D

Teen sen kyllä, mutta uskotko Anni, että välillä vaan väsyttää. :hug:

tjaah
Jos sulla kerran työsuhde aina katkaistaan ja lomat maksetaan pois, voit varmaan itse määritellä toisaalta "hiljaisempana" aikana itsellesi eräänlaisen loman. Ilmoitat vain työnantajalle, että nyt olet esim. kaksi viikkoa tavoittamattomissa, mutta jos kelpaa töihin niin sitten taas olet käytettävissä.

Luulisi että kokemuksesi olisi arvokasta myös työhönottajille.

kesä-Anni
[QUOTE="vieras";28656962]Rakas Anni. Tiedän. Ja opastaisin sinuakin hyvin ja huolella. Siten, että sinusta tulee hyvä työntekijä. Ihana ja tunnollinen. Joka ottaa vastuuta ja saa sitä, joka huolehtii ja tarttuu hommaan. :D

Teen sen kyllä, mutta uskotko Anni, että välillä vaan väsyttää. :hug:[/QUOTE]

Tiedän tunteen :D edellisessä työpaikassa se olin minä joka väsyin siihen ainaiseen opastamiseen kun (meillä) kesä-kädet tuli töihin :D Vaikka kesä-käsiä oli kuinka ja paljon niin ei homma toiminut ei sitten millään ja sait itse raataa niidenkin edestä :/ aina kesän alussa jo melkein toivoi että kesä olis ohi jo ja omat työkaverit tulis kaikki lomilta ja päästäis normaaliin rytmiin =)

"vieras"
Jos sulla kerran työsuhde aina katkaistaan ja lomat maksetaan pois, voit varmaan itse määritellä toisaalta "hiljaisempana" aikana itsellesi eräänlaisen loman. Ilmoitat vain työnantajalle, että nyt olet esim. kaksi viikkoa tavoittamattomissa, mutta jos kelpaa töihin niin sitten taas olet käytettävissä.

Se ruletti sitten, kun haen ja odotan rahaa liitolta, on pitkä ja kivinen. Ja taas palattuani töihin paiskin töitä, jotta saan sitten joskus palkkani. Siinä voi mennä pitkäänkin ilman rahaa ja se on yksi stressi sekin.

Yhdelle työntekijälle tehtiin sellainen källi, että pomo ilmoitti työkkäriin, että henkilö ei ottanut työtä vastaan. Pamahti karenssi. Sekin mietityttää.

Kunpa pääsis tästä jotenkin pois.

"Äitee"

Komppaan tätä. Hyväksikäytön makua. Ei kaltaisiasi talon tavat tuntevia osaavia työntekijöitä joka oksalla kasva. Nyt menet puhumaan esimiehelle, että ilman lomia et jaksa; jos työpanostasi ei sen vertaa arvosteta että saisit edes inhimillisen määrän lomaa niin se on moro...kyllä luulisi työnantajalla muuttuvan ääni kellossa. Olet ollut "hitusen" liian kiltti.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kesä-Anni;28656978:
Tiedän tunteen :D edellisessä työpaikassa se olin minä joka väsyin siihen ainaiseen opastamiseen kun (meillä) kesä-kädet tuli töihin :D Vaikka kesä-käsiä oli kuinka ja paljon niin ei homma toiminut ei sitten millään ja sait itse raataa niidenkin edestä :/ aina kesän alussa jo melkein toivoi että kesä olis ohi jo ja omat työkaverit tulis kaikki lomilta ja päästäis normaaliin rytmiin =)
Kiitos. Olispa jo elokuu...

tjaah
[QUOTE="vieras";28656980]Se ruletti sitten, kun haen ja odotan rahaa liitolta, on pitkä ja kivinen. Ja taas palattuani töihin paiskin töitä, jotta saan sitten joskus palkkani. Siinä voi mennä pitkäänkin ilman rahaa ja se on yksi stressi sekin.

Yhdelle työntekijälle tehtiin sellainen källi, että pomo ilmoitti työkkäriin, että henkilö ei ottanut työtä vastaan. Pamahti karenssi. Sekin mietityttää.

Kunpa pääsis tästä jotenkin pois.[/QUOTE]

Parin viikon vuoksi ei todella kannata edes hakea liitolta mitään. Mutta jos kerran lomasi maksetaan rahana, niin minun järkeni mukaan et edes häviä siinä juuri mitään, jos pidät pari viikkoa palkatonta lomaa. Edellyttäen tietysti, että kykenet jonkinlaiseen taloussuunnitteluun, ja laitat siis rahaa säästöön sitä parin viikon palkatonta lomaasi varten.

