Mahdoton ajatus?

• Viestiketjun aloittaja Chi
  • Ensimmäinen viesti
Chi
Mieheni opiskelee ja itse olen tällä hetkellä työttömänä. Odotamme ekaa lastamme ja pistimme juuri asuntopaperit sisään (haimme Helsingiltä). Laitoimme toiveeksi 3h+keittiö, mutta paljonko mahtaa olla vuokra tuollaisessa? :/ Älysin vasta hakemuksen lähettämisen jälkeen, että saattaa rahatilanne kiristyä huipulleen, kun ottaa huomioon Helsingin hintatason..!

Syy, miksi haimme juuri kolmiota eikä kaksiota, on moniselitteinen. Olen harkinnut etäopiskelua, jolloin oma tila olisi välttämätön ja koska sairastan muutamaa psyykkistä oireyhtymää, tarvitsen kohtauksen lähentyessä omaa rauhaa. Emme tahdo muuttaa myöskään jatkuvasti (esim. vauva-aika kaksiossa, taaperoikäisenä muutto kolmioon) ja koska mieheni opiskelee alaa, jossa hyvin aikaiset heräämiset kuuluvat asiaan, ei ole mitään järkeä herättää jokaista nukkujaa. Mutta onko mahdotonta saada näillä perusteilla kohtuuhintaista kolmiota, johon oikeasti olisi varaa..? Ja kuinka nopeasti raskaana oleva perhe ylipäätään saa asunnon kaupungilta?

Kiitos paljon vastauksista!!

Kyllä te asunnon saatte. Joskushan se lapsi sieltä syntyy ja tarvitsee "oman huoneen" vaikka nukkuisikin aina samassa huoneessa vanhempien kanssa.
Olet raskaana joten ... Helsinki antaa usein odottaville pariskunnille muutamassa kuukaudessa asunnon. Siskolla meni kaksi viikkoa niin asunnosta ilmoitettiin.
Vaikeempaa on muuttaa perheellisenä uuteen asuntoon jos on jo asunto, vaikkakin liian pieni.

Yhteistyössä