mahtaakohan sossu auttaa kun kyseessä iso summa:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
eli maaliskuun vuokra 967e kokonaan ja uuden kämpän takuu 900e :/
avomies kun muutti pois niin jäi maaliskuun vuokra täysiin mun harteille ( ei olla saatu asumistukea)

mulla tuloina maaliskuussa tyarkkinatuki ( jää käteen joku 390e kun vain 10 arkipäivältä) ja vammaistuki 200 ja lapsilisät 2 lapsesta ja kelan elarit 2 lapsesta

Jos mies on asununt kirjoilla vielä maaliskuussa, ei auta siinä. Takuuvuokraan saattaa saada maksusitoumuksen. Muuten saattaa saada jotakin tukea. Jos et ole näkökykyinen, mikset ole työkyvyttömyyseläkkeellä?

Kyllä meillä ainakin auttoi, kun muutetaan uuteen asuntoon. Antoivat takuuvuokran (1000€) maksusitoumuksena vuokranantajalle, ja maksoivat uuden asunnon maaliskuun vuokran (500€) suoraan vuokranantajalle. Jouduimme maksamaan myös nykyisen asunnon vuokran vielä kokonaisuudessaan. Haet vaan täydentävänä toimeentulotukena, ja perustelet mikä on johtanut tähän tilanteeseen, ja miksi tarvitset tälläiset rahat, niin kyllä useimmiten tukevat.

Meillä tuloina ainoastaan asumistuki, nykyiseen asuntoon ja äitiyspäivärahat. :)

Aivan varmasti auttavat. Vuokra ja vuokravakuus ovat toimeentulotuessa hyväksyttäviä menoja ja lisäksi lasketaan elantoon esim. perheellä jossa on kaksi lasta ja yksi aikuinen, noin 1100 euroa riippuen lasten iästä.

Maksamme veroja myös siksi, että meillä on tarvittaessa sosiaaliturva. Toivottavasti ihme mies joutuu joskus itse kokemaan asian kun saa vaikkapa potkut ja odottelee liiton rahoja 5 kk.

mahataisiko mulla olla oikeus hakea työkyvyttömyyeläkettä?
ikuna ei ole sanallakaan tästä mulle mainittu silmäpoliklinklata jossa käyn.
muuten olen fyysisesti täysin terve ja kykenevä,mutta tuo näkö on aika iso haitta:( tarkkuutta vaativiin töihin en ainakaan pysty

[QUOTE="tiina";25792057]mahataisiko mulla olla oikeus hakea työkyvyttömyyeläkettä?
ikuna ei ole sanallakaan tästä mulle mainittu silmäpoliklinklata jossa käyn.
muuten olen fyysisesti täysin terve ja kykenevä,mutta tuo näkö on aika iso haitta:( tarkkuutta vaativiin töihin en ainakaan pysty[/QUOTE]

Eikö ne työvoimatoimiston kautta ole mitenkään kartoittaneet sun työllistymismakhdollisuuksia? Saati neuvoneet mitä kannattaisi tehdä.

Kuitenkin sun pitäisi olla työmarkkinoiden käytettävissä ja näinhän asia ei ilmeisesti ole.

No kuules ihme mies, sinä voit putkiaivoillas kuvitella, että olet täällä "sossupummikerhossa" ainut, joka on kunnollinen työntekijä.
Normaalijärjellä varustettu ihminen tosin tajuaa, kuinka epätodennäköistä se olisi.
Ja ap, lekurilta todistusta vammasta, ja työkyvyttömyyspaperit vetämään, sittenhän se selviää.
Ja eläkkeelläkin on toki mahdollista tehdä töitä.

Yhteistyössä