Saraldo
Miksei voi muuttaa jos muita töitä ei ole kuin tuo melkoisen ala- arvoinen työpaikka ?
Ei se ole niin helppoa lähteä kotikonnuilta pois työn vuoksi. Mun mies on työttömänä eikä meidän perhe todellakaan lähtisi täältä mihinkään siksi, että hän saisi jostain muualta töitä.

Millä alalla sä ap olet? Kuulostaa joko kaupan alalta tai hoitoalalta. Tosin hoitoalalla ei välttämättä uskalleta enää toimia noin, koska liitto puuttuis siihen alta aikayksikön. Sun työpanokselle on selvästi tarvetta, työnantajalla ei ole mitään perusteita pätkiä sun työsuhdetta tuolla lailla. Toivottavasti asia selviää liiton avulla pian!

"vieras"
Ei se ole niin helppoa lähteä kotikonnuilta pois työn vuoksi. Mun mies on työttömänä eikä meidän perhe todellakaan lähtisi täältä mihinkään siksi, että hän saisi jostain muualta töitä.

Millä alalla sä ap olet? Kuulostaa joko kaupan alalta tai hoitoalalta. Tosin hoitoalalla ei välttämättä uskalleta enää toimia noin, koska liitto puuttuis siihen alta aikayksikön. Sun työpanokselle on selvästi tarvetta, työnantajalla ei ole mitään perusteita pätkiä sun työsuhdetta tuolla lailla. Toivottavasti asia selviää liiton avulla pian!
Suomessa on elämä liian helppoa kun tuonkin voi itse valita haluaako muuttaa työn perässä vai jääkö sossun tuilla makaamaan kotipaikkakunnalle. Ei juuri missään muualla maailmassa ole asiat näin hyvin. Muualla on täysin normaalia, että ihmiset muuttavat työn perässä. Muuttaminen ei ole mikään kamala trauma, siitä selviää, se voi jopa parantaa elämää ja tuoda ihan uusia kokemuksia. Suomikin on täynnä esimerkiksi vietnamilaisia, jotka ovat jättäneet kotimaansa ja perheensä, jopa lapsensa ja tulleet Suomeen töihin, mutta suomalaisille on liian helvetin vaikeaa muuttaa 200 kilometrin päähän töihin.

Joo-o
[QUOTE="vieras";28657140]Suomessa on elämä liian helppoa kun tuonkin voi itse valita haluaako muuttaa työn perässä vai jääkö sossun tuilla makaamaan kotipaikkakunnalle. Ei juuri missään muualla maailmassa ole asiat näin hyvin. Muualla on täysin normaalia, että ihmiset muuttavat työn perässä. Muuttaminen ei ole mikään kamala trauma, siitä selviää, se voi jopa parantaa elämää ja tuoda ihan uusia kokemuksia. Suomikin on täynnä esimerkiksi vietnamilaisia, jotka ovat jättäneet kotimaansa ja perheensä, jopa lapsensa ja tulleet Suomeen töihin, mutta suomalaisille on liian helvetin vaikeaa muuttaa 200 kilometrin päähän töihin.[/QUOTE]

Muuttaminen on joskus ihan jees. Sinkun on helppo muuttaa vaikka sitten työn tai huvin vuoksi. Mutta perheellisen kohdalla tilanne on hiukan mutkikkaampi. Harva haluaa muuttaa erilleen perheestä. Ja haluaako koko perhe muuttaa - jos puolisolla on oma työnsä, lapsilla ja etenkin teineillä omat kaverinsa ja koulunsa. Jouduin itse muuttamaan pahassa kohdassa murrosiässä ja se sekotti koko nuoruuteni, myös koulu kärsi, koska uudessa koulussa oli tietenkin opiskeltu asiat ihan eri järjestyksessä. Ikävöin ja kaipasin omia ystäviäni ja minusta tuli tosi arka ja pelokas, kun jäin uutena oppilaana vähän ulkopuoliseksi.

-
Karsea tilanne :( Koita jaksaa. Etkö voi valittaa työnantajasta liittoon? Toivottavasti saat lottovoiton. Sitten otat loparit todella huonoon aikaan työnantajan kannalta ja puhut suusi puhtaaksi lähtiessäsi.

Yhteistyössä