Mahtavaa. 3 päivää kesälomaa ansaittuna. Vittu ku vituttaa.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Sellast se valitettavasti joskus on, ku parhaimpien on näköjään kaikki tehtävä... No rest for the wicked ;)

Toivottavasti tulevaisuudessa helpottaa ja pystyt vaihtamaan parempaan työpaikkaan! Tai ainakin saat tuntuvan palkankorotuksen.

"xXx"
Kai sä ap kuulut liittoon ja olet sinne ilmoittanut näistä? Meinaan jos sopimus on katkolla vain 2pv niin lomapäivät kuuluu siirtää seuraavaan sopimukseen jos työntekijä näin haluaa. Ja itsekin sanoit että tiedät pomolla olevan töitä, kunhan pätkii sopimusta. Ihan laitonta meininkiä.

Mä en jaksais 6v ilman lomia, hatun nosto ap:lle. Vähintään miettisin sopivasti kesäaikaan ajoittuvaa sairaslomaa tms... Ei sulla olis vaikka mitään liikavarvasta joka just kesällä pitäisi operoida :D Alle 3-v lapsia? Meillä yksi sijainen teki sellaisen ratkaisun että jäi kesällä kuukauden hoitovapaalle, kun ei lomia ole muuten. Tämähän ei toki tähän kesään auta, mutta hio jo ensi kesälle suunnitelma :)

Tosin hoitoalalla ei välttämättä uskalleta enää toimia noin, koska liitto puuttuis siihen alta aikayksikön.
Arvaapa uudestaan. Hoitoalalla uskalletaan huijata kesä-Anneja mm. palkassa ja laittaa niille järjettömät työputket yhden päivän vapailla. Pikkupaikkakunnalla liiton edustajat töissä itse näissä paikoissa, pitkään vakkareina joten saa sieltä sitten puolueetonta apua.

Toki oon kuullut sitä apua sitten lopulta tulleenkin juurikin ap:n tapauksen kanssa samanlaiseen tilanteeseen, siinä vaan oli menty vuosia pidemmälle kuin ap:lla.

Sympatiat ap:lle :hug:

"vieras"
Tuo on ihan valitettavan yleista hoitoalalla, ravintola/hotellialla, kaupan alalla...Kukaan ei uskalla olla se "hankala", joka vie asiaa eteenpäin, näin epäkohtiin ei koskaan puututa ja toiminta saa jatkua. Tsemppiä ja jaksamista ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville :)

"vieras"
Harmillisen yleisiä on nämä laittomuudet työnantajien puolelta. Itsekin tulin silmään viilatuksi kun aloitin työelämän turvallisuusalalla. Laittomia vuoroja ja liian pitkiä osa-aikaisia sopimuksia. Lomarahat maksettiin palkan yhteydessä, eikä lomia kertynyt. Olin liian nuori ja kokematon edes tajuamaan, että jokin on pielessä.

Ota yhteys liittoon äläkä sääli kusipäistä työnantajaasi.

"huomio"
Muistakaahan että määrä-aikaiseen sopimukseen on aina oltava perustelu. Jos työnantaja ketjuttaa sopimuksia, katsotaan useat peräkkäiset määräaikaiset sopimukset vakituiseksi sopimukseksi.

Yhteistyössä