Mahatauti ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv29

Vieras
Olo on tosi inhottava ja vetelä, oon aamusta asti oksentanut heti jos oon juonu vähänkin enemmän jotain . Syödä en oo edes koittanut eilisen jälkeen. Aamupäivällä oli ripuliakin mutta ei oo enää, tuskinpa mahassa on mitään jäljelläkään. Mitä kannattaisi juoda (syödä ei varmaan kannata?). Alkaa vähän olemaan heikko olo ja päätä särkee.

Vichyä, vedellä laimennettua tuoremehua, Gefilusmehuja- mitä nyt saat juotua. Pieniä kulauksia kerrallaan:attn:

Ja syödä kannattaa. Pikkuisen, mitä ikinä tekee mieli. Vaalea paahtoleipä on ihan hyvä nakerreltava, sipsit vaikkapa (saat suolaa), suolakeksit yms.
Mitään järkyttävää kuitupommia vattaan on turha vielä heittää.
Pilttisosetta?

Suolaa ja nestettä sinä eritoten nyt kaipaat. Annoskoot teelusikallisia ens alkuun.

Minä juon colaa, vettä, vissyä, yms.

Ja syön sipsejä & muuta suolaista.

Olen ollut nyt 3 krt yrjötaudissa tämän raskauden aikana :headwall: plus raskauspahoinvoinnit alussa.

Appelsiinituoremehua oon koittanut juoda mutta ei sekään oikeen pysy. Nyt just join jonku desin verran aika hitaasti ja ainakin vielä (kop kop) on pysyny.

Mitään kauhean mausteista kuten sipsejä ei tee mieli, mutta ehkä suolakeksit vois mennä. Tuli mieleen kans että oisko viili hyvä tai jogurtti? Juomista mun tekis mieli kaikista eniten jotain laimeen makusta pirtelöä..

Olin just hirveässä mahataudissa, raskaana ollaan täälläkin. Mikään ei pysynyt sisällä, mutta jano oli niin kova että join silti. Ihan niin paljon kuin mieli teki. Oli helpompi oksentaakkin vettä kuin sappinestettä. Oksentelu kesti n. 8 tuntia ja sitten loppui. Lopuksi ripuloin, se taitaa olla merkki että pahin on menossa ohi.

Sen jälkeen olen juonut vettä/ sokerilimppaa, banaania ja mustikkasoppaa.

Yhteistyössä